Skal jeg åbne, når jeg ikke vil kalde et 17,5 BB jamm?

#1| 0

Ja, overskriften siger jo det meste. Skal jeg bare dumpe de to seksere pre i tidlig position, når jeg ikke vil kalde et 17, 5 BB shove. Jeg har ikke været i laberatoriet og kigge på matematikken. Men umiddelbart kan jeg bare ikke se at det er +EV at kalde af der. Jeg har ligesom trådt mine poker barnesko i 6 max cash. Og der er det ikke så ofte jeg møder et spot jeg er i tvivl om. Altså der er masser af spots, hvor det kan til begge sider og det er marginalt. Men de her tours er jeg bare meget grøn endnu. Og det her er sådan et spot, hvor jeg ikke rigtig kan finde ud af at spille det optimalt. Så det kunne være fint med lidt erfarne råd.

https://www.boomplayer.com/23264249_4CD0C3FB5B

27-03-2017 08:19 #2| 0

Jeg er på ingen måde pro, ville være den slags hænder jeg selv dummer mig med.

Jeg ville normalt se på, hvor mange spillere ved bordet jeg vil kalde ned, dvs. 10-12bb. Du er crippled hvis du taber. Derudover klikker jeg kun.

Men hvad ved jeg, jeg spiller kun turbos, og der skal spilles lidt mere friskt.

27-03-2017 10:09 #3| 0

I tidlig position smider jeg par 6 i mucken med en stack som din... Du har i bedste fald et flip hvis du kalder.

27-03-2017 10:15 #4| 0

Er heller ikke pro - men her er mine tanker:


Små PP med den eff stacksize i Early er lidt af en hovedpine..

Afhængig af bordet og villans...

99+ ville jeg bare åbne og calle af ....

66 openfolder jeg nok medmindre bordet er meget passivt.

Det er imo for mange BB at åbenskubbe fra early - et åbenskub kan komme på tale fra CO/BTN/SB

Og hvis bordet er aggro med mange 3 bets er det nok bedst at openfolde.

Marginalt bedre at åben/folde en hånd med et A eller en K i - blockervaluen gør at du liiiidt oftere vil få folds.


Det kan virke lidt passivt, men jeg folder den her..

Min range vil se ca sådan ud

Openskubrange = 0

Open/call af (Value) 99+ AK+

Open/fold til skub (Bluff) Ax Kx KJ osv.. balancer ifht villians og bordet..

Er de superaggro kan du ikke have ret mange fler bluffs end value - er de passive kan du have flere bluffcombos

Openfold = Resten

27-03-2017 18:30 #5| 0

Jeg er desværre heller ingen pro men bare en hyggebums, men jeg smider også i så tidlig position.


Fra CO/CO+1 raiser jeg den.

Derefter bør et call af et skub dog også være med i overvejelserne alt efter raisingposition og villains generelle spil.

28-03-2017 00:09 #6| 0

tak for jeres bidrag. Jeg spiller aldrig...aldrig mere end 6 borde, og som regel kun 3-4 borde. I særlig grad når det er tours. Jeg opfattede bordet som meget tight og håbede derfor jeg kunne snige en igennem. Og derfor den lidt større sizing. Men når jeg så facer det her shove, så begynder jeg at tænke på, hvor korrekt det egentlig er. Og så er der jo det med at jeg man spiller sin range så face up, hvir man kun åbner 99+ og AQ+ og så måske AJ su. Selv i 6 max micros er man nød til at være lidt balanceret i mange spots, hvis det ikke skal være alt for let at spille mod en. Men balance må nok gå ud af vinduet i på det stadie i sådan en tour. Men igen, tak for for input.

28-03-2017 01:28 #7| 0

Jeg tror ikke der er en gylden regel for hvad der er rigtigt og forkert i dette spot.


Det afhænger meget af dynamikken på bordet om det er godt eller forkert efter min mening. Umiddelbart er min tanke som udgangspunkt at åbne som du gør og folde til allin fra hans stack, fordi han skubber fra hans position og fordi han skubber til dig som tidlig raiser.


Jeg ville åbne af følgende grunde:

Din stacksize kontra de andre på bordet er god/ok og at du har over 30bb

Forholdsvis ligegyldigt hvis du skal folde til et allin set ift om du kan vinde turneringen eller ej.

Du åbner tidligt, hvilket også kan tyde på du har en rigtig god hånd i de andres øjne.

Det er vigtigt at skabe et image (fremfor tight range) så man får betaling i andre spots + du kan være heldig at samle puljen op. (dette er også set ift stack og de andre på bordets stacks)


Efter min mening gør du det rigtige. Havde du haft 20 BB havde jeg smidt den pre grundet din position

28-03-2017 02:04 #8| 0

At raisefolde med 17,5 bb kræver generelt en rigtig god dynamikfølelse og solide reads, også på hvordan modstanderne ser ens eget image, da det er voldsomt exploitable, og når det så endelig er man føler man kan gøre det er små par bare ikke særlig egnede til formålet, da man sjældent ved hvor man står postflop såfremt nogle evt. kalder i stedet for at pushe og de tilmed er mere frustrerende at måtte folde af med preflop hvis man nu møder pushet. Så KQ, QJs og lignende kan man måske med fordel ind i mellem raisefolde, små par skal bare åbenfoldes med 17,5 bb, men mindre vi når hen til en position hvor vi måske med fordel kan åbenpushe i stedet. Andre raisefolder måske så også ofte Ax hænder fordi de jo blokker for A hos pusheren, men det er jo så udfra en ret exploitable antagelse omkring at villains pusher tight vil jeg mene, så mit primære mål for raisefold må langt mere være ren dynamik-vurdering samt overvejelser over hændernes flopkvalitet, med mindre da preflopcalls føles helt utænkelige i dynamikken.

Redigeret af All-Out-Put d. 28-03-2017 02:10
28-03-2017 08:22 #9| 0

Min chart fra UTG+1 / MP som du aktuelt er I er 77+ i full ring. Men det er en chart for NL cash. Når du sidder med 30 bb, og der sidder shovestacke på bordet så tror jeg sgu mit cutoff vil ligge omkring 88-99+. Det er selvføglelig super sensitivt i forhold til bord, villains, ITM/bubble. Men umiddelbart ville jeg sige den sku i mucken.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar