Rykke op i lvl BB/100

#1| 0

Hej alle

Spekulerer lidt på hvad PN mener er en god BB/100statistik før man rykker op i lvl?
Er holdningen at man skal slå niveauet markant eller mener PN det er nok med et lille + over en større sample?
Jeg forudsætter at der er styr på BRM og at man rent faktisk har rullen til at rykke videre.

22-10-2010 12:13 #2| 0

Det afhænger af en række forskellige faktorer.

1: Hvis du bliver scared over at spille om flere penge, så er du ikke klar endnu. Eventuelt kan du prøve at spille et eller to borde en enkelt dag, og se hvordan du har det med de større stacks/Blinds, og om du føler du har en edge mod regs'ne på det nye level.

2: Jeg ville sætte X antal Buy-ins af til at prøve det nye level. Fx. sige at hvis du taber 5 Buy-ins på det nye level, så må du først spille der, når du har hentet dem igen på dit gamle level.

3: Mht. BB/100. Så vil jeg mene at du bør slå dit nuværende level med 5bb+/100 (2,5BB+/100). Før du overvejer at rykke op, da der ellers kan være rigtigt meget varians. Og ofte vil det ikke engang kunne betale sig at rykke op, da din winrate vil blive så meget mindre på det højere level, at du rent faktisk tjener færre penge.

Men som sagt er den bedste strategi ofte at rykke stille og roligt op, og ikke lave et "jump" fra den ene dag til den anden. Du kan også, hvis du fx. normalt spiller 4 borde, så kan du spille 3 borde på det gamle level og et enkelt på det nye.

22-10-2010 12:17 #3| 0

Et par løse tanker...

Jeg har ikke noget bud på et konkret BB/100-tal, men pricipielt bør man rykke op, hvis:
1) man forventer en højere timeløn på det nye niveau, og
2) de højere stakes ikke medfører en for høj ROR.

Hvis du ikke har en kæmpe-sample, men føler at du slår spillet, så ryk da op, hvis rullen er til det. Hvis din antagelse bliver modbevist, så ryk ned igen.

Din winrate vil typisk falde, når du rykker op, da modstanderne forventes at være dygtigere. Men man bør medregne "man bliver dygtigere ved at spille dygtige spillere"-faktoren, som jo vil være +EV på længere sigt.

22-10-2010 14:22 #4| 0
OP

Ok har en væsentligt højere BB/100 end 5 så når rullen er helt klar giver jeg det nok jævnligt et par skud på det nye lvl indtil jeg så småt har vænnet mig til større beløb, bedre modstand osv :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar