Sommerferien 2021

#1| 0

Hvad gør folk med sommerferien 2021?

 

Fruen og jeg har planer om at tage en tur til udlandet, men jeg synes ærligt talt, at det er lidt en gåde at finde rundt i hvad der har åbent, hvad der risikerer at lukke, og hvilke steder der har de bedste/værste restriktioner.

 

Holder I ferie hjemme i DK?

 

Hvilke lande har I i kiggerten, som er fornuftige i forhold til restriktioner, hvis man også gerne vil have mulighed for at komme på restaurant. Vi har inten behov for natteliv på den anden side af midnat, men et par drinks og en flaske vin vil vi sætte pris på.

04-05-2021 18:44 #2| 1

Vi elsker at rejse, men sommerferien bliver i Danmark i år.

Så får vi klaret nogle projekter i fritidshuset.

Jeg har ikke holdt ferie siden COVID-19 blev populært, så jeg har +40 feriedage, der skal brændes af i pr. Jeg håber på en lang rejse i Asien i november/december.

04-05-2021 19:51 #3| 0

Vi spiller også safe og bliver i DK. Udlandet må være til efterår/vinter hvis Corona tillader det.

04-05-2021 19:55 #4| 0

De af jer der påtænker at blive i DK over sommeren, hvad holder jer tilbage? Frygt for at strande i udlandet eller at blive syg?

 

 

 

04-05-2021 19:59 #5| 0
Newtood skrev:

De af jer der påtænker at blive i DK over sommeren, hvad holder jer tilbage? Frygt for at strande i udlandet eller at blive syg?

 

 

 

 

 

For mig er det frygten ved at bestille en ferie og så få en positiv coronatest i dagene op til. Omvendth ar jeg nu gået et år plus uden at få det skidt, så mon ikke jeg klarer mig 3 måneder endnu.
04-05-2021 20:00 #6| 0
Newtood skrev:

De af jer der påtænker at blive i DK over sommeren, hvad holder jer tilbage? Frygt for at strande i udlandet eller at blive syg?

 

 

 

 

 Restriktioner.

Jeg får først tilbudt vaccine i slut maj eller starten af juni, hvis det går, som planlagt.

Desuden har vi allerede planlagt en række projekter i fritidshuset, da vi ikke kunne planlægge udlandsrejser.

04-05-2021 20:12 #7| 0
Moderator

Vi plejer at tage til udlandet hvert andet år og ferie i Danmark hvert andet år.

 

Nu bliver det ferie i Danmark for tredie år i træk. Vi har så givet den fuld skrue, og lejet det fedeste sommerhus vi kunne finde. 

04-05-2021 20:22 #8| 0

Er efterhånden tvunget til at holde ferien i Danmark, når de bliver ved med at rykke vaccineringen tilbage.

04-05-2021 20:32 #9| 1
Newtood skrev:

De af jer der påtænker at blive i DK over sommeren, hvad holder jer tilbage? Frygt for at strande i udlandet eller at blive syg?

 

 

 

 

 Fruen og jeg har vandring i Jylland og/eller kano/tømmerflåde i Sverige i kikkerten. 


Nå vi ikke planlægger at flyve til Sydeuropa eller længere, så er det lidt for ikke at købe flybilletter i god tid og risikere at måtte aflyse det hele fordi bekæmpelsen af Corona får et tilbageslag. Det nytter jo heller ikke at Danmark er åbnet op hvis destinationen ikke er. Så vi pla lægger noget i køre afstand så man ikke strander med flybilletter. 

04-05-2021 20:37 #10| 1

Jeg bestemmer mig muligvis først helt op til nogle få dage før min sommerferie - men er heller ikke typen der går i panik over at tingene ikke er planlagt i god tid.
Trænger til at komme bare lidt ud af landet, så ser på hvilke lande der er åbnet mest op når ferien nærmer sig.
Jeg kan forstå på rejseforsikringsselskaberne at de dækker de fleste steder igen.

04-05-2021 20:42 #11| 0

regner med bare at tage derhen hvor der ikke er karantæne i nogle af retningerne. 

 

Lige været på Mallorca en uge. Havde egentlig booket Kreta men der var tallene steget i mellemtiden så bookede bare om. Var sindsygt lækkert. sport 4-5 timer om dagen, god mad, sol, vin, drinks og godt humør.

 

Eneste bagside var at jeg spillede Beachvolley med en pige som her 10 dage efter åbenbart havde fået corona og så skulle jeg lige 2 dage i karantæne selvom det var så lang tid siden. Fik taget en PCR test igår aftes og nu er jeg fri igen :)

 

 

04-05-2021 20:46 #12| 0

Har i efteråret booked et ret lækkert mobilehome i Kroatien, et vennepar kommer også ned en uge og siger hej. Dengang jeg bookede så det hele da lidt mere lyst ud mht. vaccinationer, men jeg er optimist, kroaterne vil vist meget gerne nøjes med at have restriktioner og ingen coronapas m.m. og turen derned er jo bare tankstationer. Jeg gider ikke en ferie hjemme igen, og langt nemmere at overholde restriktioner dernede, samt at ALT jo foregår udendørs.

 

Mister jeg mine 7-8k depositum overlever jeg jo nok, så er det mere at misse ferien, der gør ondt.

04-05-2021 21:40 #13| 9
Moderator

Jeg kan godt være lidt nervøs for, at alle de danskere, der insisterer på at søge sol, vand og ingen restriktioner, kan være katalysatorer for en ny bølge af nedlukninger. 

 

Man dør ikke af, at undertrykke sine behov en sæson mere. Og Danmark er et ret dejligt land.

04-05-2021 21:57 #14| 0
NanoQ skrev:

Jeg kan godt være lidt nervøs for, at alle de danskere, der insisterer på at søge sol, vand og ingen restriktioner, kan være katalysatorer for en ny bølge af nedlukninger. 

 

Man dør ikke af, at undertrykke sine behov en sæson mere. Og Danmark er et ret dejligt land.

 

 

Tror du, de findes alle de danskere? Spasser de ikke allerede ud herhjemme?
04-05-2021 22:05 #15| 1
Administrator
NanoQ skrev:

Vi plejer at tage til udlandet hvert andet år og ferie i Danmark hvert andet år.

 

Nu bliver det ferie i Danmark for tredie år i træk. Vi har så givet den fuld skrue, og lejet det fedeste sommerhus vi kunne finde. 

 

 Jeg kan godt den weekend

04-05-2021 22:21 #16| 1

Jeg var på Cypern sidste sen sommer for bare at slippe afsted. Et af de eneste lande som stadigvæk havde den rigtige "farve" så ingen isolation ved hjemkomst.

 

Det kan klart anbefales. Vejret var lækkert, fin mad og de fleste viste god hensyn.

 

Der var på det tidspunkt ingen nævneværdige restriktioner udover det sædvanlige med mundbind ved transport, i butikkerne og restauranter/bar.

 

Er heldigvis sluppet væk fra den danske tosseanstalt. Så her står sommerferien i August formentlig på et par uger ved stranden i en Miami eller Califonien. samt 3 ugers kortspil i Vegas.

04-05-2021 23:01 #17| 1

Vi bliver hjemme igen i år. 

 

Ældstesønnen elskede hjemmeferien sidste år, og stod det til ham skulle alle ferier holdes hjemme i Costa del Vemmelev. 

Han synes allerede jeg har lagt "alt for mange planer for hans sidste fri-sommer". (Vi skal male udvendigt træværk og det kommer til at tage max 4-5 timer pr. dag, 2 dage i alt og ikke 2 dage i træk).

 

Mikkmakk har planer om 2 ugers ferie i alt, heraf en uge til at male + lidt familieture, og en uge med golf næsten hver dag.

 

Yngstesønnen og jeg kunne godt finde på at tage en 4-6 dage "et eller andet sted hen" men om det bliver DK eller fx London - dét må tiden vise.  

 

Jeg har 4 ugers ferie og kunne snildt bruge hvert sekund på afslapning hjemme og en-dags-udflugter i DK/Malmø/Nordtyskland.

04-05-2021 23:35 #18| 2
NanoQ skrev:

Jeg kan godt være lidt nervøs for, at alle de danskere, der insisterer på at søge sol, vand og ingen restriktioner, kan være katalysatorer for en ny bølge af nedlukninger. 

 

Man dør ikke af, at undertrykke sine behov en sæson mere. Og Danmark er et ret dejligt land.


Ifølge vaccineplanen der er opdateret pr. 3. maj, så har alle over 55 år fået vaccinen den 1. juli, så jeg vil mene det er forsvarligt.
En uge i Danland er heller ikke uden risiko.

04-05-2021 23:44 #19| 0
Aurvandil skrev:

 

Ifølge vaccineplanen der er opdateret pr. 3. maj, så har alle over 55 år fået vaccinen den 1. juli, så jeg vil mene det er forsvarligt.
En uge i Danland er heller ikke uden risiko.

 

 Du er læge ???

04-05-2021 23:58 #20| 2
hartvig skrev:

 

 Du er læge ???

 

 Nej, men jeg tror det er ordet virolog du leder efter, da en læge heller ikke kan gøre os klogere på om min mening er valid.

05-05-2021 09:10 #21| 1
NanoQ skrev:

 

Jeg kan godt være lidt nervøs for, at alle de danskere, der insisterer på at søge sol, vand og ingen restriktioner, kan være katalysatorer for en ny bølge af nedlukninger.  Man dør ikke af, at undertrykke sine behov en sæson mere. Og Danmark er et ret dejligt land.

 

 

 Det er helt sikkert en forståelig holdning at have.
Personligt arbejder jeg bare hjemmefra efter en ferie så det minimere risikoen for andre ret meget, derudover bliver der testet en del mere end sidste sommer er mit indtryk fra egne oplevelser. Jeg føler at det er mere risiko at invitere 9 venner på besøg til øl og fodbold end en tur til et varmt sted hvor jeg kun er uden for. 

Men dette er alle kun mine meninger og jeg har helt fra starten valgt bare at følge de regler som landende sætter op og så bare stole på de har mere styr på det end mig. 

Redigeret af Allundberg d. 05-05-2021 09:12
05-05-2021 09:11 #22| 0

Fixed

Redigeret af Allundberg d. 05-05-2021 09:12
05-05-2021 21:30 #23| 0
Aurvandil skrev:

 

 Nej, men jeg tror det er ordet virolog du leder efter, da en læge heller ikke kan gøre os klogere på om min mening er valid.

 

 Du har altså ingen relevant uddannelse til at udtale dig om emnet, så er din mening ligegyldig.

Redigeret af hartvig d. 05-05-2021 21:51
14-05-2021 10:25 #24| 0

Jeg kigger pt på ferie i Spanien eller Grækenland.

Grækenland klart mest value for money, men helt håbløst krav om mundbind, også imens man ligger på stranden/ved poolen.


Spanien “kun” når man går rundt. Virker bare stadig voldsomt for en gåtur ved stranden.


Nogen der ved hvor meget de rent faktisk overholder de krav?

14-05-2021 10:38 #25| 0
Moderator
Fantomet skrev:

Jeg kigger pt på ferie i Spanien eller Grækenland.

Grækenland klart mest value for money, men helt håbløst krav om mundbind, også imens man ligger på stranden/ved poolen.

 

Spanien “kun” når man går rundt. Virker bare stadig voldsomt for en gåtur ved stranden.


Nogen der ved hvor meget de rent faktisk overholder de krav?

 

 Jeg er ret sikker på, at både Spanien og Grækenland er noget mere strikse med kravene, end vi er her.

 

Turismen er vigtig, og et stort smittetal er ødelæggende for økonomien.

14-05-2021 10:53 #26| 0
Fantomet skrev:

Jeg kigger pt på ferie i Spanien eller Grækenland.

Grækenland klart mest value for money, men helt håbløst krav om mundbind, også imens man ligger på stranden/ved poolen.

 

Spanien “kun” når man går rundt. Virker bare stadig voldsomt for en gåtur ved stranden.


Nogen der ved hvor meget de rent faktisk overholder de krav?

 

 De går rimelig meget op i det i spanien er min erfaring. Ellers tag noget sportstøj på hvis det er. Du behøver ikke at have maske på når du løber en tur f.eks.

14-05-2021 11:24 #27| 0
Allundberg skrev:

 

 De går rimelig meget op i det i spanien er min erfaring. Ellers tag noget sportstøj på hvis det er. Du behøver ikke at have maske på når du løber en tur f.eks.

 

Hvis det er reglerne, så må La Santa Sport være det bedste valg i år...

14-05-2021 11:38 #28| 0
Aurvandil skrev:

 

Hvis det er reglerne, så må La Santa Sport være det bedste valg i år...

 Som reglerne er pt så helt sikkert. Sidste sommer var reglerne mildere så kan jo sagtens være at kravene bliver sænket igen.


jeg var i Robinson Club her i April på Malllorca (lidt ala la santa bare for tyskere) der havde jeg maske på når jeg gik fra et område til et andet og det var egentlig det. Tænker det maks var 30min om dagen. Resten af tiden ved sport, pool, spa og mad var det ikke nødvendigt. Kun lige når man gik rundt det var et krav.

 

14-05-2021 12:55 #29| 0
Fantomet skrev:

Jeg kigger pt på ferie i Spanien eller Grækenland.

Grækenland klart mest value for money, men helt håbløst krav om mundbind, også imens man ligger på stranden/ved poolen.

 

Spanien “kun” når man går rundt. Virker bare stadig voldsomt for en gåtur ved stranden.


Nogen der ved hvor meget de rent faktisk overholder de krav?

 

 Hvor ser du det henne? Går selv og overvejer en tur til Mallorca i næste uge igen hvis de som forventet bliver gule idag...

14-05-2021 12:57 #30| 1
djoffer skrev:

 

 Hvor ser du det henne? Går selv og overvejer en tur til Mallorca i næste uge igen hvis de som forventet bliver gule idag...

 

 

https://www.spies.dk/rejser/tryg-rejse/rejseinfo

Spanien: 
"I Spanien skal du i øjeblikket bære mundbind på offentlige steder – både
indendørs og udendørs. Det gælder alle – undtagen børn under 6 år. Du
behøver ikke bære mundbind på stranden og ved hotellets poolområde, hvis
du kan holde tilstrækkelig afstand. Generelt skal du holde en afstand
på 1,5 meter."

Grækenland:
I Grækenland skal du i øjeblikket bære mundbind på offentlige steder –
både indendørs og udendørs (også på stranden og ved poolområdet) samt
når du benytter offentlig transport. Det gælder alle – også børn. Du
skal desuden holde en afstand på 1,5 meter.

De græske myndigheder forventes at komme med en opdatering af de lokale
regler inden sommersæsonens start. Vi opdaterer, når vi har ny
information"
14-05-2021 19:11 #31| 0
NanoQ skrev:

Jeg kan godt være lidt nervøs for, at alle de danskere, der insisterer på at søge sol, vand og ingen restriktioner, kan være katalysatorer for en ny bølge af nedlukninger. 

 

Man dør ikke af, at undertrykke sine behov en sæson mere. Og Danmark er et ret dejligtlan

 Hvis man bor i en kommune med et incidenstal på +150 (København, Holstebro osv) så vil jeg mene at risikoen for at blive smittet på Mallorca hvor incidenstallet er under 50, er mindre.


Det tør jeg godt sige selv om jeg ikke er læge.


Jeg bliver hjemme af økonomiske årsager.

14-05-2021 19:22 #32| 0
Moderator
Jigra skrev:

 Hvis man bor i en kommune med et incidenstal på +150 (København, Holstebro osv) så vil jeg mene at risikoen for at blive smittet på Mallorca hvor incidenstallet er under 50, er mindre.

 

Det tør jeg godt sige selv om jeg ikke er læge.

 

Jeg bliver hjemme af økonomiske årsager.

 

 Måske grundet de endnu hårdere restriktioner?

14-05-2021 20:07 #33| 0
NanoQ skrev:

 

 Måske grundet de endnu hårdere restriktioner?

 

 Hvis forskellen i restriktioner har betydning for smittefaren så forstår jeg ikke hvorfor Valencias incidenstal er under 50 mens det er over 150 i Holstebro?

14-05-2021 20:19 #34| 0
Moderator

Ok?

14-05-2021 20:30 #35| 0
NanoQ skrev:

Ok?

 

 ?

 

Debatten er den samme som sidste år hvor jeg mente det var bedre at lukke Storebæltsbroen end at lukke AAL-PMI - forskellen er at nu har vi tal der viser det.

 

Jeg er ikke imod restriktioner og jeg synes det er håndteret godt i Danamrk. For en måned siden mente selv Enhedslisten at vi kunne sige farvel til lamgt de fleste restriktioner når alle over 50 er vaccineret og nu er det så ændret til at vi må vente til at alle voksne har fået tilbudt en vaccine. Jeg tror at sengene står tomme om 6 uger og at grænserne for incidens bliver hævet men det er mit gæt.

14-05-2021 20:43 #36| 0

Mallorca here we come!

14-05-2021 20:46 #37| 0
Moderator
Jigra skrev:

 

 ?

 

Debatten er den samme som sidste år hvor jeg mente det var bedre at lukke Storebæltsbroen end at lukke AAL-PMI - forskellen er at nu har vi tal der viser det.

 

Jeg er ikke imod restriktioner og jeg synes det er håndteret godt i Danamrk. For en måned siden mente selv Enhedslisten at vi kunne sige farvel til lamgt de fleste restriktioner når alle over 50 er vaccineret og nu er det så ændret til at vi må vente til at alle voksne har fået tilbudt en vaccine. Jeg tror at sengene står tomme om 6 uger og at grænserne for incidens bliver hævet men det er mit gæt.

 

Det er da vist kun dig, det debatterer... 🙂

 

 

14-05-2021 20:51 #38| 2
NanoQ skrev:

 

Det er da vist kun dig, det debatterer...

 

NanoQ skrev:

Jeg kan godt være lidt nervøs for, at alle de danskere, der insisterer på at søge sol, vand og ingen restriktioner, kan være katalysatorer for en ny bølge af nedlukninger. 

 

Man dør ikke af, at undertrykke sine behov en sæson mere. Og Danmark er et ret dejligt land.

 

 

NanoQ skrev:

 

 Jeg er ret sikker på, at både Spanien og Grækenland er noget mere strikse med kravene, end vi er her.

 

Turismen er vigtig, og et stort smittetal er ødelæggende for økonomien.

 

NanoQ skrev:

 

 Måske grundet de endnu hårdere restriktioner?

 

NanoQ skrev:

Ok?

 

NanoQ skrev:

 

Det er da vist kun dig, det debatterer...

 

 

14-05-2021 21:10 #39| 0
Moderator

keder du dig? 🙂

15-05-2021 07:39 #40| 0
NanoQ skrev:

keder du dig?

 

Nej.

15-05-2021 09:44 #41| 0

For første gang i 25 år skal fruen og jeg på en vaskeægte chartertur med Spies. Jeg frygter alle mine fordomme om charterrejser bliver opfyldt. Turen går til Kreta. Det bliver i august, så vi er begge vaccinerede. 

16-05-2021 22:37 #42| 0

Villa med pool i Spanien!
Hvis man må er jeg væk og det kan kun gå for langsomt!

23-05-2021 09:52 #43| 0

Er der nogle herinde der kan foreslå en god campingplads i DK, hvor man kan leje hytter til en  max 1000ish i døgnet? Vi er 2 voksne og 1 barn på 2 år. 

Det må gerne være i et område hvor der er nogle seværdigheder / aktiviteter man kan komme til uden at skulle køre for langt. 

PFT 😎

23-05-2021 10:10 #44| 1
OleBjur skrev:

Er der nogle herinde der kan foreslå en god campingplads i DK, hvor man kan leje hytter til en  max 1000ish i døgnet? Vi er 2 voksne og 1 barn på 2 år. 

Det må gerne være i et område hvor der er nogle seværdigheder / aktiviteter man kan komme til uden at skulle køre for langt. 

PFT

 Emmerbølle camping på Langeland kan anbefales herfra. Stor plads ved vandet med masser af hyttemuligheder, samt geder og kaniner der kan fodres og poolområde. Om Langeland har hvad i søger af oplevelser, skal jeg lade være usagt.

 

23-05-2021 11:11 #45| 0

Vi skal vist ingen steder. Bor i Malaysia, og hvis jeg skulle tage til Danmark står den på to ugers hotel-karantæne, når vi kommer tilbage hertil (+ man skal have speciel tilladelse for at komme ind igen). Vi var heldige sidste år, at vi nåede lidt rundt i Malaysia (Perhentian, Langkawi x 2, Kota Kinabalu), men de sidste 4 måneder har vi ikke haft lov til at forlade byen - og det er lige blevet strammet endnu mere op, så alt er lukket fra 20-08. :(

 

Til gengæld har vi lovet at passe hus for en veninde i 6 måneder, så flytter snart i bungalow med privat pool, maid, gartner og 2 biler. Det hjælper lidt på det :) 

23-05-2021 11:52 #46| 0
Moderator

http://www.westerncamp.dk/

 

Dey var en stor succes, da vi var der for nogle år siden.

 

Rigtigt fine hytter og masser af aktivitet på pladsen. Især hvis man er til cowboydere, indianer og countrymusik. 🙂

23-05-2021 12:01 #47| 0

Er der nogen, der har erfaring med et sommerhus, med indhegnet grund? 
Har lige fået en hundehvalp, så jeg gad godt familien kunne komme lidt ud af lejligheden og lade hunden have en have :)

23-05-2021 12:03 #48| 0
Andydane skrev:

 Emmerbølle camping på Langeland kan anbefales herfra. Stor plads ved vandet med masser af hyttemuligheder, samt geder og kaniner der kan fodres og poolområde. Om Langeland har hvad i søger af oplevelser, skal jeg lade være usagt.

 

 

NanoQ skrev:

http://www.westerncamp.dk/

 

Dey var en stor succes, da vi var der for nogle år siden.

 

Rigtigt fine hytter og masser af aktivitet på pladsen. Især hvis man er til cowboydere, indianer og countrymusik.

 

 Tak for forslag. Jeg vil se nærmere på begge 👍 Keep ‘em coming 😉

23-05-2021 12:11 #49| 0
Advisored skrev:

Er der nogen, der har erfaring med et sommerhus, med indhegnet grund? 
Har lige fået en hundehvalp, så jeg gad godt familien kunne komme lidt ud af lejligheden og lade hunden have en have :)

 

 Min søster har et nyt sommerhus i Arrild (Sønderjylland). De har selv hund, så haven er indhegnet. Sig til hvis du kunne tænke dig link til huset. 

23-05-2021 16:09 #50| 1
OleBjur skrev:

Er der nogle herinde der kan foreslå en god campingplads i DK, hvor man kan leje hytter til en  max 1000ish i døgnet? Vi er 2 voksne og 1 barn på 2 år. 

Det må gerne være i et område hvor der er nogle seværdigheder / aktiviteter man kan komme til uden at skulle køre for langt. 

PFT

 Vorbasse Camping - det ligger 15km fra Legoland.  


Der ligger svømmehal på den anden side af vejen,  hvor man har gratis adgang som campist.


Der er skønne legepladser, som passer fint til små børn .. og legepladser til større børn også. 


Der er masser af hyggelige familieaktiviteter i løbet af ugen. 


Stort velassorteret fælleskøkken med nåde ovne, kogeplader og opvaskemuligheder.

 

Der et masser af seværdigheder og aktiviteter inden for overskuelig køreafstand af Vorbasse.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar