T9o NL200

#1| 0

Jeg har overordnet godt styr på Mr-T og han lader mig limpe hver gang det passer mig. Har vundet mange penge fra ham igennem tiden, men den hånd her er mærkelig.

** Game ID 2234653836 starting - 2008-10-24 03:18:02
** Palk 2 [Hold 'em] (1.00|2.00 NL - € Cash Game) Real Money

- BOBANHANZ sitting in seat 1 with €626.60
- Mr-T sitting in seat 2 with €197.00
- MEGASTEAM sitting in seat 4 with €186.80
- calibrat sitting in seat 5 with €545.90 [Dealer]

BOBANHANZ posted the small blind - €1.00
Mr-T posted the big blind - €2.00
** Dealing card to BOBANHANZ: 9 of s, 10 of c
MEGASTEAM folded
calibrat folded
BOBANHANZ called - €2.00
Mr-T checked

** Dealing the flop: 8 of c, 10 of d, 7 of c
BOBANHANZ bet - €4.00
Mr-T raised - €16.00
BOBANHANZ called - €16.00

** Dealing the turn: 6 of s
BOBANHANZ bet - €22.00
Mr-T went all-in - €179.00

???????

Skulle måske have lagt mig på floppet, men nu har jeg rodet mig ud i en mærkelig turn. Jeg har 9 og openended flushdraw er derfor udelukket. Floppet ku lugte af en inderside+flushtræk, så jeg betaler og på turn er jeg faktisk ret sikker på han har J9o.. Er det bare at at bide i det sure æble og kalde det setup, hvis han har J9?

01-11-2008 17:27 #2| 0

Hvorfor limper du? hvorfor er den her hånd mærkelig? hvad er du i tvivl om? hvorfor kalder du floppet, hvis du sætter ham på nuts? hvorfor raiser du ikke preflop?

hvorfor?

01-11-2008 17:37 #3| 0

jeg limper, fordi jeg har styr på Mr-T. det er selvfølgelig ikke et standard spil, men Mr-T er ret god til at betale mig. har stort stort stort overskud mod ham, da han er en ringe spiller. Spillet på floppet er jeg heller ikke selv stolt af, men jeg kalder da han efter egen erfaring betaler min straight til roden med set/top2. Raise preflop behøves ikke, da jeg som jeg skriver i indledningen får lov til at limpe med alt mod ham og alle puljer mod ham er +EV.

Var det nok svar? mit spørgsmål gik egentlig bare på, om det er et crying call på turn, da jeg nu ikke rigtigt kan se andre hænder end en splitpot, en J9 eller 9X

01-11-2008 17:39 #4| 0

selvfølgelig ikke 9X, der gik det lige for hurtigt.

01-11-2008 18:04 #5| 0

Hvis dit read er så stærkt at du kun sætter ham på J9 (eller 9x?) så kan jeg ikke forstå dit push på turn.

Hvis du kun bliver kaldt af hænder der slår dig og du regner med at være bagud giver dit push ingen mening.

Så må et flat call på turn og evaluere river være på plads.

Mener dog ikke hans range kan være så snæver. Kan han ikke sidder med eks. 10J ?

01-11-2008 18:07 #6| 0

I hh står der at du sidder med 9, 10, men du siger du sidder med 9?

Farvekoder i hh ville være en hjælp.

01-11-2008 18:19 #7| 0

@TiltFishy

Jeg pusher jo ikke turn, det er ham der skubber efter jeg better.. Havde jeg siddet den anden vej, ville jeg også flatcalle og give ham mulighed for evt. at lufte den lidt på river.. Jeg sidder og er næsten sikker på J9o, men kan min hånd virkelig lægges ned sådan som han spiller sin hånd på ?? Og som jeg skrev tidligere: Floppet ku lugte af en inderside+flushtræk, så jeg betaler. Så jo, han ku sagtens sidde med J??

Jeg roder mig ud i noget ved at calle floppet, men jeg søger stadig mit svar på, om det kan betale sig at lægge sig på turn.. Han kan jo kun shove med minimum ligeså godt som mig.

02-11-2008 16:34 #8| 0

Ehm ... Altså .. 4handed poker er det dårligt at limpe - du giver dine modstandere muligheden for at spille perfekt mod dig. Raise eller fold PF, du rammer jo ikke floppet så godt hver gang, og så står du altså med pikken i postkassen. Villain får chancen både PF og postflop for at spille hånden perfekt mod dig, da du bare limper ind.

Du snakker om + EV - hvis villain er så dårlig, så er det endnu mere + EV at åbne potten, så du har initiativ postflop, og udnytte hans fejl maksimalt. T9o er ikke nogen katastrofe hånd at åbne med.

Som spillet - altså, i min verden kan man ikke donkleade med en 2nd nuts, for så at folde til et kæmpe overbet, når der ligger 4 til en straight - stort tillykke hvis han giver den så meget gas med nuts.

02-11-2008 21:41 #9| 0

Jeg gir den kun 3 sekunders betænkning, før jeg kalder og brækker mig.. Han har den klamme J9o, som bare får max pepper .. Og ja, du har til dels ret i, at jeg kunne åbne den pre, men med T9o hvorfor ikke bare limpe og lade ham give det gratis flop ?? Jeg ved ikke helt hvor sjovt det er, at åbne mod ham pre, da han er en callingstation.. Så er det mig der står og har udspillet med en T9o mod en fiskefinn ??????

02-11-2008 22:57 #10| 0

Fold, og raise gode hænder og få betaling?

06-11-2008 01:11 #11| 0

Ja det lyder til at være den optimale løsning.. Men som jeg tidligere har pointeret, så har jeg vundet rigtig mange penge fra ham igennem tiden, de fleste i mærkelige puljer, fordi han ikk er særlig god.. Man blir jo nødt til at tilpasse sit spil til den enkelte spiller og bordet, og jeg får ganske enkelt generelt flere BI's ud af denne gut, hvis jeg får en masse flops med noget der bare ligner semi hænder..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar