TPTK møder c/r på riven - 109$

#1| 0
Hand Information
PokerStars No Limit, 700 BB (9 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($11865)
Seat 2: Player 2 ($16610)
Seat 3: Player 3 ($9255)
Seat 4: Hero ($17873)
Seat 5: Player 5 ($22027) Dealer
Seat 6: Player 6 ($44919) Small Blind
Seat 7: Player 7 ($27399) Big Blind
Seat 8: Player 8 ($15479)
Seat 9: Player 9 ($17074)
Seat 1Player 1 Ante: 85
Seat 2Player 2 Ante: 85
Seat 3Player 3 Ante: 85
Seat 4Hero Ante: 85
Seat 5Player 5 Ante: 85
Seat 6Player 6 Ante: 85
Seat 7Player 7 Ante: 85
Seat 8Player 8 Ante: 85
Seat 9Player 9 Ante: 85

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1815)
Player 8: FOLD
Player 9: FOLD
Player 1: FOLD
Player 2: FOLD
Player 3: FOLD
Hero: RAISE $1400
Player 5: FOLD
Player 6: FOLD
Player 7: CALL $700

Flop(Pot: $4000)


Player 7: CHECK
Hero: CHECK

Turn(Pot: $4000)


Player 7: BET $2100
Hero: CALL $2100

River(Pot: $8200)


Player 7: CHECK
Hero: BET $4200
Player 7: ALL-IN
Hero: ??


[replay]531[/replay]

Hej folkens.

Jeg var virkelig i vildrede i denne hånd. Jeg har ikke nogen stats på villain, udover at han, mens jeg har været opmærksom ved bordet, ikke har set ham out of line.
Jeg vil tro jeg har et rimelig tight image.

Jeg synes linien er ret std indtil river, hvor jeg vel bør valuebette? Jeg er blot i tvivl om jeg egentlig kan folde, med de odds jeg får, omend villain virkelig polariserer sig. Jeg ser dog ikke mange nuts hænder og slet ikke mange bluffs i hans range, så jeg var pænt i vildrede..

Søger naturligvis gerne input til alle streets, omend riven er det mest interessante, imo..

Jeg er readless fordi jeg multitabler og ser fed starcraft livestream :o)
31-07-2011 00:12 #2| 0

Er der GSL final`?

Pas i hånden. Det er jo et godt spot at bluffe, fordi du hverken kan have en flush eller en 2'er. Men sjældent man ser folk lave C/R bluffs.

31-07-2011 00:15 #3| 0
OP

MLG Anaheim :-)

31-07-2011 18:44 #4| 0
OP

Et stille bump..

05-08-2011 01:22 #5| 0
OP

:(

05-08-2011 01:43 #6| 0

Damn, hvor jeg synes, den er klam...
Personligt ville jeg sikkert ende med at tanke helt ned, inden jeg ville ramme call-knappen, hvorefter han sikkert turner en 2'er eller lignende, hvorefter jeg nu skal til at finde ud af, hvordan jeg lettest får tørret alt brækket af min skærm...

Det hjalp nok ikke meget, men rent objektivt har jeg svært ved at se, hvilke dårligere hænder, som han spiller på den måde. Jeg tvivler lidt på, han tør bluffe dig, og readless er det i hvert fald svært at vurdere, om han er i stand til det...

05-08-2011 04:36 #7| 0

Du underrepper din hånd tilpas meget til, at jeg ikke rigtigt ser fold som en mulighed her, omend villains linie stinker af styrke - personligt checker jeg dog sjældent turn bag. :-)

10-08-2011 02:14 #8| 0
MadsMP skrev:
Du underrepper din hånd tilpas meget til, at jeg ikke rigtigt ser fold som en mulighed her, omend villains linie stinker af styrke - personligt checker jeg dog sjældent turn bag. :-)


This!

Ved at checke bag på floppet skjuler du din hånd godt. Et godt flush draw cbetter du formentlig på floppet, og derfor er kongen på turn et godt kort for dig at bluffe (for villain). At river så completer FH muligheden gør det blot endnu lettere for villain at re-bluffe i dette spot hvis han er en tænkende spiller, der ikke nødvendigvis sætter dig på en stærk made hand. Tænk over det - hvilken range kan villain bluffe os af? Alle konger undtagen AK oh lave flushes grundet 2'eren på river. Som spillet ender jeg med et crying call uden anden dynamik, omend det er et klamt spot. Havde du cbettet floppet og han kalder, kunne vi formentlig have taget en lidt mere passiv linje og flattet turn og evalueret river.
10-08-2011 05:03 #9| 0

Spiller den som dig, hvis du caller river.

Du underrepper, villain må formodes at have en række Kx-kombinationer i sin BB-callingrange/VB-range og jeg hader at folde TPTK på denne type board - givet skurkens linie.

Det ikke noget pissefedt spot, i det vi formoder, at villain ikke er retarderet nok til, at kalde anytwo i BB. Hvorvidt flop-linien discounter nogle FD's (går han efter c/r?) kan jeg ikke rigtig bestemme mig for.

PS. Bump mig lige en anden gang når du poster interessante spots :)

10-08-2011 12:01 #10| 0
OP

Fedt, at der lige kom lidt mere respons.


Grethe > Jeg er med på jeg underrepper min hånd, men tror du at villain kan valuebette værre? Vil han ikke bare c/c en dårligere konge her?

Djurhuus > Jeg kan sagtens se din pointe i at min linje gør det mere oplagt for villain at bluffe. Vil en tænkende villain forvente, at jeg folder enhver konge i det spot her? Altså, jeg vil skulle calle 10000 ind i 26600, dvs. jeg skal bare være god 27% af gangene for at det er et profitabelt call.
Villain ved, at jeg får så gode odds, hvilket må vel mindske hans bluffrange en hel del?

Jeg synes dog i har nogle valide pointer, og villain kan nok godt forventes at være ude i snavs omkring 25% af gangene i guess.

Jeg endte med at folde den, hvilket irriterede mig rigtig meget..

10-08-2011 14:23 #11| 0

@Mads,

Hvordan tror du han spiller et medium FD?
Jeg tror, han VB'er Kx her. Dem må han have nogle kombinationer af i sin BB-callingrange.
Til de odds vi får, med de givne stacks, synes jeg call er fint.

10-08-2011 14:45 #12| 0
OP

Grethe >

Jeg tror han spilelr et medium fd på den måde der. Evt. leader han ud for value på riven. Han checker nok floppet for at c/raise, i guess.

Jeg ser ingen grund til at han skulle raise en dårligere konge. Altså hvad har jeg i min range, som jeg caller med af dårligere? ca ingenting.

01-11-2011 15:00 #13| 0
OP

Jeg ved godt, at denne tråd egentlig var uddebatteret, men det nager mig stadigvæk, at det er så clear cut call det her. Jeg kan vitterligt ikke se ret meget bluff i villains range, ingen dårligere valuehænder og en del likely bedre.

Jeg har vendt tilbage et par gange for at læse comments, men jeg er ikke overbevist. Nu er der kommet en del flere kvalitetspostere på banen, hvorfor jeg er interesseret i at høre, om det er generel konsensus for at den her bare skal calles, fordi vi underrepper (og gør vi overhovedet det?)

01-11-2011 15:15 #14| 1

Jeg synes du skal folde - din hånd er jo face-up og din range består mere af hænder med showdown value du checker bagved end hænder du b/f eller b/c'er. Så hvis han ville bluffe give det mere mening at bette river igen. Linjen er super uoplagt til at bluffe i og da i er read- og dynamik less så er det at give en unknown super meget kredit at få ham til at B/F'e en hånd på river med super vilde potodds.

01-11-2011 16:24 #15| 0

Er ikke super uenig i, at et fold her er bedst da villains linje er super klam(i praksis caller jeg ca. hver gang qua stack sizes). Men hvilke hænder er det lige vi sætter villain på som han tager denne linje med?

01-11-2011 19:04 #16| 0

@Grethe

Tror du virkelig villain skulle raise en K på river? Det har jeg svært ved at tro.

01-11-2011 19:12 #17| 0

Villain har obv. aldrig nogen konger i sin range, er enten bluff eller the goods imo... Når det så er sagt tror i villain bluffer nok her til, at et call hvor vi vinder og får 38k stack er bedre end de gange vi folder og efterlader os selv med 10k, og nærmest er ude og skal skubbe/flippe for livet her om snart?

15-01-2012 11:30 #18| 0

Faldt lige over den her hånd.

Det kan godt være, at hero aldrig har en range, der bryder sig om, at b/c, men jeg stiller mig ekstremt tvivlende over for, om en eller anden random spiller exploiter det. Dels skal han være dygtig nok til, at identificere, at det skulle egentlig er et ret ubehageligt spot for heros range, men samtidig skal han også føle sig overbevist om, at du rent faktisk folder din meget sandsynlige Kx.

Min erfaring er, at når vi better 4k og bliver raiset til 14k så har villain den sick ofte. Jaja han repper tyndt og bla bla og gode odds, men jeg synes, at det er spew at betale af. Desuden har vi stadigvæk en ganske fin resteal / shove first in stack efterfølgende.

I fold.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar