Toppar+gutter på str8flop i rr. PLO400

#1| 0

Villain er er aggro og 3better 12,1. Det er den samme villain som i toppar calldown-tråden.

Hvordan spiller vi floppet?

$400.00 USD PL Omaha - Wednesday, May 19, 01:16:13 ET 2010
Table Helve (No DP 50 bb min) (Real Money)
Seat 10 is the button
Seat 1: shudacudawuda ( $368.00 USD )
Seat 5: Sacrificulus1 ( $1891.80 USD )
Seat 6: Hero ( $400.00 USD )
Seat 10: Amplys ( $1184.00 USD )
shudacudawuda posts small blind [$2.00 USD].
Sacrificulus1 posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J A K 7 ]
Hero raises [$14.00 USD]
Amplys folds
shudacudawuda folds
Sacrificulus1 raises [$40.00 USD]
Hero calls [$30.00 USD]
** Dealing Flop ** [ T, K, 9 ]
Sacrificulus1 bets [$52.00 USD]
Hero ???

19-05-2010 16:43 #2| 0

Den er svær.

Det er meget ud fra hvad villain tror hero er i stand til.
Hvis du har et forholdsvis solidt image er et bluff raise/fold oplagt da det er meget fit and fold.

Hvis villain er aggro, skyder han alle turns hvis du flatter, så ser det ikke rigtig som en mulighed da eneste gode kort er Q og evt boardet parre så du kan bluffe.

Kunne godt tænke mig nogle preflop stats da det alt andet lige viser hvor ofte du har mulighed for at komme i en pot med villain, og om du derved ikke skal vente til et bedre spot.

Mod en der 3better 12,1 kunne jeg sagtens se mig 4bet og få den ind preflop. For at sætte sig i respekt har jeg ikke noget imod at 4bet light og show semi light 4bet range op, da det forhåbentlig kan indskrænke hans 3bet happiness vs. hero

Dion

19-05-2010 16:50 #3| 0
OP

hmm tror ikke 28/24 er skævt for hans preflopstats...

Jeg har ikke et solidt image, tror han ved jeg kan lave sjov ok tit.

19-05-2010 17:03 #4| 0

Han er tydeligvis kun en der kender raise/fold knappen, så det må blive et raise/fold fra Hero´s side. Ingen grund til at flatte og ikke have et clue på turn.

Dion

19-05-2010 18:04 #5| 0

FYI: Vi har dobbelt gutter!

Afhængig af hans turn-barreling frekvens har jeg bestemt ikke noget imod at tage et kort mere IP. Forbedrer vi på turn ifa. A, K, Q eller 8 søger jeg den linie, der kan få villain til at begå størst fejl. Jeg er lidt meh, hvis en J falder på turn, så det må bliver op til mavefornemmelsen og read-/dynamik-baseret, men hvis villain ved, at vi ofte laver ballade, bryder jeg mig formentlig ikke om at stikke turn, hvis han checker til os...

19-05-2010 18:57 #6| 0

Fuldt ud opmærksom på vi har dobbelt gutter. Nytter dog ikke meget hvis villains spiller med en del deception og vi skal til at guess hver en turn selv hvis vores sucker draws completer.

Det eneste vi kan gøre på turn er at potcontrol medmindre Q rammer.

Det er ikke fordi jeg spiller efter decideret nuts, vil dog gerne have noget ren equity hvis jeg skal ud i spots på flere streets vs. tænkene spillere.

19-05-2010 19:32 #7| 0

Stinker lidt. Men en bagdørs farve ville jeg nok skubbe. De der 3-4% det giver er rimelig vigtigt.

Jeg er ikke helt sikker men jeg tror jeg folder. Uden reads er jeg for øvrigt enig i at det er et raise eller fold spot.

19-05-2010 19:36 #8| 0

Nu ved vi jo reelt ikke, om villain kan holde på kortene - det, at han er aggro, er jo ikke ensbetydende med, at han er dygtig, men lad os bare antage dette...

Hvis vi bare mucker denne hånd på dette flop, har jeg svært ved at se, hvilke flops vi kan fortsætte på. Dermed sagt, at vi bliver kørt over i en fart, hvis vi ikke kan give modstand her; hvis vi igen antager, at villain kan spille kort, bør der vel være en del kort på turn, hvor han ikke bare holder speederen i bund og for at beskytte vores calling-range til c-bets, synes jeg spottet er oplagt at flatte IP.

19-05-2010 19:42 #9| 0

Simulerede den lige. Mod top 12% har vi 50% på floppet hvilket er VÆSENTLIGT mere end jeg havde regnet med.

Obv kan vi ikke folde floppet.

Jeg er nysgerrig efter at høre hvad CoolHandJake vil gøre på diverse turns mod et 2nd barrel og et check??

19-05-2010 19:55 #10| 0

Hmm synes sgu du er i nogle marginale nogen iøjeblikket. Her kan jeg godt lide semibluffet hvis vores image er nogenlunde iorden. Hvis vi har et spewmonkey image bliver vi kaldt af alt der er bedre end bund to.

19-05-2010 20:15 #11| 0

Jeg kan kun se J´s og Q´s hvor han ikke bliver ved med at holde speederen i bund. Jeg er fairly agg og jeg better videre på any card der ikke er J og Q med air. Dermed også sagt at jeg cbetter topset på disse boards og derved ikke er scared når boardet parre.

19-05-2010 20:20 #12| 0

@HolchKnudsen

Vores turn-action afhænger naturligvis meget af vores reads og postflop-stats på villain... uden disse (altså med den givne info) og kombineret med, at vi har et spewy image, vil jeg umiddelbart, men med forbehold være klar til at stille stakittet ind på K, Q og 8... jeg er stadig i tvivl om min action ved J på turn; A og 7 bliver besluttet på rutinen, og her leder jeg nok febrilsk efter et eller andet read, som jeg kan klynge mig til.

Blanke turns stikker jeg formentlig ikke ud på, hvis der bliver checket til os; skyder villain anden gang re-evaluerer jeg ud fra timin og bet sizing.

Igen må jeg understrege, at ovenstående står til en finjustering, hvis OP kan komme med ny info, som kan have indvirkning på vores action - fx. CR villain turn, skyder villain 3 gange i RR, giver villain op på juicy boards, etc.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar