TPGK i bb mod reg på nl100

#1| 0

Hånden blir spillet på Boss'en på nl100 6max.

Hero og skurk kender hinanden(vi er kammerater, og han ved godt jeg ligger hånden op..), så reads har ikke videre betydning. Dog er skurk klart en af nl100 bedre spiller og stor vindende. Skurk er lettere nittet!
Skurks read på hero er nok lidt mere blandet, og tror bestemt godt han ved jeg kan åbne med any 2 i blindbattle.
Normalvis spiller vi ikke hinanden, men bordet var ganske udemærket(Læs: Fyldt med mindre gode spillere..)

Preflop og flop er std, men vil gerne ha' kommentar til turn og til hvad hero gør på riveren..

Eff. stacks er 99bb.

Seat 4: Hero (€99.00)
Seat 1: karlux42 (€31.50)
Seat 3: OldTimer51 (€111.90)
Seat 5: Skurk (€117.20)
Seat 6: JeanSeb26 (€98.00)
Seat 2: adrianches (€74.90)
Hero posts the small blind of €0.50
Skurk posts the big blind of €1.00
OldTimer51 is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [Q A]
JeanSeb26 folds
karlux42 folds
adrianches folds
OldTimer51 folds
Hero raises €3.00
Skurk calls €3.00
*** FLOP *** [9 A 2] Pot 6
Hero bets €4.50
Skurk calls €4.50
*** TURN *** [9 A 2 [K] Pot 15
Hero checks
Skurk bets €6.00
Hero raises €18.00
Skurk calls €18.00
*** RIVER *** [9 A 2 K] [K] Pot 57

Action on Hero?

08-07-2010 01:20 #2| 0

Hvorfor er reads lige meget bare fordi i kender hinanden?

Forstår ikke helt hvorfor du ikke bare better turn, men som spillet må det vel være et bet-fold.

08-07-2010 01:42 #3| 0

Forstår ikke hvorfor du laver din hånd om til et semibluff (eller charger du draws sådan her?) på turn, foretrækker ligesom MichaelS klart en 2nd barrell, og bet-fold river på en 35 stykker er nok ikke helt ved siden af. Hvis villain er i stand til at floate floppet med anytwo og bet/calle turn med et opsamlet flushdraw etc. så er check/call også fint på river, men det kræver obv. at han er typen der kan komme til river med en masse floats og dobbelfloats :)

08-07-2010 01:46 #4| 0

lol har bossen fået 6-max? =D

08-07-2010 02:00 #5| 0

@ fissehans

Der er både 5 og 6-max borde nu :)

08-07-2010 02:04 #7| 0

Tror heller ik lige det er et spot jeg selv vil havne i, men kunne rigtig godt tænke mig at høre tanken bag c/r på turn. Eneste logik jeg kan ser er at du mener han har floatet dig, altså hans tanke "du CB´er det flop 100%, jeg kan ikke troværdigt raise her = jeg floater." Så har jeg dog lidt vanskeligt ved at se tanken bag dit raise?

Ved sku ik hvad jeg skal mene om river, men ender nok med at satse på han har ramt et FD på turn og går efter c/call, da jeg har lidt svært ved at se hvad han skal calle vores bet med som vi slår (efter den turn-action). Men må være en vurdering af hvordan i kender hinanden, om han eks. ofte tror din turn-linie repper et FD eller rent bluff.

08-07-2010 02:04 #6| 0

fissehans

Det har de haft i hvert fald siden de indførte bad beat jackpot.

08-07-2010 02:33 #8| 0

"vi er kammerater, og han ved godt jeg ligger hånden op..), så reads har ikke videre betydning."

Hehe what? :)


Som spillet better jeg 40-42€, whatever du nu bluffer med her. Bare bet turn igen, som folk siger - du folder aaaaalt for mange hænder ud af potten, som vi har crushed. Oftest vil han checke bag, med hænder der har SDV, både for at undgå netop et CR fra dig, men også for at calle et bet med Ax.

08-07-2010 11:49 #9| 0

Jeg shover river, men som andre er inde på, så må standard linjen være bet-bet-bet.

Jeg synes dog ikke at turn c/r er katastrofalt. Dels fordi villain sandsynligvis kalder med hvis han har floated dig med en hånd som T9 og dels fordi det bliver ret svært for ham at folde AT/AJ i dette spot.

Desuden er vi realistisk set kun slået af 22, A2 og K9 (AK, K2, 29, 99 er usandsynlige) og vi har masser af outs mod A2 og K9. Jeg kalder i øvrigt et turn shove.

Jørn

08-07-2010 13:07 #10| 0

Som Thyssen.

Villain har ofte Ax, som ihf caller med en vis sandsynlighed grundet dit lidt skøre CR på turn samt jeres kendskab til hinanden.

08-07-2010 17:27 #11| 0
OP

@Michael og Mancini..

Naturligvis er reads ikke lige gyldige, men fik det skrevet på en sær måde sent på aftenen. Mener bare, at grundet vi kender hinanden, vil han kalde mange flere holdings:)

@Laur
c/r turn da jeg vil mene, at skurken har ramt et eller andet på floppet efter hans call. Han raiser efter mit check på turn, som jeg havde forventet han ville gøre, og forventer egentlig at tage potten ned her.

Men kan godt se, hvad I mener med bet-bet-bet linjen. Dette ville have været at foretrække, set i bagklogskabens lys.

Under selve hånden er jeg ret sikker på, at jeg er foran og kongen er ikke et dårligt kort for mig, da det evt. counter skurkens andre 2 par holdings. Better ca. 1/2 pot for at give skurken mulighed for at shove(for at snappe) og/eller for at tyre den med svag handske.. Er det helt skidt?


*** RIVER *** [9 A 2 K] [K] Pot 51
Hero bets €23.00
Skurk goes all-in with €91.70
Hero goes all-in with €73.50

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar