Hej PN.
Håber der er nogle herinde der arbejder i Bank eller andre med erfaring der kan svare på mit spørgsmål.
Jeg skiftede bank for lidt over 2 år siden, og lukkede alt hvad jeg havde i Nordea, ringede så til deres kundeservice, som ikke kunne hjælpe mig med at finde en transaktion fra 2018, da de mener jeg har fået lukket min konto for lang tid siden og dermed er der ikke noget de kan se, passer det? Jeg synes det lyder mærkeligt, at fordi jeg ikke er kunde der mere og jeg har fået alt lukket hos dem er der intet at hente?
I min nuværende bank kan jeg se 2 år tilbage på korttransaktioner, så hvorfor skulle de ikke kunne hjælpe mig med at finde et større beløb jeg har betalt med mit kort i 2018.
Nogle herinde der ved om det jeg har fået fortalt passer? :)
på forhånd tak
Transaktion hos bank?
Kan du eventuelt have fået kontoudtog i e-boks?
Hvis du stadigvæk er registreret som kunde i deres system, kan de give dig en netbank adgang med et tryk på en knap ( og så lave en aftale om lukning) og du kan så selv finde det frem. Ellers så skal du ned i en filial og bede dem om hjælp, det kan så potentielt koste dig en 800kr i timen for besværet.
er tidligere medarbejder i Nordea 24/7.
Jeg tænker klart der er en lov der siger at bank data (transaktioner) skal gemmes i X antal år.
Pumba skrev:Jeg tænker klart der er en lov der siger at bank data (transaktioner) skal gemmes i X antal år.
Korrekt, men om de gider hjælpe tidligere kunder gratis er en anden sag.
Nå ja og problemet her at man godt kan sende et kontoudtog til en kunde, men koster 15ish kroner og kræver kunden har en aktiv konto.
Nå ja op, antager du ikke kender den præcise dato på transaktionen ikke?
djoffer skrev:Hvis du stadigvæk er registreret som kunde i deres system, kan de give dig en netbank adgang med et tryk på en knap ( og så lave en aftale om lukning) og du kan så selv finde det frem. Ellers så skal du ned i en filial og bede dem om hjælp, det kan så potentielt koste dig en 800kr i timen for besværet.
er tidligere medarbejder i Nordea 24/7.
Tak for info.
Kender desværre ikke præcis dato, ved bare det er i 2018, ellers ingen info.. Det lyder besværligt, tror bare jeg dropper det.
djoffer skrev:
Korrekt, men om de gider hjælpe tidligere kunder gratis er en anden sag.
Nå ja og problemet her at man godt kan sende et kontoudtog til en kunde, men koster 15ish kroner og kræver kunden har en aktiv konto.
Ja, de vil ikke "hjælpe" da jeg ikke er kunde mere, også nævnte hun at alt info på mig bliver slettet efter 5 år, det ryger i et arkiv, men det var ikke så relevant info for mig, da mit kun skal 2 år tilbage, men pyt.. Det er mere besværligt end jeg lige gik og troede.
Såfremt Nordea ikke har skiftet system siden 2018, er det ikke et problem for dem at finde. Dog er det nok lidt kringlet for de fleste kundeservicemedarbejdere. De skal formentlig først have identficeret, hvor de finder løsningen, hvorefter de skal finde ud af hvordan de fisker transaktionen frem. Hvis det er en større transaktion eller af stor vigtighed for dig, så ville jeg prøve en anden medarbejder. Hvis det er en bagatel så lad det ligge.
Har selv arbejdet som kundeservicemedarbejder i en anden bank.
@OP
Konen (uddannet i Nordea og 5+ år i Nordea og for øvrigt 15+ år i bank) er enig med djoffer og shadowwarrior.
Selvfølgelig findes informationen, men du skal sandsynligvis betale for at få den - sådan er det, når man ikke er kunde mere.
De har med sikkerhed fortsat transaktionerne. Jeg ville blot bede om en gratis indsigtsret i henhold til persondataforordningen. Så har de 30 dage til at reagere.