Sasuke vs. Saibot NL200

#1| 0

Har lige set lidt af de der donk videoer fra pokeruniversitet, og tænkte at hånden mellem Sasuke og Saibot, ville være interessant for diskussion.

Har kun set hånden fra Sasukes perspektiv. Han har KJ og hånden går som følger:

NL200

Sasuke åbner til 7
Saibot 3-bet til 21

Flop: J95 pot 42

Sasuke checkcaller 32 udstik fra Saibot

Turn: 6 pot 106

Sasuke checkcaller 82 udstik fra Saibot

River: Q pot 270

Sasuke checkraiser et 222 bet fra Saibot all in, som skal betale 280 mere. Saibot folder.

Synes hånden er lidt speciel fra begge sider, hvorfor det kunne være interessant at høre hvad folk mener om EV'en i linierne.

1) Sasuke vælger på river at lave sin hånd om til et bluff. På flop og turn, caller han tydeligvis for value, men beslutter sig så på river for at hans hånd ikke har den nødvendige showdown value, men at der muligvis kan hentes EV i et bluff.
Sasuke gætter selv på Saibot har AA/KK, men hvor stor er sandsynligheden for at en mand der vælger at bette 222 på river giver op til 280 mere når han får så gode odds som ca. 1:3.5. Er Saibot's range ikke polariset således at han enten har en hånd han går til bunds med eller luft, hvorfor det kan være bedre bare at calle de 222??

2) Fra Saibot's view. Han vælger at skyde 3 barrels, og folder til river hvor han får rigtig gode odds. Kan man virkelig folde en made hand (AA/KK) på river her. Bør man ikke checke en made hand bagved, hvis ikke man kan kalde et rest eller evt. bette mindre??

Hvad siger folk??

08-09-2008 18:45 #2| 0

Nu har jeg ikke set videoerne - Men har læst i krogene, der blev spewet lidt. Mht. Punkt 1. Har lidt svært ved at se mig selv calle, hvis jeg er overbevist om at Saibot har AA/KK. Sasuke laver det det om til at bluffspot, hvilket jeg godt kan lide, hvis dynamikken og kendskabet til Saibot, er til det.

Punkt 2. Ville jeg også checke bagved næsten hver gang, medmindre jeg har noget specielt på Sas. Hvis vi VB'er med AA/KK , så caller jeg også et rest.

Hvad bliver der sagt på videoerne?

09-09-2008 14:34 #3| 0

Som jeg siger i hånden så tror jeg at en standard vindende spiller folder op til AA her fordi at det ENESTE som AA slår efter cr'et er en made hand der er lavet til et bluff. Resten er 2par, str8 og flush.

Det er således 'bare' et spm. om hvorvidt villian tror jeg har gjort det 20% af tiden (det har jeg så nok) men de fleste almindelige spillere er slet ikke i stand til at lave made hands til bluffs og dem der er gør det måske 5% af tiden.

Saibots fold er således fint, men mod mig bør han måske overveje om der er value i at bette river. Den er svær - over en større sample tvinger jeg således saibot til at undlade at valuebette sine allerstærkeste onepair hands på de her boards fordi han ikke kan kalde et cr ai profitabelt. => profit til mig :)

09-09-2008 14:52 #4| 0

Jeg tror ikke, du skal komme for meget igang med at prøve at bluffe folk af esser på river. Der er mange af de største vindere på 5/10+, der aldrig er i nærheden af at folde esser - og specielt ikke i en rr pot, hvor de bliver check.clicket ind på river.

Havde han virkelig esser?

- AB

09-09-2008 16:13 #5| 0

Jeg synes det er et genialt move. Han kan som Sasuke siger ikke betale, da det eneste han slår, er en made hand som er lavet til bluff.
Jeg er helt vild med den linie her. WP

09-09-2008 16:18 #6| 0

@AB

Nej havde han ikke...

09-09-2008 16:40 #7| 0
OP

Han havde KK.

Må indrømme jeg ikke kan lide Saibots linie med at skyde 3 tunge barrels for så at give op med odds 1:4 på river i en 300BB deep situation.

Sasukes spil virkede jo og ideen er super, men det er godt noget høj risikabelt at tro man kan skyde ham af AA/KK med den linie han tager.

Virker i øvrigt som om sasuke ikke tænker over hvor meget saibot better på river, men bare har besluttet sig for at skubbe any betsize fra saibot. Umiddelbart vil jeg mene nogle betsizes er bedre at skyde ind på end andre.

En anden ting er turncallet, som vel sagtens kunne have været et fold i stedet.

09-09-2008 16:42 #8| 0

Det move er i hvert fald ikke profitabelt op til i hvert fald nl200, da folk bare ikke smider overpar til de odds.

09-09-2008 18:08 #9| 0

@AB

Hvis man ikke kan folde AA i en std 3bettet pot for 300bb så er det vel bare et spm om tid før man bliver stacket... gang på gang.

09-09-2008 18:32 #10| 0

eller omvendt er det vel et spørgsmål om tid før man bliver bluffet...gang på gang :)

Synes det er lidt firkantet at stille det op sådan for den pot er jo ikke specielt standard mht betting og board, men jo der er selvfølgelig situationer hvor man må smide sine esser i en reraised pot for 300 bb.

Kan faktisk meget godt lide den måde Sasuke spiller den på, især da han nok har imaget til netop at bluffe succesfuldt her

09-09-2008 18:47 #11| 0

@ SS

Det er jeg faktisk rimelig uenig i. På NL200 er spillene en del anderledes end hvor sasuke og sejlbåden normalt spiller. Hvis vi tager udgangspunkt i en average NL200 pot med denne action, så tror jeg 9/10 folder til rivershovet. De er ikke dygtige nok til at kunne dreje, at et call kan være profitabelt, og det er skyldes flere årsager:

- Villain viser sick stor styrke
- En average NL200 spiller tænker ikke langt nok til, at kunne spille sådan en hånd som bluff (læs: jeg mener en average spiller, dermed ikke ment nogle kan være gode nok)

Noget helt andet er, at jeg ikke rigtig kan lide man spiller overpar så aggressivt, når man er så dybe. Det er ikke ret mange NL200 spillere, der mestrer at spille så dybt, og derfor er det nemmeste ofte at folde, for mange går i "jeg kan finde et bedre spot"-mode, og derfor ofte folder deres hånd på turn, da de ofte kan stå overfor en endnu en beslutning på river.

Chancen for mere value er imo, hvis vi checker turn, og VB'er, c/r eller c/c alt efter hvad river viser sig at være.

09-09-2008 19:01 #12| 0

Som jeg også sagde efterfølgende på msn, er det største problem i hånden imo riverbettets størrelse.
Sasuke betaler meget meget sjældent af med en dårligere hånd i dette spot med et så tungt riverbet.

I bund og grund har vi 3 muligheder på river imo.
Bet-call, men bet en del lavere end det tunge bet.
Bet-fold, igen skal bettet være lavere imho.
Check bag.

Da jeg ikke tror Sasuke betaler af her med en dårligere et pars hånd særligt ofte, ønsker jeg ikke at åbne byderunden og checker således bag...

Btw INSTA skreg jeg bluff i msn chatten, alt talte for at Sasuke skulle ud og lave den manøvre imo. Hans image, Saibots session hvor han var blevet ownet en del, og lige var kommet lidt op igen, en af de sidste hænder osv...

Så altså, imo kan denne hånd ikke bet foldes - check eller bet snap :D

09-09-2008 20:24 #13| 0

Såvidt jeg husker completer flushen på river, måske jeg husker fejl..

Kan bedst lide at valuebette turn og checke bagved på river mod en dygtig modspiller og perfekt reshove stack. Iøvrigt vil jeg næsten være tilbøjelig til at tro at et call på river mod std NL200 villain ikke er profitabelt ganske enkelt fordi langt de fleste slet ikke er så kreative som sasuke (aka plastic pimp:)

09-09-2008 21:55 #14| 0

@Jungle

Jeg kunne ALDRIG I MIT LIV finde på at prøve at få dig til at folde river hvis jeg troede du havde esser :)

09-09-2008 22:21 #15| 0

c/c du også turn med j9,jjj,999,555,78 300bb deep ? Jeg synes ikke du repper andet end QJ og QQQ, og du vil måske endda oftere 4bette qq pre end du vil flatte 3bettet. dnu, bryder mig ikke rigtig om det. Derudover bryder jeg mig heller ikke om saibots b/f på river.

10-09-2008 03:29 #16| 0

ehm..flushen?

10-09-2008 03:38 #17| 0

Alternativet er at har SUPER-NIT-IMAGE som mig, jeg kender folk her på PN der i det spot ville folde mod mig om de så fik ods 1:10 :-)

10-09-2008 03:54 #18| 0

Så kunne OP evt fixe HH for der ligger ikke tre til farven :)

10-09-2008 04:41 #19| 0

@Sjaske: Jeg synes du skal finde de 10 største vindere på 5/10 og 10/20 på det site, du nu spiller (whatever det nu er). Prøve at blive 300BB dyb med dem, og så se, om du kan få dem til at folde esser i en reraised pot. Altså, jeg siger ikke, at der ikke er spots, hvor det er easy at slippe fra esser - også for 100BBs, og boardet behøver ikke at være helt sygt. Men faktum er bare, at det næsten uanset stacksize er -EV at prøve at bluffe villain af esser.

I det her tilfælde, skal dit bluff virke halvdelen af gangene for lige at kunne løbe rundt, og det mener jeg er YDERST marginalt, hvis du samtidig sammenholder det med de gange, du bare har den bedste hånd, og de gange, han bare snapper med straight/2par/set.

- AB

10-09-2008 06:42 #20| 0

@ Chris
Det er Q der lander på river...

10-09-2008 07:02 #21| 0

Alright, jo heller ikke en særlig stor ændring. (:D) Men så er saibots riverbet jo bare meget ringere.

10-09-2008 09:25 #22| 0

@Jungle

Man kan jo openjamme river for at få villain til at folde esser

I øvrigt ville jeg nok checke turn eller river hvis jeg var Saibot

@AB

Enig! Jeg bliver tit overrasket over hvor ofte esser stacker af (desværre ved man jo ikke modstanderen har esser, så man kan spare sit (semi)bluff)

10-09-2008 09:40 #23| 0

Med det kort, er jeg mere fan af Sasuke's play, da det egentlig er det perfekte scarecard. Hvorimod nu checker jeg river hver gang, i Saibots spot.

10-09-2008 12:35 #24| 0

@ab

Det var da lidt af en generalisering. Ift. HVOR mange scenarier for boardtyper og betvariationer der er skulle jeg mene at der findes en del spots hvor det burde kunne lade sig gøre.

Han snapper stort set aldrig med str8/2par/set for han 3better ikke ret mange combos af hænder der laver de hænder på det her tidspunkt.

Correct me if Im wrong Saibot.

10-09-2008 12:42 #25| 0

Jeg svarer senere
- Har lige et klamt virus problem :-S

- Men det korte svar er jo. Jeg kan sagtens 3-bette med hænder som giver str8/2par/sets

Hvis man kigger min video igennem kan man se at jeg blandt andet 3-better 72o fra UTG+1, efter Tune åbner UTG.
Og åbnede også Q5s UTG og i den dur...

10-09-2008 12:56 #26| 0

Men mod mig der åbner UTG 300bb dyb?

10-09-2008 13:00 #27| 0

Desto dybere vi er, desto mere tilbøjelig vil jeg være til at 3-bette mine drawing hands i position.

- Også mod dig

10-09-2008 14:05 #28| 0

@ Sai
Hvilken et pars hånd regner du med caller dit tunge riverbet?

10-09-2008 15:12 #29| 0
OP

Hvis man lige skal lave nogle hurtige vurderinger kunne de være som følger:

Chance for KJ er god: 30%

Chance for han folder noget der er bedre end KJ: 1) 30% 2) 10%

EV_call = 0.3*492 -0.7*222 = -7.8

1) EV_skub30 = 0.51*492 - 0.49*502 = +4.9

2) EV_skub10 = 0.37*492 - 0.63*502 = -134.2

Som det ses er det svag +EV hvis vi kan skubbe ham af >30% af gangene, men som det også ses falder EV drastisk hvis dette ikke er tilfældet. Personligt hælder jeg nok mere til vi er nede omkring 10%.

Folk kan jo selv lege rundt med tallene.


10-09-2008 21:06 #30| 0

@Saibot

Du gjorde det nu ikke en eneste gang i videoen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar