Tankevækkende: 2013 kontooversigt fra en bookie

#1| 0

Bare fra en bookie har jeg et stort minus. Resultatet kan jeg uploade hvis der er stort ønske for det.

Men det at jeg vil tage sportsbetting seriøst når jeg er færdig med Rofus skræmmer mig lidt. Hvad kan jeg gøre bedre?

Jeg har lagt mærkt til at jeg taber mange penge på formiddag kampe bare fordi jeg skal have noget action at vågne op til såsom asiatisk baseball, fodbold, basket og rusisk ishockey.

Er der nogle god læsestof jeg kan læse udover dem fra Xpert?

Nogle gode blogs måske?

Men også om BRM og mindset til betting kunne jeg også godt tænke mig at blive bedre til.

10-01-2014 20:32 #2| 1
ROI: 62.61% (12)

Du kan starte med singler, hvilket du ikke har gjort dig ret meget i.

Derudover er det måske en idé, ikke at tro på man kan slå bookies på MLB.

Det er der sikkert nogle få der kan, men jeg tror fandeme ikke det er mange der har en fordel over bookies på så stort et marked, og da slet ikke en dansker.

10-01-2014 20:47 #3| 1

Singler er også noget jeg skal være bedre til. Det har du ret i..

10-01-2014 20:49 #4| 11

Tror du ikke bare det var bedst, slet ikke at spille når rofus er færdig?

10-01-2014 20:51 #5| 1
ROI: 108.56% (23)

@krabbefar - Nu prøver han at forbedre sig og alle har haft problemer med spil på et eller andet tidspunkt vil jeg turde at påstå.

HG - er i gang med at skrive lidt, så må du se om du kan bruge noget af det.

10-01-2014 20:52 #6| 0
ROI: 102.93% (492)

Jeg er også igang med en smøre ;)

10-01-2014 20:57 #7| 0
ROI: 0% (1)

Flatbet eller Unit bet

Unit bet = 1-5 (1-5% ) af din betting rulle
Flat bet = 2% af din rulle
Korrigere % størrelsen en gang i døgnet, for mig hver morgen.
Brug betdog til at føre regnskab, så kan du nemt se om du er vindende eller tabende i en specifik sportsgren

10-01-2014 21:00 #8| 3
ROI: 102.93% (492)

- Allerførst skal du gøre op med dig selv, om du vil have overskud, eller om du vil spille for lirens skyld?


- Hvis du beslutter at tage det seriøst, så bør du læse og forstå alt omkring BRM.
Det kan ikke lade sig gøre at være vindende i længden, hvis du spiller med for høj ROR...Risk Of Ruin


- Du bør også forstå principperne omkring det at sætte et CV og finde value.
Det er svært at blive god til, men det er noget man er nødt til at arbejde med.
Hvis du bare spiller på United @ 1,15 fordi du tror de vinder, så taber du i det lange løb.
Det svarer til at få 1,90 på plat eller krone.
Lidt firkantet men jeg tror du ved hvad jeg mener...


- Derefter vil jeg anbefale at finde 1 sportsgren, måske endda kun 1 liga i den ene sportsgren, og så studere ALT omkring denne hvad du kan komme i nærheden af.


- Hvis du feks vælger Premier League, så kan du på Twitter lave en liste over alle holdene, så du får samtlige nyheder, opstillinger, skader osv på et samlet feed.


- Hvis der er 10 kampe på programmet i "din liga", så væn dig til at finde det "bedste bet" og kun spille på det.
Så stopper du automatisk med at spille på det hele for lirens skyld.


- Før regnskab. Muligt du tror det går godt, men din hjerne kan snyde dig, så få det sort på hvidt.


- Singler!!! ;)


Der er meget mere at skrive om, men det var et par af mine tanker...

10-01-2014 21:15 #9| 0

De er nogle gode ting du skrive shade. Håber der kommer flere...

Er glad for at jeg lavede tråden.

Jeg er godt klare over jeg har ludo tendener. Men vil dog gerne vætr mere disciplineret til mit spil.

10-01-2014 21:24 #10| 4
ROI: 102.93% (492)

Vi alle har ludo tendenser, nogle mere end andre ;)

Jeg "snyder" da også ind imellem med doubler og tripler, men bliver bedre og bedre til at holde mig i skindet.

Det der har gjort den største forskel for mig, er at jeg stort set holder mig til NHL, som jeg altid har fulgt nogenlunde med i.
Nu er der kun fokus på det, og better stort set kun på andre sportsgrene, når der bliver meldt noget op fra diverse eksperter.

Og jo mere jeg følger med, læser interviews, artikler, ser kampe osv osv osv, des bedre føling har jeg med de odds der bliver udbudt.

Nu er jeg endda kommet så langt, at jeg ind imellem springer helt over, hvis jeg ikke synes der er noget værdi at hente i dagens kampe.
Ikke noget med at spille bare for at spille, men simpelthen stole på sine vurderinger.

Og det har dælme kunne mærkes på min TBP og dermed også på rullen :)

10-01-2014 21:27 #11| 1
ROI: 206.51% (17)

Hvis du virkelig ikke kan lade være med at spille på Kina fodbold og russisk hockey, bare for at spille så burde du forlænge din udelukkelse. Spar evt sammen til en bankroll og taber du dem så hold dig fra lortet fremover

10-01-2014 21:29 #12| 0
ROI: 108.56% (23)

Hej @Hugging Gun, jeg ved ikke hvad du bruger din dag på om du better hjemmefra eller når du er på arbejdet og skal have et quickfix af noget betting om formiddagen og tidlig eftermiddag. Hvis det er fordi du sidder derhjemme og keder dig, så vil jeg ligge en plan for at undgå at falde i netop disse kampe, som du selv siger giver dig underskud. Lav noget produktiv i det tidsrum - er sgu heller selv for god til at holde mig fra diverse snavse bets om formidddagen hvis jeg er hjemme er online hos mine bookies. Vi afviger alle sammen fra tid til anden, på vores strategier, spiller doubles eller andre lirkuponer, men det gælder om at skære ned på alle de ting og få slebet det af.

Ellers hvad @ShadeStar skriver mht. BRM.

Et andet vigtigt punkt er også at holde styr på dine bets, ligesom pokerspillere ofte går ind og analysere deres hænder, bør man også en gang imellem gå ind og analysere sine bets, type, sizing, sportsgren osv. For hele tiden at optimere dit spil. Det er +EV. Nedenstående er et offline bettingsheet til excell, jeg bruger det selv og er yderst tilfreds selvom jeg har customized det.

http://www.aussportsbetting.com/files/betting_tracker_v2_14_standard.xlsx

Sportsbetting er en langtids-investering, ligesom poker er. Så hvis du ikke synes det er skide fedt at bette 50DK, 100DK eller hvad 1½ af din BR bliver, så vil jeg egentlig bare holde mig helt fra betting.

Held og lykke, håber fandme du mener det seriøst med dit indlæg, nu når folk er så venlige at hjælpe dig og håber du kommer ud på den "anden side" af dit spilleproblem. Når din udelukkelse er udløbet, så vil jeg råde til ikke spille i det første stykke. Bare for at bevise overfor dig selv at du kan styre det og få en succesoplevelse.

Eilama

10-01-2014 21:31 #13| 0
ROI: 108.56% (23)
chrismm skrev:
Hvis du virkelig ikke kan lade være med at spille på Kina fodbold og russisk hockey, bare for at spille så burde du forlænge din udelukkelse. Spar evt sammen til en bankroll og taber du dem så hold dig fra lortet fremover

Vi alle har sgu da bettet på en eller anden rigged kamp, spillet i et kommunist land, fordi vi tror vi har fanget bookies på det forkerte ben. Manden spørger om hjælp til at undgå dette og behøver gode råd.
10-01-2014 21:49 #14| 0
ROI: 104.96% (232)

Se et oddset og det, som noget man kan spille på engang imellem som et hyggespil.

10-01-2014 22:00 #15| 0
Eilama skrev:
Nedenstående er et offline bettingsheet til excell, jeg bruger det selv og er yderst tilfreds selvom jeg har customized det.




Eilama

Jeg har længe ledt efter et godt Excel ark til at holde styr på mine tips. Det, du linker til, ser meget lovende ud, men jeg blev lige nysgerrig på, hvad du har lavet at justeringer, og om det er noget du vil dele/sende til andre?

Edit: Sorry for hijack til Hugging.
Redigeret af Ulle68 d. 10-01-2014 22:01
10-01-2014 22:40 #16| 0
ROI: 108.56% (23)

Er i gang med at ændre noget kode så jeg kan sortere igennem fra alle sportsgrene, ligaer i diverse sportsgrene og lande. Derudover dropdown menuer, så jeg har tastet alle hold i de forskellige sports og lande ind, så jeg kan vælge fra dropdown. Det tager lige lidt tid, men er ved at være i mål med det. Skal nok sende en pm med link når jeg færdig. :)

Back to topic.

10-01-2014 23:40 #19| 0
ROI: 108.56% (23)

@HG - Hvad er din plan for ikke at falde tilbage igen?

11-01-2014 00:04 #20| 3
ROI: 206.51% (17)

Eilama så er det jo godt han kan få ekspertise hos dig

Redigeret af chrismm d. 11-01-2014 00:04
11-01-2014 00:50 #21| 3
ROI: 108.56% (23)
chrismm skrev:
Eilama så er det jo godt han kan få ekspertise hos dig

Du bidrager med lige præcis ingen ting, manden ønsker at forbedre sit spil på trods tidligere fiaskoer, men du kommer ind og træder på en mand der ligger halvvejs ned. Hvis du er ligeså lidt sympatisk in real, så har jeg dælme ondt af dig.

Derudover er han frit til at vælge at tage nogen af de ting jeg eller andre skriver til sig, jeg kommer bare med et input, hvis han eller andre er uenige, så vil jeg da meget gerne høre om det.
Redigeret af Eilama d. 11-01-2014 00:52
11-01-2014 01:07 #22| 4
ROI: 206.51% (17)

Fortæl mig lige hvad jeg har skrevet som er nedværdigende? Jeg giver ham det råd at skaffe til en rulle og taber han så stop inden han bruger alle sine penge. Det er sgu da bare dig som ikke kan læse tumpe

11-01-2014 01:09 #23| 0
ROI: 108.56% (23)

Først siger du han skal udelukke sig i længere tid, bagefter skal han lave en rulle? Kan du selv finde ud af hvilket råd du giver ham?

11-01-2014 01:09 #24| 4
ROI: 206.51% (17)

Han har vist gang på gang han ikke kan styrer sig og han siger selv han får det dårligt over det. Måske han skulle indse noget som naturligt nok er meget svært og trække stikket i længere tid. Hvad har ændret sig siden han udelukkede sig? Ikke ret meget tror jeg, udover han har lyst til at spille igen

Redigeret af chrismm d. 11-01-2014 01:11
11-01-2014 01:14 #25| 0
ROI: 108.56% (23)

Nu har jeg ikke kigget alle hans andre indlæg igennem, så ved ikke om han har oprettet lignende tråde og fået "tilbagefald" eller lign. Men nu spørger han om råd til hvordan han kan forbedre sit spil og komme væk fra de dårlige tendenser som sportsbetting også har.

Desuden tror jeg da de færreste herinde, bare kan "trække stikket" og så sige, nå, så gider jeg sgu ikke bruge tid på sportsbetting, poker, backgammon osv. mere.

11-01-2014 01:25 #26| 0
ROI: 206.51% (17)

Eilama hvis folk ikke kan det når de har tabt store penge i forhold til deres økonomi, så er der jo noget galt.

11-01-2014 09:41 #28| 2

@ hugging, vi kan hurtig blive enige om at 9/10 PN'er er tabende sportsbetter og med det kæmpe udvalg der er idag, så taber du 24/7. Ja, du kan minimere dine tab ved at spille indenfor dine "sportsgrene". Ingen af os har nok insider informationer til vi kan slå spillet.

Vi har alle prøvet at være på den vildeste heater, men vi må accepterer at vi ikke kan slå spillet.

Jeg vil gerne tage et væddemål på at du også er tabende om et år, ligesom jeg og alle de andre.

11-01-2014 10:16 #29| 0
ROI: 119.61% (48)

Jeg har selv været typen, der godt kunne lide at oddse på random ting på alle tider af døgnet.. Dvs. når jeg var nede at træne, så oddsede jeg på en random fodboldkamp, når jeg var på vej hjem fra byen, så oddsede jeg på en random tenniskamp.. Og når du ikke aner noget om kampene, så taber du penge i længden, hvilket siger sig selv.. Så for omkring 8 måneder siden, så blev jeg enig med mig selv om at droppe alle de "ludo-odds", og kun spille på de singler og doubler, som jeg faktisk havde en okay tilbagebetaling i.. Så for mit vedkommende så er det singler eller doubler på 1.65 - 1.95, der er vejen frem.. Hvis jeg har overskud en dag, så kan jeg godt lave et liret liveodds fx., men ellers ikk.. Alle de jeg-spiller-lige-100-kroner-på-en-femling-til-odds-100 er droppet fuldstændig, for det sker aldrig, og derfor idiotisk at bruge penge på.. Dog oddser jeg stadig mest for hyggen, også selvom jeg mere eller mindre oddser hver dag..
Og måske lidt off topic, men en god ide til hygge-oddsere, som gerne vil tjene ekstra penge, brug alle de bonuser du kan komme i nærheden af.. Ja, det er ikk særlig "stilet" at gøre, men fuck da det, når du kan få 1000 kr. i bonus ved at oprette dig på en ny side.. Jeg oddser selv for ca. 10.000-12.000 kroner om måneden, og så kan man jo ligeså godt bruge under en måned på at få udspillet en bonus.. Og så er det en god ide at have en bruger på flere bettingsider, da odds jo varierer en smule fra side til side..

Ellers nogle rigtig gode råd, der er kommet i tråden :)

11-01-2014 10:47 #30| 0

Ja der er kommet nogle virkelig gode råd i denne tråd. Den kommer også på min bookmark.

Det jeg er meget overrasket over er det samlet beløb jeg har tabt bare på betting. Tror også at jeg har tabt ca. 20% af beløbet på poker oveni og yderligere 20-30% på andre bookies.

Her får i tallet for 2013 på min mest spillet bookie.

11-01-2014 10:55 #31| 0

@Hugging Gun: Hvorfor vil du fortsætte med at bette?

11-01-2014 12:31 #32| 0

Hvilket job har du og hvad er din årlige indkomst? Synes en budget post på 60 K lyder som en del...

11-01-2014 12:51 #33| 0
ROI: 70.49% (36)

Folk har jo forsøgt at hjælpe dig siden du startede herinde under et af dine mange nicks, så hvorfor skulle du lytte nu?

11-01-2014 13:12 #34| 0

Jeg kan ikke styrer at bette og udfra De få ting Jeg har læst mig til, så virker din historie som min.

Så mit råd er at udelukke dig fra alle betting sider , Jeg bildte os mig selv ind flere gange at nu ville jeg tage mig sammen og kører med brm, sætte mig ind i tingene osv. Det kunne jeg holde i 2 dage så gik det galt og jeg sad med den førelse i kroppen som du jo nok kender alt til.

Jeg fik min bror til at komme og hjælpe mig med at udelukke mig fra de sider Jeg spillede på og jeg tog 1 års pause fra ALT spil og den dag i dag rører Jeg kun poker da det er et spil Jeg nyder at spille og derfor er det ikke for pengenes skyld.

Men jeg kender dig ikke og jeg har kun læst få af dine tråde, så Jeg har intet belæg for at smide ludomani kortet, Jeg genkender bare mange ting når jeg læser Dine tråde.

Gl fremover.

Redigeret af Bagge1983 d. 11-01-2014 13:17
11-01-2014 14:00 #35| 0
ROI: 85.71% (1483)

Min største svaghed gennem årene har været at jagte gevinsttab.

Forstået på den måde, at selv i gode perioder havde jeg svært ved at acceptere et tab på dagen, og derfra forsøgte at komme tilbage til min "topsaldo" ( hvis det giver mening )

@ Hug

Når jeg ser dine spil herinde, er det mest indskudenes størrelse jeg får øje på, når man har en fornemmelse af, at du er en almindelig lønslave, som de fleste af os er, så er de beløb rimelige høje.
Er det vundne penge som du bare forsøger at spille endnu højere op, er det OK IMO, men kræver altså virkelig rygrad at kunne geare helt ned i satserne, når det er ens egne penge der skal spilles for igen.


11-01-2014 14:14 #36| 1
ROI: 88.93% (3)

Jeg har sku' indset at jeg ikke har tålmodigheden til at blive vindende på betting. :)
Tager hatten af for dem der kan leve godt af at sportsbette... :)

11-01-2014 14:58 #37| 0

Post 2 er spot on her. Der er en grund til til at f.eks. Bet365 har 98% i moneyline på MLB med meget høje limits. MLB kan ikke slåes, og slet ikke lige op til kampstart. Drop det.

11-01-2014 15:39 #38| 2

Ikke for at være pissemistisk, men tror du ville gøre dig klog i at fortsætte din udelukkelse over en længere periode. Hvis vi nu vurderer de to scenarier der kan udspille sig, hvilket mener du så selv der er mest sandsynligt?

A: Du kommer til at tjene kassen i 2014, fordi du better på en anderledes måde.
B: Du falder direkte tilbage i hullet, og taber en ukendt sum i 2014.

Nu kender jeg dig ikke personligt, men kan oplyse dig at scenarie B vil udspille sig for langt størstedelen af alle personer med et spilleproblem.

Det er dit valg

11-01-2014 16:44 #39| 0

Pissemistisk. Love it. Ny PN klassiker er født?

11-01-2014 16:59 #40| 0

Der skulle vidst lige byttes om på rækkefølgen. Beklager :)

11-01-2014 17:43 #41| 0

Det burde staves på den måde:)

11-01-2014 17:46 #42| 0

Enig! Det kan ikke være anderledes...

12-01-2014 01:09 #43| 0
ROI: 108.56% (23)
J-Hantusch skrev:
Jeg har sku' indset at jeg ikke har tålmodigheden til at blive vindende på betting. :)

Hvorfor oddser, spiller poker eller lign. hvis man ikke ønsker at være vindende? Det er da helt galt.
12-01-2014 03:16 #44| 1
ROI: 247.11% (11)

@eilama

Der er en forskel på ikke at ønske at være vindende og så erkendelse af at man ikke hverken er det eller kommer til at blive det.

12-01-2014 03:27 #45| 0
ROI: 172.2% (46)
Eilama skrev:
J-Hantusch skrev:
Jeg har sku' indset at jeg ikke har tålmodigheden til at blive vindende på betting. :)

Hvorfor oddser, spiller poker eller lign. hvis man ikke ønsker at være vindende? Det er da helt galt.


Jeg begriber heller ikke hvordan der kan være million gevinster i lotto hver uge :)
12-01-2014 12:04 #46| 0

Bump!

Evas far skrev:
@Hugging Gun: Hvorfor vil du fortsætte med at bette?
12-01-2014 13:18 #47| 0
Evas far skrev:
Bump!

Evas far skrev:
@Hugging Gun: Hvorfor vil du fortsætte med at bette?


Fordi jeg altid har haft en stor passion på spil, og synes egentlig også at jeg er ok til valg af spil på min "field". Jeg skal arbejde med disciplin, lær at holde fra kampe som jeg ikke aner om og at vide at spil ikke skal fylde 24timer om dagen i mit liv.

Det er bare det jeg ville, skal ikke være rig af det, men bare får det til at løbe.
Redigeret af Hugging Gun d. 12-01-2014 13:19
12-01-2014 13:21 #48| 0
Nimacos skrev:
Folk har jo forsøgt at hjælpe dig siden du startede herinde under et af dine mange nicks, så hvorfor skulle du lytte nu?


Tja, det skal jeg være bedre til.
12-01-2014 15:04 #49| 0

Lav en liste, her i tråden med de råd og tilgange til dit spil du vil have.

Eksempelvis ...

1. Jeg vil have brm
2. Jeg vil ikke spille på følgende sportsgrene ...
3. Jeg vil tage i mod gode råd fra andre
4. Jeg vil udelukkende spille singler
Osv.

Det skaber et overblik for dig og os, og vi kan kommentere og spørge ind til listen.

Gør det!

12-01-2014 15:16 #50| 0
ROI: 0% (9)

Du kunne også lave en tråd hvor du skriver dine bets op, så vi kan følge dig. Så føler du vel dig lidt mere forpligtet til at spille klogt, med brm, singler osv.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar