Træls Live spot, 220kr

#1| 0

Vi sidder 4 mand tilbage ud af 21 i en 220 kr tour, med en rimelig hurtig struktur. Penge til 4, men jeg går efter sejren. Villan virker urutineret, især i end game. Han laver nogle gange nogle lidt mærkelige ting, og har nogle sjove betsizes. Han er ikke generelt aggresiv, og virker ikke out of line, men har vist et par bluffs op, senest for 2-3 hænder siden mod tight short stack (som er BB i nedenstående hånd) og spiller ikke scared eller specielt tight. Er kommet til chips ved at have slået et par spillere ud i coinflips.

HERO har været BIG stack igennem et stykke tid, og har været det styrende spiller. Har for få hænder siden doblet SS op, da jeg raiser fra knappen med 89s og tvunget til at kalde shortstacks BB push og taber et flip til 55.

Blinds er 1200 - 2400

Villan (SB): ca 80K
BB: ca 20
UTG: ca 30 K
HERO: ca 80 K

UTG: Folder
HERO: Raiser til 8K med QJ
VILLAN: Caller
BB: Folder

Flop: JTx Pot = 18400

VILLAN: Check
HERO: Better 11K
VILLAN: Insta ALL-IN

Pot = ca 100K og jeg har 60K tilbage. Der er max 1000 chips forskel på vores stacks.

HERO går i tanken .... ? Skal den bare insta muckes ligeså hurtigt som han skubber?

Mens jeg er i tanken stiger bilinds til 1500 - 3000 hvis det har nogen betydning.

[Edit: Potsize+stacksize efter flop action]

14-01-2010 15:55 #2| 0

Han coldcaller preflop så det er svært at sætte ham på AA, KK, (QQ). QQ og JJ er unlikely da du sidder med QJ, og 1010 ville sandsynligvis tænke lidt over hvordan han kan trække mest value istedet for bare at instant shippe.

Du siger han spiller lidt sjovt, har været aggro men ikke out of line + du har set han kan bluffe, så det er vel mest sandsynligt at han sidder med KQ eller Ax evt. AJ.

Så i bund og grund er du kun dårligt inde mod AJ og svag underdog mod et str8flush draw, hvilket opvejes at potodds. Du er favorit mod single draws og flipper mod fd+1oc.

Med potodds taget i betragtning, at BB er tight (så du kan steale hvis du har en big stack), at bobblen er sprunget (kan påvirke at villian spiller mere løst/aggro) og eftersom du spiller for at vinde, så mener jeg det er et kald.

14-01-2010 15:58 #3| 0

By the way så skal du tage beslutningen før du leader floppet. Det er alt for dyrt at bet-folde i det spot og du comitter dig selv. Så hellere CRAI på flop eller lead for 15k + call allin.

Hvis du CRAI: du checker, villan leader for 12 k, du shover (call 12 = pot 42k) rest 60k, så har du pludselig taget FE ud af villians hånd og givet ham semi dårlige odds hvis han f.eks. kun sidder med str8draw, da han kan være oppe mod (dit fiktive) flushdraw eller set.

14-01-2010 16:06 #4| 0

Nu kan jeg jo ikke Check Raise fra knappen mod SB. Men det er jo præcis det han gør ved mig. Og jeg mener heller ikke jeg kan checke bagved og give han fri kort til hvad end han nu måtte jagte. JEg forventer egentligt at tage den ned med mit bet, og hvis han kalder og turn ikek completer får han resten der. Jeg forventede desuden at min hånd var god, og tror såmænd også at jeg havde tænkt mig at kalde hans evt. all in bet (som jeg dog ikek regnede med ville komme), men det var Phil Helmuth hurtigt han sagde all in efter mit flop bet.

14-01-2010 16:18 #5| 0

Sry havde vendt positionerne om - glem alt om crai ;-)

Hvorfor tillægger du det mere styrke at han instant shipper? Jeg synes ofte jeg ser dette play med draws, da et virkeligt monster måske lige skulle overveje situationen et øjeblik.

Hvis du mener din hånd er god så er det vel snap call, når han shipper?
Desuden synes jeg du skal leade flop for lidt mere evt. 15-16k, da bordet er meget draw heavy. Det vil også tage lidt ud af villians formodede FE hvis han CRAI.



14-01-2010 16:41 #6| 0

Tror ikke Villan tænker i FE eller pod odds for den sags skyld. Det var nok egentlig det jeg mente med de sjove bet sizes. Jeg har ikke set ham insta-noget som helst med den hastighed før. Antager ham lidt for, om ikke en donk, så i hvert fald en level 1 spiller, og derfor tænker jeg at det sagtens kan være et monster, og han bare ikke kan vente med at få alle pengene til midten

Større bet på floppet tjener vel ikke andet formål end at committe mig selv fuldstændigt i potten? Og hvis jeg er bagud, så er jeg jeg tæt på at trække død. Så kan jeg vel lige så godt bare mose ind selv eller hvad?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar