Tilttråd 2023 V2

#1| 2

Jeg har brændt inde med én og kan se, at den gamle tråd er lukket. 

På mit arbejde, er der tilknyttet en hjemmeside med en webshop. På den webshop er der en chatfunktion. Den chat betjener jeg til tider. Chatten har en funktion, der gør, at jeg kan se, hvad personen i den anden ende skriver, inden de trykker enter. Forestil dig det dummeste du nogensinde har hørt nogen sige eller læst nogen skrive. Lige inden han ytrede det dummeste nogensinde, så tænkte han noget der var endnu mere idiotisk, som han besluttede sig for ikke at sige, fordi det kunne selv han godt se var for dumt. Dét får jeg lov at læse.

Det er altså ting som "Jeg kan se at der står "ukendt leveringstid" inde på produktet på jeres hjemmeside... Kan du sige noget om, hvornår I får det hjem?" der slipper igennem nåleøjet. Overvej hvad der bliver sorteret fra. 

Redigeret af LokeNees d. 18-11-2023 23:03
19-11-2023 00:00 #2| 1
LokeNees skrev:

På mit arbejde, er der tilknyttet en hjemmeside med en webshop. På den webshop er der en chatfunktion. Den chat betjener jeg til tider. Chatten har en funktion, der gør, at jeg kan se, hvad personen i den anden ende skriver, inden de trykker enter. Forestil dig det dummeste du nogensinde har hørt nogen sige eller læst nogen skrive. Lige inden han ytrede det dummeste nogensinde, så tænkte han noget der var endnu mere idiotisk, som han besluttede sig for ikke at sige, fordi det kunne selv han godt se var for dumt. Dét får jeg lov at læse.

Det er altså ting som "Jeg kan se at der står "ukendt leveringstid" inde på produktet på jeres hjemmeside... Kan du sige noget om, hvornår I får det hjem?" der slipper igennem nåleøjet. Overvej hvad der bliver sorteret fra. 

Det der er du nød til at uddybe, ellers tilter jeg..

19-11-2023 00:15 #3| 7

Grovfil tilter mig stadig sindsygt meget .. faktisk igennem alle tilt tråde i historien.

Og nu endnu mere hvor den prøver at godtgøre et forhold til en på 15 når man er 28.

19-11-2023 00:23 #4| 0
Micebulldogs skrev:

Grovfil tilter mig stadig sindsygt meget .. faktisk igennem alle tilt tråde i historien.

Og nu endnu mere hvor den prøver at godtgøre et forhold til en på 15 når man er 28.

Du kan ikke tilte mig, jeg morer mig gevaldigt over du gennem de sidste mange år, tilsyneladende helt bevidst, vælger at mislæse alt hvad jeg skriver 🤣🤣

jeg sidder faktisk nogen gange og venter på hvad din krøllede hjerne mon kommer op med denne gang 🤣🤣🤣

møs møs pussekat

19-11-2023 10:35 #5| 4

BKs moderering,  

Redigeret af Bridgeking d. 19-11-2023 10:51
19-11-2023 10:50 #6| 4
Administrator
grovfil skrev:

BKs moderering,   

Hvis du ikke læser dine pm beskeder, kan du også få en advarsel her

du skal stoppe med dine provokationer nu - eller tage en timeout

det er samme regler for dig og alle andre 

Redigeret af Bridgeking d. 19-11-2023 10:52
19-11-2023 10:58 #7| 2
Bridgeking skrev:

Hvis du ikke læser dine pm beskeder, kan du også få en advarsel her

du skal stoppe med dine provokationer nu - eller tage en timeout

det er samme regler for dig og alle andre 

Den er vi vist så nød til at tage offentligt.

nej der er tydeligvis ikke samme regler for alle vedr. provokationer.

Du tåger altså rundt nu BK. At skrive" pussekat møs møs ️" må da være en betydelig mindre provokation, end at beskylde andre for at "tåge rundt i sin hash psykoser"

En hash psykoser som pudsigt nok er afvist af både to psykiatere og en psykolog, lige så er både ADHD og PTSD, blot til info.

som skrevet før, sæt tempoet ned i modereringen. Ikke flere smileyer fra mig til dig lige nu.

19-11-2023 11:02 #8| 0
Administrator
grovfil skrev:

Den er vi vist så nød til at tage offentligt.

nej der er tydeligvis ikke samme regler for alle vedr. provokationer.

Du tåger altså rundt nu BK. At skrive" pussekat møs møs ️" må da være en betydelig mindre provokation, end at beskylde andre for at "tåge rundt i sin hash psykoser"

En hash psykoser som pudsigt nok er afvist af både to psykiatere og en psykolog, lige så er både ADHD og PTSD, blot til info.

som skrevet før, sæt tempoet ned i modereringen. Ikke flere smileyer fra mig til dig lige nu.

Please altså

du ved da ikke hvad jeg har skrevet til micebulldogs

19-11-2023 11:05 #9| 0
Bridgeking skrev:

Please altså

du ved da ikke hvad jeg har skrevet til micebulldogs

Nej, men jeg kan se du sletter i mine indlæg, ikke i hans.

jeg mener ingen af dem burde have været slettet, men når du starter så må du være konsekvent. Men det bliver ikke på min opfordring, det ville betyde jeg gav dig ret/"lod ham vinde".

god dag til alle hvis jeg er ude.

svare ikke mere, hvis dette bliver sidste ord.

19-11-2023 14:17 #10| 9
Moderator

Jeg tilter over, at nogle folk på PN er så forstokkede i gamle grudges, at den mindste åbning skal bruges på at prikke til modparten.

Og så på et forum, der mestendels består af voksne mennesker. 

Jeg forstår vitterligt ikke, at nogle mennesker gider bruge energi på det. Hvad er formålet? - den primære effekt er, at andre brugere trækker sig fra forummet, fordi de ikke gider se på personlige battles. Vi har desværre mistet mange gode brugere på den bekostning.

19-11-2023 14:36 #11| 0
grovfil skrev:

BKs moderering,  

er du tilted over han ikke har banned dig endnu?

19-11-2023 14:50 #12| 0
LokeNees skrev:

Det tilter mig ikke, men er det lovligt i forhold til GDPR at man kan læse beskeder som ikke er sendt. Der kunne rent faktisk være personfølsomme oplysninger cpr-numre alt muligt som vedkommende først tænker over han ikke bør sende lige inden personen trykker send?

19-11-2023 14:50 #13| 1

At "alt" hakkekød i supermarkeder er "orme-hakket" dvs til lange kødorme. Køber man eksempelvis det produkt i Rema som hedder "hakket kødkvæg" får man et produkt, som er hakket, som havde man selv haft det gennem en gammeldaws kødhakker hjemme.

I kan spare jer "gå da til slagteren" eller "køb det et andet sted" eller "hak dit eget" eller "stop med at spise kød". Det er nok lige så meget en undren som en tilt. Jeg kan slet ikke forestille mig, at det kan koste mere end 5 øre at hakke et kg kød ordenligt på en fabrik. Slet ikke når maskinen tydeligvis er opfundet.

19-11-2023 14:59 #14| 0
NanoQ skrev:

Jeg tilter over, at nogle folk på PN er så forstokkede i gamle grudges, at den mindste åbning skal bruges på at prikke til modparten.

Jeg forstår vitterligt ikke, at nogle mennesker gider bruge energi på det. Hvad er formålet? - den primære effekt er, at andre brugere trækker sig fra forummet, fordi de ikke gider se på personlige battles. Vi har desværre mistet mange gode brugere på den bekostning.

Hørt!

19-11-2023 15:00 #15| 5
NanoQ skrev:

Næsten tiltende at du ikke har bemærket at boomers har markant dårligere internet-konduite end de unge. :-)

Jvf. ovenstående tilter det mig faktisk, at unge mennesker altid bliver smidt under bussen, fordi voksne danskere ikke kan styre sig;

Danskere drikker for meget. Løsning: Unge skal drikke mindre.

Danskere dør af rygning. Løsning: Cigaretter skal være for dyre for 18-årige.

Ville være så fedt om man ikke bare fyrede samfundsproblemer ned i halsen på ungdommen, og nossede sig sammen til at starte oppefra. Det er så fejt at pege på dem, der ikke kan gøre noget, og sige “Jer! I skal bane vejen for et sundere Danmark”.

19-11-2023 15:24 #16| 0
Buub skrev:

Næsten tiltende at du ikke har bemærket at boomers har markant dårligere internet-konduite end de unge. :-)

Jvf. ovenstående tilter det mig faktisk, at unge mennesker altid bliver smidt under bussen, fordi voksne danskere ikke kan styre sig;

Ville være så fedt om man ikke bare fyrede samfundsproblemer ned i halsen på ungdommen, og nossede sig sammen til at starte oppefra. Det er så fejt at pege på dem, der ikke kan gøre noget, og sige “Jer! I skal bane vejen for et sundere Danmark”.

Enig, med den misbrugs politik vi ellers har, er det fuldstændig ulogisk både alkohol og tobak overhovedet kan være lovligt 🙃

19-11-2023 16:59 #17| 2
Moderator
Buub skrev:

Jeg kunne ikke være meget mere enig. Størsteparten af de unge, er sgu nok bedre kvalificerede til at skabe deres egen fremtid, og end gamle nisser som os.

Meeen... De skal ikke negligere at drage erfaring fra nisserne. Helt dumme er vi vel heller ikke 😎

19-11-2023 16:59 #18| 2

Nu bruger EB også mit grovfil nick uden at spørge om lov!! De læser tydeligvis med, og den anden artikel er stadig +. Der er ren tilt det hele 🤣

19-11-2023 17:21 #19| 0
grovfil skrev:

Nu bruger EB også mit grovfil nick uden at spørge om lov!! De læser tydeligvis med, og den anden artikel er stadig +. Der er ren tilt det hele

Han er tydeligvis en børnepiller der har haft adgang til hende gennem 5 år hvor han er kommet som ven af huset.

19-11-2023 18:06 #20| 3
Joe3434 skrev:

Han er tydeligvis en børnepiller der har haft adgang til hende gennem 5 år hvor han er kommet som ven af huset.

I Danmark har vi politi og domstole til at dømme folk der bryder loven, ikke en tilfældig bruger på PN.

19-11-2023 18:23 #21| 9

Det er sgu ret tiltende, at en politiker der bliver busted i at kneppe et barn, kan sygemelde sig på ubestemt tid på skatteydernes regning.

19-11-2023 18:26 #22| 0
hartvig skrev:

I Danmark har vi politi og domstole til at dømme folk der bryder loven, ikke en tilfældig bruger på PN.

Det er da flot i har det i Danmark.

Edit

Politi dømmer ikke nogen, det er en ommer Hartvig.

Redigeret af Joe3434 d. 19-11-2023 18:27
19-11-2023 19:30 #23| 3
Joe3434 skrev:

Edit

Det tilter mig at hver gang du popper op så det med de mest ligegyldige svar..

19-11-2023 19:40 #24| 1

Hvad er der specifikt forkert i det udsagn Joe kommer med?

- Man er defineret som et barn indtil man er 18 år - der er så noget juridisk der træder i kraft når man fylder 15 år

- Forældrene har fortalt til eb at klammerten er kommet hos dem igennem 5 år

Se og Hør har i øvrigt lavet et riv af eb-artiklen, hvis man læse hvad forældrene siger.

19-11-2023 19:57 #25| 1
pantherdk skrev:

Det tilter mig at hver gang du popper op så det med de mest ligegyldige svar..

Hvad er det der tilter dig Panther, at jeg ikke er en af dine Ukraine medløbere?

19-11-2023 19:58 #26| 2
Joe3434 skrev:

Edit

Det er for svært for dig at forstå det danske sprog.

Redigeret af hartvig d. 19-11-2023 19:59
19-11-2023 19:59 #27| 0
Joe3434 skrev:

Hvad er det der tilter dig Panther, at jeg ikke er en af dine Ukraine medløbere?

Nu beskriver du jo det jo lidt som om du faktisk ikke er dansker.

Nej det tilter mig ikke at du ikke er enig med mig omnukraine

19-11-2023 20:04 #28| 0
hartvig skrev:

Hvad er det i overstående jeg ikke forstår?

19-11-2023 20:05 #29| 0
pantherdk skrev:

Nu beskriver du jo det jo lidt som om du faktisk ikke er dansker.

Nej det tilter mig ikke at du ikke er enig med mig omnukraine

?

19-11-2023 20:07 #30| 0

Altså vi har politi og så har vi domstolene til at dømme som Hartvig skriver 😉

19-11-2023 20:08 #31| 0
kris_rem skrev:

Altså vi har politi og så har vi domstolene til at dømme som Hartvig skriver

Det er ikke det han skriver. 

19-11-2023 20:11 #32| 0
hartvig skrev:

Kan du godt lide at forsvare børnepillere hartvig? Som prangster skriver så er hun et barn,Men det er du ligeglad med?

Næste gang du skal være smart og snakke om at sådan og sådan er det Danmark så lær at udtrykke det korrekt og kom så ikke bagefter at sig at modtageren ikke forstår dansk.

Kan du nævne nogle lande hvor der ikke er domstole til at dømme folk, som det skulle være noget specifikt dansk at der findes domstole.

Redigeret af Joe3434 d. 19-11-2023 20:31
19-11-2023 20:22 #33| 4

De fleste folk på pokernet tilter mig efterhånden, er som det kun er tosserne der er tilbage….

Og nej det giver ikke anledning til nogen form for selvrefleksion!!!

19-11-2023 20:57 #34| 1
djoffer skrev:

De fleste folk på pokernet tilter mig efterhånden, er som det kun er tosserne der er tilbage….

Og nej det giver ikke anledning til nogen form for selvrefleksion!!!

🤣

19-11-2023 21:04 #35| 1
Joe3434 skrev:

Det er ikke det han skriver. 

Jeg er nok ikke klog nok. Men hvor er det Hartvig fejler? Jeg læser, han mener, vi har politi og så har vi domstole til at dømme.
19-11-2023 21:11 #36| 0
kris_rem skrev:

Jeg er nok ikke klog nok. Men hvor er det Hartvig fejler? Jeg læser, han mener, vi har politi og så har vi domstole til at dømme.

Han fejler ved først at komme med forkert udsagn, og bagefter sige at modtageren ikke forstår dansk. 

Han fejler også ved at sige det er politi og domstolene der skal afgøre om han er børnepiller, det er et faktum at han er børnepiller da personer under 18 år er børn.

Så man kan sige at han har fucket godt op på det hele.

Redigeret af Joe3434 d. 19-11-2023 21:15
19-11-2023 21:16 #37| 2
Administrator

Hold da kæft……:

skal jeg virkelig også lukke denne tråd ?

19-11-2023 21:51 #38| 6
Bridgeking skrev:

Hold da kæft……:

skal jeg virkelig også lukke denne tråd ?

Det optimale er vel bare at give joe en køler, ham troller jo bare og prøver at puste hvor han kan.

ud over det er der vel ikke det store?

19-11-2023 21:53 #39| 0
grovfil skrev:

Det optimale er vel bare at give joe en køler, ham troller jo bare og prøver at puste hvor han kan.

ud over det er der vel ikke det store?

Hvad sker der for dig? Ser du syner?

19-11-2023 21:58 #40| 2
Joe3434 skrev:

Hvad sker der for dig? Ser du syner?

Måske, who knows .

19-11-2023 22:17 #41| 1
grovfil skrev:

Måske, who knows .

Du er helt brændt af.

19-11-2023 22:19 #42| 0
Joe3434 skrev:

Du er helt brændt af.

Du jo igang med at pisse alt og alle af, selv dem som tidligere har ligget på samme linie med dig gider jo ikke mere...
Måske PN ikke er et godt sted for dig at være ?

19-11-2023 22:20 #43| 0
pantherdk skrev:

Du jo igang med at pisse alt og alle af, selv dem som tidligere har ligget på samme linie med dig gider jo ikke mere...

på efterskolen hedder det , hjem på en tænker ...

19-11-2023 22:22 #44| 0
Joe3434 skrev:

Du er helt brændt af.

Who are you to decide?

jeg kunne også vælge at sige spejl, det sprog forstår du nok bedre fra skolegården 🤔

19-11-2023 22:23 #45| 1
pantherdk skrev:

Det gjorde jeg faktisk i denne debat, men som skrevet før til BK.... 😉

i går fandt jeg ud af det er sjovt med øgenavne 😀

Denne gang kommer jeg til at tænke på lille Joe Dalton I et raseri udbrud 😂😂😂

Redigeret af grovfil d. 19-11-2023 22:25
19-11-2023 22:24 #46| 0
totimom skrev:

på efterskolen hedder det , hjem på en tænker ...

LAder til han er blevet sat på bussen hjem lige pt.

19-11-2023 22:26 #47| 1
pantherdk skrev:

LAder til han er blevet sat på bussen hjem lige pt.

og så må man jo ikke sige ,, man håber den punkterer ell løber tør for strøm ... hmm

19-11-2023 22:32 #48| 0
Buub skrev:

stort stof til eftertanke . mener faktisk det samme , og så gnider vi lige lapperne og tørre svenden af panden og tænke gudskelov jeg er over 16-18.år 

19-11-2023 22:40 #49| 0

Er det egentlig ikke snart tid til et spil WW så vi rigtig kan få noget at tilte over?

Jeg gad egentlig godt prøve det HELT uden nogen rusmidler i kroppen, og har tiden.. kan være på bortset fra ca. 9-16 og der vil jeg også være på sporadisk. Og har endda også både fon og pc til at læse og skrive med på..

Sæt i gangstativ!

fuck det blir svært at huske jeg ikke må redigere

Redigeret af grovfil d. 19-11-2023 22:41
02-12-2023 03:40 #50| 5

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen? 

At Claus Hjort og Lars Findsen får lov til at sidde og fyre så meget uunderbygget bullshit af i danske medier er helt vildt. 

Snowden kom for nogle år siden med nogle meget ukonkrete historier om Danmark og et kabelsamarbejdet. Det bekræftede Claus Hjort som den eneste på sit niveau overhovedet i et journalistisk program. På samme tid drev det med historier fra efterretningstjenesterne - nogle af dem var sjovt nok meget konkrete om, hvordan det kabelsamarbejde rent faktisk foregik. 

På den ene side har vi FIndsen og Hjort, som får lov at udgive bøger og give interviews om, hvad de mener om sagen - og i øvrigt helt uunderbygget og ukritisk får lov til at skyde på, hvem de mener, styrer slagets gang. Et narrativ som langt de fleste danske medier videreformidler. Samtidig har vi en Barbara Bertelsen, som ingen chancer har for at forsvare sig eller for at give igen - for sådan er det. 

Det mest sandsynlige er, at Findsen og Hjort har blabret til medierne, og staten har forsøgt at lukke ned for det. Den historie hører vi selvføgelig ikke i danske medier, for medierne vil gerne have, at statshemmeligheder kan blive lækket. Tilbage står vi borgere dummere uden afklaring og helt uvidende om, hvad der i virkeligheden er sket, og sandsynligvis med en dybere mistro systemet, selvom det blot følger de regler, vi har besluttet for dem. 

Til sidst har vi dem, som helt arrogant påstår, at Trine Bramsen og andre skulle have "lukket ned" for Tilsynet for Efterretningstjenesternes kritik. Det var et uafhængigt organ med en landsdommer for bordenden. Så kan man da først snakke om et korrupt system, hvis man lukker ned for den slags kritik.

02-12-2023 10:51 #51| 0
CykelNille skrev:

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen? 

At Claus Hjort og Lars Findsen får lov til at sidde og fyre så meget uunderbygget bullshit af i danske medier er helt vildt. 

Snowden kom for nogle år siden med nogle meget ukonkrete historier om Danmark og et kabelsamarbejdet. Det bekræftede Claus Hjort som den eneste på sit niveau overhovedet i et journalistisk program. På samme tid drev det med historier fra efterretningstjenesterne - nogle af dem var sjovt nok meget konkrete om, hvordan det kabelsamarbejde rent faktisk foregik. 

På den ene side har vi FIndsen og Hjort, som får lov at udgive bøger og give interviews om, hvad de mener om sagen - og i øvrigt helt uunderbygget og ukritisk får lov til at skyde på, hvem de mener, styrer slagets gang. Et narrativ som langt de fleste danske medier videreformidler. Samtidig har vi en Barbara Bertelsen, som ingen chancer har for at forsvare sig eller for at give igen - for sådan er det. 

Det mest sandsynlige er, at Findsen og Hjort har blabret til medierne, og staten har forsøgt at lukke ned for det. Den historie hører vi selvføgelig ikke i danske medier, for medierne vil gerne have, at statshemmeligheder kan blive lækket. Tilbage står vi borgere dummere uden afklaring og helt uvidende om, hvad der i virkeligheden er sket, og sandsynligvis med en dybere mistro systemet, selvom det blot følger de regler, vi har besluttet for dem. 

Til sidst har vi dem, som helt arrogant påstår, at Trine Bramsen og andre skulle have "lukket ned" for Tilsynet for Efterretningstjenesternes kritik. Det var et uafhængigt organ med en landsdommer for bordenden. Så kan man da først snakke om et korrupt system, hvis man lukker ned for den slags kritik.

Helt enig. Men jeg er lidt overrasket over du ikke har fået hug for den her endnu 😄

02-12-2023 21:35 #52| 0
Tsunemi skrev:

Helt enig. Men jeg er lidt overrasket over du ikke har fået hug for den her endnu 

Tjah, det er nok fordi folk ikke har indblik i hvad der er forgået. Men den største fejl er at Trine Bramsen blev forsvarsminister som hendes første store post.

Redigeret af Epix d. 02-12-2023 21:42
02-12-2023 22:54 #53| 3
Tsunemi skrev:

Helt enig. Men jeg er lidt overrasket over du ikke har fået hug for den her endnu 

Vel fordi det er en proforma debat.

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen

Jeg tror noget andet, men en debat omkring  'tro' har intet formål.

03-12-2023 11:22 #54| 2
CykelNille skrev:

Ukorrekt gengivelse. Det blev bekræftet igennem en amerikanske retsag. 

03-12-2023 21:34 #55| 1
prangstar skrev:

Ukorrekt gengivelse. Det blev bekræftet igennem en amerikanske retsag. 

Er der andre på hans niveau, der har bekræftet samarbejdet? 

03-12-2023 22:06 #56| 0
CykelNille skrev:

Er der andre på hans niveau, der har bekræftet samarbejdet? 

https://www.zetland.dk/historie/sOLEPLal-aOZj67pz-c1272

læs artiklen her og du kan finde svaret.

04-12-2023 09:14 #57| 1
Epix skrev:

https://www.zetland.dk/historie/sOLEPLal-aOZj67pz-c1272

læs artiklen her og du kan finde svaret.

Tak for linket. Det er spændende læsning, men det fortæller ikke noget om, at andre tidligere ministre offentligt skulle have fortalt om kabelsamarbejdet. 

04-12-2023 12:55 #58| 0

Wammen udtaler at der 

CykelNille skrev:

Tak for linket. Det er spændende læsning, men det fortæller ikke noget om, at andre tidligere ministre offentligt skulle have fortalt om kabelsamarbejdet. 

"Dengang ønskede forsvarsministeren på det tidspunkt, socialdemokraten Nicolai Wammen, ikke at kommentere det påståede kabelpartnerskab. Men han sagde, at det er i Danmarks klare interesse, at “vores efterretningstjeneste samarbejder med andre landes efterretningstjenester, men det er selvfølgelig vigtigt at understrege, at det skal ske inden for dansk lov, og det gør det også"

Indirekte kommentere han at der er et samarbejde mellem DK og USA omkring kablerne. Det er hvad jeg læser.

04-12-2023 18:49 #59| 1
Epix skrev:

Wammen udtaler at der 

"Dengang ønskede forsvarsministeren på det tidspunkt, socialdemokraten Nicolai Wammen, ikke at kommentere det påståede kabelpartnerskab. Men han sagde, at det er i Danmarks klare interesse, at “vores efterretningstjeneste samarbejder med andre landes efterretningstjenester, men det er selvfølgelig vigtigt at understrege, at det skal ske inden for dansk lov, og det gør det også"

Indirekte kommentere han at der er et samarbejde mellem DK og USA omkring kablerne. Det er hvad jeg læser.

Han bekræfter, at der er et efterretningssamarbejde med andre lande. Han bekræfter ikke, at der er et kabelsamarbejde med USA sådan kan det selvfølgelig godt læses, men det er jo kun fordi, vi gennem andre kilder ved, at kanelsamarbejdet eksisterede. 

Det bekræfter Claus Hjort til gengæld. Flere gange. Helt tydeligt bliver det i det efterhånden berømte interview hos Lippert: 

“Søren Lippert spørger ind til, om Claus Hjort Frederiksen og tidligere eller efterfølgende forsvarsministre egentlig nogensinde har fortalt Tilsynet med Efterretningstjenesterne, at samarbejdet mellem NSA og Danmark eksisterer. Claus Hjort Frederiksen svarer: 

- Altså nu vil jeg være forsigtig med, hvad jeg siger. Jeg må i hvert fald... Men så må jeg jo risikere fængselsstraf. Jeg har i hvert fald været med til at orientere dem om, at den der aftale fandtes. Og jeg vil bare sige, når vi taler om de her ting, så har vi jo meget, meget stor nytte af at være allieret med NSA.”

https://www.dr.dk/nyheder/politik/overblik-igen-og-igen-har-claus-hjort-naevnt-hemmeligt-spionsamarbejde

04-12-2023 19:18 #60| 1
Aurvandil skrev:

Vel fordi det er en proforma debat.

Jeg tilter ekstremt over FE-sagen. Sådan helt ærligt - hvem tror du er skurken; Barbara Bertelsen eller Hjort og Findsen

Jeg tror noget andet, men en debat omkring  'tro' har intet formål.

Indlægget handler netop ikke om, hvem der er skyldig eller uskyldig, men at dækningen af sagen har efterladt et tydeligt indtryk hos mange, fordi den hos flere medier har været ensidig. Derudover efterlader sagen en dybere mistillid til vores politiske system og myndigheder. Det er bestemt en relevant debat. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar