Strategi 5/10 mod shortsss.

#1| 0

Hej på PN.

Jeg har de sidste par år spillet NL 5/10 max 6-handed.
80 % af tiden på fulltilt.
Det sidste år på fuld tid, da jeg efterhånden kan tjene 3 gange hvad en gut med min uddannelse kan få på arbejdsmarkedet. Jeg er således meget tilfreds, men een ting pisser mig helt vildt af. Disse tilsyneladende uendelige mængder af shortstackere, primært fra Rusland.
Typisk scenarie : 4-5 spillere ved bordet har købt fuldt ind og spiller "normal" poker. Mens den/de sidste 1-2 spillere kun har et move : allin. Ingen pokerskills, intet ønske om at dygtiggøre sig etc.
Dvs man skal beslutte om man nu gider flippe om deres skide $200 dollars hvergang en Russer involverer sig i potten. Jeg ved det er præmisserne og at der er deepstackborde, men det ændrer ikke på at jeg får spat af det her. Jeg ved at 90 % af alle andre som køber fuldt ind har det som mig. Jeg klarer mig som nævnt fint nok, men HADER at flippe mod disse idioter som i mine øjne ødelægger spillet ved bordene.
Udover at spille deepstackborde, hvilke råd kan i så give ?

Mvh Carsten

09-08-2010 17:54 #2| 0

Det har været oppe mange gange før, det undre mig en del hvis det først er nu, du er støt på dem. Nu spiller jeg af gode grunde ikke på FullTilt, short stacks findes på alle EU sites. De er især stærkt repræsenterets der hvor der er gode bonusser og rakeback. Hvis der kun sidder 1-2 på dit bord, er det ikke så slemt men over 3 dropper jeg gerne bordet og finder et ny, med mindre der er der god value fra andre spillere.

De tjener hovedsagligt deres penge på bonusser og rakeback, ellers er det fold equity, de lever højt på. Min erfaring er at der er masser af god value i dem, da de fleste er villige til at stikke hele stackken ind med any 2, når de først har raiset.

09-08-2010 19:23 #3| 0

Well, altså first off så har langt de fleste shortstackers en stribe leaks, der er sådan ret simple at exploite. Start med det ;-)

09-08-2010 19:56 #4| 0

som asger_b. Hvis du støder på dem der raiser 80% fra SB og BTN, så bare shove any two fx.

10-08-2010 01:17 #5| 0

pokerstove is ur friend

10-08-2010 02:58 #6| 0

Velkommen til PN :)

Jeg har intet at tilføje derudover

10-08-2010 10:45 #7| 0

De fleste prof. shortstackers spiller lige op i showdowns men vinder 0-1 ptbb/100 i non-showdown.

Deres strategi er normalt variationer af

- spil tight i EP
- åbn loose fra LP/SB
- 3bet light mod LP open

Desuden er de dårlige til postflop spil (typisk noget a la 100% flop cbet, shutdown på turn hvis de bliver kaldt og ikke har noget; de bluffer sjældent; og betaler aldrig light af). Det er nemmere at udnytte dette på de sites hvor shortstackers har 35bb stacks.

Heraf følger trivielt hvordan vi skal tilpasse os.

Jørn

10-08-2010 15:13 #8| 0

slowplay store hænder pre er også tit fint. klik raise dem på flop hvis de cbetter meget.

10-08-2010 15:44 #9| 0

@Yarx
"slowplay store hænder pre er også tit fint."
Yndede også at gøre det samme, men det jixxxede bare det hele så mega meget, så jeg ALTID blev suget!
Ellers et genialt move, der går hånd i hånd med giga slowrolle på river ved en monster

10-08-2010 15:50 #10| 0

Det er obv også obligatorisk at slowrolle AA preflop hvis de har rykket allin på dig

På partypoker er det åbenbart lykkedes mig at pisse flere af de østeuropæiske og spanske shortstackere af, så jeg får jævnligt svinere i chatten :)

Jørn

10-08-2010 17:13 #11| 0

@caladin
Jeg har selvfølgelig altid bemærket shortstackerne, men først efter at jeg er begyndt at spille fuldtid er de begyndt at irritere mig.

@Asger_b

Leaks på en 20BB`er der konsekvent skubber med 88+ og AJ-AK er ikke helt nemt at udnytte. Derudover påvirker shortstackerne dynamikken kraftigt imellem spillere der har købt fuldt ind. Eks: du standard raiser 3-3½ bb fra EP med 1010, en Short skubber sine 20 BB. Sidder der nu en reg som oprindeligt havde tænkt sig at 3-bette dig med alt fra 67s til AA, påvirkes jeres indbyrdes spil i urimelig grad. Det er dette scenarie jeg hader.
Kan se du underviser, måske jeg skulle købe lidt timer :-)

@Tinamus

Tak


@Thyssen

At slowrolle en Russer er bedre end sex.



← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar