Semi interessant spot fra 666€ 6 Max WSOPC

#1| 0

Vi spiller 6 max WSOP Circuit i Rozvadov, vi er på slutningen af dag 1.


Bordet er ok, der er 3 fisk, 2 regs hvor Hero har position på begge.


Blinds 600/1200/100


Stacks:

Hero 85.000

Maxim Lykov: 130.000

Reg 2: 65.000


Lykov er lige kommet til bordet, så har ikke nogen nævneværdig dynamik med manden fra denne turnering, har dog spillet med ham af flere omgange i andre tours, disse har dog alle været fullring.

Reg 2 er std. semi nittet østeuropæisk tour reg, der spiller til den nittede/passive side som har sat på bordet sammen med hero hele dagen.


Hero har været ret aktiv, også taget i betragtning at det er 6 max - dog ikke været tvunget til at vise noget der har været kæmpe skum.


Hånden:

Lykov åbner UTG til 2.500

Reg 2 kalder i MP

Hero 3b til 7200 med KJh på BTN.

Begge kalder.


FLOP:

4tq


Begge checker til Hero der skyder 11.500 i 24.000, begge betaler.


Turn:

3


Alle checker rundt.


River:

7


Lykov skyder 18.000 ud i 58.000, Reg 2 betaler.


Spørgsmål til de kloge:


Skyder vi turn? Hvis så hvorfor, og med hvilken range?

Hvad gør Hero på river? Hvad er Heros range, og hvad er Lykovs range?


Jeg giver mine tanker mm. på spottet lidt senere idag :)



12-10-2017 11:59 #2| 3

Jeg vil gerne squeeze større. Denne sizing bør ingen af dem nogensinde folde en suited hånd til og som oftest kommer I 3vejs til flop når din sizing er så lav. En sizing à la 9,5k lyder god.


Når vi kommer 3vejs til flop vil jeg gerne gøre det en anelse større og går nok ca. 60% pot. Så er det også sat op til turnjam, hvis begge kalder og du kan også jamme ca. pot på turn såfremt du får ét call (og tager min foreslåede sizing preflop).


Når turn så er 3 c jeg bare bag og giver op på alle non-A, non-9 rivers. Når du får 2 calls på flop er det meget sandsynligt at en af dem har FD og du har 0%. Går turn c-c-c og river er A non-, 9 non-, pukecaller jeg nok et riverbet på den størrelse der.


River er aktuelt, i min optik, verdens letteste fold. Blockede vi nutfarven og havde f.eks. AJx ville jeg synes vi kunne overveje at bluffe river (hvis vi altså nogensinde checker nutfarven bag på turn). Lykov og reg har begge flushes i rangen. Kan også være at Lykov VB'er KQ+, men tvivler stærkt på, at han VB værre. Han kan obv. bluffe AJ med en , KJs (formentlig kun de suitede han kalder op og han har derfor kun 2 af de bluffkombinationer på river) og J9s, men udover de hænder, så kan jeg ikke finde nogle bluffs i hans range. De bluffs han har blocker vi endda selv for.


Reg'en har en del flushes i sin range og formentlig også AQ og KQ. Tvivler på han har noget som helst andet her efter din beskrivelse af ham :)


Altså fold hurtigt og on to the next one.


GL dernede :)

12-10-2017 12:16 #3| 1

jeg tror nu ikke OP er i tvivl til river? Ville undre mig.


Hvis du ønsker kommentarer fra fisk i forhold til dig selv, gør jeg det også større pre. Floppet C-better jeg gerne 50ish på som du også selv gør det, dog havde jeg igen gerne set beløbet var større i forhold til pre.


Aktuelt er check fint på turn, hvor jeg ville jamme hver gang vi forbedre vores hånd. Altså alle , alle K undtagen måske , også også jamme vores s8 for at holde balance i det.


Anyway, det var blot lidt fisketanker, håber du shipper hele pisset! :)

12-10-2017 12:23 #4| 1
ZuluKurt skrev:Skyder vi turn? Hvis så hvorfor, og med hvilken range?
Hvad gør Hero på river? Hvad er Heros range, og hvad er Lykovs range?

Nitrrrrrram skrev:jeg tror nu ikke OP er i tvivl til river? Ville undre mig.

Jeg tror OP gerne vil have inputs til alle streets, ellers er det lidt underligt formuleret i hvert fald ;)

12-10-2017 12:24 #5| 0

3vejs turn når den hedder 3 må er det et kort hvor jeg ville checke næsten hele min range, på nær eksempelvis weak flushs.

River:

Som spillet her har vi et nemt fold. KJ blocker deres bluffs kombinationer, så af alle vores KJ's er denne ret skidt. Vi vil gerne have de har KX og JX når de kalder flop, samtig med vi ikke har en spar dur den ikke som bluff. Så starter vi med at bluffe hænder som KJ har vi alt for mange bluffkombos. AX kombi's er langt bedre og vi behøves ikke så mange for at holde vores calling range så stor som mulig og value + bluff ranges er derfor små i dette spot imo.

Redigeret af Bettet d. 12-10-2017 12:25
12-10-2017 12:35 #6| 0

Jeg er enig i at man sagtens kan size den højere pre, men jeg har intet imod at spille en 3b IP med KJh. Så man kan argumentere for begge dele. Man kan også argumentere for at kald også er ganske fint - jeg er dog næsten altid tilhænger af den mest aggressive tilgang.


@ Hajføde - Jeg er ret uenig i at vi behøves at cbette 60% på flop, grundet effektive stacksizes. Samt potkontrol på turn, et mindre flop bet er ligeså meget et semiblock bet, som det er så meget andet, da vi ved flop check er nød til enten at kalde et ret stort turn bet, eller simpelthen folde en ret stærk holding.

Problemet i min optik med 60% pot og 2 kaldere bliver at vi har meget lidt FE overfor Reg2 på turn, da han Pot/Stack ratio bliver for lille til at kunne folde ret meget hvis vi antager begge betaler flop.


3x7200 + Anter/blinds = 24000 pre + 3x14.400 = 67.200 - Hvilket så efterlader Reg 2 med 43.400 - Derudover ændrer det ikke det store på min mulighed for at jamme turn da jeg stadig skal overpot bet jamme turn, så er jeg egentlig mere tilhænger af pot bette flop/komme ind på flop - eller jam på ikke Q eller S turn hvis jeg sizer som jeg gør :)


Derudover tror jeg at du i din opstilling af ranges glemmer at vi spiller 6 max og ikke fullring :)

Redigeret af ZuluKurt d. 12-10-2017 12:40
12-10-2017 12:53 #7| 0
ZuluKurt skrev:Jeg er enig i at man sagtens kan size den højere pre, men jeg har intet imod at spille en 3b IP med KJh. Så man kan argumentere for begge dele. Man kan også argumentere for at kald også er ganske fint - jeg er dog næsten altid tilhænger af den mest aggressive tilgang.

@ Hajføde - Jeg er ret uenig i at vi behøves at cbette 60% på flop, grundet effektive stacksizes. Samt potkontrol på turn, et mindre flop bet er ligeså meget et semiblock bet, som det er så meget andet, da vi ved flop check er nød til enten at kalde et ret stort turn bet, eller simpelthen folde en ret stærk holding.
Problemet i min optik med 60% pot og 2 kaldere bliver at vi har meget lidt FE overfor Reg2 på turn, da han Pot/Stack ratio bliver for lille til at kunne folde ret meget hvis vi antager begge betaler flop.

3x7200 + Anter/blinds = 24000 pre + 3x14.400 = 67.200 - Hvilket så efterlader Reg 2 med 43.400 - Derudover ændrer det ikke det store på min mulighed for at jamme turn da jeg stadig skal overpot bet jamme turn, så er jeg egentlig mere tilhænger af pot bette flop/komme ind på flop - eller jam på ikke Q eller S turn hvis jeg sizer som jeg gør :)

Derudover tror jeg at du i din opstilling af ranges glemmer at vi spiller 6 max og ikke fullring :)

Kald pre er helt fint, ja. Som du selv skriver er du tilhænger af den aggressive approach og derfor foretrækker du at squeeze. Det er fint. Jeg siger bare, at sizingen gør at du meget ofte kommer til at spille potten 3vejs og det gør din sizing mindre fed.


Jeg vil gerne bette 60% for at folde AJ og Tx hænder ud - hænder som jeg ikke er helt sikker på folder til et 45% ish bet.

Hvordan kan det være et semiblock bet på flop? Da vi er IP kan vi bare c bag og se turn, hvis det er det vi ønsker. Jeg tænker at vi bluffer flop og denier vores modstanderes hænder EQ ved at bette?


Vil du uddybe, hvad du mener med at jeg glemmer at vi spiller 6max og ikke FR? Jeg forstår ikke helt, hvad det har med postflop ranges at gøre? :)

12-10-2017 13:08 #8| 0
Hajføde skrev:Kald pre er helt fint, ja. Som du selv skriver er du tilhænger af den aggressive approach og derfor foretrækker du at squeeze. Det er fint. Jeg siger bare, at sizingen gør at du meget ofte kommer til at spille potten 3vejs og det gør din sizing mindre fed.

Jeg vil gerne bette 60% for at folde AJ og Tx hænder ud - hænder som jeg ikke er helt sikker på folder til et 45% ish bet.
Hvordan kan det være et semiblock bet på flop? Da vi er IP kan vi bare c bag og se turn, hvis det er det vi ønsker. Jeg tænker at vi bluffer flop og denier vores modstanderes hænder EQ ved at bette?

Vil du uddybe, hvad du mener med at jeg glemmer at vi spiller 6max og ikke FR? Jeg forstår ikke helt, hvad det har med postflop ranges at gøre? :)

Jeg formulerer mig måske forkert :)

Ved check back på flop, kommer vi bare ret tit i en situation hvor, hvis vi ikke improver på turn simpelthen er nød til at folde hvis villians er dygtige nok til at size korrekt.

60% er også fint at skyde og er måske ved eftertanke måske bedre med en lidt tungere flop sizing - Jeg er dog uenig i din antagelse om at vi får Tx til at folde om vi ændrer sizing fra 45% pot til 60% :)


Det kan nemt være at jeg sætter en forkert range op for især Lykov i spottet, Afhængelig af hvordan han konstruerer sin flat/4 bet range. Burde den eneste Ax suited hånd han betaler med være AQ, han kan også i hans range have AJ - Men vil tro at en mand af hans kaliber er for dygtig til at betale OOP med sådan en hånd.

Efter river er det ret nemt at udelukke at Reg 2 har flush, han er meget mere vægtet mod Kx og måske AQo,


12-10-2017 13:24 #9| 0
ZuluKurt skrev: Jeg formulerer mig måske forkert :)
Ved check back på flop, kommer vi bare ret tit i en situation hvor, hvis vi ikke improver på turn simpelthen er nød til at folde hvis villians er dygtige nok til at size korrekt.
60% er også fint at skyde og er måske ved eftertanke måske bedre med en lidt tungere flop sizing - Jeg er dog uenig i din antagelse om at vi får Tx til at folde om vi ændrer sizing fra 45% pot til 60% :)

Det kan nemt være at jeg sætter en forkert range op for især Lykov i spottet, Afhængelig af hvordan han konstruerer sin flat/4 bet range. Burde den eneste Ax suited hånd han betaler med være AQ, han kan også i hans range have AJ - Men vil tro at en mand af hans kaliber er for dygtig til at betale OOP med sådan en hånd.
Efter river er det ret nemt at udelukke at Reg 2 har flush, han er meget mere vægtet mod Kx og måske AQo,

Jeg foretrækker også at bette flop i stedet for at c flop bag, enig. Netop fordi vi, som du nævner, ellers meget ofte må folde turn.


Jeg tror virkelig at Lykov folder mange Tx kombinationer her OOP og med en mand left to act. Han fortsætter nok med ATx (og KTx, såfremt han flatter den til din sizing - det tror jeg dog ikke han gør). Mht. Reg2, så vil jeg tro, at han, med den beskrivelse du har givet af ham, folder mange Tx på flop, hvis vi sizer 60%. Simpelthen fordi han ikke kan fortsætte senere i hånden uden det bliver ulækkert for ham (læs: vi ser altid hele runoutet og vores range bør have en del EQ mod Tx, når vi fortsætter på floppet i en squeezet 3vejs pot).


Jeg er af den opfattelse, at det er en decideret stor fejl at antage, at Lykov 4b eller folder AJs til den sizing med den stackdybde. Endnu mindre likely når han tidligere har spillet mod dig og må vide, hvor (forholdsvis) aggro du er!


Hvorfor tænker du, at Reg2 ikke kan have flushes her? Jeg tænker, at han ikke skal raise særlig mange flushes her, da jeg ikke kan se, hvilke hænder de får value fra? Jeg tænker han kan raise K-høj-flushes+ for value her. Derfor mener jeg sagtens Reg2 kan have en flush her :)

Redigeret af Hajføde d. 12-10-2017 13:25
12-10-2017 13:57 #10| 0
Vegas CHEF

Fint spot du har valgt her Thomas.


Umiddelbart så syntes jeg I har en god diskussion i gang her og deler mange af de samme holdninger ift. turn og river.


Men preflop og på floppet vil jeg gerne lige komme med mine tanker:


Helt fint med mig at kombinere 3bets og calls pre med den flotte hånd KJ.


Skal vi 3bette, så afhænger min sizing om jeg er oppe i mod én eller flere modstandere. Havde det bare været Lykov og dig, så kan jeg sagtens følge den sizing du har valgt. Specielt i midgame. Men når nu vi er oppe i mod 2 spillere, så giver det bedre mening at gøre det ca. 3.5x initial raise, som Hajføde var inde på. En 9-9.500 ville i mine øjne være en smule bedre. Selvom vi gerne vil spille postflop med sådan en fin handske, så tager vi da gerne potten ned nu.


På floppet mod 2 modstandere, så checker jeg bag i 75-80% af tilfældene hvis det er full ring (8-10 spillere) - i 6 max, så checker jeg bag i ca. 50% af tilfældene. Herefter evalueres på turn.


Et vådt board som det her, cbettes en smule højere end min normale cbet sizing - men det gør de fleste vist nok også.


Havde vi være oppe mod 1 modstander, så cbetter jeg dette flop ca 50-60% af tiden i en full ring tour og omkring 80% af tiden i 6 max.


Havde der været 2 hjerter, så ændrer tallene sig gevaldigt dvs. så checker jeg ikke så tit bag.


GL dernede :-)

12-10-2017 14:27 #11| 16

Jeg synes, at det ud fra et strategisk synspunkt, er en halvdum situation du får rodet dig ud i.

På et 6-handed bord, har du trukket 3 fisk, og vælger alligevel at bloate potten mod de to dygtige modstandere med en so so holding?

Yes, yes, vi kan ikke gemme os væk hele dagen, men at bruge en hånd som KJs, i pos, til et 3bet fremfor bare at kalde og holde fiskene i blinds inde i potten og spille lidt pos/lowball poker mod de to dygtige spillere der har vist initiativ fra tidlig (jeps, 6-handed, I know), det mener jeg personligt er en relativt stor fejl.


15-10-2017 23:32 #12| 0

Jeg kan bedst lide at kalde PF, da jeg syntes KJ er en lækker hånd at spille post flop i position og det giver bedst muligheder til at floate og andre ting på floppet uden at investere alt for meget....Om jeg vælger 3 bet, så er jeg enig med Hajføde at size'ingen skal være større.


Jeg skyder også floppet som dig, men da begge kalder, så checker jeg turn bag. Om kun en spiller kalder, så skyder jeg en street mere til de fleste turn kort..


River er easy fold.






16-10-2017 15:01 #13| 0

Jeg tillader mig lige at bumpe denne tråd :)
@ZuluKurt

16-10-2017 22:58 #14| 0
Hajføde skrev:Jeg tillader mig lige at bumpe denne tråd :)
@ZuluKurt

:)


For lige at runde den af, så jammede jeg river og tog ned. FYI viste Reg 2 - TT.

En af grundene til jeg jammer udover de ting vi har været omkring allerede er også at Lykov better 18 ud i 58. Kort så gør det egentlig at jeg hakker indover da det er min erfaring især i live at folk aldrig better 1/3 pot på river i sådan et spot med en kæmpe valuehandske.


En slutnote - Er ikke sikker på at jeg ville jamme igen en anden gang, men nogle gange har man også et liveread der skal følges + de ting jeg har givet udtryk for tidligere i tråden.

17-10-2017 01:53 #15| 0

De andre viser bestemt ikke nødvendigvis voldsom styrke, Lykov kan både blocke eller bluffe, omend han vel også godt kunne have en del Ax-hænder i sin range, da du både sizer halvlavt preflop og på flop, og villain2 ligner jo meget noget halvmarginalt, og dit riverpush kan jo derfor være fristende, men problemet er jo at vi ikke rigtig repper noget selv ved at jamme river, for det gør vi vel reelt ofte kun med Ax der tilmed har 3 bettet preflop så vi nærmest udelukkende repper AK. Villain 2 er så heldigvis weak nok til at folde sin 1010 i spottet og det er måske i dynamikken nok godt fornemmet at weakness-en var stor nok, men synes stadig det virker ret spewet og tror mange der havde spillet 1010 (eller andre tilsvarende mere sandsynlige hænder) sådan godt kunne have fundet på at kalde river også, når vi nu selv repper så tyndt. Som flere andre er jeg heller ikke vild med 3-bettet preflop, men det er jo nok meget en temperamentssag.

Redigeret af All-Out-Put d. 17-10-2017 16:17
17-10-2017 08:35 #16| 0

HVad ville være det optimale spil af reg 2 på floppet? Kan han ikke jamme her?

17-10-2017 10:15 #17| 0
Froopa skrev:HVad ville være det optimale spil af reg 2 på floppet? Kan han ikke jamme her?

jo - han SKAL jamme efter UTG kalder Heros cont-bet.

I det hele taget har han slet ingen plan med hans spil (check-raise på flop havde været fantastisk - c/c er håbløst..), så han kan da fint få en note som "passiv-fisk" i stedet for "nittet reg"

Redigeret af Mads Møller d. 17-10-2017 10:24
17-10-2017 10:28 #18| 1

Enig med Mads, det er helt horribelt af ham med TT på flop. Derudover er det imo også en pænt stor fejl ikke at 3b mere pre, du vil langt hellere tage ned end spille en stor pot med KJs.

17-10-2017 10:46 #19| 2

Når man tænker over hans spil så giver det måske alligevel mening:


Preflop - "Jeg spiller for setvalue og holder potten nede"

Flop - "Shit, jeg har 2nd nuts. Vi checker og ser om de ikke hopper i fælden" - "Fuck mand! De har begge 2 noget! Mindst en må være på træk? Jeg caller bare og holder potten nede så de kan ramme"

Turn - "Its over. Nu må en have flushen. Jeg har dog stadig én out til nuts, og måske lidt outs til et hus... men jeg taber til QQ. Check!"

River - "Fuck it. Kun 18.000 - måske jeg er go?

River - "Jeg vidste det... Fuck at jeg smed de 18.000, men i det mindste gik jeg ikke broke!"

(klap selv på skulder og vis hero-fold op - gg)

Redigeret af Mads Møller d. 17-10-2017 10:47
17-10-2017 16:11 #20| 0

Jeg spiller langt fra hånden optimalt, også derfor jeg har lagt den op, da jeg synes det er et meget interessant spot - hvilket også diskusssionen viser da der er en del forskellige holdninger og løsningsmodeller til hvordan folk vil gribe hånden an - kontra spillestil, temperament mm.


TT spillet er ret skidt ja, jeg har dog spillet en del med manden og han spiller ganske habilt, omend til den nittede side hvilket dette klart også viser.


@ de folk der flatter - kan i konstruere en 3b range til mig der ikke indeholder Kjs til spottet? :)

17-10-2017 16:32 #21| 3
Mads Møller skrev:Når man tænker over hans spil så giver det måske alligevel mening:

Preflop - "Jeg spiller for setvalue og holder potten nede"
Flop - "Shit, jeg har 2nd nuts. Vi checker og ser om de ikke hopper i fælden" - "Fuck mand! De har begge 2 noget! Mindst en må være på træk? Jeg caller bare og holder potten nede så de kan ramme"
Turn - "Its over. Nu må en have flushen. Jeg har dog stadig én out til nuts, og måske lidt outs til et hus... men jeg taber til QQ. Check!"
River - "Fuck it. Kun 18.000 - måske jeg er go?
River - "Jeg vidste det... Fuck at jeg smed de 18.000, men i det mindste gik jeg ikke broke!"
(klap selv på skulder og vis hero-fold op - gg)

wtf

17-10-2017 16:35 #22| 1
Mads Møller skrev:Når man tænker over hans spil så giver det måske alligevel mening:

Preflop - "Jeg spiller for setvalue og holder potten nede"
Flop - "Shit, jeg har 2nd nuts. Vi checker og ser om de ikke hopper i fælden" - "Fuck mand! De har begge 2 noget! Mindst en må være på træk? Jeg caller bare og holder potten nede så de kan ramme"
Turn - "Its over. Nu må en have flushen. Jeg har dog stadig én out til nuts, og måske lidt outs til et hus... men jeg taber til QQ. Check!"
River - "Fuck it. Kun 18.000 - måske jeg er go?
River - "Jeg vidste det... Fuck at jeg smed de 18.000, men i det mindste gik jeg ikke broke!"
(klap selv på skulder og vis hero-fold op - gg)

Nej.

17-10-2017 16:39 #23| 0
ZuluKurt skrev:

Jeg spiller langt fra hånden optimalt, også derfor jeg har lagt den op, da jeg synes det er et meget interessant spot - hvilket også diskusssionen viser da der er en del forskellige holdninger og løsningsmodeller til hvordan folk vil gribe hånden an - kontra spillestil, temperament mm.

TT spillet er ret skidt ja, jeg har dog spillet en del med manden og han spiller ganske habilt, omend til den nittede side hvilket dette klart også viser.

@ de folk der flatter - kan i konstruere en 3b range til mig der ikke indeholder Kjs til spottet? :)




Vi kunne vel starte med at bruge nogle kombinationer af KQ og KJ off som 3bets fremfor suitet som spiller langt bedre multiway og hvor vi hellere vil have blinds med. I den givne situation mod en modstander der har det fint med 4bets og med et halvfrisk image vil jeg personligt foretrækker at have en lidt smallere 3bet sekvens fra knappen og hellere spille lidt multiway pots i pos, men det er nok en temperamentssag.

17-10-2017 20:29 #24| 0

Jeg kan godt se hans intentioner med flat på flop, da jeg syntes at om du er god nok postflop så giver det højere EV end bare jamme ind på floppet. Ikke for at generalisere, men jeg er ret overbevist om at mange spillere har et leak i at de ikke har stærke hænder i deres calling range oop på draw heavy boards, som gør at deres calling range strategi oop er ret nem at exploite på disse bord.


Til netop denne hånd, så foretrækker jeg bare jamme som reg2, men det er fordi Lykov kalder og du cbetter ud i to spillere. Jeg er ret sikker på at om Lykov folder, så kalder jeg bare dit bet ude af position som reg2.


Jeg har en meget lav 3 bet frequency, da jeg føler min edge ligger i post flop spillet, men jeg mixer gerne 3 bets med A2-5 ind, men det afhænger også af stack size hos SB og BB er over 30, som vi ikke får oplyst om her.





Redigeret af Signic d. 17-10-2017 20:32
17-10-2017 23:35 #25| 0

Personligt ser jeg ingen grund til at 3-bette andet end QQ-AA og nok ofte også AK her, uden så meget dynamik-ide om hvad V1 har, og da vi samtidig næppe får super meget kredit både pga. aktivt image og positionen. Skulle jeg 3-bette andet end tophænderne, vi kan overveje at gå død med preflop, ville det være helt polariseret og måske lidt spekulative hænder ala 78s ex, der ville være lettere at spille end KJs postflop og samtidig ville være ret skjulte, men tror også jeg her bare ville foretrække at flatte dem. KQo og KJo som Jungeras nævner som mulighed ville jeg selv foretrække bare at folde preflop, men enig i at det er mere oplagt at 3-bette kontra flatte dem i forhold til KJs.

18-10-2017 08:30 #26| 0
THADONKEY1 skrev: Nej.

Irony wasted....

18-10-2017 12:02 #27| 1

Jeg mangler stadig et godt argument for hvorfor 3b pre skulle være god løsning. Jeg kan vitterligt ikke finde et godt argument for at squeeze her med den hånd, de positioner og de modspillere. Jeg synes ikke rigtigt at "jeg kan lide den aggressive tilgang" er et gangbart argument for at spille en hånd sub-optimalt, som jeg synes du gør her.

18-10-2017 14:29 #28| 0
All-Out-Put skrev:Personligt ser jeg ingen grund til at 3-bette andet end QQ-AA og nok ofte også AK her, uden så meget dynamik-ide om hvad V1 har, og da vi samtidig næppe får super meget kredit både pga. aktivt image og positionen. Skulle jeg 3-bette andet end tophænderne, vi kan overveje at gå død med preflop, ville det være helt polariseret og måske lidt spekulative hænder ala 78s ex, der ville være lettere at spille end KJs postflop og samtidig ville være ret skjulte, men tror også jeg her bare ville foretrække at flatte dem. KQo og KJo som Jungeras nævner som mulighed ville jeg selv foretrække bare at folde preflop, men enig i at det er mere oplagt at 3-bette kontra flatte dem i forhold til KJs.

Læser jeg det rigtigt hvis du skriver at du bare openfolder KJo og KQ i en semifdyb liveturnering IP?.

18-10-2017 16:47 #29| 0
djoffer skrev:
Læser jeg det rigtigt hvis du skriver at du bare openfolder KJo og KQ i en semifdyb liveturnering IP?.

Ja mod de 2 gode modstandere på et ellers let bord, hvor vi ikke rigtig har noget dynamik mod den første og hvor den anden ses som solid og tight mens vores eget image modsat nok er til den aktive side.


Jeg spiller så aldrig live og måske positionsfordelen der er større og bør vægtes mere end online

Redigeret af All-Out-Put d. 18-10-2017 16:48
18-10-2017 18:02 #30| 0
All-Out-Put skrev:
Ja mod de 2 gode modstandere på et ellers let bord, hvor vi ikke rigtig har noget dynamik mod den første og hvor den anden ses som solid og tight mens vores eget image modsat nok er til den aktive side.

Jeg spiller så aldrig live og måske positionsfordelen der er større og bør vægtes mere end online

Virker ihvertfald meget stramt, men skal da ikke udelukke jeg tager fejl...

18-10-2017 19:10 #31| 0
djoffer skrev: Virker ihvertfald meget stramt, men skal da ikke udelukke jeg tager fejl...

Jeg er nok generelt også ret stram i mit spil, i hvert fald som default, som her mod bl.a. en nytilkommet god bigstack. Min erfaring er så at det virker for mig, også i de ofte lidt løse shorthandede Tours, men det kan bestemt også være en anden tilgang kan være lige så god. Det er jo nok også meget et temperamentsspørgsmål.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar