Sterling

#1| 0

Hey folkens... Håber der er en der kan hjælpe mig med et større problem. Jeg spammer lige lidt forskellige forums på nettet i håbet om at nogen har en løsning.

Vi sidder i dag og skal bestille 10 returbilletter fra Kbh. til Paris fra d. 18 maj til d. 24 maj. Vi bestiller billeterne på Sterling.dk og tjekker at alt er som det skal være inden vi gennemføre betalingen. Vi er 3 personer tilstede der alle kigger med. Da vi modtager bekræftelsen pr. mail står hjemrejsen til d. 21 maj!

Vi ringer Sterlig op med det samme og gør dem opmærksomme på fejlen og ønsker dette rettet. De siger nu at de slet ikke flyver fra Paris til Kbh. om lørdagen og at vi alle 3 må have set forkert! De tilbyder at at refundere beløbet og annullere rejsen mod at de trækker et gebyr på 299,- pr. person pr. vej, eller at overføre beløbet til en club Sterling konto som kan bruges til billetter gennem Sterling. Vi er naturligvis ikke interesserede i nogle af tingene da vi er 10 studerende der nu skal bruge pengene til at købe billetter gennem et andet selskab. Kundeservice er meget afvisende og siger at der ikke kan ske fejl på deres hjemmeside og at jeg ikke kan snakke med en overordnet der evt. kan gøre mere ved det. Det skal igen siges at vi sidder 3 personer der har tjekket at alting var som det skulle være.

Mit spørgsmål er nu om der er nogen der kender noget nærmere til hvordan jeg kan få samtlige 12.480 kr tilbage?

Alternativt spørgsmål vil være om der er nogen der tilfældigvis skal ud og rejse med Sterling som er interesseret i at købe en Sterling konto med 12.480 da det kan være den eneste måde vi kan få vores penge tilbage på.

Vi leder selvfølgelig efter en hurtig løsning da vi gerne skal have bestilt billetter gennem et andet selskab.

Håber på at nogen kan hjælpe...

/Thomas...

31-01-2008 16:38 #2| 0

Er billetterne betalt med Dankort?

31-01-2008 16:39 #3| 0

Dankort/visa kort osv. altså et kredit kort fra en dansk bank?

31-01-2008 16:46 #4| 0

Er der ikke 14-dages fortrydelsesret på varer købt på nettet???

Har i hvert fald aldrig hørt andet...........

31-01-2008 16:50 #5| 0

Flex@

Jo det er der på "normale handelses vare" men mener ikke der er på "speciel" vare som f.eks. flybilletter, ting et firma henter for dig osv.


Men når det er købt pr. dankort/visa osv. kan man gå i banken og underskrive tro og loveærklæring på at købet ikke er gældene, også hænger banken på betalingen de trækker dog tilbage hvad de førte til Sterling..

31-01-2008 16:51 #6| 0

De er betalt med dankort. Vi har haft fat i danske bank og fået at vide at de ikke kan annullere betalingen

31-01-2008 16:53 #7| 0

Har danske bank sagt det?

Gå ned i banken og sig den skal annulleres det SKAL de gøre, da det er fjernhandel og de ikke kan vide om det er dig der har betalt!

31-01-2008 16:57 #8| 0

@ Snuxa

Problemet er at det ved de godt det er. Vi har snakket med både Sterling og banken et utal af gange siden kl. 14.41 da vi opdagede fejlen...

31-01-2008 17:01 #10| 0

Fuldstændigt lige meget BANKEN SKAL tage en betaling tilbage, når varen ikke er leveret!

31-01-2008 17:01 #9| 0

@ flex

Forbrugerrådet siger at der kan være undtagelser til 14 dages returretten.

31-01-2008 17:02 #11| 0

@ Snuxa

Hvor sikker er du på dette? Vi har snakket med flere hos danske bank, og de siger dette ikke kan lade os gøre!

31-01-2008 17:21 #12| 0

Jeg mener at der HELT sikkert er 24 timers fortrydelsesret på flybilletter, også dem som sælges som "Non refundable"

Edit: Måske er jeg ikke HELT sikker, men det gælder i hvert fald hos SAS.

31-01-2008 18:05 #13| 0

Fjernsalg dvs salg med kredit kort kan altid annulleres!

Jeg vil næsten væde på det står i dine betingelser om dit Dankort, prøv at læs dem!

31-01-2008 19:15 #14| 0

Har været en tur i banken med det, og blev enige med dem om at det nemmeste var at hæve alle penge fra kontoen, slette den og skifte bank.. De holdt fast på at man ikke kunne annullere overførslen!

Nu kan banken ikke udbetale penge til Sterling når transaktionen efter planen skulle gå igennem i morgen!

Sterling er ikke til at snakke med, så det kunne aldrig blive gennem dem pengene kunne blive refunderet. Takker for svarene, selvom der ikke rigtigt blev brug for dem.

31-01-2008 19:32 #15| 0

Tja rent juridisk ændre det jo intet, men det kan være at i i praksis kommer afsted alligevel og indtil videre sparer pengene. Men du hæfter jo sådan set stadig for et beløb der bliver trukket på din "ex" konto, også selvom du ikke er kunde i banken. Problemet bliver vel så bare skubbet lidt ud i fremtiden, og kommer til at stå mellem dig og banken i stedet?

Mht til køb via dankort osv, kender jeg kun til rettigheder når kortet er misbrugt. Jeg havde et par "tvivlsomme" betalinger til et teleselskab jeg ikke bruger, og ringede til banken asap. De spærrede kortet og gav mig pengene tilbage, men KUN fordi jeg skrev under på det IKKE var mig der havde købt ydelserne. Det viste sig i øvrigt senere at det var et Dominos bud der havde luret kontrolcifre etc....

GA

PS : held og lykke med sterling, jeg håber de er ordentlige ved dig da det måske snart bliver min nye arbejdsplads!

31-01-2008 20:02 #16| 0

Ville banken hellere lade dig skifte end at hjælpe dig?

OKay haha sej bank alligevel var det Danske? men okay de har jo også kun 18 mia i overskud sidste år!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar