Team PN Ironman 2015

#1| 0

Så er sæsonen ved at være slut og der skal sættes nye mål for 2015, jeg har selv deltaget i et væld af løb fra halv distance og ned i 2014 næste år skal jeg have lave den fulde til IM København og tænkte vi kunne bruge denne tråd til tips, trick og motivation..

/N-V-M

01-10-2014 21:48 #2| 0

Jeg har som personligt mål at gennemføre en 1/4 Ironman i løbet af 2015 - muligvis d. 27.06.15 i Aalborg.

Jeg ved godt det er et mikro-mål" for jer, men for mig er det stort.

Så jeg vil gerne have lov til at følge med her og suge til mig af jeres erfaringer og gode råd.

Der er også en masse gode triathlongrupper på Facebook, hvor folk er søde til at svare på alle mulige spørgsmål.

Mit største problem lige pt tror jeg ikke, at Pokernet kan hjælpe med selvom PNVA.. For det er udelukkende "et pige-problem", så det vil jeg ikke belemre jer med :-D

Men hvis nogen kender nogen, der kender nogen ,som har en meget billig racer/ tricykel - skal passe til 176cm høj rytter - til salg, så giv endelig lyd!

Redigeret af tuznelda d. 01-10-2014 22:01
02-10-2014 06:30 #3| 0

Har kun DM i duatlon på programmet for 2015 lige pt. Mon ikke der kommer en ironman også?

Lige nu står den på årets største race - Ironman Hawaii og så må vi se hvad motivationen er til derefter :-)

02-10-2014 07:32 #4| 0
WombatInCombat skrev:
Har kun DM i duatlon på programmet for 2015 lige pt. Mon ikke der kommer en ironman også?

Lige nu står den på årets største race - Ironman Hawaii og så må vi se hvad motivationen er til derefter :-)


Held og lykke i Kona - kom endelig med en raceberetning :)!

Mit 2015 mål er Ironman Klagenfurt. Tager derned med 2 kammerater, der begge lavede IM CPH i år. Jeg har endnu ikke lavet en officiel IM, så dette bliver min første - det skal nok blive sjovt.

Derudover har jeg 60km trailløb, Fyr til Fyr, i April - også statser jeg på at finde et mindre event mod slutningen af året.

Træningen frem mod IM er stille og roligt ved at komme igang - lige nu arbejder jeg på at smide den vom jeg har fået bygget mig, ved at komme igang med lidt løb og cykel på hometraineren.
Redigeret af Bisgaard d. 02-10-2014 07:32
06-10-2014 11:54 #5| 0
OP

Husk man kan se live fra Kona på ironman.com start lørdag 19.25.

12-10-2014 09:23 #6| 5

Super kort version af racet: Den ene briller er utæt og svømmer derfor kun med et glas. Kan slet ikke få pulsen op under svømningen og det viser splittiden også (1:04). På cyklen kaster jeg alt op inkl. morgenmaden de første to timer og jeg bliver derfor nødt til at justere mine watt i forhold til energi indtag jeg få ned. Igen bliver cykelsplitten også derefter (5:01). Overopheder totalt på løbet efter 10 km og er på det tidspunkt klar til at udgå da både svøm og cykel var langt under hvad jeg havde forventet af mig selv. Får overbevist mig selv om at gennemføre men beslutter mig at gå gennem depoterne. Det fungere super godt, da jeg kan holde en rigtig høj fart mellem depoterne, men bliver ved med at koge over, hvorfor jeg må gå gennem 10 - 12 depoter. Med tre km igen tror jeg at jeg har 5. pladsen et par hundrede meter foran mig og giver den alt hvad jeg har! Tror jeg løber 3:30 i snit på de sidste 3 km (det viser sig at jeg havde hørt forkert og at jeg var nr. 5). Bliver som sagt nr 5 (47 overall inkl. proerne) med en løbesplit på 2:57 og skal på podiet i morgen. Jeg kom efter mere, men sådan som dagen udviklende sig er jeg lykkelig! Har aldrig gravet så dybt og været igennem så mange kriser på én ironman!
Aloha!

12-10-2014 09:47 #7| 0

Fedt wp wombat

12-10-2014 12:13 #8| 0

Stærkt wombat! Det er fandme sejt kæmpet!

12-10-2014 12:18 #9| 0

Godt gået, Wombat!

Hvad tror du er forklaringen på opkast direkte efter svøm?

12-10-2014 12:24 #10| 0

Har efterhånden kørt 9 ironmen og det er første gang jeg oplever opkast. Mener ikke umildbart, at jeg sluger meget vand, så er lidt pas på årsagen pt.

12-10-2014 12:53 #11| 0

Jeg melder mig også under fanerne. Har tilmeldt mig Øresunds halvironman d. 14 juni 2015. Efter at have lavet sprintdistancen den her sommer, er jeg virkelig blevet bidt af det.

De næste 2-3 måneder kommer til at gå med at få opbygget en grundform og få sikret at min krop kan klare det før jeg øger træningen. Jeg har en lang historik med overbelastningsskader, så grundformen skal virkelig på plads - så det ikke kommer til at bide mig i røven senere. Planen er at få svømmet 2 gange ugentlig og spinne 2 gange ugentlig, og så få lavet noget stabiliserende træning af knæene.

12-10-2014 17:37 #12| 0
WombatInCombat skrev:
Super kort version af racet: Den ene briller er utæt og svømmer derfor kun med et glas. Kan slet ikke få pulsen op under svømningen og det viser splittiden også (1:04). På cyklen kaster jeg alt op inkl. morgenmaden de første to timer og jeg bliver derfor nødt til at justere mine watt i forhold til energi indtag jeg få ned. Igen bliver cykelsplitten også derefter (5:01). Overopheder totalt på løbet efter 10 km og er på det tidspunkt klar til at udgå da både svøm og cykel var langt under hvad jeg havde forventet af mig selv. Får overbevist mig selv om at gennemføre men beslutter mig at gå gennem depoterne. Det fungere super godt, da jeg kan holde en rigtig høj fart mellem depoterne, men bliver ved med at koge over, hvorfor jeg må gå gennem 10 - 12 depoter. Med tre km igen tror jeg at jeg har 5. pladsen et par hundrede meter foran mig og giver den alt hvad jeg har! Tror jeg løber 3:30 i snit på de sidste 3 km (det viser sig at jeg havde hørt forkert og at jeg var nr. 5). Bliver som sagt nr 5 (47 overall inkl. proerne) med en løbesplit på 2:57 og skal på podiet i morgen. Jeg kom efter mere, men sådan som dagen udviklende sig er jeg lykkelig! Har aldrig gravet så dybt og været igennem så mange kriser på én ironman!
Aloha!


Tillykke med løbet, trods forventningen om mere. Vanvittig godt kæmpet!

Tilbyder du coaching eller bare træningsplaner? Hvis du gør, så må du meget gerne kontakte mig :).

Nyd dagene på øen!
16-10-2014 16:32 #13| 0

Er der en af jer kloge hoveder, der kan hjælpe mig i min jagt tricyklen til næste år? Har nemlig ikke selv den store forstand.

Jeg har netop været ude at se nærmere på nedenstående. Der er tale om en Orbea Ordu fra 2013 med Di2.
Skulle efter sigende kun have kørt 500km og aldrig i regn - men det siger de jo alle sammen.
Hvad ville en passende pris være for cyklen (uden hjul) og hvordan rangerer den rent fartmæssigt i forhold til lignende modeller?

Sagt på en anden måde - ville det være et godt køb forudsat den passer mig (får en længere prøvetur inden køb)







17-10-2014 10:42 #14| 0

Uskyldigt bump..

17-10-2014 10:49 #15| 0

Ordu'en er en fin cykel, men ikke en af de aerodynamisk allerbedste cykler (som Trek Speed Concept, Cervelo P5, Scott Plasma 5, Specialized Shiv etc.) Di2 er lækkert, det bliver du glad for. Jeg går ud fra at det er 10-speed Ultegra Di2?
Andrew Starykowicz har sat "world record ironman bike split" på en Ordu to år i træk ved ironman Florida, senest i 4.02.xx, så den kan i hvert fald godt køre 180km hurtigt ;-)

Det vigtigste for at det bliver en god cykel for dig er dog at din kropsbygning og fleksibilitet passer til designet af denne. Når du køber cykler i denne prisklasse kan det være en idé at få lavet et bikefit på forhånd på en fit-cykel hvor I finder din optimale position på en cykel, og bagefter kigger i diverse tabeller for at se hvilke modeller der passer til din kropsbygning.

Mht. Pris: Uden hjul, eller med træningshjul ville jeg maksimalt give ca. 20.000 kr for den.

17-10-2014 17:35 #16| 0

Tak for svaret.

Det er rigtig nok 10 speed Ultegra.

Jeg er klar over, at det naturligvis hverken er en Plasma, Shiv eller P5, men når jeg ikke har 40K at smide efter en cykel er jeg mere på jagt efter god value for money, eller om jeg får katten i sækken med en cykel, der i bund og grund ikke er bedre end alle andre low-end udgaver.

Jeg forsøger at få 100km på den og se, om den kan indstilles til mig, og så tager jeg med mig, at det er en ganske udemærket cykel...

25-01-2015 17:42 #17| 0

Til jer der evt. har Challenge DK som hovedmål i år:

Hvordan ser jeres løbskalender ud?
Tumler selv med overvejelserne om, hvorvidt det er dumt at tage 1/6 IM i Herning ugen inden for at prøve svømningen og transitions af - og så bare tulre lidt afsted på cykel og løb.

14-08-2015 16:42 #18| 0
OP

En god uge til start i København hvem ellers stiller op?

14-08-2015 16:56 #19| 1

Skal kører min første 1/2 Ironman på søndag i Aalborg! Håber på sub 5 t og 15m.. Dog er jeg mega deprimeret over vejrudsigten pt - lårt!

14-08-2015 21:51 #20| 0

NVM: Race nummer?


SiFFer: Race nummer?


Bor i Aalborg og kommer helt sikkert ud og hepper på søndag. Ugen efter tager jeg til KBH og hepper - det bliver en fest!


14-08-2015 22:02 #21| 0

119 wombat!

Er også lidt mere positiv efter seneste vejrudsigt, lidt bedre vejr nu 😊🙏

14-08-2015 22:24 #22| 1

Det bliver pisse godt! Aalborg plejer at lave et rigtig godt race, så hvis vejret holder, bliver det helt i top!


Godt race!

15-08-2015 21:01 #23| 0

Et lille side spørgsmål, hvis man er en lille flot fyr med en kampvægt på 124 ish kg kan man så træne sig til og løbe en halv maraton, på et år ? Har kommet til og love og løbe et til næste år, med mine kollegaer, Skagen maraton bliver det, har kun løbet 10 km før og det er nok 20 år siden, kN det gøres eller har skudt mig selv i foden 😀

15-08-2015 22:29 #24| 0

Uden problemer nkj123. :)

16-08-2015 07:44 #25| 0

God vind til alle der skal race de næste weekender!

Jeg var selv i Klagenfurt, Østrig og køre IM i Juni. Fantastisk oplevelse - glæd jer 👍🏻

23-08-2015 20:56 #26| 0

håber det gik/går jer godt idag? :)

Del gerne jeg historier .. Det er altid spændende læsning

23-08-2015 21:10 #27| 3
SiFFer skrev:Skal kører min første 1/2 Ironman på søndag i Aalborg! Håber på sub 5 t og 15m.. Dog er jeg mega deprimeret over vejrudsigten pt - lårt!

Lige en update fra min 1/2 debut i Aalborg, som blev til 5 t og 12 min. Racet gik alt i alt rigtig fint, dog måtte jeg bruge flere kræfter på cyklen ind planlagt, målet var 35 km/t snit, men fik det aldrig rigtig til at rulle. Løbet var jeg lige ned og gå 2x 30 sek pga maveonde, men fik overbevist mig selv om at jeg jo ikke skulle bruge maven til at løbe med :)


Stats


Svøm: 37:16

T1 3:44

Cykel: 2:36:30

T2 1:22

Løb: 1:54:03


Næste år er målet Sub 5 timer.




23-08-2015 23:15 #28| 2
OP

fuldførte ironman cph det er omtrent det eneste positive der er at sige om det.

12-10-2015 14:10 #29| 5

Ramte den lige i r*ven på Hawaii i lørdags og ender som nr. 2 i min AG (M25-29) og hurtigste dansker. Nu skal der holdes off season til den helt store guldmedalje! ;-)

12-10-2015 14:19 #30| 0
WombatInCombat skrev:Ramte den lige i r*ven på Hawaii i lørdags og ender som nr. 2 i min AG (M25-29) og hurtigste dansker. Nu skal der holdes off season til den helt store guldmedalje! ;-)

Mr Gregers i presume? :)


Stærkt Race, der blev heppet på dig fra Hawaii Night i Aalborg Tri klub ;)



13-10-2015 04:19 #31| 0
SiFFer skrev:
Mr Gregers i presume? :)

Stærkt Race, der blev heppet på dig fra Hawaii Night i Aalborg Tri klub ;)



That's me ;-) Det lyder sgu godt! Fedt der var nogle i DK der fulgte med hele natten!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar