Tilskuer på Champs-Élysées TDF 2021

#1| 0

Hej PN, 

Nogle af jer der har erfaringer med at være tilskuer på Champs-Élysées, og kan give nogle gode råd omkring hvornår man bør være der for at få gode pladser, hvor man helst vil stå osv. 

På forhånd tak for inputs :) 

03-07-2021 16:02 #2| 0

Var der i 2011, det er svært at få "gode" pladser, og man mister dem så snart man skal pisse el lignende. Der er latterligt mange mennesker. Man kunne godt møve sig lidt frem, men det var ikke frygtelig meget man kunne se, for man kunne ikke rigtig kigge op ad strækningen hvis ikke man står forrest, jeg var i hvert fald glad for mine 189 cm (i højden - bare rolig, min pik er meget længere, den var også god at prikke folk i ryggen med når jeg skulle møve mig frem). Til gengæld kører de jo forbi en hel del gange, og man er på første parket til når sprinten skal køres (selvom vi intet kunne se af den, i hvert fald ikke live, kan ikke huske om der var storskærm). Så det var en fed oplevelse, har også set en etape en anden gang ude på ruten (var "smart" nok til at vælge en nedkørsel, så vi så nok rytterne i samlet et par sekunder efter at have ventet i 4 timer), og det er en helt anden oplevelse på Champs Elysee, hvor stemningen er meget intens nærmest hele vejen.

Vi stod så i en rimelig god position til podieceremonien bagefter, hvilket var fedt, især fordi Chris Anker meget overraskende pludselig skulle derop for at få sin præmie for at have været løbets fighter.

Jeg tror at det kræver en hel del dedikation (og flasker du kan tisse i) hvis du vil stå forrest til hele showet og rent faktisk kunne følge ordentligt med i hvad der sker, men jeg synes det var en fed oplevelse alligevel bare at være der. Det er svært at komme både frem og tilbage for mennesker, der er fyldt med politi og en del afspærringer osv., så prøv at være ret tæt på der hvor podiet bliver rullet ud, hvis du vil have det med.

04-07-2021 13:45 #3| 0

Var der i 1994. Fruen var meget gravid, så der var grænser for hvor meget vi kunne mase. Selv om vi ikke kunne se en skid, så var det en fed oplevelse for en Tour fan som mig. Al speak i højttalerne var på fransk, og pludselig kunne vi høre Amburger Amburger, og Bo var alene i udbrud i et par runder, men holdte selvfølgelig ikke hjem.


Jeg har ikke gode tips, men kan bare konstatere at jeg godt gad at stå der igen. 

04-07-2021 20:53 #4| 0

Jeg var der i 1997.

 


Vi stod oppe ved Triumph buen. Der hvor de laver en "uvending". 


De gav et godt view, da feltet bliver strakt ud og de har lav fart grundet uvendingen. 

 

Vi fik set de fleste stjerner på den måde. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar