Telenor regning efter endt abonnement

#1| 0

Kære PN.

Jeg har modtaget en regning fra telenor på kr. 69,35 selvom det er flere måneder siden jeg har været kunde hos dem.

Jeg troede faktisk der havde været et lignende indlæg herinde men kan ikke rigtig finde noget.

3 x minimum opkrævning og så en opkrævning på 39 kr. for at sende regningen, lol.
Der står at der har været en opkrævning på 35 øre i perioden 11.01.2012-10-02.2012 (opkaldsafgift), hvor jeg jo slet ikke har haft noget abonnement.

Syntes det er super dårlig stil, da det jo tydeligvis bare er et stunt for at få nogle til at betale, andre der har oplevet noget lignende?

Nu vil jeg selvfølgelig ringe til dem på mandag, ellers noget man kunne foretage sig?

18-02-2012 17:11 #2| 0

Har selv engang arbejdet for et teleselvskab, så ud fra din forklaring kan jeg næsten allerede regne ud hvad der er sket.

Når du opsiger dit abonnement har du en opsigelsesperiode på 1 måned. Og det der sikkert er sket er du ikke har brugt din telefon, men at der er en der har ringet til dig, og den så bare er gået på telefonsvaren. Kender ikke telenors regler, men mange steder betaler man selv for telefonsvaren.

Men prøv at ring ind og klag. Der hvor jeg arbejde, var det bare blevet krediteret, så mon ikke også du kan få dem til det hos Telenor :)

18-02-2012 17:12 #3| 0

har oplevet det med debite for mange år siden, mit råd vil være at betale regningen når den kke er på mere.

18-02-2012 17:42 #4| 0

@GusSdk
Da jeg oprettede mit abonnement dengang fik et andet nummer med, hvis mobilen var til reperation eller noget kunne jeg så bruge det, det er det nummer regningen er fra.

Der står "opkald til Telenor mobil" 1,00 kr. men i en periode her i år og det er mange måneder siden jeg sagde det op, så kan det vel ikke tælle.
Jeg går vel ud fra at begge numre er blevet opsagt når jeg har opsagt mit "hovednummer".

@addict7800
Nej, jeg regner ikke med at betale for noget, som jeg absolut ikke mener jeg skal betale for, og ja det er ikke pengene men en principsag. Jeg skiftede netop fra Telenor fordi sevicen var så ustrylig dårlig og de ville ikke engang sende den til reparation, grundet en mindre skade som de ikke kunne bevise? Jeg skulle betale 2.300 kr. for at få den lavet, så det gad jeg så ikke.

18-02-2012 17:54 #5| 0
Pokerbarca skrev:
@GusSdk
Da jeg oprettede mit abonnement dengang fik et andet nummer med, hvis mobilen var til reperation eller noget kunne jeg så bruge det, det er det nummer regningen er fra.

Der står "opkald til Telenor mobil" 1,00 kr. men i en periode her i år og det er mange måneder siden jeg sagde det op, så kan det vel ikke tælle.
Jeg går vel ud fra at begge numre er blevet opsagt når jeg har opsagt mit "hovednummer".

@addict7800
Nej, jeg regner ikke med at betale for noget, som jeg absolut ikke mener jeg skal betale for, og ja det er ikke pengene men en principsag. Jeg skiftede netop fra Telenor fordi sevicen var så ustrylig dårlig og de ville ikke engang sende den til reparation, grundet en mindre skade som de ikke kunne bevise? Jeg skulle betale 2.300 kr. for at få den lavet, så det gad jeg så ikke.



Jeg havde det dengang netop som dig, principsag! dog endte det med en del rykker gebyrer og en del samtaler frem og tilbage uden noget brugbart resultat. Jeg gav op dengang der kom RKI trussel da det var det sidste jeg ønskede.

Jeg fik iøvrigt en specificeret udskrift hvor der stod jeg havde ringet efter mit abbonoment var ophørt. De 50-75 kroner endte oppe i 6-800 kr som jeg husker det.
18-02-2012 18:15 #6| 0
addict7800 skrev:
Pokerbarca skrev:
@GusSdk
Da jeg oprettede mit abonnement dengang fik et andet nummer med, hvis mobilen var til reperation eller noget kunne jeg så bruge det, det er det nummer regningen er fra.

Der står "opkald til Telenor mobil" 1,00 kr. men i en periode her i år og det er mange måneder siden jeg sagde det op, så kan det vel ikke tælle.
Jeg går vel ud fra at begge numre er blevet opsagt når jeg har opsagt mit "hovednummer".

@addict7800
Nej, jeg regner ikke med at betale for noget, som jeg absolut ikke mener jeg skal betale for, og ja det er ikke pengene men en principsag. Jeg skiftede netop fra Telenor fordi sevicen var så ustrylig dårlig og de ville ikke engang sende den til reparation, grundet en mindre skade som de ikke kunne bevise? Jeg skulle betale 2.300 kr. for at få den lavet, så det gad jeg så ikke.



Jeg havde det dengang netop som dig, principsag! dog endte det med en del rykker gebyrer og en del samtaler frem og tilbage uden noget brugbart resultat. Jeg gav op dengang der kom RKI trussel da det var det sidste jeg ønskede.

Jeg fik iøvrigt en specificeret udskrift hvor der stod jeg havde ringet efter mit abbonoment var ophørt. De 50-75 kroner endte oppe i 6-800 kr som jeg husker det.

Det kan jeg godt se er træls. Men håber på jeg kan løse det over telefonen mandag, ellers må jeg vel betale. Men så skal der ihvertfald skrives noget dårlig reklame på nettet :)
Forstår bare ikke hvordan et så stort selskab kan skabe profit på at behandle nuværende og gamle kunder som lort og udøve ringere support end FTP!
18-02-2012 18:23 #7| 0

Da jeg havde Telenor, oplevede jeg i stedet at de sendte en check til mig efter jeg havde opsagt abonnementskort :D

Hvis jeg var dig ville jeg ringe og klage! Du kan vel ikke blive opkrævet for en regning, når du ikke længere har abonnementet !

18-02-2012 19:09 #8| 0
Toby93 skrev:
Da jeg havde Telenor, oplevede jeg i stedet at de sendte en check til mig efter jeg havde opsagt abonnementskort :D

Hvis jeg var dig ville jeg ringe og klage! Du kan vel ikke blive opkrævet for en regning, når du ikke længere har abonnementet !

Det lyder ikke til de rigtig har styr på det.
Jeg ringer skam ind mandag under alle omstændigheder.
18-02-2012 19:56 #9| 0

Jeg bøvlet selv for vildt med Telenor i øjeblikket...
Nogen måde man kan opsige deres lort når man har 4-5 måneder tilbage??

18-02-2012 22:38 #10| 0

@ OP
Ring ind og tal pænt, du aner ikke hvor meget det betyder at man taler høfligt til en kundeservice medarbejder som hver dag skal høre lort fra sure kunder. Det gør dem som regel meget mere medgørlige.

@Mikkelthomha
Du kan til enhver tid bede om at få straks-porteret dit nummer til et andet selskab.
Du vil dog i den forbindelse modtage en slutopgørelse for dit abonnement for resten af din bindingsperiode (dvs. har du bundet dig for 199,- pr. md. vil du modtage en regning på 199 x Antal måneder tilbage af binding)
Det er den absolut smarteste måde at gøre det på. DOG skal du være opmærksom på at Telenor kan kræve at du betaler en evt. restance før de frigiver dit nummer (ved jo ikke hvad du bøvler med, men hvis det er en ubetalt regning, så flyttes dit nummer ikke før du har betalt denne)

20-02-2012 10:48 #11| 0

Tillader mig lige at bumpe tråden med svaret fra telenor.

Jeg tog den meget høflige tone til medarbejderen som Kejser_D havde foreslået og det virkede. Jeg havde i sin tid fået abonnementet lukket ved en af deres medarbejdere, men der var stadig et ekstra abonnement på den som ikke var blevet lukket.

Han opsagde det sidste abonnement og sagde at jeg kunne se bort fra regningen.

20-02-2012 10:53 #12| 0

Fik du det på skrift?

Arbejde stadig hos et stort teleselskab indtil videre, og satme bede om det på skrift når de siger sådan noget..

20-02-2012 11:47 #13| 1

Især når det er fra telenor. Magen til snyderselskab skal man lede lælnge efter.

20-02-2012 12:37 #14| 0
Plo champ 2023

Jeg har haft de samme problemer med Telenor, og bruger dem derfor heller aldrig igen. Efter opsigelse af abonement, kom der en ekstra regning på 600-700 kr. Jeg ville i første omgang ikke betale dem, da jeg var sikker på det var en fejl. Endte efter rykkere og advokat regninger også med at jeg skulle af med over 3000 kr........

Redigeret af Thomasduus d. 20-02-2012 12:50
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar