SH FL 6max 30/60

#1| 0

Villain har seriøst tendens til spew på floppet, specielt hvis har draws af en eller anden art, og er meget agro, og jeg kan sagtens se han forsøger at tage den fra mig her. Han er også en intelligent spiller dog, og han fastplayer stort set altid sine stærke hænder også.

Men altså fordi han er så agro med sine overkort osv . vælger jeg at gå amok på floppet enig iden strategi, mod en agro flop tænkende spiller ?

Hvad gør jeg på turn? Har jeg pot odds til at kalde ?

Med hensyn til stack, var jeg lige lidt uopmærksom, undskyld.


Seat 10 is the button
Total number of players : 4
Seat 10: DEN ONDESTE SKURK ( $3263.75 )
Seat 6: ukendt ( $2410 )
Seat 7: FISKEN1 ( $1942.5 )
Seat 9: Helten.over.dem.alle ( $343.5 )
ukendt posts small blind [$15].
FISKEN1 posts big blind [$30].
** Dealing down cards **
Dealt to Helten.over.dem.alle [ 8 9 ]
Helten.over.dem.alle raises [$60].
DEN ONDESTE SKURK calls [$60].
ukendt folds.
FISKEN1 calls [$30].
** Dealing Flop ** [ 8, Q, 3 ]
FISKEN1 checks.
Helten.over.dem.alle bets [$30].
DEN ONDESTE SKURK raises [$60].
FISKEN1 calls [$60].
Helten.over.dem.alle raises [$60].
DEN ONDESTE SKURK raises [$60].
FISKEN1 calls [$60].
Helten.over.dem.alle calls [$30].
** Dealing Turn ** [ 10 ]
FISKEN1 checks.
Helten.over.dem.alle checks.
DEN ONDESTE SKURK bets [$60].
FISKEN1 calls [$60].
Helten.over.dem.alle folds. -------------------------- ?

20-01-2007 17:53 #2| 0

Så vidt jeg lige kan regne ud skal du kalde $40 All in. Så du får 400:40 sådan ca. Måske jeg regner helt forkert, men med de odds kan jeg ikke se hvordan du kan folde den turn.

20-01-2007 21:31 #3| 0

@HolchKnudsen
Prøv lige at regne igen :,-) Vi har smidt 180 i potten indtil nu så så let slipper vi ikke. Vi har 163 stadigvæk.

På turnen er der 11 BB i puljen od den folder du til. Den er svær. Men vi skal vel så nærmest håbe på at villain sidder med AK og og fisken er på flushtræk samtidig med at der falder en blank på riveren.
En nier kan vi ikke engang være ovenudglade for da dette kan give nogle en straight eller et højere to par hvis ikke vi allerede er slået. En 8'er et det bedste og den må helst ikke være hjerte. Så er det lidt straighttræk til en J, men vi taber isåfald til AK, men den ville han vel ikke cappe floppet med eller coldcalle preflop. Ydermere må J'et helst ikke være hjerte. Så hvor mange outs: 0,5-1 for 8'eren og 2,5 for J'en, 9'eren er vel een værd. 4 outs får vi af denne ret konservative analyse.

Det forfærdelige her er bare reverse implied odds. Hvad gør vi hvis nieren eller 8'eren falder og fisken better ud?? Vi risikerer enten at folde den bedste hånd eller blive fanget i midten med den ringste.

Et call kan forsvares iht. potodds, men reverse implied odds taler for et fold. Jeg ville nok calle og se hvad river byder.

Angående flopspillet: Jeg ville nok ikke give på nakken igen efter at fisken coldcaller. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om han er en megafisk, men mellempar mellemkicker er en marginal handske multiway. Du smider ikke nogen ud af denne pot ret ofte alligevel.

21-01-2007 13:40 #4| 0

Du overspiller floppet. Dels coldcaller skurken dig preflop, så chancen for at han er foran er ret stor (ingen draws derude). Og sidder han med 77 vil du ikke have ham væk. Du folder stort set aldrig en bedre hånd mod den type (tyv tror hver mand stjæler).

Samtidig giver du ikke ingen som helst credit til "fiskens" flop cold call. Nu ved jeg ikke hvilket site det er på, men på et site som Party er det meget få spillere jeg kan komme i tanke om på 30/60 niveauet, hvor et flop cold call ikke betyder noget.

Jeg foretrækker at calle flop, og så reevaluere turn, som jeg oftest vil calle, afhængig af kort og action.

21-01-2007 14:03 #5| 0

ja, er godt klar over den ser overspillet ud. Også turn vil jeg nok gerne calle. Min tankegang er bare at jeg har set skurken gå fuldstændig amok tit, med såen nogle overkort og draws - så nu skal han fandme straffes for det (?)


Hvis vi ser lidt bort fra fisken, er det så bare mig, eller er det ikke vejen frem - eller skal jeg bare lade ham slippe afsted med at reraise alt og sætte mig under max pres?

21-01-2007 14:59 #6| 0

Jeg vil mene at fisken udgør en stor del af problemet her. Jeg antager du better både fordi du mener du med stor sandsynlighed er foran, men også for at du regner med at skurkens raise smider fisken ud. Når det ikke sker er det nok på tide at sætte bremseklodserne i.

Hvis derimod fisken ryger ud så kan du bare gi' ham på nakken. Han kan raise med alle mulige overkort og du er lidt mere fri med dit spil i senere runder da beskyttelse ikke er så bydende nødvendigt HU.

Nu er vi så HU:
Om han caller eller raiser dit threebet på flop så kan du vælge at byde turn og eventuelt folde til et raise. Eller du kan vælge at calle den ned til syn.

Så konklusion:
Hvis vi ser bort fra fisken så er dette vejen frem. Den duer mod de fleste aggro spillere tror jeg - men nu spiller jeg også lavere limits hvor aggroerne ofte caller op med AK

21-01-2007 15:47 #7| 0

Mod den type modstandere du har her, vil jeg firhændigt hellere have lidt mere i høje kort end 89 i samme farve. Hvis det havde været en tight blind ville det være anderledes.

Så jeg folder preflop. (Men hvis det havde været t9 eller knappen så...)

Efter tyrekigget på floppet er jeg tilbøjelig til at lægge mig på trods af de gode odds.

Jeg lægger mig helt sikkert på turn. Skurken bliver ved med at byde ind i en beskyttet pot.

21-01-2007 23:10 #8| 0

@Bjoernen
"Hvis vi ser lidt bort fra fisken, er det så bare mig, eller er det ikke vejen frem - eller skal jeg bare lade ham slippe afsted med at reraise alt og sætte mig under max pres?"

Hvad er der galt med at calle aggro spillere - giv dem det reb de tigger om.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar