Tjekke om internet forbindelsen er stabil?

#1| 0

Hej Pokernet.

Har lige et spørgsmål til de IT kyndige herinde.

Jeg kører trådløs internet i huset og har aldrig rigtig haft problemer med det, det er dog begyndt at køre sindsygt ustabilt de sidste par uger.

Halvdelen af gange jeg går ind i en hjemmeside vil den ikke åbne den, men kommer med en meddelelse om at internet Explorer ikke kan finde hjemmesiden, ligesom når der ingen internet forbindelse er.

Så har jeg prøvet at installere mozilla firefox, for at se om det kunne hjælpe på problemet, det har det ikke.

Kan det være min forholdsvis nye router der svigter med signalet, er det mig der skal have installeret windows om, eller er det noget helt tredje. Håber pokernet kan hjælpe mig med det store problem

Sender gerne 20$ til den der kan komme med en løsning så det virker perfekt igen. Er ved at blive sindsyg af det.

Skal siges når jeg tager TDC hastighedstest viser den 5/5 mb perfekt.

Det skal være en løsning der ikke involvere at jeg skal trække kabel.

29-03-2010 07:53 #2| 0

Jeg oplever selv samme problem indimellem med mit eget trådløse net, og hver gang virker lortet igen så snart jeg har kørt advanced system care. Et lille antispywareprogram som er gratis.

Evt. et forsøg værd.

29-03-2010 09:10 #3| 0

Prøv evt. at tage strømme af din router og/eller bredbåndsmodem i 30 sek. Jeg har haft lignende problemer, og her blev det løst af en simpel genstart af WIfi-Routeren og bredbåndsmodemmet. (for nogle år tilbage måtte der dog en firmware opdatering til routeren til, men du kan evt. starte lidt soft med en alm. genstart).

Har du evt. mere end 1 pc - og i såfald er peoblemet på dem alle?

29-03-2010 09:37 #4| 0

Tjek dine DNS-adresser på routeren. De skal stå til primær 194.239.134.83 sekundær 193.162.153.164.
Løser det problemet så hurra ellers...

Skal du tjekke for pakketab mellem computeren og routeren.
Forbindelsen kan sagtens måle ok på en hastighedstest men være ustabil.

Vælg 'Start', 'Kør', skriv 'cmd' og tryk Enter.
Skriv 'ping -n 900 192.168.0.1' og tryk Enter.
Er din standard gateway ikke 192.168.0.1 så tjek hvad din IP-adresse på computeren er og erstat det sidste tal med 1.
Vent 15 minutter og se hvor mange pakker der tabes.

1) Mister du mere end 1% så test fra en anden pc af. Hvis det er samme resultat, så kan du være ret sikker på at det er routeren.
Prøv i første omgang at genstarte denne og teste efterfølgende.
Hvis problemet fortsætter skal du ind i routerens indstillinger og skifter kanal (frekvensområde) da dit trådløse netværk så sandsynligvis er sat op således at det konflikter lidt med et andet trådløst netværk i området.
Test derefter igen.

2) Var der intet eller <1% pakketab så skal du teste imod internettet.
Vælg 'Start', 'Kør', skriv 'cmd' og tryk Enter.
Skriv 'ping -n 900 d.dk' og tryk Enter.
Vent 15 minutter og se hvor mange pakker der tabes.

Mister du mere end 1% her så skal du genstarte modemmet og teste igen. Løser det ikke problemet så ring til din udbyder og bed dem om at resette linjen samt sætte en overvågning op på din linje, hvis der ikke allerede kører en.

Så skulle den være der :)

29-03-2010 18:25 #5| 0

jeg har haft samme problem, med min computer taber forbindelsen til routeren og først re etableres når jeg har kørt en fejlfinding af problemet.(reparer i XP).

Jeg prøvede at kører denne guide. men får konstant afvide jeg skulle angive IP-adresse. Trods jeg har tjekket og adressen er 192.168.0.1 og har skrevet præsic som du skrev.

29-03-2010 18:31 #6| 0

Jeg har samme problem som Seisbye med Samuels guide.

Jeg lider forresten af præcis samme problem som OP, og jeg har trådløst internet fra TDC. Begge computere i huset har problemet.

29-03-2010 18:50 #7| 0

haha, jeg er med på vognen, mit startede dog først for alvor da jeg købte w7, har ringet 8 10 gange og talt med tdc, det er blevet bedre nu, men må stadigvæk ud og slutte routeren i ny og næ, mega iriterene
/mortendd

29-03-2010 19:09 #8| 0

@morten.

jeg har også TDC. og det var irreterende før. Men slemt nu jeg har også "opgraderet" til 7. og før kunne man trykke reparer forbindelse. og det gik nogle gange så stærkt at man kunne nå tilbage før man blev sat på sit out. men med 7 tager det for evigt.

29-03-2010 19:16 #9| 0

Hver gang det sker at mit net opfører sig OP´s tager jeg strømmen til routeren lige ind og ud og wupti så kører det igen, jeg ved ikke hvorfor men det virker.

29-03-2010 19:45 #10| 0

@Seisbye og Foeler.

I skulle gerne få en sort skærm op, hvor det så kommer til at se ud som nedenstående:

C:\Users\Hero>ping -n 900 192.168.0.1

Pinger 192.168.0.1 med 32 byte data:
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=1ms TTL=64
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=64
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 tid=1ms TTL=64

Ping-statistikker for 192.168.0.1:
Pakker: Sendt = 900, modtaget = 900, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 0ms, Maksimum = 1ms, Gennemsnitlig = 0ms

Hvis ikke, så kopier lige ind hvad I så ser.

29-03-2010 19:53 #11| 0

jeg venter lige 15 min. med at poste resultatet. jeg kan nu se jeg glemte at skrive 900 ind i kommandoen. ;D

29-03-2010 21:10 #12| 0

Takker for de mange og gode svar, jeg vil straks teste det i aften.

29-03-2010 22:18 #13| 0

Hvilken kryptering kører du med på dit netværk?

Og hvilken kanal kører det trådløse på?

Win7 har det ret svært med WPA2, for eksempel.

29-03-2010 22:24 #14| 0

Jeg kan lige tilføje til Samuel's udmærkede vejledning at det altid er en god ide at checke om der er nogen firmware opdateringer til routeren hvis man har den slags problemer.

30-03-2010 00:01 #15| 0

@Bonzai_DK

Jeg har Windows Vista og bruger WEP.

30-03-2010 00:41 #16| 0

Nu har jeg prøvet begge Samuels guider, og begge tab er langt under 0%.

Jeg har stadig det samme problem som OP. :(

30-03-2010 09:19 #17| 0

@Foeller
Er din router en Netopia?

30-03-2010 10:08 #18| 0

Langt under 0% er aligevel imponerende ;)

Har du checket firmware updates som jeg nævnte?

30-03-2010 10:25 #19| 0

Nu ved jeg ikke hvilken udbyder du kører med, men hvis du er hos TDC og du kører med deres TDC Box (Modem/Router samlet), så er der en guide på: www.tdc.dk/8400.

Enhver som har trådløs kan blive forstyrret af andre signaler ude fra, og for at finde ud af hvilken "Kanal" der er mest overbelastet, så vil jeg foreslå dig, at du evt. går ind og anvender denne guide:

kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

Dette er et hjælpeværktøj, som kan gå ind og finde ud af hvor der er mest belastning, så du selv kan finde den optimale opsætning.

Pøj pøj med det.

30-03-2010 10:32 #20| 0

Har haft et periodevis ustabilt internet og det blev løst ved at tdc fik min forbindelse sluttet til noget nyere udstyr i deres ende af systemet. Derved fik jeg ny IP adresse. Det jeg oprindeligt var tilsluttet havde ikke fulgt med de løbende hastighedsopgraderinger der havde været på min forbindelse og det forårsagede åbenbart nogle problemer. Måske du skulle overveje en lignende tilgang til dit problem

30-03-2010 11:13 #21| 0

@Samuel

Nej, det er en Netgear.

@Zaphod2000

Der skal obv. stå 1%. :P
Prøver at opdatere firmware en gang i dag.

@matique

Tak for guiden. Nu har jeg flyttet porten, men der er noget jeg ikke helt forstår.

For jeg har tilsyneladende netværkene ****** (det er 100% mit), og så er der hedder TDC-6114, som jeg aldrig har hørt om før. Hvad er det netværk?

Derudover ligger min singalstyrke på mit kendte netværk på -60 dB, dog er det engang i mellem nede på -70 dB og meget sjældent på -80 dB.

Det ukendte netværk ligger dog fast nede på -90 dB.

Hvad kan det være?

30-03-2010 11:17 #22| 0

@Foeller

Hvis du har en netgear router, så hedder dit trådløse netværk ikke TDC-6114. Dette er en TDC Box/Homebox. Det vil sige at efter du er flyttet over på en anden kanal, så har du fanget en anden som ligger der også. Det vil sige, at en i nærheden af dig har TDC.

Din signalstyrke ser ud til at være temmelig lav. Hvis den ligger lavt (under -70 /-80 dB), kan du eksperimentere med at flytte din router fysisk. Ofte skal den blot stilles op/lægges ned eller rykkes nogle centimeter til en af siderne for at ændre signalstyrken markant.

Hvor langt er der fra din router til din PC?
Har du prøvet at flytte den over på en anden kanal igen.
Prøv evt. kanal 2-5 - det er oftest dem som ikke bliver anvendt så meget.

30-03-2010 11:20 #23| 0

Min pc er vel 10 meter fra min router.
Jeg flyttede bare over på en kanal, der ikke lå i det samme område som TDC boksen, over på kanal 3 for at være præcis. Kan det gøre noget forskel, at det er 2 eller 3 f.eks.?

30-03-2010 11:32 #24| 0

Det værktøj som jeg linkede til længere oppe, kan fortælle dig hvilke kanaler der bliver brugt i dit område. Ved at kører den guide igennem, vil den fortælle dig, hvilke kanaler som ikke bliver anvendt.

Trådløse problemer er et super træls problem, og ikke altid ligetil at finde.
Der kan være 100 forskellige ting der kan være i vejen.

Men prøv at flyt lidt rundt på routeren, og sørg for den står på en kanal som ikke er tungt trafikeret. Sørg for at antennen på din Netgear ikke sidder løs, og evt. sørg for antennen er rettet nogenlunde den vej som din PC er - det kan hjælpe på signalstyrken.

Jeg er ikke en champ til Netgear routers, men jeg mener man kan skrue op for antennestyrken inde på dens accespunkt, men nu begynder jeg at komme ud på et spor, hvor jeg ikke længere kan guide dig igennem - der tror jeg google er bedre.

Hvis alt mislykkes, prøv at lån en router af en kammerat - og hvis det løser problemet, så må du kaste den router tilbage til afsender :)

30-03-2010 12:37 #25| 0

Nu har jeg også opdateret firmware osv, så indtil videre kører det hele fint. Så skal jeg nok komme igen, hvis der kommer problemer.

Mange tak for hjælpen i hvert fald!

30-03-2010 12:42 #26| 0

Håber det kommer til at virke. Held og lykke :-)

30-03-2010 16:21 #27| 0

Nå så har jeg prøvet det hele.

Jeg har lavet den ping måling et par gange. og alt så perfekt ud. Prøvede den scanning af netværksbelastninger i området. og der er intet der forstyrre. og en gns. på -62db signal styrke.

Mens jeg sad og lavede alt dette, fangede jeg endeligt en ping MENS den lavede ged i det.

Svar fra 192.168.0.1: byte=32 t
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Svar fra 192.168.0.10: Modtager
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Anmodning fik timeout.
Svar fra 192.168.0.10: Modtager
Svar fra 192.168.0.10: Modtager
Anmodning fik timeout.
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 t
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 t
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 t
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 t
Svar fra 192.168.0.1: byte=32 t
Anmodning fik timeout.


Ping-statistikker for 192.168.0.1:
Pakker: Sendt = 900, modtaget = 858, tabt = 42 (4% tab)
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 1ms, Maksimum = 3710ms, Gennemsnitlig = 85ms

Men dette er jo kun et billede af når den laver ged i det.

Og det er en WPA personal der bliver brugt. Kan dette ændres? i mine gamle routere har jeg følt mig rimelig habil til at lave ændringer. men den nye vi har gennem yousee kabel tv. der kan jeg hverken ændre navn eller password. Den er stjerne umulig at lege med.

30-03-2010 19:39 #28| 0

@Seisbye
Ud fra det du har kopieret ind er jeg ret sikker på at det er dit trådløse netværkskort, der giver problemet eller også er det YouSee boksen.

Prøv at ring til deres support hvis du ikke har gjort det og bed dem om at firmwareopgradere boksen hvis muligt.
Krypteringstype er irrelevant.

Ellers:
Hent den nyeste driver; gem på skrivebordet.
Afinstaller netværkskortet inde under Enhedshåndtering under System i Kontrolpanel.
Dernæst frakoble netværkskortet, installer driver og indsæt så netværkskortet igen enten når softwaren beder dig om det eller når driveren er helt installeret.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar