Trådløst internet falder ud på alle enheder

#1| 0

Hej

 

Jeg håber i kan hjælpe mig herinde - har forgæves forsøgt at finde en løsning andre steder, men da jeg ikke kender fagtermerne kan det være lidt svært at søge på det rigtige..... Nuvel:

 

Jeg har en TL-SG1008MP switch hvorfra signalet er kablet ud til 3 ubiquiti skildpadder samt vores TV. Fra tid til anden (og flere gange dagligt de sidste par uger) falder det trådløse signal ud. Stream på TV fungerer fint så der signal fra udbyderen er OK. Problemet løses ved at genstarte routeren - men det er selvsagt lidt træls at skulle gøre så tit.


Er der nogen herinde der kan prøve at guide mig igennem noget diagnosticering? (har prøvet Windows egen - den skriver: WIFI - har ikke gyldig IP-konfiguration). Jeg har tre unger der vil være jer meget taknemmelige....

 

Mvh Henrik




11-04-2023 19:29 #2| 0

Jeg antager med det info du giver, at det ikke er fordi det trådløse internet helt forsvinder, der er bare ikke hul igennem, korrekt?

 

Windows er ikke ligefrem god til at dianostisere problemer, men "ikke gyldig ip adresse" kunne være en ledetråd, har i en router i jeres setup?

 

Find og post gerne din lokale ip adresse, i windows kan du finde den som følger:


Få "Kør" frem med Windowsknap+R

Skriv: ncpa.cpl

Nu skulle du have netværksforbindelser fremme, find dine trådløse der er forbundet og dobbeltklik på den.

Klik på detaljer.

Noter din IPv4 adresse, evt din IPv4 default gateway adresse også.

Redigeret af Silan d. 11-04-2023 19:29
11-04-2023 19:42 #3| 0

hvis du kan forbinde dine ungers pc med kabler. så slår de græsset og tømmer opvaskeren frivilligt. fremover. 

 

jeg kender kun toms skildpadder, men svar gerne silan´s request . så kigger vi alle på det. 

11-04-2023 20:02 #4| 0

Aner ikke en skid om sådan noget men døjede med noget lignende.

 


En kammerat opdaterede eller ændrede driveren

11-04-2023 20:54 #5| 0

Har du selv adgang til UniFi controlleren?
Går ud fra du har UniFi AP’ er fra ubiquiti? Hvilken model?
Bliver de opdateret?

Er der nogen sammenhæng i, hvor I mistet signal? Altså hvis der er er 3 stk, er det så alle enheder i nærheden af alle 3 AP’ er der mister forbindelsen?

Du skriver tv er kablet til switchen og der virker det fint, når wifi ryger?
Men når du genstartet routeren virker det igen på wifi.
Hvilken router er det? Den fra udbyderen? Er deres wifi tændt? Kan måske ses ved om wifi symbol er tændt.
Hvis det f.eks er tændt og det trådløse netværk hedder det samme som dine ubiquiti, kan det skabe meget ballade.



11-04-2023 21:39 #6| 0
OP
Silan skrev:

Jeg antager med det info du giver, at det ikke er fordi det trådløse internet helt forsvinder, der er bare ikke hul igennem, korrekt?

 

Windows er ikke ligefrem god til at dianostisere problemer, men "ikke gyldig ip adresse" kunne være en ledetråd, har i en router i jeres setup?

 

Find og post gerne din lokale ip adresse, i windows kan du finde den som følger:


Få "Kør" frem med Windowsknap+R

Skriv: ncpa.cpl

Nu skulle du have netværksforbindelser fremme, find dine trådløse der er forbundet og dobbeltklik på den.

Klik på detaljer.

Noter din IPv4 adresse, evt din IPv4 default gateway adresse også.

 

 Jeg er ikke helt med på hvad forskellen er på "forsvinder" og "ikke hul igennem".... Jeg kan ikke tilgå internettet via mit WiFi...

 

Fulgte din "guide" og fik følgende:

 


Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal bruge det til? Men måske du har en plan :-)

 

11-04-2023 21:40 #7| 0
OP
nuller skrev:

hvis du kan forbinde dine ungers pc med kabler. så slår de græsset og tømmer opvaskeren frivilligt. fremover. 

 

jeg kender kun toms skildpadder, men svar gerne silan´s request . så kigger vi alle på det. 

 

 Det er ikke en mulighed - det er I-pads mm.... Så det trådløse skal virke.....

11-04-2023 22:01 #8| 0
OP
Pokkers77 skrev:

Har du selv adgang til UniFi controlleren?

Jeg har ingen unifi controller - jeg har L-SG1008MP switch til at lede signalet fra udbyderens router til min skildpadder.
 

Pokkers77 skrev:


Går ud fra du har UniFi AP’ er fra ubiquiti? Hvilken model?

Ubiquiti UniFi UAP-AC-HD Access Point 2150Mbps (PoE). Jeg opdaterede dem i forbindelse med installationen for ca. 6 mdr. siden. Problemet har mere eller mindre været der fra start om end det er blevet værre nu.

 

Pokkers77 skrev:

Er der nogen sammenhæng i, hvor I mistet signal? Altså hvis der er er 3 stk, er det så alle enheder i nærheden af alle 3 AP’ er der mister forbindelsen?

Du skriver tv er kablet til switchen og der virker det fint, når wifi ryger?
Men når du genstartet routeren virker det igen på wifi.
Hvilken router er det? Den fra udbyderen? Er deres wifi tændt? Kan måske ses ved om wifi symbol er tændt.
 

Der er intet trådløst signal på nogen enheder når det sker. Så det er ikke en hardware-fejl på en enlig skildpadde. Enhederne er på I-phone, I-Pads, Android-tlf og PC, så jeg tror det er noget opsætningsmæssigt ved selve det trådløse

 

Ja, det kablede ned virker fint når det trådløse ryger

 

Ja, når jeg tager strømmen fra TL-SG1008MP switch'en i 20 sekunder og kobler til igen - så kommer det trådløse signal retur.


Udbyderen leverer kablet internet - der er signal

11-04-2023 22:10 #9| 1
Lilbabs skrev:

Jeg har ingen unifi controller - jeg har L-SG1008MP switch til at lede signalet fra udbyderens router til min skildpadder.
 


Ubiquiti UniFi UAP-AC-HD Access Point 2150Mbps (PoE). Jeg opdaterede dem i forbindelse med installationen for ca. 6 mdr. siden. Problemet har mere eller mindre været der fra start om end det er blevet værre nu.

 

Der er intet trådløst signal på nogen enheder når det sker. Så det er ikke en hardware-fejl på en enlig skildpadde. Enhederne er på I-phone, I-Pads, Android-tlf og PC, så jeg tror det er noget opsætningsmæssigt ved selve det trådløse

 

Ja, det kablede ned virker fint når det trådløse ryger

 

Ja, når jeg tager strømmen fra TL-SG1008MP switch'en i 20 sekunder og kobler til igen - så kommer det trådløse signal retur.

 

Udbyderen leverer kablet internet - der er signal




Så du satte det op bare med app’ en på din telefon?
Med en controller, kan du se forskellige ting, hvordan enhederne kører og du kan ændre i opsætningen, for det er jo toppen af poppen du har, så er ret sikker på, det er et spørgsmål om ændring af indstilling.

Jeg kører selv med det her og er kæmpe FAN.

Hvor bor du sådan geografisk? Måske jeg kunne hjælpe, helt kvit og frit.
11-04-2023 22:37 #10| 1

Det lyder meget til at routeren ikke er opdateret til nyeste opdatering.. Det lyder til at deres forsøges automatisk opdatering, hvilken medfører at router lukker ned imens det sker, men af en eller anden grund kører opdateringen ikke igennem. Når du så genstarter udstyret ryger den tilbage til senest installeret opdatering som er gennemført korrekt.. Du skal have en til at hjælpe dig manuelt med at opdater routeren.. 

11-04-2023 23:15 #11| 0
Per_danmark skrev:

Det lyder meget til at routeren ikke er opdateret til nyeste opdatering.. Det lyder til at deres forsøges automatisk opdatering, hvilken medfører at router lukker ned imens det sker, men af en eller anden grund kører opdateringen ikke igennem. Når du så genstarter udstyret ryger den tilbage til senest installeret opdatering som er gennemført korrekt.. Du skal have en til at hjælpe dig manuelt med at opdater routeren.. 




Som jeg læser det, har han ikke en router, men kører med udbyderens fiberboks i routermode.
Men hvis der er fint internet igennem kabel, imens wifi er nede, vil det heller ikke være routeren. 😊
12-04-2023 07:07 #12| 0
OP
Pokkers77 skrev:

Så du satte det op bare med app’ en på din telefon?
Med en controller, kan du se forskellige ting, hvordan enhederne kører og du kan ændre i opsætningen, for det er jo toppen af poppen du har, så er ret sikker på, det er et spørgsmål om ændring af indstilling.

Jeg kører selv med det her og er kæmpe FAN.

Hvor bor du sådan geografisk? Måske jeg kunne hjælpe, helt kvit og frit.

 

 Nej - jeg opdaterede dem via dos-prompt da firmwaren var virkelig gammel (købte dem på auktion og havde haft dem liggende en rum tid inden ibrugtagning). Efterfølgende kunne jeg tilknytte dem min Ubiquiti-App....

 

Hvilket gav mig et hint - jeg gik ind i App'en og har nu fået opdateret til nyeste firmware på access-points. 

 

Bor i Fredericia

12-04-2023 07:09 #13| 0
OP
Pokkers77 skrev:

Som jeg læser det, har han ikke en router, men kører med udbyderens fiberboks i routermode.
Men hvis der er fint internet igennem kabel, imens wifi er nede, vil det heller ikke være routeren.

 

 Jeg har en "boks" hvor fiberen går ind i. Den er koblet til udbyders router, som er koblet til en switch og videre til skildpadder. Jeg mener at kunne huske at det trådløse signal på udbyderens router er koblet fra og at den derfor kun fungerer som mellemstation for det kablede signal....

12-04-2023 07:10 #14| 0
OP
Per_danmark skrev:

Det lyder meget til at routeren ikke er opdateret til nyeste opdatering.. Det lyder til at deres forsøges automatisk opdatering, hvilken medfører at router lukker ned imens det sker, men af en eller anden grund kører opdateringen ikke igennem. Når du så genstarter udstyret ryger den tilbage til senest installeret opdatering som er gennemført korrekt.. Du skal have en til at hjælpe dig manuelt med at opdater routeren.. 

 

 Du gav mig en ide - jeg har nu prøvet at opdatere firmware på Access points. Jeg håber det virker - ellers hører i fra mig igen :-)

12-04-2023 07:27 #15| 0
Lilbabs skrev:

 


 Nej - jeg opdaterede dem via dos-prompt da firmwaren var virkelig gammel (købte dem på auktion og havde haft dem liggende en rum tid inden ibrugtagning). Efterfølgende kunne jeg tilknytte dem min Ubiquiti-App....

 

Hvilket gav mig et hint - jeg gik ind i App'en og har nu fået opdateret til nyeste firmware på access-points. 

 

Bor i Fredericia




Ok super du fik dem opdateret, men tror nu ikke den forskel fra 6 måneder siden og til nu, gør det store.
Men selvfølgelig skal de være opdateret. 😊

Der er en app der hedder wi-fi sweetspots, den måler hastigheden mellem AP og din mobil.
Altså er ikke afhængig af om der er hul ud på det store stygge internet.
Hvis du kunne fange det når I mister signalet, og så prøve og teste for, at se om der stadig er forbindelse mellem AP og mobil.
Hvis du ikke har led lys tændt i dine AP’er, så prøv det, så har du nemlig muligheden for, at se om de går ud. For kan jo være noget med POE i switchen, at de simpelthen mister strømmen.

Ok, er selvfølgelig lidt væk fra Nyborg, men prøv og skriv hvis det stadig ikke funker, så må vi finde ud af et eller andet.
12-04-2023 08:04 #16| 0
OP
Pokkers77 skrev:

Ok super du fik dem opdateret, men tror nu ikke den forskel fra 6 måneder siden og til nu, gør det store.
Men selvfølgelig skal de være opdateret.

 

 Okay..... Jeg venter og ser de næste par dage.... Tak for hjælpen indtil videre....

 

Mvh Henrik

12-04-2023 08:24 #17| 0
Lilbabs skrev:

 

 Jeg er ikke helt med på hvad forskellen er på "forsvinder" og "ikke hul igennem".... Jeg kan ikke tilgå internettet via mit WiFi...

 
Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal bruge det til? Men måske du har en plan :-)

 

 

Forskellen jeg ledte efter er, om du stadig er forbundet, eller du stadig kan se dit wifi signal, eller om det helt forsvinder.

 

Jeg var nysgerrig om du måske fik ip adresse direkte fra udbyderen (hvilket kan være problematisk), men det lyder til at din boks fra udbyderen fungere som router, så den del er fint.

12-04-2023 11:08 #18| 0

Hvor hurtigt internet har du? Og dine Access points hvad hastighed kan de trække ?? Din router kunne tage 2100mbp/s kunne jeg se 😊

12-04-2023 23:38 #19| 0
Pokkers77 skrev:

Ok super du fik dem opdateret, men tror nu ikke den forskel fra 6 måneder siden og til nu, gør det store.
Men selvfølgelig skal de være opdateret.

 

 Om det gør forskel? 😅. 

Det tror jeg der er nogle router producenter som er lettere uenige.. Jeg har også arbejdet i en virksomhed hvor der var et par tusind kunder eller 10.000, som var lettere uenige i det postulat.. Vi havde nemlig 10.000+++ routere uden wifi, da en en opdatering med fejl, lagde wifi ned.. Vi kunne obv køre den tilbage og en nulstilling løste problemet indtil næste opdatering blev sendt ud uden fejl.. 

Det er 95% sikkerhed en fejl i wifi protokollen. Det kan være en opdatering, som er kørt igennem, som betyder at nu kræves det at koden til wifi har en større sikkerhed ala 8 tegn minimum 1 stort bogstav og 1 tal.. 

 

Jeg kender ikke den router som anvendes så kan ikke sige hvad det helt konkret er. Men man kan køre forskellige test for at finde fejlen. Wifi der bare forsvinder er ikke måske noget med routeren, det er 100% sikkert noget i forhold til routeren antaget at internettet på kablet enheder stadig er aktivt..

13-04-2023 08:21 #20| 0
Per_danmark skrev:

 


 Om det gør forskel?




Nu snakker jeg ikke om routeren, men hans UniFi AP’er, og på dem tænker jeg ikke det har den store forskel, på de 6 mdr, så vi er nu enige, men snakker forbi hinanden. 😅
Routeren er hans udbyders, så den vil han sikkert ikke kunne opdatere, men da der er hul igennem på kabel, og wifi er slukket i den, så tænker jeg ikke det har noget med den, at gøre.

Men wifi er noget der kan give grå hår, har selv arbejdet med det i mange år, og kender godt til det med fejl i opdateringerne. Så er kommer der run på support i fronten. 😅😅

Men i det her tilfælde, har jeg en lille mistanke om noget POE fejl i hans switch, da han skriver det kommer igen, når han genstarter den.
Men det er nemt at finde ud af, hvis man tænder for LED lyset i AP’erne, for så går de ud, hvis de mister strømmen.

Men ja sandsynligheden er også stor for, at det er en fejl i noget wifi indstilling, for dem han har, er nemlig ret nørdet, og kan en masse. Det kræver bare en controller for, at ændre i det.
Så fejlsøgning og udelukkelsesmetoden er vejen frem. Det er bare ikke altid lige nemt, når det sker random ind imellem. 😊

Han har i hvert fald fået mange gode bud, så håber han finder ud af det. 😊
15-04-2023 19:14 #21| 1
OP

En lille update. Siden jeg opdaterede firmware på AP har jeg ikke haft udfald på mit trådløse internet. Det kan være et tilfælde, men jeg håber jeg fandt fejlen..... more to come....

20-04-2023 16:38 #22| 0
OP
Lilbabs skrev:

En lille update. Siden jeg opdaterede firmware på AP har jeg ikke haft udfald på mit trådløse internet. Det kan være et tilfælde, men jeg håber jeg fandt fejlen..... more to come....

 

Når de internettet er væk er lyset også væk fra AP'erne - det tyder altså på at switchen ikke sender noget signal ud til AP'erne. Vil en opdatering af firmware på switchen måske afhjælpe problemet?

20-04-2023 16:44 #23| 0
Moderator
Lilbabs skrev:

 

Når de internettet er væk er lyset også væk fra AP'erne - det tyder altså på at switchen ikke sender noget signal ud til AP'erne. Vil en opdatering af firmware på switchen måske afhjælpe problemet?

 

 Det underbygger Pokkers77 tanke om, at POE fra switch er problemet - og ikke AP'erne.

20-04-2023 22:13 #24| 0
OP
NanoQ skrev:

 

 Det underbygger Pokkers77 tanke om, at POE fra switch er problemet - og ikke AP'erne.

 

 Jeps, det syntes jeg også giver god mening. Men er det noget der kan afhjælpes via opdatering? Eller er der tale om en hardware-fejl? (det er måske umuligt at svare p - hvad ved jeg? :-))

20-04-2023 22:27 #25| 0
Moderator

Jeg kender ikke din switch. Men er det noget log der siger noget? - måske noget verbose logging der kan slås til?

20-04-2023 22:55 #26| 0
Lilbabs skrev:

 


 Jeps, det syntes jeg også giver god mening. Men er det noget der kan afhjælpes via opdatering? Eller er der tale om en hardware-fejl? (det er måske umuligt at svare p - hvad ved jeg? :-))




Har du stadig lidt problemer?
Ved ikke om du har set min besked, men du kan sætte en POE adapter på det ene, så kører den med strøm fra den og er uafhængig af strøm fra switch.
De koster kun omkring 100 kr fra nye og der er som regel mange brugte til salg for 30-50 kr.

Du siger bare til, jeg hjælper gerne. 😊
21-04-2023 11:42 #27| 0
OP
Pokkers77 skrev:

Har du stadig lidt problemer?
Ved ikke om du har set min besked, men du kan sætte en POE adapter på det ene, så kører den med strøm fra den og er uafhængig af strøm fra switch.
De koster kun omkring 100 kr fra nye og der er som regel mange brugte til salg for 30-50 kr.

Du siger bare til, jeg hjælper gerne.

 

 Okay - så såfremt routeren sender internet-signal ud, men ikke POE vil adapteren afhjælpe det. Jeg har desværre ikke mulighed for at tilslutte adapteren "permanent" men som fejlsøgning kunne det være en mulighed. Der er dog garanti på routeren så måske man bare skulle tage fat i dem jeg har købt den af.....

21-04-2023 15:33 #28| 0
Lilbabs skrev:

 


 Okay - så såfremt routeren sender internet-signal ud, men ikke POE vil adapteren afhjælpe det. Jeg har desværre ikke mulighed for at tilslutte adapteren "permanent" men som fejlsøgning kunne det være en mulighed. Der er dog garanti på routeren så måske man bare skulle tage fat i dem jeg har købt den af.....




Skal lige være sikker, når du skriver router mener du så din TL-SG1008MP switch? 😊

Kunne du få lys i dine AP’er? Og går det ud når wifi ryger?
Du kan også kigge på switchen om lys i portene går ud.
21-04-2023 19:29 #29| 0
OP
Pokkers77 skrev:

Skal lige være sikker, når du skriver router mener du så din TL-SG1008MP switch?

 

 Ja jeg mener switch, sorry. Og ja, enhederne falder helt ud. Lys slukker

21-04-2023 20:11 #30| 0
Lilbabs skrev:

 


 Ja jeg mener switch, sorry. Og ja, enhederne falder helt ud. Lys slukker




Ja ok, så lyder det som dine access points mister strøm af en eller anden årsag.
Din switch burde have nok til de 3.

Prøv med en POE adapter, ellers har jeg evt. en switch du kan låne nogle dage, for at teste det af.

Prøv og læs lidt på denne, om der er noget der giver mening. Har kun lige skimmet den.
www.tp-link.com/us/support/faq/1003/




28-04-2023 18:47 #31| 0
OP

Er der realistisk at antage at switchen har en hardware-fejl? Jeg har skrevet frem og tilbage 6-7 gange med TP's support, men han er mest hooked på at årsagen er alle andre steder end i switchen til trods for at alt tyder på det er den det er galt med.... Jeg spørger fordi jeg returnerer den og gerne vil vide om jeg skal vælge en anden istedet.....

13-06-2023 17:44 #32| 0
OP

Hej igen. Det er ganske umuligt at få en konstruktiv dialog i gang med TP Links support - shit en lorteservice de holder sig...

 

Så nu ryger den retur og jeg køber en anden istedet da jeg ikke kan undvære internet i den periode hvor de skal måle den efter og efterfølgende diskutere med mig om hvorvidt lortet virker eller ej.

 

Jeg har brug for en switch med minimum 5 udgange hvoraf minimum 4 skal være POE. Er der nogen herinde der kan anbefale noget? Den jeg har er denne:

 


TP-Link TL-SG1008MP Switch 8-porte Gigabit P


Hvad med denne? Den er fra samme producent som mine access points hvilket jeg tænker er en fordel?


https://www.avxperten.dk/ubiquiti-netvaerk-switch/ubiquiti-edgerouter-es-10xp-10-port-poe.asp

Redigeret af Lilbabs d. 13-06-2023 17:47
14-06-2023 07:47 #33| 0

Øv øv med deres support. Så kan godt forstå du vil returnere.
Du fik ikke testet med en POE adapter?
Husk jeg sendte mit nummer, så bare ring hvis du vil have vendt noget. 😊

Ifht. den switch du linker til sikkert et godt bud.
Men kommer lidt an på, hvad din plan er med dine AP’er også, for synes stadig du skal få dem ind i en controller, så du kan styre alt og se hvad der sker.

Der kan den switch du linker til nemlig ikke komme ind, da det ikke er en del af deres UniFi.
Men det kan denne f.eks.
www.pricerunner.dk/pl/167-5299594/Switche/Ubiquiti-Networks-UniFi-Switch-Lite-8-PoE-Sammenlign-Priser?cllink=true&utm_medium=app&utm_source=pricerunner

14-06-2023 11:45 #34| 0
OP
Pokkers77 skrev:

Øv øv med deres support. Så kan godt forstå du vil returnere.
Du fik ikke testet med en POE adapter?
Husk jeg sendte mit nummer, så bare ring hvis du vil have vendt noget.

 

 Nej - jeg havde ikke adgang til en POE-adapter og ville ikke bruge penge på det. Eftersom alle tre AP går ud samtidig har jeg antaget at det er switchen der skaber problemet og ikke de enkelte AP'ere.

 

Og tak for tilbuddet med hjælp - jeg er dog meget lidt teknisk bevendt når det kommer til netværk så jeg kan ikke svare på mere end det der står i tråden :-)

 

Den du linker til er kun POE - jeg er som udgangspunkt gået efter POE+ (også selvom mine AP kun bruger 10,5 W). Men jeg læste et sted at man skulle have fokus på det samlede forbrug til AP'erne og derfor ville jeg gerne sikre mig at de kunne få det energi de skulle bruge.... Men det er måske ligegyldigt?

 

Jeg har ikke behov for en switch hvor jeg skal sætte en masse op - er faktisk hellere fri. Er mest interesseret i noget "plug & play"

14-06-2023 17:03 #35| 0

Sorry kan godt se, at den kun står til PoE+ på en enkelt port.
Fandt et skema som også viser den ikke virker med dine AP’ er.
Men den du selv linker til, er også kun PoE og fandt dette, hvor de skriver den ikke kan køre med
Pro AP, og den kræver mindre end dine som jeg lige læste.
community.ui.com/questions/ES-10XP-POE-power-a-UniFi-AP-AC-Pro/0c74e842-4e56-48a2-bc90-f4e5d464b1ff

community.ui.com/questions/Switch-Compatibility-Unifi-Mesh-UAP-AC-M/73a8295e-2ada-4359-a468-c00bbe5c2fa5#answer/be776b0b-fccf-423b-9c4c-6709cd3861f2

Det er ikke altid lige nemt. 😅

Du har ikke overvejet bare at købe en billig Alm. switch og så 3 adaptere der passer til dem.
Så er du sikker på de får, hvad de skal bruge .

14-06-2023 17:06 #36| 0

F.eks dem her.

www.proshop.dk/PoE-injektor/Ubiquiti-U-POE-AT-PoE-Injector-8023AT-30W/2995836?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

10-09-2023 11:25 #37| 0
OP

Hej igen. Jeg har udskiftet min switch til en anden model - problemet er det samme. Internettet falder periodisk ud, forbindelsen gendannes når jeg genstarter switchen. Jeg har haft en ide om det kunne skyldes temperaturen i vores teknikrum, men switchen er slet ikke varm, ergo tænker jeg ikke det er aktuelt. Og da det ikke har hjulpet at udskifte switchen må problemet vel være andensteds?

 

Kan det være routeren fra udbyderen der laver numre der afføder en sådan problematik? Eller hvad med den boks hvor fiberen kommer ind i huset (altså den boks hvor routeren er forbundet til)?

 

 

Jeg har desuden tilkøbt et ekstra AP - er det korrekt forstået at en manglende grøn prik ud for det AP betyder at ingen klienter pt anvender det?

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar