Tænker poker 24/7

#1| 0

Hej alle herinde.

jeg begyndt at spille NLH poker for 4 månder siden og nu kan jeg ikke tænke på andet eller fortage mig andet ind at spille eller læse om poker. problemet er bare at jeg taber mere ind jeg vinder. jeg syntes selv jeg er blivet meget beder og udvilker mig hele tiden men det tager tid rigtig meget tid og penge. jeg har set vidioer og læst bøger og det har da også givet mig lidt men det er ikke meget. jeg har tænkt på nået coaching men det koster jo også en del penge og det er også fint nok hvis jeg lærer nået og vinder på det ellers har jeg ikke råd til det. det går meget op og ned i mit spil jeg kan lave 100 usd om til 1000 eller 2000usd men så går det galt i en periode med dårligt spil og er også uheldig nogle gange hvor jeg taber store pot. jeg spiller 3 til 10 timer om dagen hver dag og jeg nyder det kunne godt spille mere hvis jeg havede mere tid. jeg vil blive god rigtig god til poker og bliver også ved til det lykkes men det ville være godt med lidt hjælp jeg har desværre ikke nogle venner der spiller poker som kan give mig råd eller hjælpe mig. før poker var mit liv fodbold så kom poker og nu glemmer jeg fodbold og kan ikke sove fordi jeg tænker poker. er der nogle der har nogle gode ider til hvad jeg kan gøre for at blive beder. jeg syntes jeg mangler viden om alt inde for poker.

ps. undskyls stave fejl.

28-04-2011 19:49 #2| 0

hvad spiller du? turneringer eller cashgame, og hvad stakes? og med hvor stor rulle?

28-04-2011 19:54 #3| 0

et godt råd:

lav nogle mellem rum mellem hveranden 2-4 linje, du taber folk hvis du skriver for fnidret, det gør det også nemmere at læse igennem bagefter og rette fejl...

On topic lyder det som om du skulle droppe pokeren.

28-04-2011 20:01 #4| 0

Hvis alt det, du skriver er sandt (og det går jeg naturligvis ud fra, at det er), så lyder det ikke ret sundt...

Poker skal være en hobby. Ikke en besættelse...

For at svare på dit spørgsmål, så start med at finde et niveau, du kan slå... Sæt penge af, der passer til det (Bankroll Management)... Spil så det niveau en periode, og når du har sparet sammen på den måde, så kan du rykke op i limits... Men du må ikke forvente, at det går hurtigt...

Jeg ved ikke, hvor meget du er inde i terminologier, men du siger, at du har set videoer osv, så det er derfor, at jeg ikke har uddybet "Bankroll Management". Jeg gætter på, at du kender udtrykket. Ellers skal du i hvert fald google det og sætte dig ind i det.

Husk, at kende sine egne begrænsninger evnemøssigt og økonomisk er altafgørende. Verdens 10.bedste spiller vil være tabende, hvis han insisterer på at spille med de 9 bedste hver eneste dag. Omvendt kan verdens 10.dårligste være vindende, hvis han udelukkende spiller med de 9 dårligste.

Det vigtigste er disciplin. Aldrig spil over evne eller over hvad pengepungen kan klare.

28-04-2011 20:14 #5| 0

@Tevb30

At du slår 100$ op i 2000$, er intet andet end limit rushing og positive varians. Det er den forkerte måde at se poker på.

Mit råd til dig, vil være at spille lidt low limit MTTs/SnGs. Det er en god start og du ved du kun taber de 10$ den pågældende tour koster.

Cash games er langt mere kompleks(Du kan tabe langt mere) og du burde ikke spille højre end NL10. Nu hvor du kun har spillede NLHE i 4 måneder.

Være realistisk og forstå at fra +NL50 støder du ind i regs der tager spillet meget seriøst. Lade være med at undervurdere, de mindre buyins.

28-04-2011 20:33 #6| 0
www.ludomani.dk/

no offense.. Men seriøst, du må da også selv kunne mærke det ikke er helt sundt hvad du har gang i..
28-04-2011 22:28 #7| 0

Jeg savner den tid hvor poker var en besættelse, nu ser man det kun som en bi indtægt, selve lysten til poker er ikke nær det samme som under besættelsen.

Men som andre skrev, du tabte mig midtvejs, er du tabende så studer hårdere og bliv vindende.

Påvirker det dig i sociale situationer så drop poker, er vigtigt at selv om det er en besættelse, så kan man slå 110% fra når man er social eller i skole (LOL okay måske ikke skole)

28-04-2011 22:40 #8| 0

Come on. Da jeg blev bidt af poker brugte jeg også utrolig meget tid på at tænke poker. Det gør altså ikke en person til ludoman.

Men generelt er det en god ide med lidt andre interesser.

28-04-2011 22:43 #9| 0

.... jeg tænker patter 24/7

28-04-2011 23:01 #10| 0

Set ud fra de formuleringer og vendinger, du bruger, OP, melder jeg mig i koret af folk, der synes, poker for nuværende ikke lyder som en sund hobby for dig. Det er fint nok at dedikere sig spillet og sætte mange timer af til at dygtiggøre sig i det, men ordet 'besættelse' bør altså ikke bruges i sammenhæng med poker. Det skal jo i bund og grund være en fornøjelse at grinde - i hvert fald hvis man ikke er pro.

Det lyder som om, du har sat alt andet på stand-by for at få tid til poker - det sig være fodbold, venner, skolen osv. Det er skisme ikke hensigtsmæssigt. Det ville jeg ændre, hvis jeg var dig. Så er poker altså hellere ikke sjovere - trods alt. Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men kom da ud og nyd livet også.

Nå, noget helt andet...

Jeg tror, du mangler en klar plan for dit pokerspil. Hvorfor spiller du? Hvad vil du opnå? De fleste spiller for at vinde penge slet og ret, og det er (selvfølgelig) en helt reel og forståelig grund. Gør dig klart, hvad du vil have ud af at fordybe dig i dette herlige kortspil.

Så altså:

- Cash eller tours?
- Hvilket limit?
- Antal timer om dagen/ugen/måneden/året?

Jeg kunne fortsætte. Essensen er, at du skal finde en pokervariant, du vil satse på. Bliv bedre til den og spil så kun, hvad din bankroll kan klare. Sørg for at læse om BRM (bankroll management) asap i øvrigt. Det er en af de vigtigste discipliner at få styr på. Du kan være nok så dygtig, men uden ordentlig BRM kommer du ingen vegne pga. den stygge varians, der er i poker.

Og så sluttligt: Lad være med at tage spillet med dig overalt og dermed tænke over det 24/7. Sæt tid af til det. Enten til at spille eller blive dygtigere ved at se videoer, analysere hænder osv. Det holder ikke, at din nattesøvn bliver forstyrret af et kortspil. Og nyd øjeblikket. Hvis du eksempelvis er sammen med dine venner, skal du ikke tænke på, hvad du skal spille dagen efter. Bare for at fyre en floskel afsted: lev i nuet. Livet er uendeligt meget mere end poker.

28-04-2011 23:13 #11| 0
OP

Hej Alle tak for jeres svar.

jeg forstår det i mener med besættelse og det kan også komme til at lyde sådan men det jeg mener er at jeg går 100% ind i nået ikke kun 90% det er ikke godt nok, jeg vil lære nået og blive beder. jeg kan godt slappe af og nyde livet uden for poker, men jeg tænker på poker og mit spil og hvad jeg har gjordt forkert og hvad jeg kan gøre beder det er det jeg tænker på.

Bankroll Management har jeg læst meget om og det har jeg forstået MEN det er her den også går galt nogle gange når jeg taber 3 esser og 3 konger osv. inde for en time så vil jeg vinde det tabte tilbage og det er en stor fejl og det skal jeg beherske og det vil jeg gøre ved at afsætte et fast beløb af hver dag som jeg må tabe og når det er tabt står den på de gratis spil.

jeg spiller 95% chas game og jeg starter med bb på 1 usd og arbejder mig op.
der hvor jeg befinder mig best er på bb 4usd og det går også fint jeg har bare for mange tilt.
jeg har spille lidt sng mellem 2 og 22 usd. men der har jeg ikke kunne slå nået men jeg har også kun spillet omkring 30 spil.

tuneringer har jeg spille en del alt mellen 1usd og 100usd og der har jeg nået et par finale borde nogle gange men så ryger jeg ud som nr 9-8 eller7 og det syntes jeg er ok, jeg vil skyde på jeg har spillet ca 75 penge tuneringer og gør det mest for at lære nået og få en masse såille tid for små penge.

det jeg mangler er nogle at spille med og tale poker med og som kan fortalle mig de ting jeg gør rigtig og det jeg gør forkert. om det så betyer coaching eller poker venner der vil spille sammen kan jeg ikke finde ud af. hvis der er nogle der vil spille poker sammen høre jeg meget gerne fra dig/jer.

håber at i fik lidt svar og at jeg høre fra jer.

29-04-2011 00:22 #12| 0

Jeg savner også dengang jeg følte at det var sjovt at spille poker :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar