Skrub i uskrub med SAS

#1| 0

Har været på påskeferie i London, sammen med min søster og min mor.

På dagen hvor vi skulle hjem, var vi MEEGET tidligt i lufthavnen, for min mor ville have GOD tid til at komme igennem security, få brændt de sidste pund af i lufthavnsbutikkerne, få lidt at spise, finde vores gate og så videre.

Da vi prøver at checke ind med vores e-billet, siger maskinen "kontakt personalet". Hmm... løjerligt, men vi går op til skranken, og viser vores booking nummer. Den flinke dame finder vores booking, og prøver at finde ud af hvorfor vi ikke kunne checke ind. "Oh, here it is. It says "Restrictions apply". Wait a minute, my supervisor is on her way".

Uh-oh... Det er ikke sjovt at høre at der er et problem med ens billet. Nå, men vi venter artigt, og lidt efter dukker supervisoren op. Hun forklarer at siden det er en meget travl dag, så vil de gerne flytte folk rundt, og om vi kunne tænke os at komme med et fly der letter to timer tidligere? Det havde vi intet imod. Så kunne min søster også nå at komme hjem og hilse på sine børn, før deres sengetid. Desuden så blev vi som "kompensation" opgraderet til økonomi+, hvor vi ville få lidt at spise på flyet.

Okay, somme tider er "restrictions apply" ikke en skidt besked at få.

Da vi kommer ombord på flyet, sætter en ældre herre med stok sig på sædet bag mig. Stokken lægger han op i bagage boksen over os. Lidt senere kommer en stewardesse og skal åbenbart have et eller andet derinde, og da hun åbner lågen, ryger stokken ud og rammer mig lige i ægget, og hvad værre er, så får jeg også stokkens håndtag i øjet. Jeg fik ingen varrige skader, men det gjorde sindssvagt ondt lige da det skete. Lidt senere kom stewardessen tilbage med en voucher på $50, som kompensation for skaden. Da hun var gået, tilbød den ældre herre at han kunne gøre det igen, men jeg takkede nej. Jeg havde fået nok tæsk på een flyvetur.

Her kan man sige at udtrykket "han anede ikke hvad der ramte ham" kommer til sin ret, for jeg måtte have forklaret hvor den ulidelige smerte ligepludselig kom fra.

Nå, men resten af turen forløb uden andre uheld, ind til vi når til bagage-udleveringen. Da min kuffert dukker op, ser jeg at den er gået i stykker. Jeg var lige ved at lade den køre forbi fordi jeg tænkte "Nej, det kan da ikke være min. Min er jo ikke i stykker", men det var desværre min. Nå, selv om jeg egentlig ikke var i humør til at skulle til at beklage mig og udfylde papirer og ting, så trissede jeg over til SAS's informationsskranke. Det viste sig at alle mine forestillinger om at jeg nu skulle til at køres igennem den store bureaukratimølle var helt ubegrundede. Manden i skranken sagde bare, "Ja, den er godt nok gået i stykker. Vent lidt så udfylder jeg en skadesrapport, og så finder jeg en ny her ude bagved". Ti minutter senere havde jeg en helt ny kuffert, der faktisk var pænere og bedre end min gamle, og jeg var på vej videre ud i livet.


Alt talt sammen så fik jeg ud af det hele: To timer kortere tid i lufthavnen. 1 stk. gratis måltid. 1 stk. $50 voucher. 1 stk. ny kuffert. Jeg tror faktisk at det må have været en tabsgivende forretning for SAS at transportere mig fra Heathrow til Kastrup den dag.

Er der nogen der kunne tænke sig at købe en $50 voucher, der kan bruges i en SAS lufthavnsbutik inden for det næste år?

15-04-2009 14:50 #2| 0

nej men må jeg ikke nok købe dit held

15-04-2009 14:55 #3| 0

fin historie.. made me laugh actually :D

15-04-2009 14:56 #4| 0

få dog startet pokersiderne op i stedet for at skrive på PN, rid skrubbet!!!

Pooh

PS: god fortælling!!

15-04-2009 16:27 #5| 0

"Jeg tror faktisk at det må have været en tabsgivende forretning for SAS at transportere mig fra Heathrow til Kastrup den dag."

Looool. Alle SAS transporter de sidste 20 år har sku da været tabsgivende

15-04-2009 16:35 #6| 0

Fin historie :)

15-04-2009 16:40 #7| 0

"Da hun var gået, tilbød den ældre herre at han kunne gøre det igen"

I lolled

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar