Sagen er følgende:
Jeg har en billet fra KBH - Odense, som viser zoner A-B-C-D-E
Stiger på bussen et sted, går ind uden at vise billet. Chauffør spørger efter billet og jeg viser ham den og han kigger på den..
Det næste der sker er at en kontrollør stiger på bussen 1 min efter, og giver mig en bøde fordi jeg åbenbart er i område F. Jeg prøver at forklare ham at det ingen mening giver, da jeg i god tro, tror at billetten er gyldig idet chaufføren ikke siger noget til at min billet (som gerne ville se)
Men får som sagt stadig billet og klager 10 minutter efter via mail til movia, som så sender mig et brev med regning på 750kr og siger at han KUN kigger enten dato, tidspunkt eller zoner, så derfor er det ikke deres problem.
Nu koster det så 160kr bare at klage over dette til et ankenævn og jeg føler egentlig at de boller en ret så groft...????
Hvor stor chance tror i jeg har for at vinde denne sag?
Synes det er helt håbløst at han har kigget på min billet (5 sek min) og ikke nævner noget.
TILT over movia/billetafgift
Du burde sende en klage direkte til ministeren..
Næste gang evt tag en voksen med i bussen !
0 chance. Det er langt ude, men tag bøden og kom videre med dit liv.
Sick shit når jeg ikke konsekvent kører på røven...
Men okay - synes bare det er sick jeg skal betale dem 160kr for at se på deres egen sag.
Hvor lang tid tror du lige det ville tage, hvis chaufførene skulle tjekke alle billetter, for zoner osv ? Det ville sænke farten helt vildt.
Jeg synes ikke du kan blame chaufføren, men i de her situationer gælder det altså om at have en lille smule situationsfornemmelse, hvorfor jeg synes det er mildt sagt urimeligt og ganske dårlig stil af kontrolløren (såfremt sagen er som du beskriver den).
Det er nok et longshot at undgå bøden.
Det allermest tiltende er at han spørger mig om jeg har mobilt klippekort appen og det har jeg, med 36 zoner på.. Han spørger så om mit telefonnr. og hvis han kan se jeg har klip på min konto tager han bare 2 zoner..
Han kan dog ikke få noget frem og vælger så at give mig bøde.. Ved bare ikke om det er dårlig stil at "stikke" ham til selvskabet, eller om det er noget de normalt må.
Jeg er efter hånd blevet røvpulet så mange gang af DSB/METRO/MOVIA, hver eneste gang det sker, tænker jeg, at jeg vil fandme få fat på en bushammer og smadrer de glasvægge i busstopstedet, så beløbene vil gå lige op.
Men jeg orker aldrig :(
UTGwithURmom skrev:
Det allermest tiltende er at han spørger mig om jeg har mobilt klippekort appen og det har jeg, med 36 zoner på.. Han spørger så om mit telefonnr. og hvis han kan se jeg har klip på min konto tager han bare 2 zoner..
Han kan dog ikke få noget frem og vælger så at give mig bøde.. Ved bare ikke om det er dårlig stil at "stikke" ham til selvskabet, eller om det er noget de normalt må.
Hvis han har prøvet at hjælpe dig, ved at omgå reglerne, syntes jeg det er dårlig stil at stikke kontrolløren, fordi du er gal på systemet.
jurr skrev:
Jeg er efter hånd blevet røvpulet så mange gang af DSB/METRO/MOVIA, hver eneste gang det sker, tænker jeg, at jeg vil fandme få fat på en bushammer og smadrer de glasvægge i busstopstedet, så beløbene vil gå lige op.
Men jeg orker aldrig :(
Jamen gør det da! Flere udgifter til trafikselskaberne betyder med garenti lavere billetpriser og afgifter i fremtiden ...

Du vil aldrig nogen sinde vinde den sag, og slet ikke når det er dig der er galt på den.
Du kørte med bussen i en zone du ikke måtte, og det er ligemeget om buschaufføren tjekker det eller ej. Han kan umuligt studere alle der går ind i bussen, det er dit eget ansvar!
Betal bøden og kom videre, og næste gang brug rejseplanen.dk eller andet og tjek præcis hvilke ting du skal brug for at komme frem til din destination.
jurr skrev:
Jeg er efter hånd blevet røvpulet så mange gang af DSB/METRO/MOVIA, hver eneste gang det sker, tænker jeg, at jeg vil fandme få fat på en bushammer og smadrer de glasvægge i busstopstedet, så beløbene vil gå lige op.
Men jeg orker aldrig :(
Hvorfor skal et fjerde selskab blandes ind i dine tåbelige handlinger?
Det er AFA JCDecaux der ejer og vedligeholder læskurene i samarbejde med kommunen...
Hvorfor?
Busstoppestederne (som du vil smadre) er ikke ejet af hverken DSB/METRO/MOVIA (som du er sur på) men af AFA JCDecaux (der hverken driver tog eller busdrift).
Hvad er det du ikke forstår?
Problemet er at jeg ikke ved om han omgår regler.. Han havde en app ala den normale billetapp, til at snuppe ekstra zoner - men dem der benytter billetapps ved jo at de til tider ikke virker korrekt, så hvis det er std at de giver mulighed for at slippe for bøden hvis man reelt set har lavet en fejl, men har zoner på mobilen, har jeg jo fået bøden pga DSB's lorte app fuckede, og jeg ikke selv havde appen installeret pga ny mobil.
Kan man få su rabat? :)
I det mindste oplever man tit i DK at kontrollører lige vender det blinde øje til, når man kommer med en ussel (eller oprigtig) undskyldning. Sker like aldrig i udlandet, der er det bøde asap.
OP, sorry men tror godt du ved du forkert på den selv. Og lyder lidt som en undskyldning, som du godt ved ikke holder.
Det er jo klart, at bus chaufføren intet ansvar overhovedet har, for om man har en valid billet. Medmindre du direkte har spurgt chaufføren, og han har sagt den er gyldig.
Udover det, damn jeg hader kontrollører der nærmest undskylder for at give en, en bøde. I det mindste burde de have noget stolthed, selvom det godt nok må være et lorte job.
Billetten kostede 200kr.. tror du ikke jeg ville betale de 10kr ekstra for en zone hvis det var det????
Men ja det var fint af ham at sige fortsat go dag