Super underligt 15/30 dybt spot JJ

#1| 0

Har siddet og spillet i det her 15/30 spil i 170 hænder. Spillet kører pga MOOJOO: PFR 1 VPIP 46, som er en ret stor fisk, der aldrig openraiser preflop, og konstant under og overspiller sine hænder.

Jeg har fisken på min venstre side, og skønner at der er så meget value i ham at jeg ikke på noget tidspunkt har 3 bettet i de spots hvor jeg han ikke har acted endnu. Min 3-bet% ligger på 1,2%. Villain har spillet samtlige 170 hænder med mig. Jeg har flere gange vist at jeg smoother med stærke hænder som AQ AK og QQ.

Villain, 26/18 har 4-bettet 2 ud af 16 mulige, og har en 3 bet procent på 13,5%. Han spiller nogenlunde straight forward virker det som, har dog lavet et stort bluff i en 4 bettet pot for næsten dobbelstack, da hans AK ikke rammer mod en anden spiller. Vi har ikke rigtig nogen indbyrdes dynamik, da den her hånd kommer

$3,000 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 18, 20:56:13 EDT 2010
Table Table 178160 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 4: Bodo_feel_it ( $5,025 USD )
Seat 3: FreeMiniBar ( $10,984.30 USD )
Seat 6: Helten ( $8,597.25 USD )
Seat 1: MOOJOO ( $14,435.64 USD )
Seat 5: TOWER_POWER ( $3,000 USD )
Seat 2: test456789 ( $5,095.70 USD )
Helten posts small blind [$15 USD].
MOOJOO posts big blind [$30 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Helten [ Jc Jh ]
test456789 raises [$90 USD]
FreeMiniBar calls [$90 USD]
Bodo_feel_it folds
TOWER_POWER folds
Helten calls [$75 USD]
MOOJOO raises [$150 USD]
test456789 calls [$90 USD]
FreeMiniBar calls [$90 USD]
Helten will be using his time bank for this hand.
Helten raises [$1,010 USD]
MOOJOO folds
test456789 folds
FreeMiniBar raises [$3,860 USD]
Helten?

Da den kommer over til Villain trykker han næsten insta pot knap 5-bet, efter at have callet preflop 2 gange. Mit raise er rigtig stort og kunne meget nemt lige et skæg squeeze, men hvis han har fulgt med eller bruger en tracker, må han også tænkte at jeg godt kunne være stærk her. Har meget svært ved at se hvad der giver mening for villain og spille sådan her.

Thoughts?

19-05-2010 19:54 #2| 0

Det giver ihvertfald ingen mening at dobbelt-calle AA, KK eller QQ i det der kunne blive en multiway-pot med dybe folk. Omvendt ville det heller ikke rigtig give mening for dig, at flatte esser og konger i et spot som dette, hvor du ligesom ham, kan ende i en 4-vejs pot mod dybe mennesker.

Du blocker selv en del af komboerne til jacks, så TT og AK virker vel som de mest oplagte muligheder, men det er godt nok et sygt spot. For næsten 300bb folder jeg sgu nok. Der er lidt for meget famlen i blinde til at jeg råber "BALLS OF STEEL" og skubber indover.

*edit*
Han er vel også mere inclined til at raise her når han blocker med AK.

19-05-2010 20:07 #3| 0

Superspændende hånd.

Er langt over mit level, men håber på masser af spændende svar - så skjult bump.

I mit hoved giver hverken aa eller kk nogen mening i en multiway pot - kan kun se ak, men som sagt er det for højt et niveau til mig.

19-05-2010 20:09 #4| 0

Det lugter af et missclick, er det svært at ramme pot knappen på det pågældende site? :-)

Hvad er dine tanker bag 4-bettet pre? Synes det ser lidt skidt ud så dybt.

Tror sagtens villian kan have AA og KK her når i spiller så dybt, så jeg mucker den nok relativt hurtigt.

19-05-2010 21:33 #5| 0

Hvorfor er dybden afgørende for at det sagtens kan være aa eller kk?

- Vil man som dyb ikke netop undgå tricky spots med mange callere?

19-05-2010 23:14 #6| 0

@prangstar
Jeg tror det rationale som becks følger, er at når vi er dybe kan villain ikke få penge nok i potten med et 3bet i første omgang, til at det afskrækker flere fra at kalde (fordi folk er dybe kalder de oftere, specielt hvis donken er med. Villain kommer altså til at spille en relativt større pot (men ikke stor nok), med f.eks AA, som er for god til at smide, men også nem at overspille i en 4vejs.

Hvis villain flatter AA her, så kan en af de tre tilbageværende spillere stadig squeeze, hvorefter villain kan 4-bette og få nok penge i potten, til at det giver mening. becks mener så formentlig at villain missclicker et call.

@becks
du retter mig selvfølgelig bare hvis jeg har taget fejl af dine tanker.

19-05-2010 23:16 #7| 0
OP

Ja en del af mig så det også som en mulighed at det var misclick. Tilgengæld brugte han bet pot og 2/3pot hele tiden, og bettet kom ofte også ret insta.

Mit mål med mit 4-bet er at få fisken til at betale, og så er det sådan lidt hip som hap om de andre også caller. Tager timebank da jeg laver mit squeeze, men lige så snart jeg har lavet det fortryder jeg min sizing. Ville gerne ha skudt lidt mindre, så fisken caller lidt flere hænder, og så det gør mig mindre polariseret over for de andre. Samtidig var det min plan at folde til fisken hvis han kom over toppen på mig.

20-05-2010 11:34 #8| 0

Jeg kan ligegyldigt hvor hårdt jeg prøver, ikke tro på at han er så langt inde i levels at han dobbelt caller en stærkere hånd end din, fordi at han ved du har det i dit arsenal og så kan isolere ofte her. Han står jo i samme spot som dig, at han ligepludselig kan isolere fisken med sine flattede AA til at starte med, men vælger at dobbelt calle igen.

Virker nasty at det er så deep, men jeg kan kan kan ikke tro på han har taget den linje med noget vi ikke crusher eller har et flip mod. Tror snildt han kan have nogle hænder her der ikke caller et shove heller, sådan noget KQ/A9s kinda stuff, som han vurderer har noget card removal effect for at du ikke kan shove indover ham så deep.

20-05-2010 12:06 #9| 0

Spiller ikke meget HE og aldrig på de stakes, men ved han ikke at du gør det mod donken og at han har kæmpe FE mod dig? Gør det ikke hans range meget bredere end din (minus AA-JJ)?

20-05-2010 12:35 #10| 0

Jeg læste engang at jo dybere et NL bord er jo mere bliver det som PL. Altså at man ikke må lave raises der kan afsløre ens hånd i utide fordi man ikke kan stacke af. Derfor giver det mening for FreeMiniBar at sandbagge med en stor hånd.

20-05-2010 20:58 #11| 0

@fedesen

Det kan ikke være særlig meget andet end flawed logik, og en livespillers analyse af poker.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar