Svær beslutning i BB på boblen i 200€ tour

#1| 0

Hey

Pga. at jeg mistede mit net 10 min inden denne situation, måtte jeg skifte computer så har ingen HH. Så den bliver fra hukommelsen

Turneringen er en 200€ tour på Entraction med 94 fra start og penge til 13. Der er 638 til nummer 13 og 5200 til nummer 1. Da der er 14 tilbage opstår følgende hånd. Average er 28k og jeg ligger nummer 4 ud af 14 selvom jeg har under average. Der sidder en kæmpe stack på mit bord der har vundet alle sine chips i set ups. Spillerne er generelt gode, og der virkelig gået til stålet siden vi var 17 tilbage. Ham der har mindst har omkring 15000 så der er ikke nogen der er über presset.

SB: 150000
BB:(Hero)24000
UTG: 18000
UTG+1: 130000
HJ: 20000
CO: 35000
BUT: 21000

Hero: A 10

Blinds 600/1200 + 60

UTG: fold
UTG+1: fold
HJ: fold
CO: raise 2400
BUT: fold
SB: fold
Hero: ??

CO kan åbne meget bredt her og jeg forventer at han åbner med 90% af sine hænder med intentionen om at tage ned.
Havde vi været på et random tidspunkt i touren havde jeg bare shippet ind over her uden at tænke over mere over det. Men med ICM og så videre i mente, så er jeg stærkt i tvivl om hvad der er det bedste her.

Kom med jeres bud

Redigeret af Miikkel d. 25-03-2012 18:19
25-03-2012 18:03 #2| 0

Kan se du har halveret blinds efter edit, hvilket obv. gør spottet anderledes. Jeg shover dog stadig. Som du selv siger, bliver der åbnet bredt fra CO og vi kan samle 5k op de gange vi tager den ned preflop og derved forøge vores stack med 20%.

Redigeret af Lasse N d. 25-03-2012 18:22
25-03-2012 18:09 #3| 0

@Lasse N - han raiser 2400 oven i de 2400 som er BB, så ja det må være et click til 4800.
Som jeg ser det, så må det være et klart shove. Der ligger allerede 9120 ude og når han åbner så bredt som du siger, så må det være et +ev shove.

25-03-2012 18:20 #4| 0
OP

Havde lavet blinds forkert. De var lige det halve, så vi sidder med 20 BB og ikke 10. Men ja havde vi siddet med 10 BB havde et været instant shove :)

Men altså i spottet er blinds 600/1200 + 60 og han raiser til 2400. Altså et click raise, som i øvrigt var standard

25-03-2012 18:26 #5| 0

Er du i downswing ? Seriøst du må ikke være i tvivl her.

25-03-2012 18:30 #6| 1

Hey. Jeg spiller tit tours på Entraction (var også med i den her i torsdags..) hvad hedder du derinde?

Hvad hedder villian i hånden? Kan være jeg kender ham

Jeg har en del kommentarer til sådan et spot på Entraction, men lad mig lige vide hvad han hedder først... det er som std slet ikke et 100% shove her, særligt pga den nye prizestructure. Så ignorer hvis nogen siger det er en nobrainer

25-03-2012 18:32 #7| 0
OP

Mit Nick er Mie-Moltke.

Jeg kan desværre ikke huske hvad han hed. Hvad hedder du derinde?

Redigeret af Miikkel d. 25-03-2012 18:32
25-03-2012 18:39 #8| 0

Jeg er sgu relativt nysgerrig omkring hvilket argument i kan finde for ikke at shove 20bbs med AT på et hårdt bord mod en aktiv big stack.

25-03-2012 18:46 #9| 0

Okay, dig har jeg spillet imod et par gange, men kan ikk huske hvordan du spiller

Jeg hedder SaintsSOC

Jeg skal ud ad døren nu og først hjemme 22.30ish, men skal også læse til forelæsning i morgen, så ved ikk om jeg når at svare i dag, men skal nok komme

25-03-2012 19:20 #10| 2

Hvis du forventer at han raiser med 90% af sine hænder, er det jo et no-brain shove.

25-03-2012 19:27 #11| 0
OP

Kan godt være 90% er lige i overkanten. Men det er i hvert fald en meget stor andel.

26-03-2012 14:18 #12| 5

Ok har tid til at svare nu.

Kan godt huske du er en chef og du spiller vist kun den 21.00 af hverdagstoursne? Ser dig ikke i de andre i hvert fald. Så må du ærgre dig over den er blevet til €30R1? :P

Til hånden..

Det afgørende i dette spot er følgende, jeg citerer:

"Der er 638 til nummer 13 og 5200 til nummer 1. Da der er 14 tilbage opstår følgende hånd. Average er 28k og jeg ligger nummer 4 ud af 14 selvom jeg har under average."

kombineret med

"Spillerne er generelt gode, og der virkelig gået til stålet siden vi var 17 tilbage."

Den nye prizestructure på Entraction er fucked up. I 9 ud af 10 tours får man under 10 gange så meget for at vinde turneringen som for at cashe..

Som det ses her får du over 3x dit buy-in tilbage for at cashe. Det er mere end på noget andet netværk jeg har spillet.

Det er i mine øjne meget centralt at cashe her.

At du ligger så godt positioneret som du gør samtidig med at du har under average betyder at chipsfordelingen for de tilbageværende spillere er meget skæv. Der er mange shortstacks tilbage som let kan få stacken på spil. Du nævner, at det er gået vildt for sig og at spillere er gode, hvilket taler for at der nok vil komme en række all-ins inden for kort tid. Altså skal vi ikke forvente at blinde os selv helt ned bare ved at gå efter at cashe.

Jeg opfordrer heller ikke til at afgive gode +cEV spots, men jeg mener ikke det er risikoen værd at løbe et knockout imod en callingrange som har os domineret. Vi kommer aldrig godt ind hvis opener er en dygtig spiller medmindre jeres dynamik i endgamet har været vanvittig. Derfor går vi efter at samle potten op PF. Vi risikerer hele stacken og minimum €638 for at bygge 20% på vores stack de gange han folder.

Jeg synes det er centralt at fremhæv hvad 3rd prize er her. Hvis jeg husker rigtigt ligger den omkring de €1300. Altså kun det dobbelte af et cash. D.v.s. den bliver steep structure efter man har cashet. Når vi har sådanne to varme bigstacks med 5-6x average stack, så vil det mindske vores chancer for at dominere bordet og styre imod en top2.

Vi kan forvente at en spiller vil ryge ud indenfor et orbit.

Scenariet er imo til et fold.

Shove kan der tales for, da det af obvious reasons er +cEV, men jeg tvivler på det er +EV.

På Entraction er der generelt tightere openingranges end andre steder, så det undrer mig du siger han åbner 90% fra den pos ini.

Jeg vil gerne tilføje noget mere til min begrundelse før I kan regne den som komplet, men jeg har lige gruppemøde nu.. editer senere

26-03-2012 14:27 #13| 0

Tvivler på det er +EV at shove ATo mod en CO-åbning for 20 BB på en 3xbuyin bubble :)

26-03-2012 16:11 #14| 0

Jeg er enig med Lasse N her.

vi forøger vores stack med 20%, hvilket er afgørende her.

Vi er jo hellere ikke interesseret i at folde os til en 4 plads.

Easy shove i mine øjne, hvis vi folder monster hænder som AT til en gut der åbner
meget i sen position har vi jo ikke en chance for at akkumulere chips.

Og han skal som sagt vågne op med noget af en handske for at betale vores shove da det alligevel er en god % del af hans stack der ryger.

Til midten med skillingerne hver gang her, imo.

26-03-2012 16:12 #15| 0

Skal jeg være helt ærlig sidder jeg faktisk og slikker mig selv om munden inden han har actet og håber han åbner!

26-03-2012 16:38 #16| 0

Hvis vi tror villain giver let op post har jeg ik så meget imod et call. Hvis det er en bandit der gerne skyder flere barrels (så vi spiller for livet), så er jeg mere til fold.

Føler desuden 3bet/f er bedre end shove her på trods af vi er lige low nok.. Men det er måske fordi jeg virkelig ik kan lide shove her med de payouts. Jaja, det er helt sikkert cEV, men risk/reward er jo håbløs.

26-03-2012 17:09 #17| 0

Jer der vil skubbe I skubber vel også A2 her? For grunden til at shove er vel den store FE... som sagt bliver vi meget sjældent kaldt af noget vi er godt inde imod med A10-. Og forskellen på A10 og A2 er vel realistisk set kun at villian caller os med 88/99 nogle (!) gange hvor vi med A2 er dårligere inde end A10.. ellers spiller A2 og A10 på samme måde imod callingrangen.
I jeres optik er 98s og en lang række andre hænder vel også et shove? Det synes jeg i hvert fald vil være det eneste logiske hvis tankegangen er på at akkumelere mest muligt ud fra cEV. 98s er givetvis mere borderline end Ax pga. vi kan være mere crushed (imod QQ fx), men logikken bag er vel reel?

Hvis det bare er fordi I ser A10 og tænker den er foran hans openingrange, og derfor skal I fandme til midten, er så ikke bare fordi I ikke kan abstrahere til fordel for at gå efter en mere ICM korrekt beslutning?

Jeg har det meget sådan, at enten så er jeg ligeglad med boblen og spiller derefter eller også så går jeg op i at cashe og spiller derefter.

Det her spot synes jeg lægger op til det sidste.

26-03-2012 17:58 #18| 0

Stacksizes på det andet bord er selvfølgelig også relevant i spottet her - men såfremt der ikke sidder nogle med 5K eller derunder så synes jeg ikke rigtigt du kan bruge ICM her som andet end en undskyldning for at spille scared her. Der er ingen garanti for at der er nogen der buster indenfor de næste 5-10 minutter.
Jeg ville ikke reshove så light her som i en normal payout struktur - men hvis vi antager han åbner 60ish% fra den position på dette tidspunkt og han kun kalder med top 5% så er et 3-bet jo nærmest at trykke penge i dette spot. Husk på at han selv effektiv spiller for det meste af sit liv så det er ikke lige fordi han har synderligt meget lyst til at helte den med AJ/77 whatever og efterlade sig selv med under 10BBs. Boblen har jo også en indflydelse på hans calling range i spottet og OPs percieved range.

26-03-2012 18:44 #19| 0

@burnz

Op skriver at han ligger nummer 4 - det må betyde at samtlige spillere på det andet bord har under 20 bb.

Jeg synes at msm89's argumenter er meget velformulerede. Hvis forskellen på at blive nummer 13 og nummer 3 er så lille, så kommer det her til at ligne meget en satellit bobbel. Og AT er jo ikke foran calling range.

Jeg er så faldet lidt af på mit tour spil på det seneste: hvis man ikke shover her, caller vi så ude af position, og går til bunds hvis vi rammer top par, eller folder vi som über nits fordi vi er oop uden initiativ?

26-03-2012 22:13 #20| 0
OP

Det er spændende med alle de svar, og at der kommer lidt argumentation fra begge sider. Jeg håber på at der kommer flere og byder ind, og så vil jeg glæde mig til resten af msm89's svar.

27-03-2012 01:26 #21| 0

Hvis udbetalingsstrukturen stemmer overens med det msm89dk skriver, så minder det vel mere eller mindre om en satellit når det kommer til boblen, hvilket der selvfølgelig skal tages højde for og gør spottet en del anderledes. Det kunne måske godt have været nævnt i topic.

På baggrund af de informationer, så vil jeg flatte. Vi skal betale 1200 for at vinde 5000. Dvs. vi skal bruge noget der ligner 20% mod en range vi i forvejen er milevidt foran. Vi kan med odds før floppet sågar spille 100% ærligt postflop og c/f alle flops vi bricker.

27-03-2012 02:52 #23| 0

@msmdk Hvad skal du bruge her for at shove? Og siden du vil folde AT hvilken % af haender antager du saa at vilian aabner?

27-03-2012 10:52 #24| 0
OP

@Bigoots og jer andre der vil skubbe

Hvilken range skubber i med?

@msmdk og jer andre der vil folde

Hvilken range skubber i med?

27-03-2012 11:51 #25| 0

1010+ og AK+AQ skubber jeg og vil være forbeholden for at skubbe widere end det, da min plan som sagt er at cashe først og forventer det ikke vil skære særligt meget af stacken at være tålmodig. Mister vi 1 M på at cashe har vi stadig et godt udgangspunkt ITM med omkring median stack. Det er helt centralt at du har beskrevet scenariet som du har og at prize structure er som den er. Det er også helt centralt at der kun skal ryge 1 mere end hvis vi fx var 15-16 tilbage. Det påvirker min strategi i høj grad. Jeg er selv normalt mere LAG end stort set alle på Entraction, så min beslutning hænger ikke sammen med tilbageholdendhed, nittishness eller scaredness... det er bare hvad jeg mener er mest profitabelt


Redigeret af msm89dk d. 27-03-2012 14:53
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar