SB ser et flop..... NL 50-100

#1| 0

Hejsa

Ser mange visdomsord hver dag herinde og kunne godt tænke mig lidt råd omkring nedenstående.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal spille efter floppet når jeg sidder i SB i flg situationer ved et 6 handed bord.

1. flopper top par med en ringe kicker
2. flopper en monsterhånd

1.

Jeg sidder med eks. q 4 og flopper 7 8 q, altså top par men samtidig en masse draws derude.

Jeg plejer at byde ca ½ - 3/4 pot, vi siger der er 4 med i potten, som self ikke er raised inden floppet (så var jeg jo ikke længere i den)

Men får sgu alt for tit calls og så er jeg ikke klogere på turn,
Skal jeg byde mere , eller skal jeg bare checke og så folde til et bet?


2.

sidder eks. med q 10, som måske ikke er raised , eller måske er raised en enkelt,

Floppet kommer så

q 10 3

Plejer gerne at byde ca. 3/4 pot men syntes for tit der bliver foldet hele vejen rundt.

Er man fuldstændig vanvittig hvis man slowplayer denne slags hænder og også evt. 7 7 rammer 2 7 q rainbow.

Tak for hjælpen


20-03-2006 19:44 #2| 0

1.

Check/fold Du er ude på at ramme trips eller 2 par med en hånd som Q4o''

2. Der ligger nogle straight draws derude, så derfor kan du ikke sløvspille for meget... 2/3 pot er også fint.

3. 777 på 27Qr er en find hånd at sløvspille mod aggressive spillere. Det er jo et yderst drawfattigt board.

20-03-2006 20:22 #3| 0

Jeg slowplayer stort set aldrig. I hånd 1 kommer det an på modstanderne, men ofte er det et C/F.

I hånd 2 og 3 har du et sikkert bet.

20-03-2006 20:48 #4| 0

Jeg folder alt op til og med K-9off fra sb medmindre vi er meget dybe, så kan der godt ryge nogle små offsuitede connectors med.

Er jeg inde i hånden alligevel og rammer TPNK better jeg fuld pot men vil meget gerne ha folk til at folde og vil gerne billigt til showdown.

Generelt vil jeg helst lægge hænder fra sb, jeg kan slet ikke se pointen i at complete med skralde hænder, det er næsten værre end at limpe fra utg med skrald.

Slowplayer aldrig _aldrig_ i limped pots når jeg rammer.

21-03-2006 01:58 #5| 0

"Men får sgu alt for tit calls [når jeg better mine marginale hænder]"

"men syntes for tit der bliver foldet hele vejen rundt [når jeg better mine stærke hænder]."

Det dér, det hænger ikke sammen.

I Hånd 1 better jeg floppet, 3/4-fuld pot. Revurder turn. Men fold dog preflop, makker, hvis du ikke ved hvordan sådan nogle situationer skal kringles.

Det er dumt at slowplaye i en unraised pot oop. Du vil meget meget meget sjældent ende med en større pot på denne måde end hvis du bare better. Desuden vil du uundgåeligt signalere mere styrke med et slowplay.

21-03-2006 10:59 #6| 0

"Generelt vil jeg helst lægge hænder fra sb, jeg kan slet ikke se pointen i at complete med skralde hænder, det er næsten værre end at limpe fra utg med skrald."

Er i andre enige her?

Disse limpede hænder kan ganske vist give nogle af de sværeste beslutninger i HE, men jeg vil da samtidig mene at man går glip af ekstremt meget value i længden ved bare at undgå dem...
Måske er der forskel på limitsne der spilles her

21-03-2006 11:30 #7| 0

Det er jo ikke fordi det er et kæmpe leak i dit spil hvis du ind imellem completer med hænder der ser nogenlunde ud, problemet er at man skal ramme virkelig godt for at man vil spille en stor pot, og offsuitede >2-gappers skal fandme ramme godt før man er klar til at spille om stakken.

Generelt completer jeg ikke hænder fra sb som jeg ikke ville kunne finde på at limpe eller raise med fra en anden pos.

Tror jeg spiller nogenlunde samme limits som dig

21-03-2006 13:29 #8| 0

@Hardgrove

"det der, hænger sgu ikke helt sammen"

Det har du jo fuldstændig ret i.

Tyder jo på at det bare er fordi jeg er en gammel bitter mand der syntes jeg skal have max payoff hver gang jeg rammer stort og småt.

Tak for alles input,

Tror udfra ovenstående at jeg begynder at checke 1. og byde 2. og 3. med 1/2-3/4 pot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar