Tour de France 2013

#1| 0

Sad i går i en begyndende brandert og diskuterede cykelsport med en kammerat, og i den forbindelse kom spådommende om Tour'en i år væltende... Det endte selvfølgelig i væddemål, begge 1:1. Nedenstående er skrevet i mit favør:

Rodriguez kommer ikke i top 10 samlet

Contador vinder


Hvad mener PN om disse væddemål? Hvor godt er jeg inde?

... og hvad har I af tanker, håb, forudsigelser etc. om løbet generelt?

16-01-2013 22:36 #2| 0

Umiddelbart kan jeg se at de steder der har odds ude allerede nu, har Contador til 2.1, og mon ikke man kan få den højere når der kommer flere på markedet.
Hvad sker der hvis en af dem ikke stiller op / bliver taget ud?

16-01-2013 22:41 #3| 0

1:1 på en Contador-sejr er næppe et godt odds på nuværende tidspunkt. Der er for mange ting, der kan gå galt, og feltet kan blive ret stærkt i år.

Den anden er lidt svær at vurdere. Hvis Rodriguez møder op i samme form som i Vueltaen 2012, skal han nok ende i top 10, om end ruten selvfølgelig ikke passer til ham på samme måde som Vuelta-ruter gør.

16-01-2013 22:41 #4| 0

Er Rodriquez skiftet hold, for de fik da ikke Pro licens eller hvad det hedder.

Redigeret af krabbefar d. 16-01-2013 22:42
16-01-2013 22:43 #5| 0

Rodriquez har over 50% for at køre i top10.
AC har ikke 50% for at vinde.

Så kan du selv afgøre om du er godt inde.

16-01-2013 23:03 #6| 0
http://www.feltet.dk/nyheder/katusha_rodriguez_kan_ikke_forlade_os/

Det ender nok med, at de får licensen, men lige nu er det ikke meningen at han deltager.
Redigeret af krabbefar d. 16-01-2013 23:04
16-01-2013 23:03 #7| 0

Væddemålet er self med forbehold om Rodriguez stiller op eller ej. Ved at PaddyPower giver 10/11 på Contador, har ingenting funet på Rodriguez (den er self også meget specifik), men jeg tror sgu ikke på ham - men meget på Contador. Hvis ikke ham, hvem ellers? Schleck er en kylling, Evans for gammel, Froome og Wiggins bruger tiden på at skændes og Rolf er pensioneret.. Ej men for helvede... Og nårh ja, Van Garderen får nok ikke selv lov, og ville nok max køre sig podiet hvis han fik.
Rodriguez tror jeg er for afhængig af spansk opbakning og spanske stigninger til at gøre sig ordenligt gældende...

16-01-2013 23:04 #8| 0
Avocado_007 skrev:
Væddemålet er self med forbehold om Rodriguez stiller op eller ej. Ved at PaddyPower giver 10/11 på Contador, har ingenting funet på Rodriguez (den er self også meget specifik), men jeg tror sgu ikke på ham - men meget på Contador. Hvis ikke ham, hvem ellers? Schleck er en kylling, Evans for gammel, Froome og Wiggins bruger tiden på at skændes og Rolf er pensioneret.. Ej men for helvede... Og nårh ja, Van Garderen får nok ikke selv lov, og ville nok max køre sig podiet hvis han fik.
Rodriguez tror jeg er for afhængig af spansk opbakning og spanske stigninger til at gøre sig ordenligt gældende...


Troede man kunne vinde Bendtners underbukser :)
16-01-2013 23:07 #9| 0

Det er så kedelig en route i år.. Kedeligere end sidste år.
Giro tilgengæld bliver vild, med ryttere som wiggens, nibali, hesjedal og basso :)

16-01-2013 23:07 #10| 0

@OP

Hvis du er interreseret i endnu et bet med JR, må du sige til.

Han skal stille til start, og i stedet for top10, kan vi sige top9 for at give dig en edge :-)

16-01-2013 23:08 #11| 5
TiltingTeit skrev:
Det er så kedelig en route i år.. Kedeligere end sidste år.
Giro tilgengæld bliver vild, med ryttere som wiggens, nibali, hesjedal og basso :)


Agree med lagtard ryttere som Wiggins, Hesjedal og Basso, kan det vist kun gå hen og blive en af de fedeste GT's ever. Sidder allerede nu og venter i spænding på det ene angreb efter det andet.
16-01-2013 23:12 #12| 0
Gækkeren skrev:
TiltingTeit skrev:
Det er så kedelig en route i år.. Kedeligere end sidste år.
Giro tilgengæld bliver vild, med ryttere som wiggens, nibali, hesjedal og basso :)


Agree med lagtard ryttere som Wiggins, Hesjedal og Basso, kan det vist kun gå hen og blive en af de fedeste GT's ever. Sidder allerede nu og venter i spænding på det ene angreb efter det andet.

Det bliver måske ikke angribs-rigt, men både astana og sky stiller med stærke mandskaber, og det bliver et rigtig hårdt løb, med mange fede etaper.
Tour de france ruten er noget så dårligt, med alt for få bjergetaper.
16-01-2013 23:13 #13| 0

Vueltaen er nuts :)

16-01-2013 23:36 #14| 0
Avocado_007 skrev:
Væddemålet er self med forbehold om Rodriguez stiller op eller ej. Ved at PaddyPower giver 10/11 på Contador, har ingenting funet på Rodriguez (den er self også meget specifik), men jeg tror sgu ikke på ham - men meget på Contador. Hvis ikke ham, hvem ellers? Schleck er en kylling, Evans for gammel, Froome og Wiggins bruger tiden på at skændes og Rolf er pensioneret.. Ej men for helvede... Og nårh ja, Van Garderen får nok ikke selv lov, og ville nok max køre sig podiet hvis han fik.
Rodriguez tror jeg er for afhængig af spansk opbakning og spanske stigninger til at gøre sig ordenligt gældende...
Jævnt nice bare at kunne afskrive Froome fordi han skændes med wiggens. Hvad skal de skændes om når Froome most likely bliver kaptajn og Wiggens kører giro.
Froome kunne altså være med langt hen af vejen i en vuelta som Contador har kunne forberede sig på i over en sæson, mens Froome kom direkte fra touren. Tror der skal lidt mere end et skænderi til at holde ham væk som trussel. Men håber du har ret.

Vil du desuden have et bet ud på om Greipel eller Cavendish vinder nogle etaper? Jeg siger de tilsammen vinder over 0.5 etape. De vil også bruge al deres tid på at skændes, så kan godt være du har en lille edge anyway.
16-01-2013 23:40 #15| 0
Duracell skrev:
Avocado_007 skrev:
Væddemålet er self med forbehold om Rodriguez stiller op eller ej. Ved at PaddyPower giver 10/11 på Contador, har ingenting funet på Rodriguez (den er self også meget specifik), men jeg tror sgu ikke på ham - men meget på Contador. Hvis ikke ham, hvem ellers? Schleck er en kylling, Evans for gammel, Froome og Wiggins bruger tiden på at skændes og Rolf er pensioneret.. Ej men for helvede... Og nårh ja, Van Garderen får nok ikke selv lov, og ville nok max køre sig podiet hvis han fik.
Rodriguez tror jeg er for afhængig af spansk opbakning og spanske stigninger til at gøre sig ordenligt gældende...
Jævnt nice bare at kunne afskrive Froome fordi han skændes med wiggens. Hvad skal de skændes om når Froome most likely bliver kaptajn og Wiggens kører giro.
Froome kunne altså være med langt hen af vejen i en vuelta som Contador har kunne forberede sig på i over en sæson, mens Froome kom direkte fra touren. Tror der skal lidt mere end et skænderi til at holde ham væk som trussel. Men håber du har ret.

Vil du desuden have et bet ud på om Greipel eller Cavendish vinder nogle etaper? Jeg siger de tilsammen vinder over 0.5 etape. De vil også bruge al deres tid på at skændes, så kan godt være du har en lille edge anyway.


www.guardian.co.uk/sport/2012/dec/13/bradley-wiggins-tour-de-france-2013

Froome er nok den største trussel, ja. Men jeg tror sgu ikke på at han går hele vejen, bl.a. pga. problemerne med Wiggins.

Jeg tager din med Cavendish og Greipel, hvis du tager at Voeckler ikke kommer en km i udbrud ;)
16-01-2013 23:48 #16| 0

Jeg tror Michael Mørkov kan vinde bjergtrøjen i år

16-01-2013 23:52 #17| 0

I min bog giver det på ingen måde plusser til Contador at Wiggens går efter sejren. (Det gør alle i top 10 vel?)
Odds 11 på Wiggens og 4 på Froome, og du tror ikke de vil satse på Froome som kaptajn? Self. holder de ikke Froome tilbage, da Wiggens ikke slår Contador. Det vil jo være idiotisk i så fald. Froome giver den fuld skrue og kan muligvis give Contador nogle problemer.

17-01-2013 00:20 #18| 0

Jeg vil desuden påstå at de lettere TdF ruter passer Froome bedre end ruten sidste år i Vueltaen, som jo var sygt hård til tider.

17-01-2013 01:04 #19| 0
HolchKnudsen skrev:
Jeg vil desuden påstå at de lettere TdF ruter passer Froome bedre end ruten sidste år i Vueltaen, som jo var sygt hård til tider.


Jeg tror stik modsat at Froome er stærkest i de hårde ruter. Vueltaen var han jo heller ikke ordentlig klar til, han toppede jo sin form i TDF.
17-01-2013 09:11 #20| 0
MrNoller skrev:
Vueltaen er nuts :)

Giroens rute er bedre.
17-01-2013 10:39 #21| 0

Nogle der vil ud på at Froome IKKE ender i Top3?

Nogle der vil ud på at Contador IKKE ender i Top2?

Nogle der vil ud på at Rodriquez IKKE ender i Top8?

Nogle der vil ud på at Wiggins ender i Top4?

Nogle der vil ud på at Andy IKKE ender i top5?

Nogle der vil ud på Omega Pharma Quickstep U3.5 sejre?

Slight edit.

Redigeret af liderdider d. 17-01-2013 10:40
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar