Skal 88 kalde fra BB på boblen i 12$ SnG 180, star

#1| 0

12$ 180-mands SnG, Stars.

Er det bare kald 100/100 og weak at folde for at komme i pengene - hvad gør I?. Det er turbo og boblen springer i denne orbit. Jeg ligger 15/19. Han har skubbet 2-3 gange seneste orbit.

Jeg skal selvf. kalde for mit liv...
Hvis jeg vinder potten vil jeg ligge ca 9/19.

PokerStars - $11+$1|600/1200 NL (9 max) - Holdem - 6 players
Hand converted by PokerTracker 3: www.pokertracker.com

HERO (BB): 8,168.00
Struller (UTG): 29,654.00
AlwayzRaisin (MP): 9,306.00
AAmA10 (CO): 6,160.00
freshnesss4 (BTN): 37,094.00
Galaga (SB): 19,180.00

HERO posts ante 125.00, Struller posts ante 125.00, AlwayzRaisin posts ante 125.00, AAmA10 posts ante 125.00, freshnesss4 posts ante 125.00, Galaga posts ante 125.00, Galaga posts SB 600.00, HERO posts BB 1,200.00

Pre Flop: (pot: 2550.00) HERO has 8 8

fold, fold, fold, fold, Galaga raises to 9,600.00, fold

Galaga wins 3,150.00

22-07-2010 20:55 #2| 0

Spiller du for at vinde eller for at presse dig i pengene?

Svaret på det spørgsmål ligger i om du skal calle, imo.

22-07-2010 21:00 #3| 0

@ MartinB

Det her er ikke møntet på dig personligt, men jeg synes dit udsagn er noget at det mest latterlige og misforståede udsagn i poker.

Vi spiller vel altid for at optimere vores værdi.

Er der tale om EPT, WSOP eller lignende, hvor en sejr tæller meget mere end blot penge, så er spørgsmålet noget andet.

Men 99/100 online turneringer, hvad enten det er sng, mtt eller multi sng, så spiller vi for at maksimere vores værdi.

22-07-2010 21:07 #4| 0

Men i det her spot er det vel som MartinB siger? Jeg betaler hver gang i hvert fald.

22-07-2010 21:22 #5| 0

Hvad ævler du om Sembach?

Hvis manden er rolled til de stakes så vil jeg da mene man klart skal gå efter at hive sejre hjem istedet for at fedte sig i pengen, men hvis han er underrolled og bare "shotter" er det ret essentielt for ham at han kan komme i pengene og prøver at undgå marginale spots.

Vi spiller for at optimere vores værdi? Jeg er ikke helt med, nok bare den måde du formulerer det på som forvirrer mig.

Jeg tror også du vil se forskel på om en highroller der kører 3-400 buyins på kontoen til tours 100/100 gange hellere vil forsøge at få opbygget sig en solid stack istedet for at fedte sig i pengene og sidde med >5 BB's til sidst, men sidder man bare og shotter er det jo langt vigtigere at komme i pengene.

Tak for dit indlæg dog.

22-07-2010 21:29 #6| 0

Jeg spiller under stake aftale (har bl.a. vundet én 4.40 i deal'en så staker ved godt at jeg kan spille denne type SnG.) Jeg spiller selvfølgelig som anført af sembach for at maksimere værdien.
Efter boblen stiger pay-out først v. FT, dvs halvdelen af feltet skal sorteres fra. Jeg kommer ca til at ligge midt i feltet ved succesfuld kald/win, men der er stadig et stykke vej til næste pay level.

Jeg timer helt ned mens jeg overvejer hvilke hænder han laver det med. Muligvis any-two, men kunne godt frygte hænder der flipper (J9+) - går ud fra at han havde kaldt/clicket store hænder, så er ikke bange for QQ+. Men jeg synes det er ærgerligt at flippe netop i en af de 2 sidste hænder før boblen. Havde jeg haft 10-10 var det et sikkert kald, men 8-8 og 9-9 har jeg svært ved at kalde med.

Så hvor mange kalder for deres liv med mellem PP på selve boblen? Hermod gør - gælder det også I andre?
Vil svaret ændre sig hvis min stack var dobbelt så stor for jer? Personligt ville jeg faktisk hellere kalde hvis jeg havde haft dobbelt stack-size. Jeg ved godt at det indsnævrer hans range, hvis han skulle skubbe mod en stack der var dobbelt størrelse, men ved at vinde en sådan pot ville jeg blande mig i top-5 og dermed præge spillet fremadrettet. Derfor vælger jeg fold med denne lille stack - giver det mening?

22-07-2010 21:34 #7| 0

Jeg folder 90/100 gange i lige præcis det spot. Hvad kommer vi godt ind mod - kun kort under 8. Selv j9 (som der bliver nævnt) er det jo ikke rentabelt at calle mod. Havde vi været ITM var det selvfølgelig et call 100/100, men i dette spot vil jeg først ha mine penge hjem og derfra gå totalt amok med pp (og meget andet).

EDIT: Og selvfølgelig gør han det med anytwo. Fordi han ved, at du skal folde så mange hænder.

Og prøv at spørge om det samme spørgsmål, men lav buy in om til 1000 dollars. Så er der nok en del der vil svare anderledes - selvom det jo er præcist det samme.

/Henrik

22-07-2010 21:39 #8| 0

Jeg er på snap-call vognen og er helt overbevist om at villain bogstaveligt talt shover any two i dette spot.

22-07-2010 21:46 #9| 0

Det hurtigste kald ever, ikke engang close. Din equity kombineret med potodds er stor nok til at kalde også med ICM beregninger, med mindre payouts er helt i skoven...

22-07-2010 21:48 #10| 0

Sembach er på herrens mark her, fatter hans og grete af hvad han siger !

Men enig med MartinB, sb presser dig all in anytime med den stack han har, da de fleste i din situation sikkert ikke gider blive bubble ! - Jeg snapcaller og ber til frk. Fortuna

22-07-2010 21:51 #11| 0

easy call imo

22-07-2010 21:52 #12| 0

sembach er spot on, det handler om EV ikke andet ! eller jo, hvis et cash betyder liv eller død for hero, så fold.

hvis vi tjener penge på et call, så call, hvis vi tjener flere penge på et fold så fold.

hvis vi antager villain skubber any two også 9-2,7-2 osv så har vi et 70/30 spot.

hvis vi har det spot 100 gange.

30 gange taber vi et sikkert cash + bi ca 21$ = 630$
70 gange dobbler vi og skal her kunne tjene 630$ mere end det vi kan forvente at gøre hvis vi folder og spiller videre med en short stack.

dvs vi skal tjene 9$ mere i gennemsnit ved at have en 18k stack end vi kan ved at have en 6k stack, forudsat vi folder vores sb 100/100 for at komme itm.

tror den er ret close, men jeg hader at folde, så jeg ville kalde her.

22-07-2010 22:30 #13| 0

Først sorry for Hi-jack.
Som Mr.Nurse, så tror jeg også svarene ville ændre sig hvis det f.eks. var 1000$.

Et PP er marginalt foran, men hvor mange her ville spille om hele sin rulle med 99 mod AQ, velvidende hvad modstanderen har, og at man ved at man er marginalt foran?
I forhold til EV er det jo et snap-call, men vil man risikere hele sin rulle?

Jeg folder også 9/10 gange her desværre. Havde vi været ITM, er jeg også på call-vognen.

22-07-2010 22:41 #14| 0

lassen, EV og Cev er ikke det samme, call er 100% cEV+ $EV der er den noget mere marginal.

22-07-2010 22:51 #16| 0

@Live
Prøvede også bare at skabe en, ikke matematisk, hypotetisk situation, der ville tale for et fold i nogle situationer frem for andre :)

22-07-2010 22:51 #15| 0

Svarene bør da på ingen måde ændre sig selvom det er en 1000$ buy in. Det kommer jo alt sammen an på din BRM. For OP ville det sikkert betyde al verden, men han spiller dem jo ikke. For Ivey ville det nok betyde ingenting da det er under hans BRM. Altså for nogen ville der være forskel hvis det var en 1$ sng hvis de nu normalt spiller 0,10$ sng.

Det handler alt sammen om BRM, så man kan ikke bare sige at svaret ændrer sig hvis man hæver beløbet.

22-07-2010 22:55 #17| 0

Easy call > Live i dine udregninger antager du vi kommer i pengene 100/100 gange vi folder - dette er ikke altid korrekt.

22-07-2010 23:06 #19| 0

madsmk, obv ikke, jeg skulle have en sindsyg stor interesse i et uber std spot for at lave udregningerne på icm med 19 mand tilbage.

det er dog ikke et easy easy call.

vi er noget foran hans range her, mod en std villain der folder 9-2 osv vil vi ca være 60% favorit imod hans range.

og at tage det spot i denne situation er sindsygt marginalt, og både fold og call kan forsvares.

dem der siger det er et easy easy call tænker med røven, no offense

22-07-2010 23:41 #20| 0

EASY CALL..

du skal SOM MINIMUM All in 1 gang inden for de næste 18-27 hænder du bliver tildelt, hvis du ska have en chance for at nå et FT i den her type SnG...

Tror ikke du finder et bedre spot end et call med 88 i en blind battle.

Ville ikke lade boblen påvirke mig i dette spot.. Specielt da price $ først stiger igen ved FT.

@live
er det at komme ind som 60% favorit med ca 7 BB's i en turbo SnG ikke fint nok, eller?

22-07-2010 23:49 #21| 0

bongo: jo hvis man antager at cEV er det samme som $EV så er det et godt spot.

hvis man så lader være med at begå den fejl, så er spottet noget mere kompliceret.

i praksis kalder du ikke 7bb her, du kalder din stack der har en værdi af 21$ og hvis du så dobbler den stack, så er den desværre ikke 42$ dollars værd. men du taber altså dine 21$ ca 40% af tiden, og når du dobbler så er din stack måske 32$ værd.

man kunne obv finde payouts og gå i gang, men orker det ikke for så std et spot.

personligt kalder jeg her, hvis jeg skal give min mening så tror jeg det korrekte spil er at folde hvis man ser på det med icm øjne, hvilket alle der spiler sng bør gøre.

derfor er det en fejl at tro at det er et easy call, jeg brugte gerne tiden på det, men der er sindsygt mange parametre der skal tages med, både om man kan forvente at samle blinds op, hvor aggrasivt bordet er, ens edge osv.

22-07-2010 23:55 #22| 0

Totalt overrasket!!!.

Det er da et forholdsvis nemt fold!. Ikke så meget andet der!. Selvom vi skulle være heldige at doble i det her spot, er vi jo stadig langt fra at doble cash. Men taber vi i dette spot, er vi uden et cash!

Sikker på, at der er nogle der kan lave en beregning - der forhåbentlig ville give mig ret i, at et call her - er rimelig dumt.

/Henrik

23-07-2010 00:01 #23| 0

nurse, hvis man nu antager man ikke grinder 180 mands men bare har spillet en for sjov, så kan man nok argumentere for man godt vil lave et call der koster en smule ev, for at øge ens chancer for at tage de sjove placeringer.

overall tror jeg dog du har ret i at det er et tabende call i længden.

vores stack er btw obv mere end 21$ værd, da vi stadig har chancen for at ramme ft ved et fold.

jeg tror vi skal tæt på at være gode 80% af tiden når vi caller med 88 her før det er + ev.

23-07-2010 00:10 #24| 0

@live

Spiller man for sjov eller alvor, er det vel det samme. Men uden tvivl, ville jeg da lave et call, hvis jeg var ligeglad med at vinde 21 dollars. Men hvis man grinder sng - så tror jeg ikke på, at et call dollars-wise kan forsvares.

Men det der nu undre mig mest, er den store sikkerhed om at det jo bare er et call. Så mange, der råder til dette uden den mindste tvivl. Der overrasker mig.

/Henrik

23-07-2010 00:10 #25| 0

Den udregning vil jeg meget gerne se.

Altså med alle de døde penge i potten, det faktum at en sane villain shover 100% kombineret med vores relativt lille stack (vi får svært ved at finde gode spots med FE senere) gør at jeg vitterligt har svært ved at se det gode ved et fold..

Men afventer nogle, der kan komme med de udregninger :)

23-07-2010 00:11 #26| 0

Grinder li præcis de her 12$ turbo SnG's som også fremgår af mine tidligere indlæg.

kan godt se at vi mister et cash hvis vi taber. Jeg synes dog udbetalingen som er ca 23$ til 18-10 og 600$ til nr. 1 taler for et call. (Selvom lives udregning siger noget andet)

Derudover er det et faktum at stort set alle vindende regs - Zebkiwi, I GRIND THIS og mange mange flere jeg har notes på som gode regs - på det her niveau snapper 88 i denne Blindbattle.

23-07-2010 00:47 #27| 0

mads, jeg kender ingen formularer der kan beregne med mere end 10 mand udfra icm, der er dog sikkert nogle chip modules der kan bruges

1: 540
2: 360
3: 214.20
4: 144
5: 117
6: 90
7: 63
8: 48.80
9: 30.60
10-18 21.60$

men vores stack er 21$ værd + den ev vores 6k stack giver det vil formegentlig være ca 55$ i samlet værdi, udfra ren cEV er den 44$ værd, men de sidste chips man har er altid mere værd end de første, altså er en 6k stack mere værd end 6k chips ud af en 20k stack.

så taber en spiller med en 20k stack 6k, og ryger ned på 14k chips, så taber han ikke 55$ i ev.

hvis vi antager vores 6k stack er 55$ værd, og den er 90$ værd hvis vi dobbler med vores 8k stack til 17k

så tror jeg vi er ret close på den faktiske chip værdi, der dog afhænger en del af hvordan de andres stacks ser ud, jo større spredning, jo større forskel er der fra cEV til $EV

men kunne være sjovt hvis nogen kan lave en icm udregning for 18 mands






23-07-2010 01:08 #28| 0

Jeg synes virkelig, at det er skræmmende, at så mange ikke forstår, hvad jeg prøvede at sige.

Sådanne spots her handler om en ting og kun en ting. Det er værdi.

For at kunne vurdere, om vi bør lave et kald eller et fold, skal der opstilles en icm udregning. Alt andet giver ingen mening.

Da jeg ikke har lavet sådan en for det her spot, argumenterede jeg heller ikke for, om det var et kald eller et fold. Jeg forholdte mig kun til den bemærkning som MartinB kom med.

Og den bemærkning er som sagt super forkert, medmindre vi spiller for en EPT, WSOP eller lignende, hvor det at vinde har en kæmpe betydning ud over pengene. Det har det ikke i sådanne multi sng på nettet.

23-07-2010 01:21 #29| 0

jeg vil vælge et fold i dette spot for at sikre et cash.

den er lidt tricky nu når det nu lige er på boblen, havde der været 2-3 mand til boblen havde det været et kald, da du muligvis vil blive tvunget til at skubbe med en ringere hånd inden boblen ville springe

Så jeg ville "play it safe" og håbe på nogle hurtige doblinger efter boblen er sprunget.


23-07-2010 06:19 #30| 0

kan ikke se at dette er hverken et easy fold eller call . spottet er IMO mget CEV neutralt.

Personligt hælder jeg til et call, men uden at kunne give sindsyge gode argunmeter vil jeg crying calle, 88 er da for gid imod en Arag range

23-07-2010 07:37 #31| 0

Kom tilfaeldigt forbi denne traad. Jeg synes naermest det er komisk, hvor mange der gerne folder for ikke engang at doble deres indskud i en klar +EV situation. Du er mod en bare ok taenkende spiller godt foran hans range hvis vi formoder at der ingen doede penge er i midten. At potten pga. de hoeje blinds og anter allerede er velvoksen skriger kun en ting - at du skal lave dette call. Du kan fable nok saa meget om ICM og hvad der er vaerdi i - men faktum er, at vindende 180 mands grindere glemmer alle diskussioner om ICM foer de er et godt stykke igennem finalebordet, da strukturen goer, at et mincash ingen, ingen betydning har paa den lange bane. Derfor gaelder det om at optimere dine chancer hvornaar du kan for at bygge en stack op du kan presse de andre rundt med paa FT - ogsaa selvom det i situationen maa forekomme -$EV. Men jeg vil da glaedeligt udnytte de folk, der med 66+ i BB folder til mit ATC shove paa boblen med mindre end 5-6 effektive BBs i stacken ;-)

23-07-2010 07:56 #33| 0

At folde her imod en aggro villain der har shovet 2-3 gange før i denne orbit, er så hysterisk dårligt, at jeg er helt i chock over der nogen der rent faktisk kan finde på det...

23-07-2010 07:56 #32| 0

At folde her imod en aggro villain der har shovet 2-3 gange før i denne orbit, er så hysterisk dårligt, at jeg er helt i chock over der nogen der rent faktisk kan finde på det...

23-07-2010 09:16 #34| 0

Man kan ikke bruge ICM til ret meget, før man når FT. Chipsnes $ værdi ændre sig ikke ret meget fra plads 19 til 10, da det er toppen der får de fleste dollars. Så på det her stadie er cEV og $EV næsten den sammen.

Hvis man vil folde sig til et min cash. Så er det klart at man vil komme i pengene oftere. Men med den har struktur er et min cash = ingenting.

Spiller man 1000 SnG og folder sig i pengene, men aldrig når FT fordi man stort set har foldet sig død på boblen. Men til gengæld kommer i pengene 40% af gangene. Så vil ens regne stykke se sådan her ud:
Buyin - $12000. Præmier - $8640. Profit = -$3360

Akkulere man stedet godt med chips for at vinde, selvom det betyder man i ny og næ vil blive bobbelboy. Og man her kun kommer i pengen 10% af gangene, men tilgengæld rammer FT hvergang. (gennemsnit gevindst på FT=$178,62. ved lige mange 1,2,3,..,9 pladser)
Buyin - $12000. Præmier - $17862. Profit = $5862

Jeg ved godt at % satser ikke passer helt. Man nogle gange vil ramme FT ved at folde, og at man nogle gange kun vil få et min cash, ved at have akkumuleret.

23-07-2010 13:30 #35| 0

[x] Denne tråd er en tidlig aprilsnar

Du kan aldrig få et read på villian de skal retfærdigøre at folde her, det ville simpelthen være så håbløst dårligt at jeg aldrig har set noget lignende

23-07-2010 13:35 #36| 0

razzino, cEV og $EV er på ingen måde det samme når man nærmer sig boblen, eller bare halvdelen af feltet er ude, der er milevid forskel.

du tror at en spiller med 30k der taber 10k af hans chips taber den samme $EV som en med 11k chips der taber 10k chips ?

23-07-2010 13:51 #37| 0

"Skal 88 kalde fra BB på boblen...?"

Ja, uden tvivl.

Mere er der jo ikke og sige.

Næste spørgsmål..

B4L

23-07-2010 15:00 #38| 0

Jeg kalder anyday.

23-07-2010 17:16 #39| 0

easy call. easy snap call. MAN KAN ALDRIG FOLDE HER!

ICM WTF, som flere har været inde på er dette altså langt fra den hellige gral indenfor poker, og i denne situation har vi ikke engang metagamet med, tænk hvis en reg viste du foldede alt under TT i dette spot. som payouten dikterer er det anyday en første man går efter. 10-18 er det samme som bobbelboy mere eller mindre, man crusher jo hans range fuldstændig og jo mindre det er verdens største nit fisk er det jo en no brainer. call call call call. men turbo struktur og payout struktur på denne måde skal man bygge stack op i any given spot for at kunne presse weak spillere ud af potten med alt den fe man kan bruge. om så vi har et flip her caller jeg givet potodds og chancen for at tæske bordet lidt de gange jeg vinder.

24-07-2010 12:56 #40| 0

Tilslutter mig at det er et let call, selvfølgelig da vi først og fremmest crusher villains range (der er tæt på atc), men i høj grad også da payoutstrukturen i 18 mands sngs er meget toptung. Hvis vi alternativt folder ryger vi også ned i 5 bb på et bord med flere bigstacks og får dermed alt for marginal fe til at satse på det i stedet.

24-07-2010 13:01 #41| 0

FOLD? :O:O:O

CAAAAAAAAAAALL BABY!

24-07-2010 13:09 #42| 0

Jeg caller hver gang.. vi flipper eller er 70/30, måske 80/20.. men det ved du nok godt. Idet det er boblen og man som SNG-grinder først og fremmest stræber efter at cashe, så er det dog close, og et fold er ikke helt skidt. Jeg vil nok tage i betragtning om der sidder nogle meget shorte folk på det andet bord (1-3k), for vi kan ikke tåle at komme rundt til vores egen BB igen, så vil vi meget hellere ind her..

25-07-2010 11:30 #43| 0

Da 'Galgo' shover fra SB, har han som sagt før, en ret bred range. Derfor caller jeg også i spottet, men synes det er en lille smule vammelt. Fold er derfor ikke forkert imo.

26-07-2010 16:30 #44| 0

Tak for de mange input.

Ikke at virkeligheden kan bruges til meget som empirisk grundlag. Jeg valgte dog FOLD i hånden, hvor boblen også sprang.

Umiddelbart herefter får jeg KQ, og en ultrashort stack foran mig skubber. Jeg skubber ind over. Han har 8-6offs men spiker selvfølgelig et par og tager potten ned. Derfter er det mig der er ultrashort med 1-2 BB stack som jeg skubber ind i intetheden og stryger ud på en ligegyldig 16-17. plads. Min pointe er blot, at jeg stadig har stack at spille med efter mit fold i 88 hånden når jeg netop ved at det er selve boblen som denne hånd forekommer i, og ikke mens vi stadig fx er 20-21 spillere tilbage.

Jeg har også stadig stack nok efter mit fold til at kalde én af de 4 der har mindre stack end mig som vil skubbe any-2 hvis de er først ude. Jeg forventer at være næsten lige så godt inde i en sådan hånd, som jeg var med 88,

Jeg spiller for sejr og FT, - ikke for at komme i pengene... men smider da heller ikke et mini cash ud, uden grund.

26-07-2010 17:04 #45| 0

[X] Tardness ITT

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar