Scammed af Kiwi.com - wtd?

#1| 1

Min kæreste har booket flybilletter gennem kiwi.com (fundet gennem momondo). Hun får fuld bekræftelse på købet og pengene bliver trukket fra kontoen. I går tropper vi op i lufthavnen, og får af vide i skranken ved check-in at vores billetter er blevet canceled og refunderet. Vi står nu en time før flyet har afgang uden billetter. Da damen i check in får af vide at vi har brugt Kiwi.com siger hun også at der er rigtig mange der har problemer med dem.

At alt dette sker uden vi får nogen form for information er selvfølgelig under alt kritik. Det der dog pisser mig mest af, er at Kiwi ikke vil refundere det fulde beløb - efter mange mails frem og tilbage går de med til at refundere hvad der svarer til 70% af hvad vi har betalt... og denne afgørelse er endelig...


Vi har lavet et køb og fået leveret ingenting... Hvad ville PNs træk være her? 
(referencer til relevant lovgivning vil være værdsat!)

16-12-2019 10:56 #2| 0

Hvorfor blev biletterne annulleret?

16-12-2019 11:02 #3| 0

Ingen ide.

Vi havde fået bekræftelse af Kiwi på vores køb og dukkede op. Kiwi havde fået refunded billetten.


Flyet var hverken aflyst eller forsinket, da det lykkedes os at købe to nye billetter til samme fly af damen i check-in.

16-12-2019 11:04 #4| 5

Ring til banken og sig, I ikke har fået den vare, I har betalt for, og bed om at få købet annulleret.

16-12-2019 11:33 #5| 14

Og behold de 70% oveni om kompensation. Hver gang Kiwi  så skriver eller ringer til dig, beder du om ID, foto osv og informere dem om at Kiwi konto er “frosset” pga uren trav. 

16-12-2019 11:49 #6| 0
nothing878 skrev:

Ring til banken og sig, I ikke har fået den vare, I har betalt for, og bed om at få købet annulleret.


Tak! Vi starter med indsigelse i banken.



nafudoma skrev:

Og behold de 70% oveni om kompensation. Hver gang Kiwi  så skriver eller ringer til dig, beder du om ID, foto osv og informere dem om at Kiwi konto er “frosset” pga uren trav. 

 

 Haha, ville sgu være et optimalt scenarie! Deres lange standard mails er så flabede.



16-12-2019 12:35 #7| 6

Jeg er glad for at jeg plejer at forsøge at købe billetter direkte fra flyselskabet når jeg kan.

Jeg tror at det hjælper til at undgå den slags. 

 

Finder afgangen på flybillet.dk eller momondo, men prøver at vælge udbyderen som er flyselskabet. 

Nogle gange er et andet firma 150 kr billigere. Men så vil de have 100 kr i gebyr for at betale med kort. Og så anbefaler de at man køber en konkursforsikring for 100 kr for det tilfælde at deres selskab går nedenom og hjem inden rejsen. 

Så vil jeg sgu hellere betale 50kr mere og have et troværdigt selskab at arbejde med. 

16-12-2019 12:43 #8| 0

Kiwi.com er desværre noget af det værste der findes indenfor branchen (arbejder selv i er rejsebureau).

Forstår sku ikke helt at momondo vil tillade en sådan forretningsmodel, da de oftest dukker op øverst.

Deres koncept er at ‘nice’ flyselskaber så du f.eks. Flyver med Ryanair til London og så med et andet flyselskab videre som ikke har bagagesamarbejde eller interline. 

Det betyder at du skal checke din bagage ind igen og såfremt at dit første fly er forsinket og du ikke når det næste står du der. Dog skriver de at de så fikse et nyt fly, men der er alle mulige regler og du kommer jo ikke bare med næste afgang som hvis det havde været en gennemgående billet med ét selskab, eller bare nogen i alliance eller lavet som en billet.


Så rådet herfra er at holde sig væk og lade være med at spare de 100kr eller lignende.

I den givende situation, forstår jeg ikke helt hvorfor i ikke får en fuld refund. Hvis der har været en involuntary schedule, altså en ændring fra flyselskabet får i det normalt at vide og kan vælge at hæve købet eller acceptere den nye afgang, men vildt hvis i ikke har hørt noget overhovedet. 

Held og Lykke med det og fedt i kom afsted trods alt 

16-12-2019 12:54 #9| 0

Kan I evt kontakte momonto, og spørge hvorfor i ikkemfåe alle jeres penge? Da det er via dem i har booket. 

16-12-2019 13:19 #10| 0
superKrikken skrev:

Kan I evt kontakte momonto, og spørge hvorfor i ikkemfåe alle jeres penge? Da det er via dem i har booket. 

 

 momondo er bare en søgemaskine og er på ingen måde involveret i selve handlen. 

16-12-2019 13:29 #11| 0
nothing878 skrev:

 

 momondo er bare en søgemaskine og er på ingen måde involveret i selve handlen. 

 

 Er kiwi ikke det samme? 

06-01-2020 16:41 #12| 0

@OP fik du dine penge retur fra banken eller hvordan endte sagen?

06-01-2020 17:26 #13| 3

@pumba

Efter en masse mails frem og tilbage endte vi med at sende en lang mail omkring jura på området. Vi skrev de skulle tilkendegive om de ville give os det fulde beløb retur, og hvis ikke ville det, ville vi gå videre med sagen.


Et par timer senere fik vi svar om at de nu ville refundere hele beløbet. Går den, så går den....

06-01-2020 22:30 #14| 1

ja ok, det er nemlig svaret på den mail der betyder om du uden videre for pengene tilbage i banken. Havde de ikke svaret eller svaret negativt, så havde banken kørt transaktionen tilbage. Så cool at du har fået pengene.

Nu skal du så bare lige anmelde dem på trustpilot med mere så andre ikke falder i deres fælde...... :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar