Shimano 105 gear problemos

#1| 0

Halløj,


Jeg er cykelrytter-newbie og forsøger at tæske lidt løs på racercyklen på en home trainer i øjeblikket.


Jeg har et Shimano 105 gear monteret, men når jeg vil op på den store klinge foran, så bliver den der kun så længe, at jeg holder gearskifteren inde. Så snart jeg slipper gearskifteren, ryger kæden ned på klingen under igen. Kæden kæmper i øvrigt også med at komme op på øverste klinge.


Nogen der har et bud på, hvad der er galt? Og vil det kunne udbedres ved en tur til cykelhandleren, som kan stille på gearet?


Tillægsspørgsmål: Jeg synes, jeg savner nogle tungere gear - også da jeg kunne komme på øverste klinge. Omvendt har jeg slet ikke brug for så mange lette gear, som jeg har til rådighed. Kan det indstilles?


På forhånd 1000 tak for svar


24-02-2015 21:22 #2| 0

På "armen" der skifter kæden på den store klinge burde der sidde 2 skruer. den ene er til at stille så kæden ikke kan hoppe af den mindste klinge, den anden er selvsagt modsat. Skru lidt så armen kærer en anelse længere ud (væk fra cyklen) . Så burde den blive på den store klinge.


Mht lave gear, så kan du købe div. kranse med forskellige antal tænder bagpå. Du kal have mindre tænder bagpå for at få større "hårdere" gear.


Håber du forstår ovenstående.

24-02-2015 21:27 #3| 0
OP

Cool, 1000 tak for hurtigt svar. Jeg giver det et skud og vender tilbage.

24-02-2015 23:32 #4| 0

YouTube er din ven mht indstilling af gear.


Hvis du har en billig hometrainer vil du ikke kunne få tunge nok gear hvis du kan træde lidt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar