Spin N Go - 1010 flop beslutning

#1| 0

Hey PN


Ved godt dette er en standard situation, men føler ikke jeg ved hvad det optimale er at gøre.

Er det et c-bet og håbe han fortsætte med endten streg/farvetræk, eller checker vi bare den her, da der ikke er value at hente...

(side-spg: skal jeg raise højere PF?)


Stacks:

SB Hero (650) 33bb

BB rogov2000 (850) 43bb


Blinds: 10/20


Pre-Flop: (30, 2 players) Hero is SB 10 10

Hero raises to 40, rogov2000 calls 20


Flop: 4 K 3 (80, 2 players)

rogov2000 checks, ???

Redigeret af ERH4RDT d. 16-03-2016 22:13
16-03-2016 22:23 #2| 0

Du får value af 3x, 4x, Ax (nogle fisk shover bare alle dem her pre - readless antager vi at han har Ax's), 56, 57, xx og nogle Qx/Jx. Du er kun slået af Kx, 43 (formentlig flatter han kun 43s pre), 3s og 4s. Valuebet flop og turns der ikke connecter for meget med hans drawing range. På ethvert x turn checker jeg tilbage.


Alternativt kunne TTx være fint at have i sin c/b range for beskyttelse.

Redigeret af hansel d. 16-03-2016 22:35
16-03-2016 22:46 #3| 2

Tror det bedste er at variere lidt her så ens spil ikke er forudsigeligt og så først og fremmest justere til dynamikken og villains tendenser. Har vi cbettet alle flops 40 eller måske kun 32 og har villain været relativt passiv, så bare gør det igen og evaluer. Checker vi pludselig bag mens vi oftest cbetter, er vi næsten altid faceup, showdownvalue, der ønsker potkontrol, det kan så både være Ax eller mellempar som her, og er villain god nok til at udnytte det kan det være uhensigtsmæssigt. Grundlæggende er det vigtigste at forholde os til vores dynamik-følelse, fremfor en dogmatisk ide om hvad der er bedst i sådanne et spot.


Mere eller mindre readless i starten af en HU, der (i spin-sammenhæng) er så dyb at vi med forventet edge bør prioritere potkontrol (og mulighed for at få lidt kendskab til villains tendenser før vi blotter os) ekstra, tror jeg ellers check bag er klogest her, både da det kan give value men primært da det giver mere potkontrol, og ikke tvinger os til exploitable beslutninger med en marginal hånd, hvis villain laver numre som et checkraise.

Redigeret af All-Out-Put d. 16-03-2016 22:49
20-03-2016 20:26 #4| 0

cbet please

Redigeret af mckrogh d. 20-03-2016 20:26
20-03-2016 20:58 #5| 0

Tror jeg cbetter tæt på hele min range, better lavt i stil med 40

21-03-2016 09:27 #6| 0

better 30-40 (:

25-03-2016 10:48 #7| 0

tænker:


Et flop som dette bliver bliver oftest cbettet med en høj frekvens, da det ikke connecter med så mange af bb's hænder. En god villain vil nok derfor c/r en del! Men mod populationen på de lavere niveauer sker dette ikke så tit. Vi kan derfor forvente at tage ned med et cbet med mange (dårlige) hænder... Derfor cbetter vi ofte.

På de lavere behøver vi ikke tænke nær så meget på balance, da det mere er udnyttelse af folks leaks. Men bliver vores cbet range ikke for svag, hvis vi ikke cbetter hænder som denne, men mange bluffs?? Ellers har vi jo næsten kun Kx i valuerangen?

I så fald better jeg nok 28-34....en lidt lav sizing da bordet ikke er vildt vådt, og vi får en bedre pris på all evores cbet-bluffs (og vi better jo ikke højere fordi det er i value, men samme size med hele rangen).


Pre-flop: Jeg ville altid kun min-raise hu på knap (altså hvis jeg raiser)...


Kom meget gerne med kommentarer til mit input!

Redigeret af jaquemir d. 25-03-2016 10:52
25-03-2016 12:53 #8| 0
jaquemir skrev:tænker:

Et flop som dette bliver bliver oftest cbettet med en høj frekvens, da det ikke connecter med så mange af bb's hænder. En god villain vil nok derfor c/r en del! Men mod populationen på de lavere niveauer sker dette ikke så tit. Vi kan derfor forvente at tage ned med et cbet med mange (dårlige) hænder... Derfor cbetter vi ofte.
På de lavere behøver vi ikke tænke nær så meget på balance, da det mere er udnyttelse af folks leaks. Men bliver vores cbet range ikke for svag, hvis vi ikke cbetter hænder som denne, men mange bluffs?? Ellers har vi jo næsten kun Kx i valuerangen?
I så fald better jeg nok 28-34....en lidt lav sizing da bordet ikke er vildt vådt, og vi får en bedre pris på all evores cbet-bluffs (og vi better jo ikke højere fordi det er i value, men samme size med hele rangen).

Pre-flop: Jeg ville altid kun min-raise hu på knap (altså hvis jeg raiser)...

Kom meget gerne med kommentarer til mit input!

Som du selv er inde på, så er der ingen grund til balance i det her spot, jeg checker ofte bag med TT her, da jeg tror at det bliver svært for os at få noget value i det her spot.


Men folk har det ofte med at bet turn hvis vi checker til dem, og så får vi i det mindste noget ude at vores hånd, så når jeg spiller imod fisk her har jeg nok en cbet frekvenns på små 65-70% hvor meget af det er bluffs eller lavere pairs som 55-88. 4x og 3x kommer meget an på min kicker :)

25-03-2016 12:59 #9| 0
Luckb0x skrev: Som du selv er inde på, så er der ingen grund til balance i det her spot, jeg checker ofte bag med TT her, da jeg tror at det bliver svært for os at få noget value i det her spot.

Men folk har det ofte med at bet turn hvis vi checker til dem, og så får vi i det mindste noget ude at vores hånd, så når jeg spiller imod fisk her har jeg nok en cbet frekvenns på små 65-70% hvor meget af det er bluffs eller lavere pairs som 55-88. 4x og 3x kommer meget an på min kicker :)

Forstår 100%. Giver god mening

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar