stars $10/20 6max AJs

#1| 0

PokerStars 10/20 Hold"em (6 handed) [a:http://www.zerodivide.cx/converter/][a]

Preflop: Hero is CO with J, A.
2 folds, Hero raises, 1 fold, SB 3-bets, 1 fold, Hero calls.

Flop: (7 SB) Q, Q, 7 (2 players)
SB bets, Hero raises, SB calls.

Turn: (5.50 BB) 3 (2 players)
SB bets, Hero calls.

River: (7.50 BB) A (2 players)
SB checks, Hero bets


Villians anden orbit, men jeg tror han er OK+.

Mine spørgsmål:

Preflop: Det er nok et cap ikke?

Flop: Er det bedre at vente til turn her? Det gør man jo nok normalt med en dame.

Turn: Når han så better ind i mig er det så en idé at prøve at semi-bluffe igen? Han kan jo meget vel bette sådan noget som 55 og være parat til at lægge sig til et hæv.

River: Caller jeg et check/raise?

12-01-2006 09:32 #2| 0

Jeg ved aldrig hvad jeg skal stille op med sådanne "donk" turn bet. (Turn bets ude af position hvor man ikke har været sidste aggressor på floppet.)

Hvis jeg selv gør det, har jeg næsten altid noget, enten en hånd der frygter at give frikort eller en hånd der håber at få et trebet ind. Og jeg er altid villig til at calle et raise.

Men hvad mener andre om dette.

preflop, flop og river synes jeg virker rimelig standard. Jeg caller ikke et checkraise på river.

12-01-2006 12:30 #3| 0

Jeg capper preflop. AJs er en stærk hånd 6-handed og SBs raise er typisk for at isolere, ofte med en hånd din AJs er fav. mod.

Flop raiser jeg også, men synes fint man kan variere og vente til turn.

Turn spiller jeg som dig, hans out of pos. bet tyder på en stærk hånd, du har et fint draw.

River better jeg og caller til ck-raise.
Hans check på river kan være et forsøg på et få værdi for (typisk) sine trips, eller reel frygt for esset.
Tit vil hans ck-raise betyde trips, men jeg tror man er bedst mere end 2/23 af gangene. Så call.

12-01-2006 12:40 #4| 0

lægger hans spil ikke meget op til et pair ? 88/99/TT/JJ og endda KK. ??..

og da du bare caller ham på turn, er han godt klar over at han er foran og da Esset rammer, bander han lidt og caller dit raise :)

12-01-2006 12:59 #5| 0

Jeg better også river; idet villain ikke gratis må se at du better din nut draw så aggressivt som du gør + at du har hevet A"et. Lidt staks ville være godt, idet jeg lægger den ned såfremt han har mig dækket og rykker all in på et checkraise, da det så lugter langt væk at trips

12-01-2006 15:07 #6| 0

Rasmus -- det fixed..

12-01-2006 15:12 #7| 0

Jeg er helt enig i linjen. Jeg tror ikke, jeg folder til et CR på river.

- Asger

12-01-2006 16:13 #8| 0

cap preflop

spiller resten som dig..

- Tox

12-01-2006 16:36 #9| 0

Må jeg ikke høre nogle rigtigt gode begrundelser for cap preflop? Jeg synes det virker pænt aggressivt med AJs. Det er jo ikke ligefrem en hånd hvor man skal regne med at være langt foran ret ofte, når en person i SB raiser.

Så mener jeg at man får mere info, ved at calle og så hejse på floppet.

Resten af spillet synes jeg er helt standard.

12-01-2006 23:08 #10| 0
OP

@Gene: For at maksimere chancerne for at vinde ingen af rammer et par. Og hvis han er rimeligt standard semi-god 6-max"er er vi i værste fald ikke særligt langt bag ud i forhold til hans range.

@Alle: Jeg ved godt hånden virker meget standard, det skyldes at den blev spillet på auto-pilot. Bagefter kom jeg til at tænke på - hvilke bedre hænder folder han nogensinde på det her board? Selv AK er det meget tvivlsomt om han smider.

Hvis han havde checket turn havde jeg næsten sikkert bettet turn turn i stedet for at tage et gratis kort - det ved jeg ikke om er smart her.

Jeg spekulerer også på om det ikke er smartere at calle flop og så raise turn for at maksimere chancerne for at han smider et lille par (nok den eneste hånd jeg kan få ham til at smide).

Og så hvis jeg bliver check/raised på river, jeg hader at betale her for det er godt nok tit en god hånd.

På den anden side synes jeg at generelt at folk der normalt ikke spewer (mig selv inkluderet) har en tendens til at gå agurk i vanvittige bluffs og screw-plays i steal situationer.

13-01-2006 00:22 #11| 0

@Gene, han er foran de flestes 3bet range fra SB når han åbner fra CO med AJs i et 6m spil og han har position. Desuden spiller den bedre nå man capper efter min mening, da AQ nogle gange folder hvis der er en konge på floppet og du nemt kan komme til at smide en vinner hvis du ikke gør, da ham den anden højest sandsynligt better stort set alle flops så og der er nogle det ikke er specielt sjovt at spille videre på.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar