SNG CHALLENGE: $100 - $10.000. A grinder returns

#1| 56

Disclaimer:

Min Pokernet profil har været inaktiv i de senere år. Men jeg har fulgt med på sidelinjen på dette legendariske site, og nu er vil jeg forsøge at give lidt tilbage. Det er mit håb, at der stadig er brugere på PN, som vil få noget ud denne tråd :)

 

Mine indlæg vil have det format, som jeg selv foretrækker, når jeg læser andres challenges: 

Der er selvfølgelig ingen challenge uden grafer og memes :) 

Men udover resultater, vil jeg dele lidt om min baggrund og kvalifikationer, og måske drysse nogle strategiske tanker hist og her. 

Jeg anser ikke mig selv som ekspert, men jeg tror på at man lære mest ved uddybe sine perspektiver.  



 TIDLIGERE RESULTATER 

 

Grafen mangler ca. 10k spins med fin succes. 

Udfladningen er kurven skyldtes hovedsageligt to ting: 1) lavere stakes 2) Overgang til hyperturbos = lavere ROI pr. spil

 

 HVORFOR DENNE CHALLENGE

  • For at bevare motivationen. Uden et større mål, er jeg ufokuseret og bliver hurtigt doven. 
  • Fordi jeg er et sted i mit liv, med fuldtidsjob, kæreste, og mursten, hvor jeg kan se i krystalkuglen, at poker snart kommer til at fylde endnu mindre. Denne challenge er derfor min måde at vride de sidste dråber ud af kluden :)
  • Jeg vil give noget tilbage. Derfor vil jeg være helt åben op for min strategi og tilgang. Hvis jeg kan hjælpe nogen til at blive en bedre pokerspiller, vil det kun være et plus :) Så jeg vil besvare alle spørgsmål, så præcist og ærligt som jeg kan. 
  • Jeg håber at kunne vise, at man stadig kan bygge en bankroll op fra bunden gennem SNGer, og at der stadig er lidt penge at hente.
  • Corona - Det er år siden at pokersiderne har haft så meget trafik. Og de mange hjemmeaftenener skal bruges produktivt :) 

 


 MIN BAGGRUND 

 

Begyndelsen

Siden jeg første gang, så Gus flexe sin biceps på Zulu i 00’erne, har jeg elsket poker. Jeg slugte alt, hvad jeg kunne komme i nærheden af fra Thepokerbay, og er stadig en kæmpe fanboy den dag i dag.

 

Min egen “pokerkarriere” startede sikkert, som de flestes fra den tid. 50kr sitngoes med gymnasiedrengene, som med tiden blev 1-2kr cashgame, samt lidt sporadisk online poker hist og her. Først i mit sabbatår begyndte jeg, at tage spillet mere seriøst: Købte medlemsskab af DeucesCracked, og begyndte at arbejde på mit spil. 

Af uransagelige årsager, blev SNG’er mit main game. Og med hjælp fra Collin Moshman og DC, blev jeg en minimalt vindende spiller på $2-7 niveauet. Men jeg vidste, at der stadig var ting jeg manglede at lære…

 

Forandring

En dag faldt jeg over et opslag fra en SNG-guruen Glitlr. Glitlr var en af de bedste low-mid stakes SNG-grindere for sin tid. Hans ROI var uhørt.  

Glitlr var ved at lave en CFP-stald, SNGProtege, og jeg udfyldte ansøgningsskemaet med det samme. Kort tid efter skrev jeg under på en kontrakt, som $6.5 9-mands turbo SNG hest :)  

Fra aller første coaching session skulle det vise sig at være den bedste beslutning, jeg har taget for mine pokerresultater.

 

Dengang blev SNGer spillet super TAG. Det var hvad man havde lært af Harrington og de andre kanoner. F.eks. vidste man, at hvis man skubbede 10bb med AT fra CO, blev man kun kaldt af bedre hænder. Var man rigtig heldig flippede man mod niere :) 

Ét tip, som derfor fundamentalt ændrede min tilgang til spillet var:

Hvis du KUN bliver 3-bettet af bedre hænder end AT, og derfor folder AT til et 3-bet, hvorfor så ikke minbette ATC. For hvad er forskellen, på 72o og AT - foruden et par blockere - hvis du alligevel har tænkt dig at folde til et 3-bet?

Det lyder måske langt ude i dag, men husk på, at dette var en tid, hvor man forsvarede sin big blind i LANGT mindre grad. Alle regs brugte den samme TAG spillestil, og i og med jeg jo havde spillet på samme måde indtil da, kunne jeg hurtigt se potentialet i tankegangen.

Grundet den legendariske coaching, jeg fik hos SNGProtege, stak min ROI hurtigt af. 

Jeg fandt denne graf i arkivet:

 

 

Fra elev til lærer

Alt hvad jeg lærte delte jeg villigt med min kammerat og Pokernets tidligere videoinstruktør Lallez0r. Jeg er sikker på, at han vil indrømme at han, uden mig, aldrig var blevet den chef han skulle ende med at blive ;)

Lalle og jeg skulle senere åbne vores eget lille 2-mands pokerkontor i et kontorhotel på Amager. Det blev vores lille base. Vores 9 kvadratmeter var, foruden vores to hæve-sænke borde, udstyret med whiteboard, elkedel og et lille køleskab fyldt til randen med bajere og blå Monster. Det var sgu tider :)

Jeg glemmer aldrig, da ejendommens selvfede administrator hang det lille skilt med vores “firmanavn” på døren: ATC CONSULTING

Så var stilen li’som lagt.

 

Efter min kontrakt sluttede, begyndte jeg selv at undervise. Det var aldrig i stor skala, men jeg havde blandt andet McKrogh igennem maskinen - også han skulle blive instruktør her på PN :P 

 

Igennem årene har jeg spillet næsten alle SNG-formater. Da spins kom frem, døde 18 og 9-mands ud og i en årrække, var spins det eneste format jeg spillede.

Efter endt studie, og fuldtidsjob, har jeg siden 2017 spillet lidt af hvert alt efter lyst - og ude store resultater. Om det skyldtes rust, varians eller at spillet er vokset fra mig må denne challenge vise...

 

 MINE FORUDSÆTNINGER 

Tilbageblikket på mit eget pokerliv inspirerede nogle tanker om min tilgang og mindset, samt hvordan det vil påvirke denne challenge:


Mine svagheder:

  • Er rusten. Jeg har ikke spillet specielt meget de sidste år, og der har været lange perioder, hvor jeg ikke har spillet overhovedet.
  • Ekstremt risiko avers. Jeg har en tilbøjelighed til at gøre det sikre, i stedet for at presse mine evner. Derfor har jeg, selvom jeg har haft rullen, aldrig etableret mig på højere stakes end $15-niveauet. 
  • Må nok indrømme, at jeg er pænt resultatorienteret. Min selvtillid er stærkt forbundet med mine resultater, og dårlige resultater påvirker mig langt mere negativt, end gode resultater påvirker mig positivt. 

 Mine styrker:

  • Kan spille mange SNGs ad gangen (Op til 30)
  • Erfaring fra over 100k SNGs - jeg har gjort det her før.
  • Kan spille de fleste SNG-formater. 18m, 9m, 6max, spins, hypers, KOs. Og det vil jeg også komme til i denne challenge. 
  • Jeg har intet problem, med at gå ned i stakes, hvis BRM kræver det.

Listerne kunne være meget længere, og bliver det måske også hen ad vejen. Jeg vil ihvertfald forsøge at være ærlig for mine blinde vinkler.



Wish me good luck(in the long run)

Redigeret af Krillen d. 28-03-2020 13:01
28-03-2020 13:01 #2| 11
OP

REGLER
 Startrulle på $100. Kan jeg ikke fylde et sæt med $3.5, indsætter jeg det nødvendige, dog aldrig til over $100. Jeg vil derfor ikke spille stakes under $3.5. 
 Jeg vil opdatere mine resultater minimum hver mandag, når jeg rykker op i stakes og hvis det har været en særlig god/dårlig dag. 
 Limits og formater vil jeg ændre løbende, alt efter action, tid på dagen, humør osv. 
 Da jeg ikke længere har en solid fornemmelse for, hvilke formater der er mest value i, vil jeg løbende teste forskellige formater.

Vil indledningsvis bygge rullen på small stakes 18m, da mine erfaringer fortæller mig, at man med meget lav varians kan holde en solid roi.
Her er mine resultater for $3.5 18m og $7 18m:

$3.5 18m:

 

$7 18m:



PROGRESSION

$100-350: $3.5 18m
$350-600: $3.5 + $7 18m
$600-1500: $7/10 18m, 9m KO + $5/10 6m HT KO’s
$1500-TBD: Træffer beslutning senere, når jeg har et bedre overblik over landskabet.


BANKROLL:

28/3-2020: $100

30/3-2020: $293

06/4-2020: $323

 

Redigeret af Krillen d. 07-04-2020 10:53
28-03-2020 13:07 #3| 0

Stærkt - ser frem til at følge med. 

28-03-2020 13:08 #4| 0
Vegas CHEF

Det ser spændende ud og fedt at du er tilbage.

 

Jeg kan virkelig godt lide at du er så struktureret og virker meget professionel og solid i din tankegang.

 

Held og lykke - held tror jeg ikke du behøver dog.

28-03-2020 15:08 #5| 0
OP
Allfen skrev:

Stærkt - ser frem til at følge med. 

Hyggeligt at høre fra dig :) Spiller du stadig? 

 

 

TUD73 skrev:

Det ser spændende ud og fedt at du er tilbage.

 

Jeg kan virkelig godt lide at du er så struktureret og virker meget professionel og solid i din tankegang.

 

Held og lykke - held tror jeg ikke du behøver dog.

Tak TUD.

Lidt skrub har aldrig skadet nogen :) 

 

28-03-2020 15:22 #6| 0

Lyder som et fedt projekt, jeg hepper med ....GL!

28-03-2020 16:53 #7| 0

Der er ikke mange på PN der er lykkes med en challenge. Er der nogen?

Jeg tror du har en god chance. Kæmpe GL! 

28-03-2020 18:05 #8| 0

Kæmpe GL!

28-03-2020 19:37 #9| 0

GL bliver RIGTIG fedt at følge! :-)

29-03-2020 13:41 #10| 0
Krillen skrev:

Hyggeligt at høre fra dig :) Spiller du stadig? 

 


 



Meget begrænset - tiden er ikke så meget til det. Husker dog tydelig min Bet, min Bet, min Bet 😀

29-03-2020 21:06 #11| 41
OP

Tusind tak for opbakningen! Det giver sgu motivation til at sidde at hakke small stakes :P 
Det ligner dog en lynoprykning - har næsten triplet rullen på de første 90 spil :) BR siger $272!

 

Mix af 18m og 9m $3.5

30-03-2020 07:28 #12| 0

Strooong.....

30-03-2020 08:41 #13| 0

fedt! og flot!

30-03-2020 08:53 #14| 0

Glæder mig utrolig meget til at følge med. Virkelig fed indledning, og du lyder sympatisk. Kæmpe GL!

30-03-2020 13:51 #15| 0

Skrub sendt ven. Synes der mangler lidt lir bilder her i tråden??? 

30-03-2020 14:16 #16| 0

Kun hørt godt om dig fra lallez0r back then, så er sikker på du nok skal rense denne challenge uden probs ! :) HF champ

30-03-2020 17:32 #17| 3
OP
UTGwithURmom skrev:

Skrub sendt ven. Synes der mangler lidt lir bilder her i tråden??? 

 

I min verden er der intet mere lir end grafer mate :P Men hvad savner du? 

 

 

 

 

Har opdateret rullen med de nyeste tal efter jeg afsluttede min første session i går. Er endnu engang glad for opbakningen og den gode start. 

 

 

Planen er så småt, at begynde at mixe $7 18m ind. 

30-03-2020 18:06 #18| 0
Krillen skrev:

 

I min verden er der intet mere lir end grafer mate :P Men hvad savner du? 


 

 Nogle gode curls ;) 

 

Ser godt ud! - Får også renset PLO tours, kig forbi 

30-03-2020 19:06 #19| 2

Stærkt spillet. vil du smide et par standard spots op herinde med dine beslutninger og overvejelser?

31-03-2020 14:26 #20| 0

er det Turbo eller normale du spiller ?

31-03-2020 14:47 #21| 1
malaelan skrev:

er det Turbo eller normale du spiller ?

 

 Han spiller turbo og hyper :)

01-04-2020 13:28 #22| 0

Emil 

Savner helt dagene på SNGProtege samt vores efterfølgende sessioner! Det var sku lærigt og sjovt!

 

Du crusher denne challenge - no doubts!

 

Godt at "høre" fra dig igen 

02-04-2020 10:27 #23| 0

Spændende blog, kommer til at følge nøje med :)

 

Troede faktisk ikke det var så profitabelt at grinde SNGs længere; hvad er din erfaring med ROI ift. de forskellige typer (6max, 9max etc)?

07-04-2020 10:52 #24| 8
OP

Update herfra

 

Har været stille i nogle dage, da jeg fik et staking tilbud, som jeg ikke kunne sige nej til. 

Derfor har størstedelen af min tid er gået med at spille $10+25 6max KO Hyper Turbos (det har dog ikke været super sjovt indtil videre :P). 

 

I mit hoved er det “snyd” at medregne resultater, som ikke er naturlig del af progressionen i min challenge. Men da min micro volume kommer til at blive lavere end forventet i en periode, mens staken står på, kommer det til at gå lidt langsommere at nå i mål… Jeg vil stadig spille micros, når der ikke er trafik på højere limits eller at spillene er for reggish. 


Resultater (uden stake):

 


 

 

RekiB skrev:

Stærkt spillet. vil du smide et par standard spots op herinde med dine beslutninger og overvejelser?

Lige nu, er jeg stadig at jeg er ved at komme tilbage i form :) Men jeg vil gerne smide nogle spots op på et tidspunkt, når jeg har genvundet selvtidlliden.  

 

mckrogh skrev:


Savner helt dagene på SNGProtege samt vores efterfølgende sessioner! Det var sku lærigt og sjovt!

 

Du crusher denne challenge - no doubts!

 

Godt at "høre" fra dig igen 

 Ty mate! Det var gode tider :) Håber stadig du har tid til at minbet/folde engang imellem :D

 

gafny skrev:

Spændende blog, kommer til at følge nøje med :)

 

Troede faktisk ikke det var så profitabelt at grinde SNGs længere; hvad er din erfaring med ROI ift. de forskellige typer (6max, 9max etc)?

 Du har nok ret i, at pengene ikke er så store i SNGs som de har været. Men ift. at jeg skulle omskole mig til f.eks. cash game, og den tid det ville tage for mig at blive profitabel, tror jeg personligt at det giver mest mening at blive ved med det jeg kender :)

 

ROI er en sjov fætter... Min erfaring er, helt generelt, at hvad er der er muligt at opnå bliver totalt undervurderet af langt de fleste. Selv for år siden, da spillene var blødere end i dag, mente mange at det var umuligt at slå $15 9 & 18m SNG's med mere end 5-8%, hvis man var rigtig chef. Det har jeg aldrig fået bekræftet. De aller bedste er sjældent på sharkscope, og der er så lidt content SNG content derude, så det er svært at få et indblik i hvad der adskiller de bedste fra de gennemsnitlige, men pæne to-cifrede ROIs var ikke uset. 

 

Ift. 18/9/6max, så er min erfaring (og tommelfingerreglen) at højere ROIs opnåes jo flere spillere der er med... Mine resultater er dog pænt outdatede, men jeg regner med at forsøge mig med alle de gængse formater inden denne challenge er slut. Så lad mig vende tilbage på denne, på den anden side :) 

 


07-04-2020 22:25 #25| 0

Er det muligt at du sætter fin overskrift over tallene i det ellers fine summary du har i dette billede der følger dine status updates? Gør det lidt nemmere at forstå hvad de repræsenterer, uden man selv skal til at udlede det 🙂

 


Glæder mig til at høre fede updates

 

Redigeret af FreshyDane d. 07-04-2020 22:26
08-04-2020 05:34 #26| 0
FreshyDane skrev:

Er det muligt at du sætter fin overskrift over tallene i det ellers fine summary du har i dette billede der følger dine status updates? Gør det lidt nemmere at forstå hvad de repræsenterer, uden man selv skal til at udlede det

 

Antal spil / gennemsnitlig gevinst per spil / gennemsnitligt buyin / ROI / Total vundet
08-04-2020 20:01 #27| 1
OP
FreshyDane skrev:

Er det muligt at du sætter fin overskrift over tallene i det ellers fine summary du har i dette billede der følger dine status updates? Gør det lidt nemmere at forstå hvad de repræsenterer, uden man selv skal til at udlede det

 

 Will do :) Ellers er DarkXoiX spot on 

11-04-2020 18:51 #28| 0
Pokernet Champ 2023

@krillen spiller du også Fifty50 turneringerne eller føler du raken er for høj?

 

Generelt synes jeg niveau er meget lavt i dem men min sample size er slet ikke stor nok endnu til jeg kan konkludere om jeg er meget vindende i dem. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar