Sommerferie 2015

#1| 0

Står og skal planlægge den kommende sommerferie, og kunne godt bruge lidt inspiration.

Går selv og tænker Sicilien/Sardinien, nogen der har erfaringer med disse steder?

Ting vi søger:

Bownty beaches
30grader
God mad + vin. (Er træt af et all inclusive hotel hvor man spiser det samme hundeæde i 7 dage)
Natur / kulturelle seværdigheder.
Sports aktiviteter.

Tænker at en flyvetur på 6-8 timer er maks, da vi kun planlægger at være væk i 8 dage.


Hvor ville du tage hen hvis du skulle tage højde for ovenstående?

På forhånd tak :).

19-01-2015 19:51 #2| 0

Hvis i tager til Sicilien så prøv at få kontakt til et lokalt bondekøkken. Man skal nok kende nogen på øen som kan skaffe kontakt.

Var der i april hvor vi blev kørt op i bjergene af nogle lokale som vi var kommet i kontakt med gennem venners venner. Det er et af de bedste måltider jeg har fået i mit liv. Alt var lavet helt fra bunden - selv vinen og limoncelloen (staveplade).

Der hvor vi spiste var der ikke skilt udenfor og kan heller ikke findes på nettet. Derfor er kontakter altafgørende.

19-01-2015 20:46 #3| 0

Har desværre ikke selv været på Sicilien, men kender mange, der har været der og er blevet taget med storm.
Tænker også at Portugal kunne være en mulighed. Algarve er i hvert fald fine strande, god mad og også kultur. Overvej også Madeira. Toplækkert sted med natur og mad.
Mallorca? De rige flokkes dernede i disse år...

19-01-2015 22:07 #4| 0
OP

Har faktisk kigget på sådan en tur som du beskriver prangstar, på Sicilien. Helt sikkert noget der skal prøves, hvis det bliver der :).

Ja hvorfor har jeg slet ikke haft Portugal i tankerne..
Nogen der kan svare på hvordan leveomkostningerne er Italien kontra Portugal /Spanien, hvor får jeg mest for mine turist penge?

Hvad med Portugal, er Portvin udbredt uden for Douro dalen? Som i billigere end herhjemme??

Ved ikke om Mallorca bliver for crowded, eller om det bare er noget jeg forestiller mig.

19-01-2015 22:19 #5| 0

Bounty beach= San Vito Lo Capo. Nap en flyver til Palermo og lej en bil derfra. Fantastisk strand, masser af frisk fisk og god vino.

I forlængelse af Prangstar er de fleste agriturismo nuts. Lokal opvartning med egne råvarer og hyggelig beboelse.

Et lækkert alternativ på Sicilien kunne være vulkanøen Stromboli. Du sejler blandt delfiner derud og får en lækker ø med super restauranter, lækre hoteller og fine vulkanstrande.

Anyways, alt på Sicilien er fantastisk hvis du holder dig fra krydstogthavnene.

19-01-2015 22:20 #6| 0

Sicilien er ret billigt, hvis man holder sig fra de dyre og dårlige turistfælder som der desværre er nogle stykker af.

Det sted jeg beskrev før åd og drak vi på i fem timer og kom af med 20 euro hver. Det var også vennepris.

Husk at man ikke lægger drikkepenge på Sicilien så det skal ikke oveni hvis du sammenligner priser med andre steder.

19-01-2015 22:22 #7| 0

taormina det har hvad du leder efter kan virkelig anbefales

20-01-2015 00:38 #8| 0

Sicilien er fantastisk, især til bilferie ol.
Taormina er god at besøge men ikke værd at bo i. For turistet.
I oliveri ligger Siciliens bedste isbar.
Folk er generelt fantastiske på hele øen. Palermo er en fed by. Masser af liv.
Francavilla DI Sicilia var et meget venligt sted. Og et godt sted at cykle til havet fra, hvis man er til den slags.
Castiglione DI Sicilia er lidt, "rosens navn-agtig"
Fantastiske veje at køre i bil på...

20-01-2015 06:46 #9| 0
OP

Det lyder til det bliver Sicilien. Så lad os fokusere på det. Lyder til at der er mange der har erfaringer derfra. Nogen der har specifikke hotel forslag. Igen snakker vi 4+, og helst et blue couple/ ingen børn?

Hvad skal vi opleve?

Restaurenter, hvad er must visit - og hvor får jeg value for money.
Ikke mindst hvad skal jeg undgå?

Beklager stavebøffer, er skrevet fra mobilos.

Redigeret af AnMKr d. 20-01-2015 06:49
20-01-2015 10:34 #10| 0

Jeg har været begge steder. Sardinien har de bedste strande, så hvis det betyder meget, ville jeg overveje Sardinien en ekstra gang.

På Sicilien vil jeg ligeledes fraråde Taormina som opholdssted - der er simpelthen for mange turister - men det er meget fint at besøge.

20-01-2015 11:39 #11| 0

Da jeg var i Taormina i august var der ikke overbefolket af turister så jeg kan ikke genkende det billede.

/N-V-M

20-01-2015 17:24 #12| 0
OP

Tak for svarene allesammen.

Tror det bliver Sicilien :).

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar