Sygt spot, 10/20HU

#1| 0

Har spillet med villan i omkring 250 haender nu.

Vi har begge 3bettet meget, dog med mig som den mest aktive. Har 3bettet 26% mod hans 17%.

Villan har 4bettet 16% mod mine 12%.

Han har flere gange overbettet, hvergang paa river. De gange jeg har kaldt, har han haft varene.
Paa nuvaerende tidspunkt i matchen er jeg bagud med ca. 2.000$.

Poster haanden med resultat, selvom jeg ved det vil farve analysen.

Seat 1: wheelygood ($6,931.75)
Seat 2: HERO ($5,350.75)
wheelygood posts the small blind of $10
HERO posts the big blind of $20
The button is in seat #1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO T T
wheelygood raises to $60
HERO raises to $200
wheelygood has 15 seconds left to act
wheelygood raises to $500
HERO calls $300
*** FLOP *** 6 A Q
HERO checks
wheelygood has 15 seconds left to act
wheelygood bets $550
HERO has 15 seconds left to act
HERO calls $550
*** TURN *** 6h Ad Qc 4
HERO checks
wheelygood has 15 seconds left to act
wheelygood checks
*** RIVER *** 6h Ad Qc 4h T
HERO checks
wheelygood has 15 seconds left to act
wheelygood bets $5,881.75, and is all in
HERO: that sick
HERO has 15 seconds left to act
HERO: i have TT
HERO: jesus
HERO has requested TIME
HERO: you have to have KJ
HERO: but ffs
HERO: guess i have to call
HERO calls $4,300.75, and is all in
Uncalled bet of $1,581 returned to wheelygood
*** SHOW DOWN ***
wheelygood shows K J a straight, Ace high
HERO mucks
wheelygood wins the pot ($10,701) with a straight, Ace high

Kan jeg nogensinde folde her? Som det ses i chatten har jeg en over klam smag i munden, men foeler bare naesten ikke jeg kan komme fra den?

Hvad siger folk?

30-06-2010 00:20 #2| 0

Du siger han flere gange har overbettet river i situationer hvor du har haft varerne, eller ham selv? Hvor store overbets, kontra det som vi ser i hånden her? Derudover er jeg ikke særlig glad for dit lave 3b (forhold til stacksizes). Som standard kan jeg egentlig meget godt lide at flatte hans 4b, men hvis han har tendens til at være lidt for moderne, kan du 5b ham tilbage i hovedet (Tænker på hans 4b med KJd, hvilket er ret exploitable)

30-06-2010 00:22 #3| 0

Mener bestemt godt der kan foldes her, altså han kan vel også have en unlikely QQ/AA og du skal alligevel shippe 215 BBs ind på river med 4th nuts mod en modstander der har haft den absolutte top af sin range hver gang han har overbettet river? :)

30-06-2010 00:31 #4| 0

@Mads

Lad nu være med at få det til at lyde så nemt som du gør.

1) Vi spiller en aggro HU Match

2) Det er highstakes NLH.

3) 3'rd topset er fandme svært at komme væk fra!

Anyway så er spottet super svært. Det er selvfølgelig klamt at han rester på river.

Jeg er hverken glad for at folde eller calle, primært pga. din beskrivelse af at han har haft varene hver gang han har overbettet, dog må vi vel også forvente han mixer sit spil så meget at han også kan lave shoves med semiskum eller skum når historikken fortæller HERO at Villain har sagerne ca. hver gang.

30-06-2010 00:32 #5| 0

Rettet. Han har haft varene hvergang jeg har kaldt et overbet.

30-06-2010 00:34 #6| 0

Mener ikke AA og QQ er super likely, tror han better turn med de haender naesten altid.

Stacksizes er perfekte til at bette turn og komme ind paa river med AA/QQ.

30-06-2010 00:37 #7| 0

@MartinB

Det var ikke for at få det til at lyde som et easyfold, men jeg hvor tit ser du villains shove 215 BBs i en 100 BB pot med luft i en hånd spillet sådan her? Altså som hånden går så viser han imo nuts op 98 % af gangene, der er mange argumenter for hvorfor det ikke er helt skidt at betale, men han har den jo hver gang? :)

30-06-2010 00:41 #8| 0

en stor del af hans range har ramt. han må derfor ofte ha' showdown value og så checker han vel ned? har han ramt to par valuebetter han vel kun?

han kan måske bluffe 78s eller j9s for at få dig til at folde A-no kicker eller en Q. fra hans synspunkt kan du vel godt ha' QJ, KQ, A8 eks.

du skal kalde 4300 for at vinde 6400 ca. den er close synes jeg. personligt ville jeg ikke ha' bollerne til det. og nok især ikke hvis en af jer har vist nuts på river et par gange.

30-06-2010 00:56 #9| 0

Problemet i hånden er at han er smart nok til at vide, at du ved han aldrig har AA eller QQ - og derfor gøre det klart hånden mere problematisk. På en rigtig god dag folder jeg, men ellers er det bestemt et kald.

30-06-2010 01:05 #10| 0

så kalder du vel også med any ace? og QJ?

for han har vel enten KJ eller air?

30-06-2010 01:12 #11| 0

@Mads

Du er alt for snæver mht. hvad du formoder villain har og at du mener at villain har den 98% af gangene.

Nu er resultatet godt nok allerede skrevet, men jeg synes altså ikke vi kan indsnævre villains hand range så meget.

Jeg kan godt mod friske modstandere forestille mig ham gøre det med lavere sets, TTP, TP kombinationer og lignende hvis Villain ser HERO som en gut der stacker af light af til store river bets eller river-shoves.

Vi har selvfølgelig en række informationer der (desværre) gør at vi vil have endnu sværere ved at lave et call fordi at Villain ofte har lavet dette move og vist varerne op hver gang.

Tror de fleste bliver meget farvede over at resultatet er skrevet i tråden, men derfor synes jeg stadig ikke hånden er så skide nem.

30-06-2010 01:12 #12| 0

@n00b

Du har en god pointe. Det jeg taenker under haanden, er om han er istand til at goere dette med AJ, A9, KQ. Altsaa, om han er istand til at lave en made haand om til et bluff. Jeg tror det er meget vigtigt for ens endelige beslutning.

30-06-2010 01:20 #13| 0

Altså det ville vel stå i OP, hvis matchen var af en karakter hvor at man shover 2x pot på river efter turn er gået check med TP for value?

De har kun spillet 250 hænder, det må alligevel betegnes som begrænset hvor mange gange riveren har været i spil og endnu mere hvor tit der har foregået betting/shoving, det er sgu noget af en villain hvis han per default begynder at shove 215 BBs i en 100 BB pot for value med andet end toppen af sin range efter 250 hænder imo.

30-06-2010 01:31 #14| 0

@Mads

Vi er ikke uenige :) jeg mener bare hånden er en anelse mere advanceret og kompliceret end du hentydede til i din post, det var blot det.

Kan selvfølgelig sagtens følge din tankegang mht. hvor standard det kan være at Villain overbet-shover og de andre ting.

30-06-2010 01:46 #15| 0

Et par enkelte pointers:

- Der skal være en god grund til at planlægge et crai på river.
- Der skal være en god grund til at calle floppet.
- Hvis villain bluffer river, vælger han nok den her sizing.
- Hero's range er capped i et lidt ualmindeligt (og imo semi-uklogt) spot, og det bør tricke en vis mængde bluffs og valuebets fra dårligere.
- Det giver ikke mening for villain at bluffe de dårlige made hands, han har villet checke bag på turn. Den selvsamme range bør han bluffe turn med (og derfor delvist irrelevant på river). Det skulle da lige være JJ, but still.
- Er der en specielt fed grund til at folde river, ud over at villain randomly har trykket all-in?

30-06-2010 02:26 #16| 0

@Asger

Tak for din post, meget gode punkter. Lige 2 spoergsmaal:

1.Hvad mener du med min range er capped, ikke sikker paa jeg forstaar din termonologi?

2. Hvorfor mener du ikke det giver mening at lave eksempelvis KQ og A9 etc om til et bluff?
Hvorfor boer han noedvendigvis bluffe turn med den samme range? Jeg mener f.eks at naar villan better flop,checker turn og better river med en alm. sizing, at det saa nemt kan virke som meget staerkere end at bluffe flop og turn, da man normalt taget b/c/b linien med value.

Til sidst er jeg enig i at mit call paa floppet nok er skidt,han havde dog som sagt 4bettet en del,og jeg havde ikke mindst 3bettet en del, saa jeg taenkte der var en god portion air i hans range.

30-06-2010 13:33 #17| 0

Bump

01-07-2010 01:25 #18| 0

Fint call, du repper ikke lige super heavy og du er formentlig foran hans value range, selvom han så flipper nødderne denne gang... Tilføj at han naturligvis også bluffer på denne måde en gang i mellem (måske er det ikke perfekt balanceret fra hans side, og han v-better for ofte), så har vi et call.

01-07-2010 05:51 #19| 0

@ Snowking

Dit nick er synligt i 4. linje i HH.

01-07-2010 10:00 #20| 0

Enig med AB i at hvis villain vil bluffe, så vil han vælge denne betsizing.

Du skriver at han altid har haft varene når han overbetter river -- men hvad er hans overbet-frekvens? Er det noget han gør tit eller kun sjældent?

Jeg clicker auto-post blinds fra og clicker call!

Jørn



01-07-2010 16:56 #21| 0

Sjovt nok praecist denne variant jeg valgte Thyssen, clicke auto-post fra og call.


Han havde indtil videre overbettet 4 gange foer, 3 paa river og 1 gang paa turn.

Jeg taenkte ogsaa, at hvis han ville bluffe, ville det nok vaere i denne boldgade af sizing. Desvaerre var det ikke korrekt denne gang.

01-07-2010 17:22 #22| 0

Det er over mit limit, men mener der tidligere i hånden kan justeres.

1: 3 bet preflop er fint mod en aggro villain, call 4 bet også ok.

2: på floppet kommer det standard cont bet som skal komme, dog er jeg enig i at AA og QQ ikke virker så sandsynligt her, ville villain ikke forsøge at trappe med disse? alternativt kunne HERO her raise for information?

3: I checker begge turn. Igen ser jeg et problem I at Hero ingen info får om villains hånd. Og efter std cont bet og et check på turn, ligner villain vel det han er: På et træk ?

På river vil jeg være meget tilbøjelig til også at calle, dog ligner det også et perfekt kort for villain, et check på turn indikerer alt andet lige at han er tilfreds med ikke at bygge potten større på det tidspunkt. Efter Hero checker river ser et shove ud som andre påpeger nuts eller ren luft. Med din note omkring han har vist varerne fire gange før og alle gange med varerne være info nok.

Er selvfølgelig farvet af resultatet og i det aktuelle spot ville jeg nok have meget svært ved ikke at finde call knappen frem, men mener du tidligere i hånden kunne have fået mere info og formentlig skudt villain af sit draw og dermed kunnet tage en mindre pot ned på flop eller turn.

Men meget tricky, der vel reelt går på din mening om hvor ofte villain overbetter med nuts frem for med air. Som Noob påpeger så er der vel ikke meget imellem hans range - nuts eller luft. At det i spottet er et set i 10'ere er vel ligegyldigt det er bare sværere at folde en camouflereret god hånd.

02-07-2010 01:19 #23| 0

Svært spot at skulle bedømme uden mere info; er dog enig med AB, hvis jeg forstår ham ret: Du er overrepped paa turn - altsaa ser meget stærkere ud end du er (tror det er det AB mener med capped :/) = 3bet + 4bet-call + c/c ude af pos på et dry/monotone AQx board i 4bet. Det betyder villain range han checker bag bliver meget bred, da det selvsagt er suicide for ham at barrel turn med en bred range.

Har dog et par spørgsmål, som jeg håber kan hjælpe dig i fremtidige ligende spots:

1) Ville du spille hånden på samme måde, hvis du ikke var nede med 2k?
2) Hvor er valuen i en villain som ham her?
3) Hvorfor bruger du så meget energi på chatten? Tilt?


damster

02-07-2010 03:07 #24| 0

@Snow:

1) Sry, 2p2 fest. Det betyder, at din stærkeste hånd, du checker på river, er en 1 pair hand eller en svag 2 pair hand (Sry Damster, not right).

2) Jeg er som sådan ikke uenig din dine tanker omkring b/ch/b-linjer i dette spot eller generelt, men tiden er nok ikke kommet til at indføre level 0 bluffet endnu, selvom det muligvis er tæt på. Det giver i mine øjne meget lidt mening at lave A9 til et bluff.. Han blocker for en (meget) stor del af de hænder, han taber til, som du folder til et bet.

3) Altså, det er ikke så fedt bare lige at peele flop, fordi du har en tanke om, at han ikke har esser hver gang. Det ved alle, han ikke har. Det er langt mere afgørende, om du ved, hvilke kort og hvornår du skal blive ved med at herocalle, alternativt, herofolde, valuebette osvosv. Det kræver ligesom en klar plan at gøre den slags - det var min eneste pointe.

@Allfen: Meget ofte, når villain checker turn bag, er det rent faktisk fordi han har noget. Og bestemt ikke fordi, at han ikke har noget. Og tjah, så vil jeg nok anbefale dig at kommentere på lidt mindre komplicerede hænder, end en deepstacked highstakes HU hånd. Det tror jeg både du, og dine læsere, kunne få mere ud af.

/AB

02-07-2010 11:01 #25| 0

@Damster

Lige nogle korte hurtige svar paa dine 3 spoersgmaal:

1. Ja, det ville jeg obv. Spillet er 2kHU, saa hvis jeg aendrer mit spil drastisk fordi jeg er 1 oplaeg i hullet, saa boer jeg nok finde nogle andre stakes at lege paa.

2. Tjaa, hvis man har ambitioner om at skulle slaa 2kHU, saa kan man sgu ikke sidde og bumhunte som 98% af alle HU spillere goer idag. Det er klart at jo hoejere et niveau man vil slaa, des dygtigere spillere skal man kunne slaa. Nogle gange gaar det, andre gange goer det ikke. Det vigtige er bare, at man altid tager noget med sig efter matchen, uanset resultat.

3. Normalt skriver jeg aldrig i chatten, men maa indroemme dette spot irreterede mig meget. Deruover kan du jo se i chatten, at jeg kommer frem til hvad han har, vaelger bare ikke at hoere paa min gutfeeling, hvilket var knapt saa klogt, det er det ioevrigt aldrig.

@Asger

Maa sgu igang med det skide 2p2 saa jeg kan foelge med i sprogudviklingen:)

Netop fordi jeg ogsaa foeler jeg er saa super underrepped, kan jeg ikke faa mig selv til at folde, selvom min mave siger jeg skal.

Har selv i en del matches, eksperimenteret med at, ja lad os bare kalde det level 0 bluffe. Isaer mod villans som tager denne linie for value ofte, hvilket jeg synes jeg ser relativt ofte. Synes det har virket fint, da det naesten altid har en positiv effekt. Enten virker det meget trovaerdigt for villan og han folder naesten hvergang du tager linien, og naar han vaelger at calle og fange dit air, saa har du faaet balanceret dit spil, saaledes du har nemmere ved at tage linien for value senere hen.

Kan rigtig godt lide din pointe omkring at hans Ax made hands, blocker en stor del af min range, noget som jeg ikke selv fik taenkt over i situationen.

Punkt 3 er jeg obv 100% enig i. Min tanke var egentlig, at saafremt turn gik c/c kunne jeg maaske bluffe ham af en stor del af hans range, da jeg som du paapeger, ser meget staerk ud med min linie.

02-07-2010 11:29 #26| 0

Hvis dit range er repræsenteret med tallene 1-100:

polarised range: 1-15, 85-100 ("han har nuts eller air")
narrow range : 90-100 ("han repper tyndt")
wide range: 30-100 ("han kan have alt muligt")
capped range: 1-50 ("han kan højest have XX")

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar