Snydt eller ej?

#1| 0

Hej PN

 

Jeg er kunde hos CallMe og har været det i lidt over 2 årog været fint tilfreds. Den anden dag tænker jeg, at jeg må ind og se om mit abonnement kan gøres billigere. Til min overraskelse finder jeg ud af, at Callme har oprettet 2 abonnementer til mig i sin tid og 2 telefonnumre. Det er ikke noget jeg har tænkt synderligt over, jeg har bare betalt min regning, det er selvfølgelig uheldigt og smådumt. Når men jeg er aldrig blevet informeret om dette abonnement eller modtaget noget med posten f.eks. Simkort eller aftale. Jeg ringer til callme for at afklare, de kan ikke gøre andet end at opsige abonnementet det er bare ærgerligt får jeg at vide lol. Jeg skriver en klage og får at vide de gerne vil give 500 kr. for deres fejl. Det drejer sig om 3200 kr... 

 

Jeg skriver tilbage, at jeg tror de har misforstået og at beløbet er meget højere end de 500 kr. Men her til morgen holder de fast i de 500 kr. 

 

Hvad er mit næste move? Kan jeg overhovedet gøre noget eller skal jeg bsre acceptere de 500?

 

Redigeret af Kongs d. 08-03-2019 08:34
08-03-2019 08:37 #2| 1

Hvis det står i din ordrebekræftelse som du fik for 2 år siden, synes jeg ikke du er blevet snydt. 

08-03-2019 08:44 #3| 0

Der er teleankenævnet for sådanne sager. Hvordan du står afhænger bl.a. af, om du kan bevise, at selskabet har begået fejl. At de tilbyder 500 kr. nu som forlig, betyder ikke nødvendigvis, at de vil anerkende fejl under en sag. Det betyder også noget for vurderingen, om du burde have reageret før.

08-03-2019 08:56 #4| 3

Minder mig i øvrigt om TDC i tidernes morgen, der af egen kraft foreslog mig at fjerne fastnettelefonen fra mit abonnement, fordi jeg så kunne spare 20 kr om måneden. Da første regning kom, havde de tilføjet et gebyr på 1000 kr for "produktskift". Jeg meddelte, at mit abonnement herefter var at betragte som opsagt, og de kunne forrette deres afføring i det store bassin omkring de 1000 kr. De ringede og foreslog 500, men jeg sagde nej, og de gjorde ikke yderligere. Det er indimellem nemmere, når man ikke er den, der har penge til gode.

08-03-2019 09:29 #5| 0

Det er da ærgerligt at have betalt for meget, og irriterende at callme har lavet sådan en fejl.
Det er også en lidt lille kompensation de tilbyder, men ret ok faktisk at de vil.

Men det er godtnok også sløset af dig at du ikke kontrollerer beløb og betalinger i 2 år!!!
Går ud fra du valgte callme for at få et billigt abonnement, og så får du et hammerdyrt et, og betaler bare i 24 måneder?

Gå efter en lidt større kompensation, og sig tak

God weekend

08-03-2019 09:40 #6| 0
OP

Altså jeg jeg har kvitteringer på aftalen omkring mit nuværende nummer og abonnementbetingelser. Det var tilbage i 01-11-2016. Jeg har aldrig modtaget andet. 

08-03-2019 09:42 #7| 0
OP
Brunen skrev:

Det er da ærgerligt at have betalt for meget, og irriterende at callme har lavet sådan en fejl.
Det er også en lidt lille kompensation de tilbyder, men ret ok faktisk at de vil.

Men det er godtnok også sløset af dig at du ikke kontrollerer beløb og betalinger i 2 år!!!
Går ud fra du valgte callme for at få et billigt abonnement, og så får du et hammerdyrt et, og betaler bare i 24 måneder?

Gå efter en lidt større kompensation, og sig tak

God weekend

 

 Enig jeg har vitterligt ikke tænkt over det, da jeg også købte en telefon på afbetaling samtidig med skiftet. Få større kompensation, de holder jo fast i de 500.

08-03-2019 09:42 #8| 0

Så burde sagen vel være rimelig klar, hvis der ingen steder står oplyst, at du også har det andet abonnement.

08-03-2019 09:44 #9| 0
OP
GodPreben skrev:

Så burde sagen vel være rimelig klar, hvis der ingen steder står oplyst, at du også har det andet abonnement.

 

 De mener, at de har sendt det andet simkort/abonnement sammen med telefonen i sin tid. Det har de ikke...

08-03-2019 09:46 #10| 0
Kongs skrev:

 

 De mener, at de har sendt det andet simkort/abonnement sammen med telefonen i sin tid. Det har de ikke...

 

 Sygt. Men det er vel dem, der står for at bevise det.

 

Det giver jo sig selv, at man dengang havde taget kontakt, hvis man havde modtaget et simkort for meget. 

 

Du er sikkert i kontakt med studiejobbere/sabbatår, bed om at tale med en, der har noget at sige/bestemme.

Redigeret af GodPreben d. 08-03-2019 09:46
08-03-2019 10:25 #11| 1
Kongs skrev:

 

 De mener, at de har sendt det andet simkort/abonnement sammen med telefonen i sin tid. Det har de ikke...

 

 

Jeg synes de har en meget dårlig sag hvis det andet simkort aldrig har været benyttet. Du må bede om at tale med en overordnet til de der kundeservicemedarbejdere.
08-03-2019 10:48 #12| 0
wombart skrev:

 

 

Jeg synes de har en meget dårlig sag hvis det andet simkort aldrig har været benyttet. Du må bede om at tale med en overordnet til de der kundeservicemedarbejdere.

 

Det har de så ikke kan jeg fortælle dig.

Masser af folk køber en ekstra telefon med godrabat mod man tager en ekstra abn. derved ligger der masser af døde simkort rundt omkring som der betales for.
Det eneste man skal huske er at opsige abn. når man kan 6-12-24 måneder eller hvad der er aftalt.


08-03-2019 10:50 #13| 0
pantherdk skrev:

 

Det har de så ikke kan jeg fortælle dig.

Masser af folk køber en ekstra telefon med godrabat mod man tager en ekstra abn. derved ligger der masser af døde simkort rundt omkring som der betales for.
Det eneste man skal huske er at opsige abn. når man kan 6-12-24 måneder eller hvad der er aftalt.


 

 Det er faktisk sandt nok. Ofte er man bundet i x-antal måneder, men hvorfor skulle det i så fald ikke have kørt over det oprindelige abonnement?

 

@kongs 

Det kan du tjekke, hvilket abonnement den tilhører.

08-03-2019 10:56 #14| 0
pantherdk skrev:

 

Det har de så ikke kan jeg fortælle dig.

Masser af folk køber en ekstra telefon med godrabat mod man tager en ekstra abn. derved ligger der masser af døde simkort rundt omkring som der betales for.
Det eneste man skal huske er at opsige abn. når man kan 6-12-24 måneder eller hvad der er aftalt.


 

 

De må jo kunne se i deres system om han har modtaget en ekstra billig mobil i mod at have 2 simkort.

Hvis dette ikke er tilfældet, og det andet simkort aldrig har været aktiveret, kan jeg ikke se det som andet end svindel.

Kan det være en sælger som har smidt en masse ekstra abb. ud til kunderne for at score kommision?

Svindel eller i det mindste ekstremt dårlig kundeservice!
08-03-2019 11:03 #15| 0
OP

Jeg har i sin tid bestilt en ny telefon hos callme med mit nuværende telefonnummer i forbindelse med skifte af teleselskab. Jeg modtog min daværende samsung telefon med mit nuværende simkort. Jeg har aldrig set skyggen af information, simkort eller en aftale omkring tlf nr. 2.

 

Har skrevet mail/klage nummer 3 nu og afventer svar. Kort sagt har jeg sagt jeg kan sende kvitteringer på den aftale vi har indgået og at jeg ikke kan aceeptere kompensation på de 500 kr. 

Redigeret af Kongs d. 08-03-2019 11:09
08-03-2019 11:13 #16| 0
Moderator

Du skal have fundet den oprindelige ordrebekræftelse. Står det ekstra abonnement ikke her, har du måske en sag.

 

Husk at de kan og vil finde selvsamme ordrebekræftelse samt evidens for at den er sendt til dig.

08-03-2019 16:14 #17| 0

Jeg opdagede at det samme var sket for mine forældre ( også )hos CallMe. De havde et nr som de ikke havde kendt til i 4år. De blev kompenseret for det hele, uden egentlig at skulle bevise det helt store.

08-03-2019 16:38 #18| 0

Callme har også svanset mig på den helt grumme klinge, endte med at betale over 1.000kr for 3 måneders abonnoment, hvor de første 2 skulle have været gratis :D Betalte for at komme ud af det i en fart og tilbage til min gamle udbyder.

08-03-2019 16:59 #19| 0
Kongs skrev:

Jeg ringer til callme for at afklare, de kan ikke gøre andet end at opsige abonnementet det er bare ærgerligt får jeg at vide lol. Jeg skriver en klage og får at vide de gerne vil give 500 kr. for deres fejl. 

 

 

 Enten har de lavet en fejl og betaler det hele tilbage eller også har de ikke lavet en fejl og giver dig 0 kroner tilbage.

Jeg skal ikke kunne sige hvem der har dummet sig her, men det virker lusket at de prøver at spise dig af med 500 efter at have indrømmet deres fejl.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar