tjen 200 dollars

#1| 0

Hej PN´er

jeg står i en situation, der hedder jeg er startet på min Canc.Merc.Aud efter jeg fik dispensation.

Men jeg har ikke været til faget, og har en eksamensopgave til i morgen kl tolv.

Men en der er ferm til det her, kan løse denne opgave på maks 3 timer tror jeg.


faget er
Ledelsesinformationssystemer

Skriv evt en PN eller send mig en sms på 605056337, hvis du mener du har erfaring til at lave denne opg. Jeg skal nok redigere og ændre så det passer min struktur.

Eventuel hjælp til dele af opgaven, så gives der også dollars eller kontant overførsel. skal afleveres i morgne kl 12.

Der er også noget tekst til opgaven, som jeg kan sende, hvis det har interesse.

Opgave 1 (Vejledende vægt: 50%): Registrering og styring af
konsulentaktiviteter samt fakturering heraf, indenfor forretningsområderne
Decentral drift og Services.
Som tilkaldt konsulent bedes du komme med forslag til, hvordan registrering
og styring af konsulentaktiviteterne hos kunderne samt sikring af fakturering
af alt udført arbejde i fremtiden skal udføres. Løsningsforslaget skal kun dække
de to business units ”Decentral drift” og ”Services”.
Lars ønsker at arbejdsrutinerne skal blive tidssvarende, rationelle
(effectiveness) og produktive (efficiency) samt at alle arbejdsopgaverne
understøttes af it, så vidt dette er muligt.
Udover selve beskrivelsen af, hvordan du anbefaler den fremtidige rutine skal
foregå, bedes du udarbejde et system/dokument flowchart diagram og en
control matrix for dit forslag. Til control matrixen bedes du ligeledes lave en
cellebeskrivelse for hver af de kontroller, der kan identificeres i system flow
chartet
Opgave 2 (Vejledende vægt: 30 %): Sikkerhed i hostingcenteret.
Glad og tilfreds med at have indgået aftale med Lars, møder du Inger på
gangen, der inviterer dig til en kop kaffe, hvor hun præsenterer dig for
nedenstående opgave.
Relevante sektioner af hostingcenterets driftshåndbog skal udarbejdes.
Herunder;
 Beskrivende driftsmæssig sikring,
 Fysisk sikring og
 Sikring af data.
Afsnittet om sikring af data skal både indeholde en model for adskillelse af
kunders data (dataintegritet) såvel som sikring af data overfor 3. part (Alle
andre end kunder og ansatte i LIS IT-Services).
Du bedes komme med et forslag til hvilket elementer, der skal indgå i de 3
afsnit, samt hvad de enkelte tiltag sikre for.Side 7
Opgave 3 (Vejledende vægt: 20%) Ledelsesinformation til LIS IT-Services
A/S.
Svend har længe funderet over hvordan han kan følge driften uden løbende at
overvåge de enkelte business units minutiøst. Han har dog svært ved at
opstille KPI’er (key performance indicators), da han ikke ved, hvordan eller på
hvad man kan måle de enkelte business units på.
Svend beder i den forbindelse om din hjælp til at beskrive nøglefunktioner,
typer af diskussioner samt behovet for underligende data/information, for de
to områder hvor Lars er leder - ”Salg” samt ”Styring af konsulenterne”.
Udover den hjælp de forslag, som du har givet ovenfor i denne opgave 3, kan
bibringe Lars i hans job som leder af afdelingen, hvordan kan den samlede
ledelse i LIS IT-Services så overordnet bruge dine fundne resultater?

02-10-2011 10:01 #2| 0

Til info har du skrevet et tal for meget i tlf nummer, kan give lidt problemer med at gange dig :)

02-10-2011 10:42 #3| 31

Mail sendt...

...til SDU.

02-10-2011 10:52 #4| 8

Sindsyg dårlig stil at synke så dybt at man vil betale folk for at hjælpe en med at snyde til eksamen. Du ligger som du har redt, at skrive et indlæg på Pokernet dagen inden eksamen er sgu ynkeligt.

02-10-2011 10:53 #5| 4

snyd

02-10-2011 11:00 #6| 4

Det er da næsten dummere end dumt...

02-10-2011 12:28 #7| 25

Seriøst PN. Quit nu de fucking moralprædikener. 80% af PN fremstiller efterhånden sig selv som helgener.

Kan desværre ikke hjælpe OP.

02-10-2011 12:33 #8| 0

Slet tråden igen så der ikke er et eller andet fjols herinde som sender en besked til dit uni og får dig i problemer. Med det du lige har fortalt går jeg ikke ud fra at det er videre svært at finde dig, så slet posten.

02-10-2011 12:35 #9| 21

AubreyGraham:

Hvorfor i alverden skulle man det? Det er da en joke af dimensioner at en person forsøger at købe sig til en uddannelse, og så kan man ellers selv komme til at bøde for det i sidste ende, ved at få en som OP som revisor.

Jeg synes helt seriøst at det er forkasteligt, at folk som OP pisser på andre folk. Jeg betaler ikke til folks SU for at de kan snylte sig igennem og i sidste ende være færdiguddannede og ikke ane en brik om uddannelsen.

At folk ikke gider lave noget på sit studie - fair nok, det kommer hovedsageligt til at gå ud over dem selv, men det kan ikke passe at det kan lade sig gøre at betale sig fra at tage sine eksaminer.

Martin18:

Det skal du ikke bekymre dig om. Jeg har som sagt allerede sendt en mail.

Redigeret af SørenSnegl d. 02-10-2011 12:39
02-10-2011 12:39 #10| 0

mmmmm popcorn

02-10-2011 12:51 #11| 14

Epic hvis OP har set den komme og givet et telefon-nummer fra en klasse-mate, som han gerne ser ude af studiet.

02-10-2011 12:56 #12| 4

@ Martin18

Hvem er fjolset her? Vedkommende der indmelder forsøg på snyd eller vedkommende der forsøger at snyde?

Nu tilstræber man normalt at karakterfordelingen er normalfordelt omkring 7 på karakterskalaen. Har Benyamins held med at finde en dygtig pokernetter der vil skrive opgaven for ham, går det ud over de flittige studerende der rent faktisk har lavet noget i løbet af studietiden. Kan aldrig nogensinde være forkert at melde det her.

Well done SørenSnegl

02-10-2011 13:00 #13| 1

Syntes at PN's TOC skal redigeres i så fald.
Det kan aldrig være i PN's interesse at lægge forum til eksamenssnyd...

Hvor er det bare lavt!!!
WP SørenSnegl

02-10-2011 13:04 #14| 2

enhver uddannelse der gir en eksamen dagen før indbyder næsten til snyd. men lidt klamt ja!

Hvis du ikke kan finde ud af det burde du blive gadefejer eller noget andet bumset, men ligefrem at snyde sig igennem tilværelsen er sku at synke lavt.
Hvad har det med moralprædiken af gøre? hvem vil betale for at hyre en som har snydt sig igennem uddannelsen.

jeg får ihvertfald kryb over det her. jeg ville personligt aldrig snyde, men jeg ville nok aldrig tage eksamen til en uddannelse hvor jeg ikke kunne finde ud af det. jeg tager min uddannelse fordi jeg elsker det både som job og hobby!
men ja alle snyder i et eller anden men så noget her.. come on!
get a life. kan næsten godt tillade mig at kalde OP en ussel bums med god samvittighed!

02-10-2011 13:06 #16| 5

Håber ikke læger og andre personer, der står med menneskeliv mellem hænderne, kan købe sig til deres uddannelser.

02-10-2011 13:18 #17| 1
Hawkeye skrev:
Håber ikke læger og andre personer, der står med menneskeliv mellem hænderne, kan købe sig til deres uddannelser.


+over 9000
02-10-2011 13:31 #18| 6

Hvor mange af jer der dømmer OP i den sag her har læst jura/til dommer w/e (uden at snyde) ??

Ja i har da ret i OP linie her langt fra er i orden, men siden hvornår er det blevet bestemt i, ukendte folk på et online forum, skal bestemme at en enkelt brøler skal koste mandens hans uddannelse og muligvis fremtid ?

Søren

Når nu du siger du ikk vil støtte hans SU når han snyder sig igennem HELE uddannelsen (det er én opgave ud af MANGE) hvordan vil du så have det med at om 2 år skal der betales det 100-dobbelte fordi OP er blevet kriminel da du bestemte det eneste rigtige var at få ham sendt ud af sin uddannelse pga. ét (!!) fejltrin
?
Eller OP står på gadehjørnet og sælger hårde stoffer til din lille datter, for at få råd til et lokum med skyl? (Når du kan overdrive kan jeg også)

Aner ikk hvem OP er og sympatiserer bestemt med hans måde at tackle det her på..... Men synes satme ogs det er grimt en hel flok ukendte folk (som jo betaler skat af deres pokergevinster og på alle andre tænkelige måder holder sig inden for al lov og ret) skal bestemme OP fremtid pga. et (!!) fejltrin..... som OP vel efterhånden har forstået det var.

02-10-2011 13:39 #19| 0
hit-med-dem skrev:
Hvor mange af jer der dømmer OP i den sag her har læst jura/til dommer w/e (uden at snyde) ??

Ja i har da ret i OP linie her langt fra er i orden, men siden hvornår er det blevet bestemt i, ukendte folk på et online forum, skal bestemme at en enkelt brøler skal koste mandens hans uddannelse og muligvis fremtid ?

Søren

Når nu du siger du ikk vil støtte hans SU når han snyder sig igennem HELE uddannelsen (det er én opgave ud af MANGE) hvordan vil du så have det med at om 2 år skal der betales det 100-dobbelte fordi OP er blevet kriminel da du bestemte det eneste rigtige var at få ham sendt ud af sin uddannelse pga. ét (!!) fejltrin
?
Eller OP står på gadehjørnet og sælger hårde stoffer til din lille datter, for at få råd til et lokum med skyl? (Når du kan overdrive kan jeg også)

Aner ikk hvem OP er og sympatiserer bestemt med hans måde at tackle det her på..... Men synes satme ogs det er grimt en hel flok ukendte folk (som jo betaler skat af deres pokergevinster og på alle andre tænkelige måder holder sig inden for al lov og ret) skal bestemme OP fremtid pga. et (!!) fejltrin..... som OP vel efterhånden har forstået det var.




Man vælger vel ik en uddannelse for at snyde sig igennem en eksamen (slet ik betale sig fra det) Var vel mere i orden hvis han spurgte om hjælp til nogle spørgsmål vedr. hans eksamen, men at ville ha en til at lave det hele.. Der syntes jeg det er fair at skrive det til SDU, og så må han jo forklare sig ud af det.. Er da for dumt at lægge det ud på et forum, og tro alle bare siger go for det... Og selvfølgelig kan det være en one timer, men går den første gang, så går den nok også næste.. Så mon ik OP har fået sig en lærestreg her...
02-10-2011 13:44 #20| 0
Benyamins skrev:
Hej PN´er

jeg står i en situation, der hedder jeg er startet på min Canc.Merc.Aud efter jeg fik dispensation.

Men jeg har ikke været til faget, og har en eksamensopgave til i morgen kl tolv.

Men en der er ferm til det her, kan løse denne opgave på maks 3 timer tror jeg.


faget er
Ledelsesinformationssystemer

Skriv evt en PN eller send mig en sms på 605056337, hvis du mener du har erfaring til at lave denne opg. Jeg skal nok redigere og ændre så det passer min struktur.

Eventuel hjælp til dele af opgaven, så gives der også dollars eller kontant overførsel. skal afleveres i morgne kl 12.

Der er også noget tekst til opgaven, som jeg kan sende, hvis det har interesse.

Opgave 1 (Vejledende vægt: 50%): Registrering og styring af
konsulentaktiviteter samt fakturering heraf, indenfor forretningsområderne
Decentral drift og Services.
Som tilkaldt konsulent bedes du komme med forslag til, hvordan registrering
og styring af konsulentaktiviteterne hos kunderne samt sikring af fakturering
af alt udført arbejde i fremtiden skal udføres. Løsningsforslaget skal kun dække
de to business units ”Decentral drift” og ”Services”.
Lars ønsker at arbejdsrutinerne skal blive tidssvarende, rationelle
(effectiveness) og produktive (efficiency) samt at alle arbejdsopgaverne
understøttes af it, så vidt dette er muligt.
Udover selve beskrivelsen af, hvordan du anbefaler den fremtidige rutine skal
foregå, bedes du udarbejde et system/dokument flowchart diagram og en
control matrix for dit forslag. Til control matrixen bedes du ligeledes lave en
cellebeskrivelse for hver af de kontroller, der kan identificeres i system flow
chartet
Opgave 2 (Vejledende vægt: 30 %): Sikkerhed i hostingcenteret.
Glad og tilfreds med at have indgået aftale med Lars, møder du Inger på
gangen, der inviterer dig til en kop kaffe, hvor hun præsenterer dig for
nedenstående opgave.
Relevante sektioner af hostingcenterets driftshåndbog skal udarbejdes.
Herunder;
 Beskrivende driftsmæssig sikring,
 Fysisk sikring og
 Sikring af data.
Afsnittet om sikring af data skal både indeholde en model for adskillelse af
kunders data (dataintegritet) såvel som sikring af data overfor 3. part (Alle
andre end kunder og ansatte i LIS IT-Services).
Du bedes komme med et forslag til hvilket elementer, der skal indgå i de 3
afsnit, samt hvad de enkelte tiltag sikre for.Side 7
Opgave 3 (Vejledende vægt: 20%) Ledelsesinformation til LIS IT-Services
A/S.
Svend har længe funderet over hvordan han kan følge driften uden løbende at
overvåge de enkelte business units minutiøst. Han har dog svært ved at
opstille KPI’er (key performance indicators), da han ikke ved, hvordan eller på
hvad man kan måle de enkelte business units på.
Svend beder i den forbindelse om din hjælp til at beskrive nøglefunktioner,
typer af diskussioner samt behovet for underligende data/information, for de
to områder hvor Lars er leder - ”Salg” samt ”Styring af konsulenterne”.
Udover den hjælp de forslag, som du har givet ovenfor i denne opgave 3, kan
bibringe Lars i hans job som leder af afdelingen, hvordan kan den samlede
ledelse i LIS IT-Services så overordnet bruge dine fundne resultater?



@sørenSnegl

Har du mailet til SDU?
02-10-2011 13:46 #21| 0

Du er ansat i Telenor kan jeg se? :)

02-10-2011 13:47 #22| 3

Tensai

Som sagt er jeg enig i alle jeres synspunkter..... Synes dog det er sindssygt det skal koste mandens fremtid at lave en brøler....

02-10-2011 13:50 #23| 0
hit-med-dem skrev:
Tensai

Som sagt er jeg enig i alle jeres synspunkter..... Synes dog det er sindssygt det skal koste mandens fremtid at lave en brøler....


True, men vi ved jo bare heller ik om det er første gang.. Og hvor lang snor skal der gives før det så er i orden at melde det?
02-10-2011 13:54 #24| 21

OMG @folk der vil ringe til studiet....

???

Ja. Det er IKKE smart at gøre, og JA, man snyder sig selv... Men ffs da? Hvorfor skal folk være politimænd???

02-10-2011 13:55 #25| 3
hit-med-dem skrev:
Hvor mange af jer der dømmer OP i den sag her har læst jura/til dommer w/e (uden at snyde) ??

Ja i har da ret i OP linie her langt fra er i orden, men siden hvornår er det blevet bestemt i, ukendte folk på et online forum, skal bestemme at en enkelt brøler skal koste mandens hans uddannelse og muligvis fremtid ?

Det er ikke "os" (eller i dette tilfælde mig) der bestemmer hans fremtid. Jeg har indberettet en overtrædelse af et regelsæt, og så er det op til andre instanser at bestemme, hvad konsekvenserne skal være.


Søren

Når nu du siger du ikk vil støtte hans SU når han snyder sig igennem HELE uddannelsen (det er én opgave ud af MANGE) hvordan vil du så have det med at om 2 år skal der betales det 100-dobbelte fordi OP er blevet kriminel da du bestemte det eneste rigtige var at få ham sendt ud af sin uddannelse pga. ét (!!) fejltrin
?
Eller OP står på gadehjørnet og sælger hårde stoffer til din lille datter, for at få råd til et lokum med skyl? (Når du kan overdrive kan jeg også)

Jeg overdriver da ingen steder? Jeg har ikke insinueret, at OP har snydt i andre henseender, men det er også sagen irrelevant. Han har forsøgt at snyde en gang, og dermed har han også forsøgt at snyde sig igennem sin uddannelse, og så er det ligegyldigt om det er første eller niende gang.

Jeg har ikke tænkt mig at undlade at anmelde noget, fordi det kan få konsekvenser i fremtiden. Jeg undlader heller ikke at anmelde en voldsepisode fordi voldsmanden kan komme endnu længere ud på et sidespor senere.

Aner ikk hvem OP er og sympatiserer bestemt med hans måde at tackle det her på..... Men synes satme ogs det er grimt en hel flok ukendte folk (som jo betaler skat af deres pokergevinster og på alle andre tænkelige måder holder sig inden for al lov og ret) skal bestemme OP fremtid pga. et (!!) fejltrin..... som OP vel efterhånden har forstået det var.

Jeg forstår ikke hvorfor du synes, at det er "grimt" at anmelde noget som det her. OP har forsøgt at snyde sig igennem sin uddannelse, og derfor synes jeg da det er meget passende - ja nærmest obligatorisk - at meddele det til det respektive uddannelsessted, og så må de vurdere sagen.
02-10-2011 13:55 #26| 0

Tensai

Det ved vi ikk nej.... Men du ville ogs kigge lidt hvis der i brevet fra politiet stod: " Du er blevet taget i at køre så og så meget for stærkt hvilket efter paragraf blablabla straffes med et klip og en bøde på 1500 kroner.... Da vi før har haft med typer som dig at gøre antager vi du har gjort det før og derfor får du 2 klip og en bøde på 3000 kroner.

Fortsat god dag"


Derudover synes jeg ikke det er vores sag at melde til studiet

Redigeret af hit-med-dem d. 02-10-2011 13:56
02-10-2011 13:57 #27| 1

Primuzzzz:

Ja, jeg har skrevet en mail til dem.

hit-med-dem:

Ikke vores sag? Hvis sag er det så?

02-10-2011 13:59 #28| 0

@ Yaffer

Hvad hvis man har kendskab til at folk snyder i poker? skal man heller ikke melde det? Undskyldningen kunne jo være, at man ikke har haft tid til at læse teori, så man ser sig nødsaget til at snyde for ikke at tabe sin stack.

02-10-2011 14:02 #29| 1
Yaffar skrev:
OMG @folk der vil ringe til studiet....

???

Ja. Det er IKKE smart at gøre, og JA, man snyder sig selv... Men ffs da? Hvorfor skal folk være politimænd???

Folk skal være politimænd fordi de bør opfatte det som deres pligt at indberette overtrædelser af reglerne. Det er ærligt talt lidt sørgeligt, at ikke alle har det på den måde.

Ja, man snyder sig selv men det er jeg sådan set ligeglad med. Det vigtige i denne henseende er, at man snyder uddannelsessystemet og man snyder de folk man kommer til at arbejde med og for i fremtiden.
02-10-2011 14:02 #30| 0
hit-med-dem skrev:
Tensai

Det ved vi ikk nej.... Men du ville ogs kigge lidt hvis der i brevet fra politiet stod: " Du er blevet taget i at køre så og så meget for stærkt hvilket efter paragraf blablabla straffes med et klip og en bøde på 1500 kroner.... Da vi før har haft med typer som dig at gøre antager vi du har gjort det før og derfor får du 2 klip og en bøde på 3000 kroner.

Fortsat god dag"


Derudover synes jeg ikke det er vores sag at melde til studiet


Selvfølgelig ville jeg det, og så ville jeg også klage over det.. Ligesom OP kan i den her sag.. Så må de jo ta stilling til hvad der skal ske.. Men det vil sige en butiks tyv også skal slippe første gang, for alle har lov til en brøler? Ved godt det ik helt kan sammenlignes, men hvor går grænsen er mit spørgsmål så?
02-10-2011 14:04 #31| 3
SørenSnegl skrev:
Yaffar skrev:
OMG @folk der vil ringe til studiet....

???

Ja. Det er IKKE smart at gøre, og JA, man snyder sig selv... Men ffs da? Hvorfor skal folk være politimænd???

Folk skal være politimænd fordi de bør opfatte det som deres pligt at indberette overtrædelser af reglerne. Det er ærligt talt lidt sørgeligt, at ikke alle har det på den måde.

Ja, man snyder sig selv men det er jeg sådan set ligeglad med. Det vigtige i denne henseende er, at man snyder uddannelsessystemet og man snyder de folk man kommer til at arbejde med og for i fremtiden.


Gid jeg kendte dig. Hvergang jeg så dig lave en lyssky handel eller tjente sorte penge, så skulle jeg indberette dig til skat.
Redigeret af Guldmageren d. 02-10-2011 14:04
02-10-2011 14:05 #32| 8

Det er nogenlunde lige så ækelt at gøre det som OP gør, som det er at stikke andre. Jeg brækker mig!!

02-10-2011 14:06 #33| 1
hit-med-dem skrev:
Hvor mange af jer der dømmer OP i den sag her har læst jura/til dommer w/e (uden at snyde) ??

Ja i har da ret i OP linie her langt fra er i orden, men siden hvornår er det blevet bestemt i, ukendte folk på et online forum, skal bestemme at en enkelt brøler skal koste mandens hans uddannelse og muligvis fremtid ?

Søren

Når nu du siger du ikk vil støtte hans SU når han snyder sig igennem HELE uddannelsen (det er én opgave ud af MANGE) hvordan vil du så have det med at om 2 år skal der betales det 100-dobbelte fordi OP er blevet kriminel da du bestemte det eneste rigtige var at få ham sendt ud af sin uddannelse pga. ét (!!) fejltrin
?
Eller OP står på gadehjørnet og sælger hårde stoffer til din lille datter, for at få råd til et lokum med skyl? (Når du kan overdrive kan jeg også)

Aner ikk hvem OP er og sympatiserer bestemt med hans måde at tackle det her på..... Men synes satme ogs det er grimt en hel flok ukendte folk (som jo betaler skat af deres pokergevinster og på alle andre tænkelige måder holder sig inden for al lov og ret) skal bestemme OP fremtid pga. et (!!) fejltrin..... som OP vel efterhånden har forstået det var.




Han kan sikkert ikke finde ud af sit shit allerede fordi han bruger sin tid på at sælge stoffer på gadehjørnet!
02-10-2011 14:07 #34| 1
Guldmageren skrev:
SørenSnegl skrev:
Yaffar skrev:
OMG @folk der vil ringe til studiet....

???

Ja. Det er IKKE smart at gøre, og JA, man snyder sig selv... Men ffs da? Hvorfor skal folk være politimænd???

Folk skal være politimænd fordi de bør opfatte det som deres pligt at indberette overtrædelser af reglerne. Det er ærligt talt lidt sørgeligt, at ikke alle har det på den måde.

Ja, man snyder sig selv men det er jeg sådan set ligeglad med. Det vigtige i denne henseende er, at man snyder uddannelsessystemet og man snyder de folk man kommer til at arbejde med og for i fremtiden.


Gid jeg kendte dig. Hvergang jeg så dig lave en lyssky handel eller tjente sorte penge, så skulle jeg indberette dig til skat.

Jamen det skal du da være velkommen til at gøre, og det behøver du skam ikke kende mig for at gøre. Godt vi er enige om, at folk der snyder bør indberettes.

MartinB:

Ja, det er godt nok til at brække sig over, at der er nogle folk der indberetter regelbrud. Fy for pokker!
Redigeret af SørenSnegl d. 02-10-2011 14:12
02-10-2011 14:09 #35| 0

for fuck sake... hvis man vil snyde og være en hustler kan man så i det mindste ikke være lidt diskret med det?

02-10-2011 14:10 #36| 5

lovovertrædelse og lovovertrædelse, det er måske lige at stramme den lidt.

og er det ikke et krav at man som revisor kan være en smule kreativ ?

02-10-2011 14:12 #37| 1
SørenSnegl skrev:
Duracell skrev:
Skjult brag, med en privat parkering og cabriolet uden sidespejl

Fixed.


Nu også som keyboard politi i en anden tråd. Du har travlt med at være over det hele, hva'?
02-10-2011 14:12 #38| 11
MartinB skrev:
Det er nogenlunde lige så ækelt at gøre det som OP gør, som det er at stikke andre. Jeg brækker mig!!


LOL ja nu kan jeg så se på din profil at du er blevet taget i at snyde med en stake deal, så kommer vel ikke bag på nogen at du har den indstilling til tingene
02-10-2011 14:13 #39| 2

Søren

Når du anmelder det er det da selvfølgelig med håbet om OP bliver smidt ud. Ellers er din kommentarer om "første eller niende gang" og at du betaler hans SU da ligegyldig.

Derudover er din sammenligning med en voldsmand imo way off og tæt på ubrugelig.

OP bryder ikke loven men en skoles regelsæt, og derudover skal alle "kriminelle" ikke sættes i samme bås.

Og jo du overdriver sku... Du skriver han snyder sig gennem sin uddannelse..... Han snyder med en opgave som vel svarer til 0.5% af uddannelsen. At antage han har snydt med andet er gætteri og derfor ubrugeligt. Kan du finde bare 1 der ikke på et tidspunkt har bøjet reglementet til lidt til deres fordel strækker jeg våben.

"så fordi alle gør det er det i orden" skriver du nok --> Ikke det jeg siger... Men siger folk skal tænke over hvorfor de egentlig blander sig her og om det egentlig er så slemt at en enkelt knægt har dummet sig lidt.

02-10-2011 14:14 #40| 1
krede88 skrev:
SørenSnegl skrev:
Duracell skrev:
Skjult brag, med en privat parkering og cabriolet uden sidespejl

Fixed.


Nu også som keyboard politi i en anden tråd. Du har travlt med at være over det hele, hva'?

Ja for fanden, du har fat i den lange ende. Eller også var den kommentar du citerer en joke.
02-10-2011 14:16 #41| 1
hit-med-dem skrev:
Søren

Når du anmelder det er det da selvfølgelig med håbet om OP bliver smidt ud. Ellers er din kommentarer om "første eller niende gang" og at du betaler hans SU da ligegyldig.

Derudover er din sammenligning med en voldsmand imo way off og tæt på ubrugelig.

OP bryder ikke loven men en skoles regelsæt, og derudover skal alle "kriminelle" ikke sættes i samme bås.

Og jo du overdriver sku... Du skriver han snyder sig gennem sin uddannelse..... Han snyder med en opgave som vel svarer til 0.5% af uddannelsen. At antage han har snydt med andet er gætteri og derfor ubrugeligt. Kan du finde bare 1 der ikke på et tidspunkt har bøjet reglementet til lidt til deres fordel strækker jeg våben.

"så fordi alle gør det er det i orden" skriver du nok --> Ikke det jeg siger... Men siger folk skal tænke over hvorfor de egentlig blander sig her og om det egentlig er så slemt at en enkelt knægt har dummet sig lidt.

Nej, det er ikke med forhåbning om at han bliver smidt udoverhovedet. Det er som sagt helt op til højere instanser at afgøre, og hvis de vurderer, at han skal have en advarsel eller tage eksamenen om går jeg ud fra, at det er den korrekte beslutning.

Og nej, jeg overdriver ikke. Ja, jeg skriver at han snyder sig igennem sin uddannelse, og det gør han også, når han forsøger at snyde til en eksamen.
Og nej, jeg antager ikke at han har snydt med andet. Lad være med at lægge ord i munden på mig.
Redigeret af SørenSnegl d. 02-10-2011 14:19
02-10-2011 14:17 #42| 0

det er vel ikke 0,5
han skriver jo han har fået dispensation... det vil sige han ikke kommer til undervisningen heller... fordi han kan i forvejen..hvilket jo ikke er tilfældet her. så han snød nok da han skulle ha sin dispensation også, og han snød sig til at kunne få SU

så det er jo ikke første gang vedkommende snyder.

forstår ikke folk siger det er OK at snyde så længe det er er en lille smule

02-10-2011 14:24 #43| 2

jeg blev smidt ud af tekniske skole fra en 4 årig udd. efter at ha taget 3 år. og det er absolut ikke sjovt, men jeg lærte af min dumhed.
jeg begik kun en dumhed, men det var nok! nu må jeg starter forfra. life suck. men man må tage konsekvenserne for sine fejl. hvem skulle ellers gøre det... de mennesker som skal arbejde med ham fremover?

02-10-2011 14:24 #44| 0

Tensai

Som du selv siger er din sammenligning ubrugelig da Op som sagt ikke bryder loven men et regelsæt.

Hvor grænsen går? Det er vel op til den enkelte at vurdere.... Jeg siger bare den i min verden ikk går her. At andre synes det og anmelder kan jeg ikke gøre noget ved andet end blot at erklærer mig uenig.

----------

AndyC

Mit 0.5% var et tal jeg bare har slynget ud for at illustrere at den ene eksamen ikke er det eneste der ligger til grund for OP uddannelse. Hvorvidt det er 2,5 eller 10% skal jeg ikke gøre mig klog på.

Når OP har fået dispensation er det jo ikke at snyde men en mulighed for at gå til eksamen selvom han som skrevet ikke har været til det enkelte fag. Han kan stadig være på fin fod med SU af den grund.

Siger heller ikke det er i orden at snyde (som du kan læse i alle mine indlæg), men synes bestemt heller ikke det er op til os at bestemme han skal straffes.

Et svar ala "Du er da en klovn og lav dine egne ting selv.... Du ligger som du har redt" havde i min verden været passende og en fin lærestreg.....

02-10-2011 14:25 #45| 0

Jeg spillede 1 limit over det aftale og betalte manden de penge tilbage jeg tabte, så hvad med du bare fletter pomfritten :)

02-10-2011 14:28 #46| 14

Ban SørenSnegl

Hold kæft det er for ulækkert.

02-10-2011 14:31 #47| 0

hit med dem!
nej men der er jo ingen her der bestemmer hans skæbne! fint nok at han prøver, men det lykkedes så ikke denne gang.
Han burde jo så ikke ha haft den dispensation.
og eftersom han ikke kommer til undervisning så er 0,5 nok lige lidt lavt sat. bare for at illustrere det.

men der er vel ingen grund til at gå op til eksamen så hvis det er OK bare lige at få nogen andre til at lave det.
en eksamen er nu ikke noget man går op til specielt mange gange iøvrigt!

02-10-2011 14:38 #48| 2

tomh:

Kan du ikke prøve at uddybe, hvad det "ulækre" er?

02-10-2011 14:41 #49| 16

@SørenSnegl

Sick life, håber du får den tiltrængte hjælp!

02-10-2011 14:43 #50| 14

strange_man:

Det håber jeg da også, og så er det jo ret vigtigt, at det er kompetente mennesker der ikke har snydt sig til sin uddannelse, der kan hjælpe mig.

02-10-2011 14:45 #51| 0

LOL

02-10-2011 14:47 #52| 9

SørenSnegl
Mangler ord for hvad du er for en person. Brækker mig (ud)over dig...

02-10-2011 14:48 #53| 3

Det er da ulækkert, gider du ikk lige lade være med det?

02-10-2011 14:51 #54| 0

@SørenSnegl

Du fandme et virkelig sørgeligt menneske... Så går der vil ikke lang tid før du anmelder mig for at have brugt studienet.dk i stor grad !???

Redigeret af Alexanderbp d. 02-10-2011 14:51
02-10-2011 15:16 #55| 1

@SørenSnegl

Kan se du selv studere.. Jeg går ud fra, at du også har oplevet klassekammerater kigge efter lektier lige inden timen begyndte.. Fortalte du også det til lærene?

02-10-2011 15:22 #56| 0

Sørensnegl way to go!

Fedt at du har så meget overskud (tid) til at du vil prøve at ødelægge en anden pokernetters liv.....

Der intet være end en stikker!

Til Op:

Håber det ikke for alt for alvorlige konsekvenser. Og så lær af denne fejl!

02-10-2011 15:27 #57| 5

Drejer:

Når man studere(r) på universitetet har man ikke lektier for - i hvertfald ikke på mit studie, så nej, det har jeg ikke fortalt til lære(r)ne. Man bliver udelukkende bedømt på sine eksamensresultater.

LTN93:

Tak for de fine ord, de betyder meget for mig.

Jeg vil ikke ødelægge en anden pokernetters liv - og i øvrigt er jeg fuldstændig ligeglad med om han er pokernetter eller forumgænger på Woman.dk. Hvis hans liv ligefrem bliver ødelagt af det her, har han ikke andre end sig selv at bebrejde.

02-10-2011 15:29 #58| 1
SørenSnegl skrev:
AubreyGraham:

Hvorfor i alverden skulle man det? Det er da en joke af dimensioner at en person forsøger at købe sig til en uddannelse, og så kan man ellers selv komme til at bøde for det i sidste ende, ved at få en som OP som revisor.

Jeg synes helt seriøst at det er forkasteligt, at folk som OP pisser på andre folk. Jeg betaler ikke til folks SU for at de kan snylte sig igennem og i sidste ende være færdiguddannede og ikke ane en brik om uddannelsen.

At folk ikke gider lave noget på sit studie - fair nok, det kommer hovedsageligt til at gå ud over dem selv, men det kan ikke passe at det kan lade sig gøre at betale sig fra at tage sine eksaminer.


Faktisk et rigtig godt argument, indrømmet. Dog synes jeg det er lidt i det ekstreme at sende en mail, med hensigten om at få OP ud.
02-10-2011 15:32 #59| 0

@SørenSnegl

Hvis du går på uni, så har du også gået på HHX, STX osv..

Så jeg spørg igen..

Når du så nogle af dine klassekammerater kigge efter lektier, sagde du det så til lærene?? Og nej, du skal ikke påstå, at der ikke var nogen i din klasse som kiggede efter.

02-10-2011 15:33 #60| 0
AubreyGraham skrev:
SørenSnegl skrev:
AubreyGraham:

Hvorfor i alverden skulle man det? Det er da en joke af dimensioner at en person forsøger at købe sig til en uddannelse, og så kan man ellers selv komme til at bøde for det i sidste ende, ved at få en som OP som revisor.

Jeg synes helt seriøst at det er forkasteligt, at folk som OP pisser på andre folk. Jeg betaler ikke til folks SU for at de kan snylte sig igennem og i sidste ende være færdiguddannede og ikke ane en brik om uddannelsen.

At folk ikke gider lave noget på sit studie - fair nok, det kommer hovedsageligt til at gå ud over dem selv, men det kan ikke passe at det kan lade sig gøre at betale sig fra at tage sine eksaminer.


Faktisk et rigtig godt argument, indrømmet. Dog synes jeg det er lidt i det ekstreme at sende en mail, med hensigten om at få OP ud.

Det er som sagt ikke min intention at få OP smidt ud af sit studie, der er vel nogle retningslinjer for hvad man gør i en sådan situation, og hvis det blot indebærer at han får en advarsel eller skal gå til eksamen igen, så er det fint. Så er reglerne blevet overholdt.
Jeg prøver ikke at gøre mig til dommer over hvilken straf han skal have.
02-10-2011 15:34 #61| 4

Hvor er du lav, SørenSnegl. Du skriver selv du er studerende, så hvad er det for nogle uhyrlige summer du betaler til OPs su?

Har du aldrig brugt google translate eller kigget sidemanden over skulderen med hans samtykke? Du har måske heller aldrig fået en bøde eller pisset på fortovet i en brandert?

Jesus christ, manden er desperat, fremlægger et dumt forslag, og han får nok ikke hjælp. Lad det være det, og prøv at nøjes med at styre dit eget liv.

Jeg har en kammerat der ikke har betalt i licens i et halvt år, skal jeg PM'e dig med hans adresse så du kan indberette ham?

Redigeret af Buub d. 02-10-2011 15:35
02-10-2011 15:38 #62| 6

Der kommer næppe mere spændende ud af den her tråd. Op har dummet sig, og får ikke hjælp til sit problem her.

Tråd lukket - og nej, der skal ikke oprettes 12 nye tråde der sætter spørgsmålstegn ved den beslutnings. Send en mail til support at pokernet dk!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar