Team PN- Motion-- ½ Ironman 2013

#1| 1

Hej PN!

Jeg har gået og leget med tanken om at prøve at give sig i kast en ½ Ironman til næste år, og det kunne jo være super fedt hvis man kunne få nogle PN'ere med på vognen.

Der skulle ikke være nogle krav om at man skal være i super form, men at vi skulle gøre det for oplevelsens skyld.

Jeg har ikke selv prøvet triathlon før, så jeg er helt grøn indenfor feltet. Men hvis man havde nogle andre PN'ere at træne sammen med og støtte på dagen, kunne det være en fed oplevelse!

En ½ Ironman består af 1.9km svømning, 90km cykling og 21.1km løb.

Er det noget folk kunne være friske på?

20-07-2012 15:34 #2| 0

Hvornår i 2013 regner du med det skal foregå?

Har et bet med en kammerat om noget i den dur, hvorfor jeg tænker det vil være en oplagt mulighed for at gøre alvor af fuldemands snakken.


Vil der være tale om lidt fælles træning i ny og næ?




Godt initiativ!

20-07-2012 15:41 #3| 0
OP

Det bliver i sommermånederne engang.Øresund Triathlon ligger d. 23. juni.

Så er der vidst noget i Århus nogenlunde samtidig med, og i Haderslev omkring august måned.

Jeg håber på noget fælles træning i ny og næ. Også for at holde motivationen oppe og høre om andres fremgang :)

Ved ikke hvor i landet du er fra?

20-07-2012 15:57 #4| 0

Hvis i har tænkt jer at købe en masse gear, så vil jeg anbefale wiggle.co.uk. Hurtig levering (gratis over €250 mener jeg) og det meste er billigere end alle andre steder jeg har kigget. Jeg har købt mine ting derfra, og er meget tilfreds.

Redigeret af PhyxiusDK d. 20-07-2012 16:01
20-07-2012 16:07 #5| 0
OP

synes faktisk ikke wiggle er så billig igen.. ihvertfald ikke når jeg har skulle købe løbesko. så har det enten været 21run.com eller Chainreactioncycles.co.uk.

Men nu har jeg cykel også.. skal bare have mig en våddragt, og en helvedes masse trænings timer !

20-07-2012 16:31 #6| 0

Jeg overvejer det til en gang i foråret... ;-)

Jeg har Berlin Marathon her om 2 måneder... Når den challenge er klaret, så er planen at arbejde videre mod Iron Man'en... Men jeg kan ikke svømme (kun med dykkerudstyr og store svømmefødder), så sommeren 2013 er nok lige tidligt nok... Vi må se :P

20-07-2012 16:40 #7| 0

Super idé

Ligesom Sllmon vil jeg også gerne vide om du havde tænkt på fælles træning eller?

Jeg bor selv i Aarhus

20-07-2012 16:44 #8| 0
OP

@ Zorro: Jeg tror nu godt du kan nå at lære at svømme, til at kunne gennemføre distancen.. jeg er selv piv elendig svømmer, så jeg skal også træne det en del.

Kjelde: jeg håber på noget fællestræning. nu bor jeg så selv i Ballerup, omkring kbh, men det kunne da være sjovt at have en fælles trænings weekend fra tid til anden hvor man eventuelt kan mødes.. Så ville jeg ikke have noget problem med at tage til jylland eller andre steder.

20-07-2012 19:53 #9| 0

Jeg er frisk. Jeg skal løbe odense marathon om 2 måneder, og skal gennenføre noget cross duathlon (terrænløb og mountainbike) senere på året.

En halv ironman vil være det næste naturlige skridt.

Jeg er frisk

20-07-2012 20:24 #10| 0

Jeg trænede op til en hel IM med 5 mdrs. træning. Havde dog en ok god løbe form da jeg startede og var/er en avg. svømmer.

Gennemførte på 12t30min.

Så det kan sagtens lade sig gøre for den gennemsnitlige hygge motionist. Dog med forbehold for at der skal dedikation til ;)

En af mine kammerater gennemførte IM Brazil. Da han startede sin træning kunne kan ikke svømme. Det lærte han på et år.

20-07-2012 21:15 #11| 0
OP

Så kunne vi måske vælge at sætte os for at tage Øressunds triathlon til næste år? den ligger d. 23. juni..

Fiji, kunne du være frisk på en halv med os så.. som et fælles PN projekt. plus så er det jo heller ikke tosset at have nogle der kan råde og vejlede lidt ;)

20-07-2012 21:42 #12| 0

Jeg er helt sikkert klar på træning til en halv Iron man.

20-07-2012 21:49 #13| 0
OP

er folk så friske på at det bliver øressunds challenge? for så kan vi få det på plads og begynde at strukturere noget træning osv :)

20-07-2012 21:51 #14| 0

Jeg klar, dog med forbehold.

Vi er igang med projekt nr. to barn herhjemme :) Såfremt at det potentielle barn ikke bliver undfanget før januar, er jeg klar.

Hvis det er situationen kører jeg også Challenge Copenhagen, som jeg også gjorde sidste sommer. Det kunne være god lir at lave et PN team :)

Jeg bor dog i Aalborg, så fællestræningen bliver nok lidt svær. Men vi kan sagtens lave en gruppe på Endomondo, hvor vi deler træningpas. Det var nok en af de ting der hjalp mig mest, da jeg trænede til IM. At få feedback på træningspas.

20-07-2012 21:53 #15| 0

Når du har et helt år til at forberede, hvorfor så ikke gå efter en fuld IM?

20-07-2012 21:57 #16| 0
OP

lyder som en god ide Fiji.. at lave en endomondo gruppe er ikke en tosset ide.. jeg ville eventuelt være frisk på at tage til jylland, hvis flere bor der, og træne med i en weekend. så kan man bo på noget billigt hotel i nærheden.. også for at se noget andet og faktisk møde hinanden inden raceday..

ved ikke hvem spørgsmålet var til, men jeg tænker at en ½ ironman er nok mere overskueligt, og at vi nok kan få flere med på vognen ved at det kun er en halv, da den ikke virker ligeså skræmmende.

20-07-2012 22:01 #17| 0

En halv er jo glimrende opvarmning til en hel ;)

Det var til dig.

Hvor mange timer kan du bruge på at træne på en uge? Og kan du svømme?

20-07-2012 22:07 #18| 0
OP

haha true true.. vil også på sigt gerne prøve en hel.

hmm.. afhænger hvordan jeg lægger min arbejdsplan.. er så heldig at jeg er med til at bestemme hvordan jeg ønsker at arbejde.. kan nok lave planer så jeg kan træne en hel del.
Jeg har kigget på den begynderplan de har inde på øresund challenge hjemmeside:

www.oeresund-triathlon.dk/images/stories/PDF/Halv_Jernmand_12_uger.pdf

Det ville jeg sagtens kunne træne... jeg er dog en elendig svømmer!

20-07-2012 22:20 #19| 1

10t træning/uge til en hel ironman er et godt mål, hvis man vil gennemføre med en nogenlunde god oplevelse. Man kan klare sig med en smule mindre til en 1/2 IM.

20-07-2012 22:26 #20| 0
MJ06 skrev:
10t træning/uge til en hel ironman er et godt mål, hvis man vil gennemføre med en nogenlunde god oplevelse. Man kan klare sig med en smule mindre til en 1/2 IM.


Sandt. Men så snakker vi udelukkende swim/bike/run. Et styrkepas vil jeg også kraftigt anbefale for at bevare mobiliteten i diverse led/scener. Styrkepasset indebærer basale øvelser som squat/bænk/DL og dynamisk udstrækning.
20-07-2012 22:28 #21| 0
OP

@ Fiji.

Hvordan ser begynder programmet ud i dine øjne til den halve ironman? er det nogenlunde fornuftigt skruet sammen?

har du selv taget svømme undervisning eller har du bare kastet dig i bassinet og svømmet derudaf?

20-07-2012 22:39 #22| 0

Fed ide!!!

Jeg er også klar - dog pt via endomondo - da jeg bor i UK. Det er let at sætte ugelige/månedlige udfordringer op i endomondo, som f.eks. Løbe km eller helst forbrændte kalorier i en given periode.

Husk nu at bygge formen stille og roligt op. Det nemmeste i verden er at give fuld gas og derefter blive skadet. Og ja, jeg har pt en forstrækning i læggen:-)

Wiggle er altid billigt og har et fantastisk udvalg. Dog er pundet skudt i vejret de sidste par måneder.

Jens

20-07-2012 22:40 #23| 0

Jeg mener i modsætning til dig, Fijiviking, ikke at man skal lægge særlig stor vægt på styrketræning i programmet hvis man kun har 10t pr uge til at træne.
Det er rigtigt, at hvis man lægger flere timer i sin ugentlige træning så giver det mening at fokusere på styrketræning. Det skal dog være med fokus på core-stabilitet, excentrisk styrke i benene og evt. tung benpres. Derudover masser af øvelser med elastikker for hofte, skuldre etc.

Men hvis man kun kan afse 10t pr uge, så får man klart mest ud af at fokusere på de tre kernediscipliner!

Redigeret af MJ06 d. 20-07-2012 22:54
20-07-2012 22:49 #24| 0

Jeg har svømmet meget da jeg var mindre, så jeg hoppede bare i baljen og prøvede mig frem. Første gang svømmede jeg 1km, anden gang 2km og tredje gang 3.8km. Derefter svømmede jeg nok sammenlagt 4-5 gange før min IM. Heriblandt var 3 af passene i havet m. våddragt. Jeg svømmede på 1t20min, 10 min langsommere end jeg havde regnet med, men blev også lidt overvældet af hele situationen, samt havde lidt tekniske vanskeligheder.

Grunden til den lille svømmemængde var, som jeg også skrev i PB'en, at mit mål "bare" var at gennemføre.


@kandar - Ja, det er sindsygt vigtigt at have en god grundform!

@MJ - Jeg er helt enig. HVIS man kun har 10 pr uge til træning. Jeg syntes dog det er for ens eget bedste at finde to ekstra timer til at arbejde med styrke og smidighed. Jeg betalte selv prisen ved at pådrage en lyskenskade, pga manglende smidighed. Det har taget mig 6mdr. at komme mig over, uden nogen form for løb/cykling.

20-07-2012 22:50 #25| 0
OP

Fedt at du også er på Jens!

Vil du så være med til en challenge her i DK eller vil du tage en i UK?

20-07-2012 22:55 #26| 0
OP

har lige lavet en Endomondo gruppe. Så bare kom igang med at ansøge! ;)

www.endomondo.com/teams/5933764

20-07-2012 22:56 #27| 0

@Irgens: Træningsprogrammet du har fundet på Øresund Triathlons hjemmeside ser nogenlunde ud. Det er dog, i forhold til min mening, det absolutte minimum du kan træne for at kunne gennemføre nogenlunde på en 1/2 IM. Derudover vil jeg også anbefale dig at bruge mere end 12 uger på din træning op til konkurrencen.

20-07-2012 22:57 #28| 0

Nice. Havde også lavet en. Men vi tager bare din, du har også et billede :D

20-07-2012 23:06 #29| 0

Jeg kommer forbi øresund i juni:-)

20-07-2012 23:09 #30| 0
OP

fedt !! husk at joine gruppen på endomondo alle sammen!!

20-07-2012 23:25 #31| 0

Det er lidt intimiderende... Jeg er jo milevidt efter jer andre i træningsforløbet... Aldrig løbet mere end en halvmaraton - men det kommer jo så snart... Aldrig cyklet i nærheden af 180 km eller bare det halve... Og kan ikke svømme uden svømmefødder...

Men hvis I vil have en dødvægt med i gruppen, så er jeg klar... Måske kan jeg joine jer på en halv IM på et tidspunkt - hvis jeg ikke når at blive klar til sommer :)

EDIT: Nu har jeg i hvert fald ansøgt :P

Redigeret af ZorroDk d. 20-07-2012 23:26
21-07-2012 11:11 #32| 0
ZorroDk skrev:
Det er lidt intimiderende... Jeg er jo milevidt efter jer andre i træningsforløbet... Aldrig løbet mere end en halvmaraton - men det kommer jo så snart... Aldrig cyklet i nærheden af 180 km eller bare det halve... Og kan ikke svømme uden svømmefødder...

Men hvis I vil have en dødvægt med i gruppen, så er jeg klar... Måske kan jeg joine jer på en halv IM på et tidspunkt - hvis jeg ikke når at blive klar til sommer :)

EDIT: Nu har jeg i hvert fald ansøgt :P


Man skal starte et eller andet sted :) Jeg starter også stille og roligt ud. Dvs en 5km løbeture og så stille og roligt bygger jeg op derfra, så jeg forbliver skadesfri.
21-07-2012 12:11 #33| 0
OP

fiji har ret.. man skal starte i det små. skal også selv tage den op fra bunden da jeg har døjet med en overbelastnings skade fra CPH Marathon

21-07-2012 12:16 #34| 0

Alle de skader, man hører om hele tiden, gør jo en helt nervøs... Jeg har heldigvis (7-9-13) aldrig selv haft en skade... Og jeg har ellers en tendens til at overdrive, hver gang jeg påbegynder et motionsprojekt...

Den her gang har jeg så valgt den helt modsatte strategi og taget den helt med ro... Netop fordi jeg ikke vil risikere at skulle opgive min plan om at gennemføre maraton... Og da slet ikke nu, hvor det er så tæt på :)

21-07-2012 12:49 #35| 0

Det kan være vi skal lave lave et delmål, der hedder en marathon om 6 mdr?

21-07-2012 12:52 #36| 0

Fint med mig... Jeg har som sagt Berlin d 30 september, så det burde jeg automatisk nå... Derudover har jeg tilmeldt mig lodtrækningen til London, men det er jo så ikke sikkert, at jeg kommer med... Håber da :)

21-07-2012 12:53 #37| 0

var selv igang med løbetræning til cph marathon og efterfølgende ½ ironman indtil jeg fik en betændelstilstand i akillessenen... som jeg her 3mdr efter, stadig ikke er kommet over :(:(

var ellers klar, men det har åbenbart lange udsigter med den skade

Redigeret af kochman d. 21-07-2012 12:54
21-07-2012 13:18 #38| 0

Da der var Ironman i Aalborg for et par uger siden, snakkede vi lidt om det, og kom til at slå rekorden op. 8 timer og et par minutter for den legendariske på Hawaii. Min kollega sagde så, at han ikke engang ville kunne cykle de 180 km på 8 timer. Og jeg snap-callede, så jeg skal cykle 180 km på 8 timer til oktober i år. Det kunne være interessant at løbe også, men svømning er jeg ret tilbageholdende overfor, da jeg aldrig har været super til det.
(Det skal siges, at jeg er langt fra i god form, men arbejder på den sag. Er måske lidt tættere på ZorroDK end på Jer andre).

Jeg tror ikke jeg kommer til at gennemføre en halv ironman næste år, men jeg vil gerne være med på endomondo.

21-07-2012 13:37 #39| 0

Fuck jeg vil gerne igang - virkelig gerne!

Jeg har dog lidt spørgsmål:
- Udstyret som cykel og vådedragt? Vi snakker et femcifret beløb på udstyr der skal bruges?
- Jeg kommer fra Kbh NV og vil gerne starte let ud - nogen der er på det? Min grundform er elendig nu :(
- Har problemer med en lyskenskade der dog er under kontrol og ved at være væk. Dog derfor det skal være en let start. Men vil have lov til at trække mig hvis skaden bryder op
- Hvor tit og hva tider på døgnet vil I træne? Og er det alle 3 ting på én gang man træner? Eller evt starte med løb for bare at få hjertet igang og om et par måneder så begynder på flere ting?
- Nogen der kommer fra NV der vil med i FW og træne roligt op der?

// KD

21-07-2012 13:49 #40| 0

Hvis I har lyst til at have en med som kun cykler, til at give lidt motivation og evt nogle træninger sammen, så joiner jeg gerne - skal i løbet af de næste 8mdr fra 300km pr uge op til 1000km pr uge på cyklen :).

21-07-2012 13:57 #41| 0

@Allan - Det er et gns på 22.5kmt. Det er bestemt doable.

Var også selv nede og se den halve i Aalborg, har hørt at der var super feedback på eventet!

@ KD -
1 - Udstyr og cykel. Jeg har selv en Trek 1.0 med tri styr monteret. Cyklen købte jeg for ca. 6k og styret kostede mit ca. 1k. Derudover skal du have cykelsko, cykelhjelm, svømmebriller, pedaler og gerne et GPS ur. Vådedragt købte jeg en "surf" dragt i Stadium til 800kr. Fungerede fint. Man svømmer ikke så hurtigt i den, men der er mere opdrift i den :D Derudover skal du have et par løbesko (gerne to par, så du har nogle at bytte mellem)

Hvis man ikke går så meget op i at skulle have det sidste nye og fashionable, så kan man nok få hele molevitten til mellem 12-15k. kr.

2- Få styr på din lyskenskade før du gør noget som helst! :) Jeg fik selv en lyskenskade efter Challenge CPH og det er taget hele 6 mdr. uden cykling eller svømning at komme over den igen.

3- Du skal træne de tider på døgnet som passer ind i dit program :) Mht. hvordan man træner, så er der mange programmer rundt omkring på nettet som giver et godt billede af hvad du skal gøre. F.eks. det som Zorro linker til. Dog er som træningsvolumen, som MJ også udpeger, ikke voldsom stor.

4 - Personligt starter jeg med at løbe + styrke træning for at få grundformen i orden og få styr på mobiliteten i mine lede og scener.

@Bisgaard - Fedt initiativ du har startet :) Følger med på FB. Der er vel altid plads til inspiration i Endomondo grupppen :)


Hvis ingen af jer har læst om min oplevelse til Challenge i CPH så kan i læse eller genlæse om den her.

Challenge tråd + historie

Nu vil jeg ud og klippe svigermekanikkens hæk, go dag :)

21-07-2012 14:01 #42| 0

Har selv trænet til ½IM før, men mistede lysten efter en skade. Hvis du mangler en at løbetræne med i AaB så vil jeg nok gerne fiji. Løber omkring 45 nu på en 10'er, men skal under 40.

21-07-2012 14:11 #43| 0
msm89dk skrev:
Har selv trænet til ½IM før, men mistede lysten efter en skade. Hvis du mangler en at løbetræne med i AaB så vil jeg nok gerne fiji. Løber omkring 45 nu på en 10'er, men skal under 40.


Uha det er hurtigt! :) Jeg er 197cm og vejer 100kg. Så det er lidt for hurtigt for mig :D måske om 10kg, kan jeg løb en 10'er på 45. Men er da altid frisk på noget Interval træning i skovdalen :) Der kan jeg godt være med.
21-07-2012 14:26 #44| 0
fijiviking skrev:
@Bisgaard - Fedt initiativ du har startet :) Følger med på FB. Der er vel altid plads til inspiration i Endomondo grupppen :)


Tak :). Jamen I siger bare til, kommer gerne med råd om træning og udstyr på cykeldelen, og deltager gerne i nogle fælles træningspas, hvis folk lyster den slags. Fra 25kmt - 30kmt i snit fart, så burde de fleste kunne være med :)
21-07-2012 15:28 #45| 0

Første "rigtige" cykeltur (over 30km) lige overstået. 39,75km på 1:32:21, inkl to stop fordi jeg skulle have telefonen op ad tasken for at finde vej, ikke optimalt. Gennemsnitsfart på 25,82km/t, med målet omkring de 24,5 er det lækkert nok, men der er jo som bekendt langt fra 40km til 180km. Men træningen er jo lige begyndt, og der er over to måneder til, så jeg tror det ser meget realistisk ud.

Så føler jeg at jeg har gjort mig fortjent til Batman i biffen i aften med konen ;)

21-07-2012 15:39 #46| 0
OP

KD: nu kommer jeg ikke selv grå NV (jeg er fra ballerup) men altid frisk på nogle fælles træninger .

jeg tror at hele lortet bliver trænet fra start af, og så bygger man mere distance på med tiden. jeg har linket tilet træningsprogram længere oppe som kan give dig et lille hint om hvordan en uge f.eks. kunne se ud.

jeg har forresten en Giant Defy racer cykel til salg for 6k hvis nogle er interesserede. der er monteret aerobar .

21-07-2012 16:31 #47| 0

Jeg kan til gengæld ikke få Endomondo til at poste på FB. Endomondo siger den er blevet postet, men den dukker ikke op på FB :(

21-07-2012 18:42 #48| 0
OP

dårlig dag angående mine cykler!
skulle skifte slange på baghjulet.. får på mystisk vis knækket et gear kabel i agten!

ville så skifte bremseklodser på min enkeltstarter.. får knækket den ene bremseklods som er lavet af kork... lorte dag!

21-07-2012 19:05 #49| 0
Irgens1 skrev:
dårlig dag angående mine cykler!
skulle skifte slange på baghjulet.. får på mystisk vis knækket et gear kabel i agten!

ville så skifte bremseklodser på min enkeltstarter.. får knækket den ene bremseklods som er lavet af kork... lorte dag!


Det lyder alligevel imponerende at lykkedes med at ødelægge så meget ;).
21-07-2012 19:25 #50| 0
OP

blev fandme også hidsig! :P

oven i hatten var enkeltstarteren også flad.. og det er lukkede ringe.. har ikke lige noget jeg kan fixe det med.. så det kører!

24-07-2012 18:47 #51| 0
Irgens1 skrev:
blev fandme også hidsig! :P

oven i hatten var enkeltstarteren også flad.. og det er lukkede ringe.. har ikke lige noget jeg kan fixe det med.. så det kører!


Haha, det er sgu god humor :).

Hvis nogle lyster nogle ture op af strandvejen i denne uge, så træner jeg hverdag min. 80km - men folk er velkommen til at joine på vejen eller falde fra, hvis man ikke gider/kan hele distancen :). Tempo'et kan skures så passer flest mulig, men helst ikke under 27-28 kmt i snit fart.
24-07-2012 18:55 #52| 0
Bisgaard skrev:
Irgens1 skrev:
blev fandme også hidsig! :P

oven i hatten var enkeltstarteren også flad.. og det er lukkede ringe.. har ikke lige noget jeg kan fixe det med.. så det kører!


Haha, det er sgu god humor :).

Hvis nogle lyster nogle ture op af strandvejen i denne uge, så træner jeg hverdag min. 80km - men folk er velkommen til at joine på vejen eller falde fra, hvis man ikke gider/kan hele distancen :). Tempo'et kan skures så passer flest mulig, men helst ikke under 27-28 kmt i snit fart.


Jeg vil sgu godt slutte mig til dig i morgen aften, hvis det ikke bliver for sent for dig? Jeg kan først være på strandvejen (ved Taarbæk) ca. kl. 19.30ish pga. sene arbejdstider, men er klar på at trille et par timer eller tre.... Hvis jeg ikke kan hænge på 28 km/h i snit så kører du bare fra mig - men det skal jeg kunne...
24-07-2012 19:00 #53| 0
Borge skrev:
Bisgaard skrev:
Irgens1 skrev:
blev fandme også hidsig! :P

oven i hatten var enkeltstarteren også flad.. og det er lukkede ringe.. har ikke lige noget jeg kan fixe det med.. så det kører!


Haha, det er sgu god humor :).

Hvis nogle lyster nogle ture op af strandvejen i denne uge, så træner jeg hverdag min. 80km - men folk er velkommen til at joine på vejen eller falde fra, hvis man ikke gider/kan hele distancen :). Tempo'et kan skures så passer flest mulig, men helst ikke under 27-28 kmt i snit fart.


Jeg vil sgu godt slutte mig til dig i morgen aften, hvis det ikke bliver for sent for dig? Jeg kan først være på strandvejen (ved Taarbæk) ca. kl. 19.30ish pga. sene arbejdstider, men er klar på at trille et par timer eller tre.... Hvis jeg ikke kan hænge på 28 km/h i snit så kører du bare fra mig - men det skal jeg kunne...


Jamen hvis jeg rykker lidt rundt i planerne, så burde det kunne lade sig gøre. Vi kan evt mødes ved Heino Cykler på Østerbrogade 19:30?

Med 28kmt i snit vil turen være omkring 3 timer, og du er velkommen til at kører med hele vejen :).

Andre der vil med imorgen aften så? :)
24-07-2012 19:05 #54| 0

Cool Bisgaard, lad os trille en tur i morgen aften så.... Jeg arbejder i Lyngby, derfor jeg foreslog Taarbæk, så giv mig 5-10 min mere at løbe på, så er jeg inde på Østerbro... Ahr, måske optimistisk, lad mig hellere sige kl. 19.45 :)

24-07-2012 19:08 #55| 0
Borge skrev:
Cool Bisgaard, lad os trille en tur i morgen aften så.... Jeg arbejder i Lyngby, derfor jeg foreslog Taarbæk, så giv mig 5-10 min mere at løbe på, så er jeg inde på Østerbro... Ahr, måske optimistisk, lad mig hellere sige kl. 19.45 :)


Ah, den missede jeg lige. Vi kan sagtens mødes derude af - skal vi mødes i "det store kryds" hvor man kan køre ud af strandvejen og ned mod klampenborg st(?)?
24-07-2012 19:15 #56| 0

Ja, lad os sige det.

for at være sikker på hvor, har jeg lige kigget på et kort: Det er krydset, hvor Dyrehavevej kommer ud, og man kan køre (ad Taarbæk Strandvej) ned til Taarbæk du mener, ikk? Det ligger en anelse højt når man kommer inde fra byen (og lige har passeret Bellevue)...

Jeg er btw off-line resten af aftenen. -Men vi har en aftale.

24-07-2012 19:15 #57| 0

Jeg kunne godt være frisk !

24-07-2012 19:16 #58| 0
Borge skrev:
Ja, lad os sige det.

for at være sikker på hvor, har jeg lige kigget på et kort: Det er krydset, hvor Dyrehavevej kommer ud, og man kan køre (ad Taarbæk Strandvej) ned til Taarbæk du mener, ikk? Det ligger en anelse højt når man kommer inde fra byen (og lige har passeret Bellevue)...

Jeg er btw off-line resten af aftenen. -Men vi har en aftale.


Det er krydset lige efter Bellevue Teateret :).
24-07-2012 19:17 #59| 0
RekiB skrev:
Jeg kunne godt være frisk !


Kom frisk - kunne være super hyggeligt med et lille PN ride. Vi kan mødes på Østerbro eller der ved Borge, flere opsamlinger bliver nok besværligt :).
24-07-2012 21:15 #60| 0
OP

kunne evt også godt være frisk.. men er meget tvivlsomt om jeg kan nå det, da jeg har en anden træningsaftale også..

Men ellers må vi finde en dag mere på et tidspunkt.. (cyklen er btw oppe og køre igen!)

24-07-2012 21:57 #61| 0
Irgens1 skrev:
kunne evt også godt være frisk.. men er meget tvivlsomt om jeg kan nå det, da jeg har en anden træningsaftale også..

Men ellers må vi finde en dag mere på et tidspunkt.. (cyklen er btw oppe og køre igen!)


Kom frisk - kunne være super hyggeligt :).
24-07-2012 22:36 #62| 0

Hvor er det sick! Har lige præcis i dag (og i går) undersøgt, hvor og hvordan man bliver medlem af en triathlonklub.

Det her kunne være mit mål til næste år. Det lyder sgu spændende. Jeg kunne også godt være med i noget Endomondo for at få motivationen op.

Jeg har været vant til at cykle meget og i mine unge (læs: børne-år), svømmede jeg en del. Løb har aldrig været mig og jeg kunne forestille mig, at det var den del der ville volde mig størst problemer.

Jeg undersøger noget træning i morgen.

PS: Desværre bor jeg i Kolding (fra i dag) og kan derfor ikke være med til de fælles træningspas.

24-07-2012 22:41 #63| 0

Til PN motionsfolk som søger den næste halvekstreme men ikke umulige udfordrig(som et marathon el. halv-tri måske) så kan jeg anbefale at prøve kræfter med "La Marmotte" - 174 km motionscykelløb som køres over alpetoppene Col du Glandon, Col du Telegraphe, Col du Galibier for lige at slutte med Alpe d'Huez.

Jeg kørte det for første gang i år og det var et super velarrangeret løb og en fantastisk oplevelse med 8000 deltagere.
en.wikipedia.org/wiki/La_Marmotte

Redigeret af Zaphod2000 d. 24-07-2012 22:48
24-07-2012 23:53 #64| 0
Bisgaard skrev:
Borge skrev:
Ja, lad os sige det.

for at være sikker på hvor, har jeg lige kigget på et kort: Det er krydset, hvor Dyrehavevej kommer ud, og man kan køre (ad Taarbæk Strandvej) ned til Taarbæk du mener, ikk? Det ligger en anelse højt når man kommer inde fra byen (og lige har passeret Bellevue)...

Jeg er btw off-line resten af aftenen. -Men vi har en aftale.


Det er krydset lige efter Bellevue Teateret :).


Perfekt, ses i morgen aften!

Zaphod2000 skrev

Til PN motionsfolk som søger den næste halvekstreme men ikke umulige udfordrig(som et marathon el. halv-tri måske) så kan jeg anbefale at prøve kræfter med "La Marmotte" - 174 km motionscykelløb som køres over alpetoppene Col du Glandon, Col du Telegraphe, Col du Galibier for lige at slutte med Alpe d'Huez.

Jeg kørte det for første gang i år og det var et super velarrangeret løb og en fantastisk oplevelse med 8000 deltagere.
en.wikipedia.org/wiki/La_Marmotte


Den står ret højt på min ønskeliste om ting, der skal gennemføres indenfor en overskuelig årrække, synes det lyder super fedt...
25-07-2012 00:13 #65| 0

Kørte fra KBH til Hornbæk over Helsingør og retur (120 km), efterfulgt af en løbe tur om Damhussøen (6 km) i dag, dejlig træning :-). Skal selv lave øresund næste år. Men skal dog lige igennem CC om knap 3 uger først.

25-07-2012 06:38 #66| 0
Emilbbs skrev:
Kørte fra KBH til Hornbæk over Helsingør og retur (120 km), efterfulgt af en løbe tur om Damhussøen (6 km) i dag, dejlig træning :-). Skal selv lave øresund næste år. Men skal dog lige igennem CC om knap 3 uger først.


Var ude på næsten samme tur igår, Østerbro -> Hensingør -> Hillerød -> Lyngby -> Østerbro, super fed strækning :).

Held og lykke med CC - jeg står i hvert fald og råber og skriger som en sindsyg af jer ude på ruten ;).
25-07-2012 11:24 #67| 0
OP

@Emilbbs held og lykke med CC! ' ville rigtig gerne komme og heppe . er dog i Belgien og gå Dodentocht 100km døds march.

25-07-2012 12:33 #68| 0

Emilbbs - smid lige dit start nr. Så vi kan følge med :)

03-08-2012 10:22 #69| 0

Så er der kommet start nummer.

Det er 853 i skal følge.

Men inden i for alt for store forventninger, så fester og drikker jeg stadigvæk. Og træningen har ikke været optimal. Gennemførte Århus på 5:48 så hvis tiden kommer under 13t ville jeg være glad :-)

03-08-2012 13:18 #70| 0
Ravie skrev:
Hvor er det sick! Har lige præcis i dag (og i går) undersøgt, hvor og hvordan man bliver medlem af en triathlonklub.

Det her kunne være mit mål til næste år. Det lyder sgu spændende. Jeg kunne også godt være med i noget Endomondo for at få motivationen op.

Jeg har været vant til at cykle meget og i mine unge (læs: børne-år), svømmede jeg en del. Løb har aldrig været mig og jeg kunne forestille mig, at det var den del der ville volde mig størst problemer.

Jeg undersøger noget træning i morgen.

PS: Desværre bor jeg i Kolding (fra i dag) og kan derfor ikke være med til de fælles træningspas.


Ravie: jeg bor også i kolding, så vi kunne godt finde ud af noget træning sammen hvis det er.
03-08-2012 14:06 #71| 0

Skal selv deltage i dette løb næste år så dette er en super ide

Min største svaghed er klart svømningen (har aldrig rigtig været god til det), så overvejer faktisk en træner til denne del for at lære en noget decideret teknink.

Nogle af jer erfarene rotter som kan anbefale en svømmetræner? forstil mig en 3 - 5 sessions med ham/hende og så evt. noget opfølgning når vi kommer længere hen.

Bor i Hørsholm, så er frisk på noget fælles træning på Sjælland.

Sugeren

03-08-2012 14:08 #72| 0
ZorroDk skrev:
Jeg overvejer det til en gang i foråret... ;-)

Jeg har Berlin Marathon her om 2 måneder... Når den challenge er klaret, så er planen at arbejde videre mod Iron Man'en... Men jeg kan ikke svømme (kun med dykkerudstyr og store svømmefødder), så sommeren 2013 er nok lige tidligt nok... Vi må se :P


Har en impulsiv kammerat, som netop har gennemført ½ iron. Han meldte sig til et par måneder inden løbsstart, hvor han hverken kunne svømme og aldrig havde siddet på en ryttercykel eller cyklet mere end 25 km. Han klarede det i en udmærket tid, om end svømmedelen tog en time. Så go for it - det kan sagtens lade sig gøre :-)
03-08-2012 14:17 #73| 0
Superficious skrev:
ZorroDk skrev:
Jeg overvejer det til en gang i foråret... ;-)

Jeg har Berlin Marathon her om 2 måneder... Når den challenge er klaret, så er planen at arbejde videre mod Iron Man'en... Men jeg kan ikke svømme (kun med dykkerudstyr og store svømmefødder), så sommeren 2013 er nok lige tidligt nok... Vi må se :P


Har en impulsiv kammerat, som netop har gennemført ½ iron. Han meldte sig til et par måneder inden løbsstart, hvor han hverken kunne svømme og aldrig havde siddet på en ryttercykel eller cyklet mere end 25 km. Han klarede det i en udmærket tid, om end svømmedelen tog en time. Så go for it - det kan sagtens lade sig gøre :-)


Hvordan dælen klarede han svømning på en time med kun en måneds træning? Jeg har et løb om en måned, og det er godt nok den disciplin jeg kæmper mest med. Cykling og løb bliver der ingen problemer med. Jeg ville være meget tilfreds med at klare det på en time :)
03-08-2012 16:06 #74| 0

'Et par måneders' træning :) Han havde lige løbet marathon, så formen var super, og så havde han investeret i 10X1 times træning af en personlig svømmetræner. Alligevel blev han tredjesidst, men han var nu rimelig godt tilfreds, da hans træner allerede efter tre lektioner havde erklæret ham 'totalt blottet for svømmetalent' :) Han kunne i øvrigt ikke svømme mere 200 meter i træk, da han var en måned fra løbsstart, så du har tid nok til forbedring. Good luck!!

03-08-2012 16:09 #75| 0

Min plan er også nået så langt, at når Berlin Marathon er overstået, så bliver der forhåbentligt råd til en ny cykel... Så kan oktober stå på cykeltræning i stedet for løb... Så kommer vinteren, og der kan jeg satse lidt på at lære at svømme... Så går det i hvert fald fremad :D

22-10-2012 11:42 #76| 0

Hej

Jeg har også lige tilmeldt mig gruppen. Jeg ved dog ikke om jeg når en 1/2 Ironman i 2013, men vil gøre alt for det. For kunne være så pisse fedt, at gå fra at være ekstremt fed til Jernmand ;)

Jeg døjer desværre med lidt løberknæ, så er lige startet igen i sidste uge, med at løbe.
Helt forfra, med 5 min gang, 1 min løb, 5 min gang, 2 min løb og 5 min gang. Så der er sgu langt op til 21km ;)

Men jeg deltog i en MiniTriathlon i september. 400m svømning, 20km cykling og 5km løb, og det var pisse sjovt, så nogle stykker af dem skal jeg helt sikkert deltage i næste år :)

Jeg har også meldt mig ind i NyborgTri, så træner flere gange om ugen med dem :)

God træning derude, og I kan evt. følge lidt omkring min træning osv. på min blog :)

Vh
Glenn
www.ekstremtfed.dk

22-10-2012 12:00 #77| 0
Irgens1 skrev:
Jeg har kigget på den begynderplan de har inde på øresund challenge hjemmeside:

www.oeresund-triathlon.dk/images/stories/PDF/Halv_Jernmand_12_uger.pdf


Er det bare mig eller findes linket ikke længere? Vil da gerne lige se sådan en plan. Øresund er jo fuldt booket, men der kommer nok andre tilbud :)
22-10-2012 12:00 #78| 0

@Pokkers77

Enhver rejse har en begyndelse. Skidegodt, at du er kommet i gang.

Din beskrivelse giver mig selv minder. Jeg startede til nytår for 1 år og snart 10 måneder siden som en del af et nytårsforsæt (det bedste, jeg endnu har haft). Der kunne jeg ikke løbe en hel kilometer i træk. For 3 uger siden gennemførte jeg så Berlin Marathon. Det var en helt fantastisk følelse, så hæng endelig i. Og hav delmål hele tiden undervejs. Det er sjovest, ligesom det at løbe "rigtige" løb med chip og mod andre løbere hjalp mig rigtig langt. Så følte man, at man fik noget ud af anstrengelserne, så det ikke udelukkende var træning det hele :)

Vægten er endda gået fra 92 kg til 76, så også der er der sket meget... I det hele taget er det vildt så meget et nytårsforsæt kan gøre... Når man overholder det :D

22-10-2012 12:07 #79| 0

Jeg regner heller ikke helt med at gennemføre IronMan i 2013. Det kommer, men det er ikke øverste prioritet hos mig mere. Jeg vil meget gerne gennemføre de 5 Marathon Majors (Berlin, London, New York, Chicago og Boston). Jeg har været med i lodtrækningen til New York 2011 og 2012 plus London 2013. Ingen held i nogle af dem desværre. Hvad London angår, så er der ikke andet for end at fortsætte med at tilmelde sig. New York prøver jeg igen næste år, og ellers har jeg guaranteed entry 2014, hvilket nok er det mest realistiske resultat. Næste år er der dermed ikke så meget, så jeg sætter alt ind på at klare Chicago der :)

Så min plan for de 5 majors:

Berlin 2012 (gennemført)
Chicago 2013
New York 2014
London - når jeg klarer at smutte igennem lodtrækningen. Jeg håber selvfølgelig på 2014.
Boston - til sidst, for det skal være et charityløb, så der skal gøres en større indsats.

22-10-2012 12:10 #80| 0

@Zorro

Hold da helt op. Det er sgu da skide flot :)

Jeg har selv lige tabt en masse kilo igennem det sidste år, da jeg har været med i det program på tv3 der hedder Ekstremt Fed, må dog ikke afsløre, hvor meget jeg har tabt mig, da mit program først bliver sendt til januar ;)

Men jeg skal i hvert fald have tabt det sidste, og det er jeg sikker på Triathlon vil hjælpe med :)

Ok, er det fordi der er udsolgt, siden der er lodtrækning?
Hvordan kan det være du tager så langt væk for at løbe? :)

Men lyder fanme fedt. Tror dog ikke min økonomi lige er til at tage verden rundt for at deltage i løb hehe

Glenn
www.ekstremtfed.dk

22-10-2012 12:25 #81| 0

@Pokkers77

Berlin og Chicago kan man "bare" tilmelde sig til, HVIS man er hurtigt ude, når billetsalget åbner. De andre har forskellige regler. New York og London har lodtrækning blandt alle tilmeldte, men chancen for at komme med er især i New York's tilfælde meget lille (omkring 8-10%). New York har så haft en regel om, at er du med i lodtrækningen i 3 år i træk og ikke kommer med, så er du garanteret en plads det 4.år uden at skulle igennem lodtrækningen. Det er dog også begyndt at blive for mange mennesker (der er kun plads til 40.000 i løbet), så den ordning er ligeledes afskaffet. Den sidste "årgang", der får lov til det, er dem, der startede på det i 2011 (= mig) :D

Boston skal man opfylde et kvalifikationskrav, hvilket for min aldersgruppe er 3 timer og 10 minutter for at komme med. Det kan jeg ikke, så jeg skal løbe for charity, hvilket er et lidt større projekt, så jeg lader den være placeret til sidst, når jeg har klaret de andre :)

---

Det har altid været min drøm at gennemføre et marathon, så da jeg nåede det, så skulle jeg have et nyt mål. Klarer man de 5 majors, så kan man få tilsendt en platte med sine tider og underskrevet af løbsdirektørerne, som man kan hænge op... Så det er den, jeg har bestemt mig til at gå efter... Lige så meget for at vedblive at være i ok form... På den måde er jeg jo da sikret det i nogle år frem :)

22-10-2012 12:26 #82| 0

Men ja, løbene er altid udsolgt meget lang tid i forvejen... Især New York er, som du nok kan regne ud fra de 8% chance, voldsomt eftertragtet, så der vil kunne løbe 10 gange så mange, der er tilmeldt, hvis der var plads til det :)

Redigeret af ZorroDk d. 22-10-2012 12:27
22-10-2012 12:38 #83| 0
OP

Jeg er også en af dem som kastede mig over motionen fordi jeg simpelthen var blevet for fed. Med en højde på 1.74 og en kamp vægt på 100kg, skulle der ske noget.

2x Powerrade Halvmarathon, 100km Dodentocht og 1 Copenhagen Marathon senere, er jeg nede på 76kg.

Træningen mod 1/2 ironman er i fuld sving og går ganske fint. Dog skal der virkelig trænes svømning.
Håber i andre også hænger i. For det er ikke et urealistisk mål.

Pokkers77: glæder mig til at se programmet til januar. Og håber du vil forsøge at blive klar til en halv. Du må bare lægge dit fokus på svømning og cykling hvis du døjer med løberknæ.

22-10-2012 12:44 #84| 0
OP

Frawan : kan se de har fjernet programmet på siden.
Smid mig en PM med din mail, så sender jeg programmet til dig

03-11-2012 17:13 #85| 0

Hvordan går det med folks træning. Jeg har løbet marathon i september og halvmarathon i oktober. Skal snart ud at investere i en cykel, og have pudset min crawl af.

03-11-2012 18:24 #86| 0

Fed tråd! Og endelig en jeg rent faktisk kan bidrage til (ny i poker)...

Jeg er selv lige kommet hjem fra vm på Hawaii på IM distancen. Fik desværre en fibersprængning da jeg skulle af cyklen, så måtte humpe mig igennem maratonet på 4:05.
Vandt tidligere i år EM på IM distancen i AG 18-24 med et afsluttende maraton på 2:59..

Nu står den på pause så min fiber kan hele og så er planen egentlig at skulle generobre min EM titel og gerne top3 til vm næste år..

Jeg bor i Aalborg så hvis der er flere på PN der går med en ide om at skulle lave en halv eller hel IM næste år og evt er på helt bar bund med svøm kunne vi godt lave en fælles svømme/løbe dag hvor jeg giver jer lidt ideer til teknikøvelser osv... Blot en tanke...

03-11-2012 18:39 #87| 0
WombatInCombat skrev:
Fed tråd! Og endelig en jeg rent faktisk kan bidrage til (ny i poker)...

Jeg er selv lige kommet hjem fra vm på Hawaii på IM distancen. Fik desværre en fibersprængning da jeg skulle af cyklen, så måtte humpe mig igennem maratonet på 4:05.
Vandt tidligere i år EM på IM distancen i AG 18-24 med et afsluttende maraton på 2:59..

Nu står den på pause så min fiber kan hele og så er planen egentlig at skulle generobre min EM titel og gerne top3 til vm næste år..

Jeg bor i Aalborg så hvis der er flere på PN der går med en ide om at skulle lave en halv eller hel IM næste år og evt er på helt bar bund med svøm kunne vi godt lave en fælles svømme/løbe dag hvor jeg giver jer lidt ideer til teknikøvelser osv... Blot en tanke...


Super god stil. Håber der nogle der vil gribe chancen for at træne med dig - jeg havde i hvert fald stillet op hvis det var i København :)!
03-11-2012 19:30 #88| 0

Hvilket løb melder vi os til. går ud fra vi skal vælge det samme ?

03-11-2012 20:09 #89| 0
OP

Jeg satser på Challenge Århus, da jeg har hørt rygter om at Øresund er udsolgt..
Men hvis i kender nogle andre fede løb, må i endelig gerne melde op

03-11-2012 20:14 #90| 0

Det lyder som en plan

03-11-2012 20:38 #91| 0
OP

Wombat: du kan tilføje dig vores PN Ironman gruppe på Endomondo!:)
www.endomondo.com/teams/5933764

04-12-2012 18:14 #92| 0
OP

et lille bump for at høre hvordan det går med folks træning? :)

hænger i stadig i?

Jeg kan fortælle at jeg er lige startet på et nyt program.
Jeg startede på Beginnertriathle.com's begynder program for ½ ironman distancen.

Der er ikke så mange timers træning igen som jeg egentlig troede, men man kan vel fylde lidt på selv.

16-12-2012 08:33 #93| 0

Jeg hænger stadig lidt i, men har lige haft en død periode men er på vej op igen.

Har overvejet Fredericia 1/2 ironman til august da jeg ikke tror jeg kan blive klar til Challenge i Århus.

Er det et godt program irgens?

Wombat

Gode råd kan man altid bruge :-)

Vh
Glenn
www.ekstremtfed.dk

16-12-2012 10:08 #94| 0
OP

Jeg synes det virker som et rigtig godt program. Der er vidst også mange som har haft succes med programmet.

Det strækker sig over 20 uger, så det burde Være muligt at blive klar.

16-12-2012 10:34 #95| 0

@ pokkers77
Kiggede lige på din blog. Det er vel ikke dine almindelige dæk du også bruger på din ruller :) ?? Ligner det nemlig lidt ;)

17-12-2012 00:00 #96| 0

Ty for link til program Irgens1.

Btw kan jeg se at Holstebro Tri afholder et 1/6 IM (650m svøm / 30km cykel / 7km løb) d. 9 Maj. Svømningen er i indendørs svømmehal, 50m bane.
Det kunne være en god opvarmer til sommerens 1/2 og hel IM - og så kan man sikkert vinde en halmballe eller noget.

Link

17-12-2012 05:52 #97| 0
lakselars skrev:
@ pokkers77
Kiggede lige på din blog. Det er vel ikke dine almindelige dæk du også bruger på din ruller :) ?? Ligner det nemlig lidt ;)


Nu sker der jo ikke noget ved at bruge et alm dæk frem for et trainer dæk. Det skaber blot mere larm og slider godt på dækket :).
17-12-2012 12:40 #98| 1
OP

lyder som et fedt Tri Hilberado. Dog er jeg fra sjælland, og så falder det lige på min fødselsdag.

Det er irriterende at der ikke er en hjemmeside med en samlet løbsoversigt.. man kan jo sidde og bladre den ene side igennem efter den anden for at finde de forskellige TRI's

17-12-2012 13:29 #99| 0
Irgens1 skrev:
lyder som et fedt Tri Hilberado. Dog er jeg fra sjælland, og så falder det lige på min fødselsdag.

Det er irriterende at der ikke er en hjemmeside med en samlet løbsoversigt.. man kan jo sidde og bladre den ene side igennem efter den anden for at finde de forskellige TRI's


DTRIF havde engang sådan en oversigt, ved ikke om de stadig opdatere den - giv det et kig :) (deres side er nede lige pt, så derfor kan jeg ikke selv kigge)
17-12-2012 13:37 #100| 0

Lidt info her:

http://www.dtrif.dk/main/index.php?p=kalender/oversigt.php&maned=12&aar=2012

17-12-2012 15:14 #101| 0
OP

ja den har jeg kigget på, men der er stadig flere TRI's som de ikke har med.. bl.a. KMD Challenge ( både Århus og Copenhagen) samt den Hilberado linkede til.

Men den er da helt sikkert bedre end ingenting.

er der forresten nogle af jer som har købt våddragt, og som kan anbefale nogle? jeg er nemlig helt på bar bund..

Redigeret af Irgens1 d. 17-12-2012 15:29
01-01-2013 03:43 #102| 0

Så har jeg commited mig til en 1/2 ironman i år. ;-)
Skal dog lige have fundet ud af hvilken.
Villle helt vildt gerne KMD Challenge Aarhus men det er bare lidt tidligt.

Godt nytår

Vh
Glenn
Www.ekstremtfed.dk

01-01-2013 16:29 #103| 0
OP

Stærkt Pokkers!:)

jeg fik selv startnummer til Challenge Århus i julegave.. Virker til at den slags stævner ligger forholdsvis sent på året. Måske det har noget med vandtemperaturen at gøre.

01-01-2013 20:55 #105| 0

Jeg har fået meldt mig til 1/2 ironman den 4/8 i Fredericia :)
Skal nok blive godt at komme i gang med et nyt projekt!

02-01-2013 11:57 #106| 0

Går også med kraftig overvejelse om KMD Challenge Aarhus d. 23. juni. Har i forvejen sikret mig startnummer til Berlin Marathon i september og forsøger mig med at komme under 1 time 30 min på en halvmarathon en gang i foråret.

Nogle super fokuspunkter i løbet af året :-)

02-01-2013 12:41 #107| 0

Som ikke-svømmer er halve og hele Ironmans udelukket for mit vedkommende, løber nok et par halvmarathons i løbet af året, men eller står den også i år mest på cykling for mig.

Kører La Marmotte til sommer ligesom sidste år da det var et super fedt løb. Træner på Gran Canaria og Mallorca i løbet af foråret og så står den ellers på Danske motionsløb.

Hvis der er andre der har mod på Marmotten så skal man skynde sig at melde sig til. Der er udsolgt hos arrangøren men flere af de Danske tur-arrangører har pladser. Kan kun anbefale at prøve det ... det er noget andet end 180 km på flad vej skulle jeg hilse og sige :)

04-01-2013 10:36 #108| 0

@Lakselars

Det bliver sandsynligvis også den jeg nupper, med mindre jeg bliver klar til Aarhus Challenge.
Men kunne være hyggeligt, hvis nogle af os deltager i de samme, måske lige at mødes :)

@alle

Håber det går godt med jer andre.
Jeg har stået op kl. 5.40 2 dage i denne uge for lige at nuppe 30min på motionscyklen, og så var jeg til svømning i går.
I morgen står den på løbeteknik/løbetræning så det ser jeg meget frem til.

Er der nogen af jer der ved, hvornår det sådan er til at begynde at cykle på arbejde.
Har 29km hver vej, så det skal ikke være frost og må da også gerne være ved at blive lyst når jeg kører der ved. 6.30 tiden.
Men tænker mest på frost, da min fødder bare bliver kolde og har heller ikke noget rigtigt cykletøj endnu.

Glenn
www.ekstremtfed.dk

Redigeret af Pokkers77 d. 04-01-2013 10:37
04-01-2013 10:43 #109| 0
Pokkers77 skrev:
Er der nogen af jer der ved, hvornår det sådan er til at begynde at cykle på arbejde.
Har 29km hver vej, så det skal ikke være frost og må da også gerne være ved at blive lyst når jeg kører der ved. 6.30 tiden.


He, har du prøvet at gå udenfor? Det er jo nærmest forårstemperaturer, der har da ikke været frost de sidste 14 dage nærmest. Jeg har været på landevejen et par gange i hvert fald.

Men køb dig et par lange bib-tights med windbreaker foran, og en "0-graders jakke", en Baklava, skoovertræk og nogle varme handsker så er du kørende ned til frysepunktet.

Lyst ved 6.30 tiden er det godt nok ikke - jeg sover selv på det tidspunkt men til de mørke aftener har jeg sådan en her : www.heino-cykler.dk/Tilbehør/Lygter/Sigma/Sigma%20-%20Pava.html

Skal nærmest blænde ned for modkørende - den lyser godt.
Redigeret af Zaphod2000 d. 04-01-2013 10:45
04-01-2013 12:04 #110| 0

Mega nice initiativ.

Jeg bor dog i Herning, så træning bliver svært. Men regner med at deltage, men nok først i 2014 til Århus-challenge !

04-01-2013 15:40 #111| 0
OP

Zaphod: hvorfor er halve ironman udelukket? Det kan du godt nå at lære op et halvt år.

04-01-2013 17:12 #112| 0
Irgens1 skrev:
Zaphod: hvorfor er halve ironman udelukket? Det kan du godt nå at lære op et halvt år.


Jeg kunne nok lære at svømme men jeg magter det ikke - bruger så meget tid på cyklen og det vil jeg nødigt undvære, lidt løb også og så er der et arbejde og spidse kommentarer på PN der skal passes også, men jeg er lidt misundelig på jer der flyder godt nok til at klare det.
07-01-2013 10:22 #113| 0

Så er jeg meldt til en 1/2 Ironman i Silkeborg d. 25. august da det er den der lige passer bedst med andre løb, jeg også gerne vil være med i.

Er det så nu man kan sige, POINT OF NO RETURN, eller nu er jeg potcommited ;)


@Zaphod2000

Jeg kan bare huske, at det føltes som minus 10 grader selvom det var plus grader sidst.
Men jeg har heller ikke noget rigtigt cykeltøj, så lige så snart jeg får fat i noget må jeg hellere komme ud på vejene :)

Glenn
www.ekstremtfed.dk

07-01-2013 12:46 #114| 0
Pokkers77 skrev:
Jeg kan bare huske, at det føltes som minus 10 grader selvom det var plus grader sidst.
Men jeg har heller ikke noget rigtigt cykeltøj, så lige så snart jeg får fat i noget må jeg hellere komme ud på vejene :)


Ja, tøjet er vigtigt - jeg cyklede 76km i lørdags og det var bare superlækkert vejr. Der er udsalg på mange af online shops'ne lige nu og det behøver ikke være Assos tøj. Check cykelpartner.dk, wiggle.co.uk eller chainreactioncycles.com. Windbreaker på forsiden af både bukser og overdel gør himmelvid forskel. Tæerne må man leve lidt med bliver kolde.

Hel og lykke med Ironman'en
07-01-2013 12:55 #115| 0

@Z2K

Før mit første Triathlon (½IM) var jeg ikke i stand til at svømme mere end 20m uden at blive forpustet, men det lykkedes mig alligevel på 3 mdr med svømning ca 3 gange om ugen, at svømme den på 39.xx min. Teknikken fik jeg lært ved at se YouTube. Så selv som ikke-svømmer som jeg var, kan det godt lade sig gøre, selvom jeg dog også havde mine bekymringer.

GL til alle. Efter at have gennemført en ½ IM i september, har jeg nu fået tilmeldt mig den fulde distance i september 2013.

Nu mangler jeg bare at få investeret i en ordentlig TT cykel. Jeg har brændt mig varm på Cervelo P3, men er ikke sikker på hvor den kan findes billigst. Er der nogen der nogen der har et bud?

Redigeret af PhyxiusDK d. 07-01-2013 12:55
07-01-2013 14:22 #116| 0
PhyxiusDK skrev:
@Z2K
Før mit første Triathlon (½IM) var jeg ikke i stand til at svømme mere end 20m uden at blive forpustet, men det lykkedes mig alligevel på 3 mdr med svømning ca 3 gange om ugen, at svømme den på 39.xx min. Teknikken fik jeg lært ved at se YouTube. Så selv som ikke-svømmer som jeg var, kan det godt lade sig gøre, selvom jeg dog også havde mine bekymringer.


Jo tak for tippet, jeg er ikke i tvivl om at jeg kunne lære det, men jeg har ikke 3 gange ugentligt at investere i projektet. Så skulle jeg droppe noget cykeltræning og det har jeg ikke lyst til. Måske næste år - for det frister da lidt.

Mht. Cerveloen så har Fabin nogle gange nogle ok tilbud på P3 selvom de generelt er i den dyre ende. Men HUSK nu at gemme penge til ordentlige hjul, det får du mere ud af end rammen!
07-01-2013 14:52 #117| 0

Det kan jeg skam også godt forstå. Sammen med cykling og løb, brugte jeg også en del mere tid på det end jeg lige havde regnet med. Jeg var ikke lige sikker på hvordan jeg skulle tyde "ikke-svømmer" delen, så tænkte at jeg lige ville smide det ind - omend YouTube som "coach" nok ikke er førstevalg hvis jeg havde haft andre muligheder ;)

Jeg prøver lige at give det et kig. Det bedste tilbud jeg har fundet indtil videre er 2900eur. Men det er selvfølgelig standard hjul, og kan høre der skal investeres lidt i dem også.

07-01-2013 14:56 #118| 0
PhyxiusDK skrev:
Jeg prøver lige at give det et kig. Det bedste tilbud jeg har fundet indtil videre er 2900eur. Men det er selvfølgelig standard hjul, og kan høre der skal investeres lidt i dem også.


Ja, du kan roligt regne med at den kommer med Shimano R501 eller noget lignende crap. Jeg ville hellere ofre 6-7K mindre på stellet og så 10K på hjul f.eks.. Hvis du er heldig kan du forhandle på prisen når du ikke skal have hjul med/have andre hjul.
07-01-2013 15:05 #119| 0
OP

Phyxius: hvor meget tid skar du af efter du havde fået våddragt?
Jeg har svømmet i et par måneder nu, men synes stadig det går pisse langsomt ( dog uden våddragt). svømmer kun omkring 1.5km i timen.

Hvilken Våddragt endte du op med? Kunne godt bruge nogle god råd, da jeg føler det er noget af en jungle.

07-01-2013 15:08 #120| 0

Har ikke lige læst hele tråden, men hvor i landet træner i henne?

Har selv i sinde at deltage i Challenge Cph i år.

07-01-2013 15:12 #121| 0

Phyxius: kig efter en brugt P3... Der kommer jævnligt nogle til salg, feks på dba er der en lige nu til 25k med både zipp plade og 808 forhjul samt træningshjul. Der er også til salg på DTriFs hjemmeside.

Irgens: de dyreste våddragter fokuserer mere på fleksibilitet end på opdrift. Med dit tempo vil du få mere ud af ekstra opdrift end super fleksibel neopren. Derfor ville jeg kigge i det mellemste prisleje for våddragter hvis jeg var dig. En god svømmer kan nemt hente 3-5 sek/100m med en våddragt, og for en dårligere svømmer er det meget mere - kan være 15-20 sek/100m...

07-01-2013 15:42 #122| 0
OP

MJ06: Det lyder awesome! Jeg kan også forstå at det bl.a. handler om tykkelsen på neoprenen og hvor henne den er tyk. f.eks bed benene så der er mere opdrift der.

Når du siger Mellem prisleje hvad er det så? omkring 3.000?

07-01-2013 15:59 #123| 0

Fedt, tak for hjælpen. Dog er jeg kæmpe lost når det kommer til hjul, så hvis i har anbefalinger, ville det være fedt. Zip plade og 808 forhjul siger mig ikke så meget. Jeg bor på Malta, så jeg skal være heldig med DBA/DTriF når jeg er i DK.

Kan det også svare sig med en brugt P3 når jeg kan få en ny for 2800eur hernede? (skrev forkert før)

@Irgens1

Jeg bestilte de fleste af de ting jeg skulle bruge på wiggle.co.uk og jeg har været meget tilfreds. Jeg bestilte denne våddragt og har kun gode ting at sige: www.wiggle.co.uk/orca-trn-full-sleeve-wetsuit/

Redigeret af PhyxiusDK d. 07-01-2013 16:00
07-01-2013 16:15 #124| 0
PhyxiusDK skrev:
Fedt, tak for hjælpen. Dog er jeg kæmpe lost når det kommer til hjul, så hvis i har anbefalinger, ville det være fedt. Zip plade og 808 forhjul siger mig ikke så meget.


Zipp, ikke Zip - det er en filpakke-algoritme :)

Zipp hjul er de mest udbredte highend carbon højprofil og pladehjul - foretrukket af flere pro-team hold (som er betalt til at foretrække dem). De er fede men ret dyre og du kan nok få mere value for Money med Mavic, Easton eller et andet tilsvarende hjulsæt.
Det hotte i "miljøet" er Enve eller Superlight .. muligvis er der andre i Tri-sammenhæng som jeg ikke kender, men sådan er det på landevejen.

Jeg har selv Mavic Cosmic Carbone SR som er med Carbon eger på min nye racer - de kan fås til omkring 10K, hvor du nok i hvert fald skal give 6-8K mere for Zipp hjulsæt.
Redigeret af Zaphod2000 d. 07-01-2013 16:16
07-01-2013 17:06 #125| 0

Irgens: prislejet er jo lidt forskelligt for de enkelte mærker, men hvis du tager et mærke som f.eks. BlueSeventy så er de to dyreste modeller primært fokuserede på fleksibilitet, mens de følgende modeller mere fokusere på opdrift.
Det er netop tykkelsen af neoprenet der afgør hvor fleksibelt det er, så den del har du ret i.

Phyxius: det giver ikke så meget mening at købe brugt i Danmark når du er på Malta. Med mindre du alligevel ofte er i Danmark - det er ikke særlig dyrt at rejse med en cykel, så hvis du møder en god brugt handel i Dk når du alligevel er hjemme kan der være god fornuft i at købe her.
2800€ lyder umiddelbart som en okay pris, men i langt de fleste mærker får du altså en okay cykel for ~20k, og for ~30k får du en rigtig god cykel med fornuftige hjul der også giver dig lidt fart til konkurrence.
Hjul er en jungle og finde rundt i... Der er mange forskellige fælgprofiler. Mavic har en del hjul i den 'billige' ende, men deres fælg-design på disse hjul er heller ikke topmoderne. Et overset mærke i dk og et som er relativt prisstærkt er HED hjul som du kan overveje at kigge på som opgradering til den cykel du køber... Men du kommer altså ikke langt for under 10.000kr...

07-01-2013 21:13 #126| 0
OP

Jeg har også hørt at Planet X hjul skulle Være ganske udmærkede til prisen. Har selv flere gange overvejet at investere i nogle.

Jeg må prøve at kigge mig lidt omkring.. Nu skal der lige spares sammen til dragten.. Men ser faktisk frem til at prøve at svømme i havet når vandet bliver lidt varmere.

07-01-2013 22:05 #127| 1

Kan profilen MJ06 ikke få et badge "Triathlon Ekspert" - for han er faktisk ekspert og giver vist folk baghjul som en sjæf. Om ikke andet, fedt at du gider svare herinde Martin:)

08-01-2013 10:03 #128| 0

Ja det var en sjat mere end jeg havde regnet med, men jeg kan jo lige så godt få nogle ordentlige hjul nu når det skal være.

Ellers som hilberado, det er super fedt at du kommer med råd herinde.

29-01-2013 17:55 #129| 0

Hvordan står det til herinde? :)

Jeg selv har fået ok styr på svømningen efterhånden. Ikke at jeg er hurtig men kan svømme langt, hvor jeg kun bruger Crawl. F.eks. i går svømmede jeg 2100m, og tror kun jeg svømmede bryst 50-75m.

Kan huske i starten, da var det måske 80-90% bryst og resten crawl.

Håber I er blevet forskånet for skader m.m. :)

Vh
Glenn
www.ekstremtfed.dk
www.facebook.com/ekstremtfedtilironman

29-01-2013 18:55 #130| 0
OP

Jeg har lige ligget syg i en uges tid, det har kostet nogle kilo på sidebenene.

Synes også min svømning går fremad. Mine trænere har også bemærket at der er sket meget.
Jeg er dog stadig en langsom svømmer og kan godt mærke at mine arme er helt færdige efter en times crawl.

Har fået skiftet gearkabler på enkeltstarteren, samt fået sat S Bends på.
Det næste bliver vel ny kassette og krank, da jeg ikke føler jeg får udbytte af det jeg har på nu, da der er flere af gearne jeg ikke har krafterne til at bruge.

Løb har altid Været min stærkeste side, så det er der intet problem med.

29-01-2013 18:59 #131| 0

@ Glen

Det er sgu godt gået! Det gode ved svømning er, at så snart teknikken begynder at hænge sammen, så kan man relativt hurtigt begynde at en rigtig fin volume derpå!
At være konsistent er nøglen i her og i det hele taget med triathlon :) Endnu engang held og lykke med projektet!

Personligt går min træning lige efter planen. Svømningen har fået lidt ekstra fokus de sidste par uger og det begynder at kunne mærkers i skulderne ;) Ellers kan jeg se på mine cykleværdier, at jeg er 3 - 3,5 måneder længere fremme i år i forhold til sidste år på denne tid, så det bliver rigtig spændende! På løbet er der hvor der er sket den største forandring i min træning i forhold til tidligere.. Før hen har jeg holdt mig til mange "korte" pas hen over vinteren som har gjort at jeg har kunne ligge på 60 - 80km om ugen. I år ligger jeg på ca. 65 - 70km men fordelt på; Én 25 - 30km (med 15km tempo), et intervalpas eller tempopas (12 - 15km), samt 2 - 3 rolige ture (5 - 10km pr tur). Synes det er lidt svært at vurdere formen på løb, men det vil en VO2-test i næste uge fortælle mig meget mere om ;)

God træning til alle! Håber folk holder fokus her over vinteren - det er nu fundamentet for en god sommer skal lægges ;)

28-03-2013 21:27 #132| 0

Hvordan går det med jer andre?

Her går det alt for stille, har lige fået lavet en komplet løbestilsanalyse da jeg stadig har haft lidt problemer med bentøjet, så der skal godt nok snart ske nogle fremskridt med løbet.

Jeg har så også fået læst mig til, at jeg selvfølgelig lige har valgt den hårdeste af dem, da Silkeborg næsten kun er op af bakke Hehe

Men håber I er godt med i jeres træning :-)

Vh
Glenn

Www.ekstremtfed.dk
www.facebook.com/ekstremtfedtilironman

29-03-2013 08:24 #133| 0
OP

Hey Glenn. Håber du får god fremgang på løbefronten efter løbestilsanalysen. Jeg har selv fået meget ud af det, og er sluppet for flere knæskader.

Jeg satser på at smide en 8-10kg endnu inden Challenge Århus.
Jeg har restitutionsuge i denne uge, hvilket medfører kortere træningspas. Skal passe bedre på hvad jeg spiser da træningen er tilsvarende lavere.

Har dog også misset en lille håndfuld træningspas på det seneste, hvilket min samvittighed ikke er ovenud tilfreds med.

Jeg snakkede med en kollega som har kørt Challenge Århus de sidste 2 år, og hun siger at cykelruten også er meget bakket og med mange sving.
Der skulle ikke være meget strækning, hvor man kan ligge i bøjlerne. Og hvis der noget jeg ikke er stærk i , så er det cykling og specielt bakker!

20-04-2013 11:41 #134| 0

Hvordan står det til venner :) ?
Jeg er desværre blevet sat tilbage af en omgang kronisk forstoppelse (dog ingen officiel diagnose på trods af blodprøver, gastroskopi etc..), men har tvunget mig selv i gang igen.
Cykeldelen har jeg fint styr på. Løbedelen er lidt mere presset, men har fået købt nye sko så det har hjulpet lidt på motivationen på den front! Svømmedelen er dog mere presset, men regner med at få startet i næste uge.
Håber det går bedre for folk ;)
God weekend!
Lakse

20-04-2013 11:58 #135| 0

2014 bliver det til for mit vedkommende... Jeg har tilmeldt mig en gruppe her i Aarhus, så jeg er ikke alene om det mere... Jeg har også sat det som officiel målsætning på min FaceBook-væg og det forpligter... Der har jeg endnu ikke skuffet :)

KMD Challenge Aarhus 2014... Yes sir :D

Indtil videre har jeg prøvet at cykle de 90 km (endda på bedstemorcykel) og jeg har løbet distancen masser af gange (endda den dobbelte distance)... Med et år til at blive klar, så når jeg det... Men 2013 går ikke :)

20-04-2013 13:07 #136| 0
OP

Efter jeg løb Nike Marathon Test 3 (21.1km) i søndags, har jeg døjet med mindre skade. Fik ondt i knæet efter 12 km på ruten, og kompenserede så i resten af kilometerne, hvilket har resulteret i en fod med ømhed.

Jeg har ikke været så god til at få passet min træning på det seneste, hvor jeg nu skal tilbage på rette spor igen.

Der er sket en del på svømmefronten, og jeg føler mig faktisk okay inde. Cyklingen er so n' so. Jeg er ikke den hurtigste, men det skal nok gå.

Løb har altid været min stærkeste side, men døjer lidt med noget løberknæ. Dog skal jeg til Fysio'en på tirsdag.

Overall set så har jeg formen til at gennemføre distancen. Nu bliver det bare et spørgsmål på hvilken samlet tid.

28-04-2013 09:25 #137| 0

Her går det også sådan ok. :-)
Mit skinneben er begyndt at være mindre ømt efter mine løbeture, endda på trods af at de bliver lidt længere og længere.
Så jeg er optimistisk :-)

Men er stadig stresset over at konkurrence sæsonen allerede starter i næste måned. Den kunne godt lige have ventet en måned mere. ;-)
Jeg er tilmeldt 4 x KMD 4:18:4 og Nyborg Minitri som træning hen mod Silkeborg.
Så det bliver spændende. :-)

Dbh
Glenn
Www.ekstremtfed.dk
Www.facebook.com/ekstremtfedtilironman

28-04-2013 09:33 #138| 0

Fedt at se dem der støtter op om dit projekt pokkers så lige din side.
Gl med din halve ironman.

@alle jer andre
I skal heller ikke snydes for et gl med at nå jeres mål

28-04-2013 19:47 #139| 0

@chmpen85

Ty og ja det er rigtigt lækkert at der er nogen som vil støtte op om mit projekt. :-)

29-04-2013 20:47 #140| 0

Nogle der er med på en cykel udfordring i maj på endomondo?
Husk Bisgaard også har en løbe udfordring kørende.

01-05-2013 19:33 #141| 0

Nu har jeg i hvert fald lavet en, og den er åben for alle i Danmark. Så join og lad os få kørt nogle kilometer i benene. :)

www.endomondo.com/challenges/9902461

Dbh
Glenn
Www.ekstremtfed.dk
Www.facebook.com/ekstremtfedtilironman

03-05-2013 11:25 #142| 0
OP

Er der nogle af jer andre der er igang med træningen som har oplevet fald i motivation og som har svært ved at få trænet?

jeg har ramt en periode hvor jeg har svært ved at få taget mig sammen til træningen.. ved ikke om det er fordi man har trænet i flere måneder uden faktisk at have deltaget i et stævne..
Har heldigvis en kort distance her d. 26 maj, så håber lidt det får skubbet lidt til gejsten igen.

03-05-2013 13:35 #143| 4

Så fik jeg min cykel :-)

03-05-2013 14:08 #144| 0

Lækker cykel! Havde selv en P3 ind jeg skiftede til specialized. P3'eren var super lækker, så er sikker på du bliver rigtig glad for din P4!

03-05-2013 14:46 #145| 0
OP

Den er sgu ret fed din cykel!

Hvor meget måtte du slippe for den?

05-06-2013 10:20 #146| 0

Er der nogen PN'ere med i Herning på søndag?

Jeg har startnr 536 og forventer en tid i top 100% :)

26-06-2013 13:20 #147| 1
OP

Jeg har lavet race report i en ny tråd, hvis folk er interesseret i at læse den.

lånte lige dit billed af trappen Glenn, håber ikke det gør noget :)

www.pokernet.dk/forum/challenge-rhus-1st-timer.html

07-07-2013 10:57 #148| 0

Er der nogen PN'ere med i Aalborg i dag?

Jeg har startnr 1077 på 1/4 ironman.

07-07-2013 14:48 #149| 0
OP

Det ser fornuftigt ud Thyssen! følger med i trackeren! :)

07-07-2013 16:08 #150| 1

3h12m - jeg punkterede halvvejs og kunne slet ikke løbe :)

www.sportstiming.dk/mobile/Result.aspx?Id=601446&Search=1077

07-07-2013 18:08 #151| 0
OP

Hvordan var cykel ruten?

07-07-2013 18:11 #152| 0

Det var en fin cykelrute, ca 200 højdemeter, men der var ingen store bakker. Modvind ud og med medvind hjem

connect.garmin.com/activity/338781791


Doh, jeg brugte 12minutter på at skifte slange. Måske jeg skal øve slangeskift med puls på 140 inden næste event :)

Fraregnet slangeskift havde jeg holdt 31 km/t i stedet for 27km/t

Redigeret af Thyssen d. 07-07-2013 18:11
01-08-2013 00:03 #153| 0

Så er det søndag, at det går løs for undertegnede i Fredericia. Andre PN'ere, der deltager :) ?

01-08-2013 08:30 #154| 0
OP

hvad er dit startnummer, så man kan følge dig? :)

04-08-2013 18:40 #155| 0

@ Irgens Sorry jeg ikke lige fik svaret!
Jeg fik gennemført og er fucking glad. Smider lige en race-report ind senere :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar