Rod i min internetopsætning

#1| 0

Hej!

Mit internet har ikke fungeret særligt godt på det sidste, og pilfinger som jeg er har jeg klikket rundt i lidt forskelligt for at se om jeg ikke kunne få det til at spille. Nu har jeg så åbenbart fået rodet ved noget jeg ikke havde forstand på (suprise!)

Der er en lang række hjemmesider jeg ikke kan få adgang til. Fælles for dem er at det enten handler om download eller log ind.

Jeg får denne melding i chrome og noget lign. i explore:

*****

Denne webside er ikke tilgængelig

Genindlæs Mindre
Serveren på www.google.dk kan ikke findes, fordi DNS-opslaget mislykkedes. DNS er den netværkstjeneste, der oversætter et websites navn til dets internetadresse. Denne fejl skyldes oftest, at der ikke er forbindelse til internettet, eller at netværket er konfigureret forkert. Det kan også skyldes en DNS-server, der ikke svarer, eller en firewall, der forhindrer Google Chrome i at få adgang til netværket.
Kontrollér dine DNS-indstillinger
Kontakt din netværksadministrator, hvis du ikke er sikker på, hvad det betyder.
Prøv at deaktivere netværksforslag
Gå til Chrome-menuen > Indstillinger > Vis avancerede indstillinger..., og fjern markeringen af "Forudse netværkshandlinger for at forbedre indlæsningen af siden." Hvis dette ikke løser problemet, bør du markere denne valgmulighed igen for at forbedre effektiviteten.
Tillad, at Chrome får adgang til netværket i dine indstillinger for firewall eller antivirus.

Hvis programmet allerede står på listen over programmer, der har adgang til netværket, kan du prøve at fjerne det fra listen og tilføje det igen.
Fejlkode: DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

*****

Jeg har lagt min firewall ned, slettet cookies og fjernet fluebenet i "forudse netværkshandlinger...."

Jeg skal vel have gjort noget ved det dersens DNS, men jeg er helt blank på hvor og hvordan

PFT

22-07-2014 09:06 #2| 0

Har du pillet i routeren eller på computeren?

22-07-2014 09:26 #3| 0
Moderator

Har du Hola installeret?

22-07-2014 09:51 #4| 0
Moderator

Kør evt denne: sourceforge.net/projects/hjt/files/2.0.5%20beta/HijackThis.exe/download og send rapporten til mig i en PM.

22-07-2014 11:54 #5| 0

@Fjelle

Der er efterhånden ikke det sted jeg ikke har pillet, men det er ikke routeren for jeg får også fejlmeldinger når PC´en får kablet direkte


@NanoQ

Jep jeg har Hola installeret.
Jeg er på vej på job, men kører lige dit link i aften og shipper dig en PM.

22-07-2014 11:59 #6| 0
Moderator

Prøv først at afinstallere Hola - jeg gætter på det er den der driller.

Fungerer tingene herefter, installerer du den blot igen :)

22-07-2014 15:38 #7| 0

Eller også har du fået sat noget forkert IP adresse og DNS adresse på netkortet.

22-07-2014 15:52 #8| 0
Moderator

Det lyder ikke sansynligt :)

22-07-2014 18:45 #9| 0

Hola er den ikke et chrome plugin? Derfor kan det vel ikke være det hvis IE giver samme melding?

22-07-2014 19:05 #10| 0
Moderator

Hola retter proxysettings. Det er en kendt fejl, at den pludselig messer op, med netop det resultat OP beskriver.

Derfor anbefaler jeg altid at afinstallere det, før videre fejlsøgning.

Hola er smart... Men det er så sygeligt dårligt kodet, at jeg ikke anbefaler det.

22-07-2014 22:00 #11| 0

Nå... Hola røg ud med det hjalp ikke. Da jeg gik uden om routeren ændrede fejlmeldingen sig til noget á la:

Chrome kan ikke få adgang til internettet da din firewall eller virus program tror at chrome prøver at trænge ind på computeren.


Da min firewall allerede var lagt ned måtte det altså være virus programet. Jeg formaterede for ca. 1 månede siden i forbindelse med en ny SSD-disk, og har faktisk ikke fået installeret antivirus ( I know!) Dog blev der slæbt noget norton med ind ved installationen af windows. Da jeg prøvede at slette dette var der overhovedet ingen respons. Altså jeg kunne ikke åbne norton og jeg kunne ikke åbne afinstallation. Jeg google lidt på tlf. og fandt et download på nortons hjemmeside til fjernelse af beskadiget software. Det kunne jeg self. ikke downloade fra PC´en. "Løsningen" blev derfor at fjerne norton via fjern/rediger programer i windows.

Det lykkedes kun delvist da der var 22 filer som var i brug og derfor ikke kunne fjernes. Nu er da så ingen sider der virker og fejlmeldingen er den samme. For mig er det jo nærliggende at konkludere at det altså er norton den er galt med, men hvordan får jeg helt ryddet op i det? Det kan også være at jeg er helt galt på den her?

@NanoQ
Jeg kan i sagens natur ikke køre det link du sendte til mig.

22-07-2014 23:41 #12| 0

Du har måske ændret i ip adresserne i Windows, check dem. Og ændre dem til automatisk, hvis ikke de står til det.

kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=25540

23-07-2014 09:02 #13| 0
Moderator
Rsmadsen skrev:
@NanoQ
Jeg kan i sagens natur ikke køre det link du sendte til mig.


Flot af mig! ;)

Hvilket OS kører du?

Kan du sende/modtage mails?

Kan du kontakte andre netværksressurser på dit lokalnet, hvis du da har nogen (NAS, andre computere. mv)
23-07-2014 09:35 #14| 0

@Farre

IP´en står på automatisk

@NanoQ

OS: Win7 Premium

Mails: Nej, men har det heller ikke sat op i outlook eller lign, så det kræver at jeg kan tilgå hotmail.com

Lokalnet: Ikke umiddelbart. Jeg har pt. en bærbar på samme router som jeg ikke kan finde på PC´en. Under netværks og delingscenter står netværket som Uidentificeret.


Jeg er på vej ud af døren igen, og er ikke foran PC´en igen før i aften. I skal have tak for jeres tålmodighed

23-07-2014 11:28 #15| 0

Oki

I dos boksen prøv at skriv ipconfig /all

Computeren vil så oplyse dig om dens indstillinger

Hvis din egen ip adresse starter med enten 10.xxx.xxx.xxx eller 192.xxx.xxx.xxx så dns opsætning forkert. Måske som andre er inde på et tredjeparts program. Indsæt en dns i netværks opsætningen, prøv med 8.8.8.8. developers.google.com/speed/public-dns/?hl=da

Er det 169.xxx.xxx.xxx får Windows ikke en adresse fra din router, dårligt kabel, fejl i netkortet.

Er det en anden adresse så er det mærkeligt, hvis din opsætning er på auto.

Du kan også nøjes med ipconfig det giver ikke så mange oplysninger. Måske nemmerer at overse.


Redigeret af Farre d. 23-07-2014 11:32
23-07-2014 11:33 #16| 0
Moderator

Eller routeren selv der driller :)

23-07-2014 11:52 #17| 0

Nå ja .....
Når du nu er i dos boksen prøv lige a skrive

Tracert Og se hvad den skriver

Du kan også prøve a pinge 8.8.8.8

Ping 8.8.8.8

Og se hvilke resultater du får og hvis du får svar fra 8.8.8.8

Så prøv ping www.google.com

Får du svar fra 8.8.8.8 men ikke www.google.com så er det en DNS fejl.

23-07-2014 13:47 #18| 0

Efter endnu en gennemlæsning af tråden,

Forslår jeg at du prøver at sætte dit netværk til at bruge Googles dns server, du kontrollere at die netværk bruger Googles DNS ved at checke hvad den skriver under ipconfig /all i DNS server, hvis den efter du har ændret det i Windows ikke har Googles server der så check din router og ændre DNS der til Googles ip adresser 8.8.8.8 / 4

Som nanoQ er inde på kan der være noget software der overstyre DNS opsætningen, så check også kontrolpanel, fjern tilføj programmer om der er noget der der ikke skal være der, og som bliver brugt.

Få computeren scanner med noget antivirus, hent det evt ned på en memeroy Stock fra en anden computer.

Start computeren i fejlsikret tilstand og og prøv at fjerne u ønsket software derfra hvis det går skævt som med Norton (F8 under opstart af pc).

23-07-2014 14:06 #19| 0
Moderator

Og skal du igang med stick'en, så kør lige en rapport med Hijackthis :)

23-07-2014 21:10 #20| 0




Sådan ser ipconfig ud efter jeg har ændret DNS til 8.8.8.8

Jeg kører ikke på routeren, men med netværkkablet direkte i den stationære. Jeg kan for øvrigt godt komme på nettet med min ipad via routeren.

Edit:
Det billede er vist ret ubrugeligt, men IP´en er 169.xxx.xxx.xxx og der ud over en masse meldinger om "mediet afbrudt"

Edit2:
Min lan forbindelse står faktisk som 192.xxx.xxx.xxx. Det er mit trådløse der står som 169.xxx.xxx.xxx


Redigeret af Rsmadsen d. 23-07-2014 21:17
24-07-2014 16:38 #21| 0

Hvis din Lan står til 192 så er der forbindelse til routeren,
Prøv med tracert og ping, og som nanoQ skriver prøv at kør hijackthis, og se hvad den finder, prøv evt osse, i fejlsikret tilstand.

24-07-2014 17:34 #22| 0
Moderator

Det er også interessant at vide, om det er sat en proxy. Nu sidder jeg ikke lige ved en pc, men kig i browseren, under connections...

24-07-2014 23:40 #23| 0
support.google.com/chrome/answer/106010?hl=da

Proxy chrome

Prøv også lige at flushe DNS

Klik windows knap --- skriv cmd --- på shortcut, højre klik kør som administrator- skriv ipconfig /flushdns tryk Enter

Reboot

Redigeret af Farre d. 25-07-2014 00:06
25-07-2014 04:05 #24| 0

Ping 8.8.8.8
Her får jeg lidt blandet resultat
Forsøgte første med netværkskablet direkte i pc'en og fik timeouts på ca. 50 %. Forsøgte derefter med Tlf. Som eneste netværkskilde og det gik rent i gennem. Nu kan den så pludseligt ikke indentificere nogle af de to netværk med 100% timeout til følge.


Tracert:

Format: [-d] [-h maksimum_hop] [-j værtsliste] [-w timeout]
[-R] [-s srcaddr] [-4] [-6] destinationsnavn

Indstillinger:
-d Oversæt ikke adresser til værtnavne
-h maksimum_hop Det største antal hop, der skal sendes søges efter destinationen
-j værtsliste løs kilderouter langsværtsliste < kun IPv4>
-w timeout. Timeout for hvert svar i milisekunder
-R. Spor frem og tilbage-Sri < kun IPv6>
-s srcaddr Kildeadressen som skal bruges < kun IPv6>
-4. Påtvungen brug af IPv4
-6 Påtvungen brug af IPv6

Flush af dns gav ikke noget resultat

Jeg får ikke mulighed for at rode med en anden pc og memorystick før på den anden side af weekenden, men hvis i hælder mere til beskadiget data eller flawed opsætning frem for hardwarefejl, så vil jeg egenligt hellere formatere da jeg ikke har noget på pc'en jeg behøver en backup af.

25-07-2014 10:54 #25| 0

Ping 8.8.8.8 .. Ser ud til der er noget galt der, den skal gå lige igennem prøv lige tracert 8.8.8.8

Den skriver er options fordi jeg ikke oplyste dig at den den lige skulle have en ip adresse i enden som ping.

Tracert vi spore hvor langt vi kan komme i router systemet.

Redigeret af Farre d. 25-07-2014 11:02
25-07-2014 11:01 #26| 0

Hvis du vil formattere den er det selvfølgelig ok, så bare gå i gang, godt råd der køre Windows Update en del gange så du får alle opdateringer ned incl sp1.

Har du ikke antivirus så brug Microsofts eller Avg free version de koster ikke noget.
Fjern evt bloatware Norton og andre prøve versioner hvis du får det ind under reinstallationen. Inden du installer anden antivirus.

God arbejdslyst.

25-07-2014 11:08 #27| 0

Det er ikke altid at en Windows computer kan finde ud af det med 2 netkort i, både et trådløst og et hardwired.

Så derfor altid disable den forbindelse du ikke bruger.


windows.microsoft.com/da-dk/windows/enable-disable-network-adapter#1TC=windows-7

25-07-2014 11:29 #28| 0

Inden du formatterer computeren så prøv nulstille netkortene/indstillingerne ved at slette netkortene under enheds håndteringen.

Tryk på windows logoet
skriv enhedshåndtering
vælg enhedshåndtering
find netværks kort
slet de 2 netkort (wireless og wired) (sæt ikke hak i slet driverene)
genstart maskinen - nu skulle den gerne selv geninstallerer netværkskortene og alle indstillinger du eventuelt har lavet er fjernet.

De gange jeg gør det, geninstallerer den netkortene selv - skulle den ikke installerer dem selv må du have fat i driverene til dine kort, derfor gør det som sidste udvej.

Tjek også dine proxy indstillinger i internet explorer,

tryk på tandhjulet i højre hjørne
vælg internet indstillinger
vælg fanen forbindelser
vælg lan indstillinger
fjern hak i "brug en proxyserver".... og sæt hak i automatisk registrering af indstillinger.

Tjek også seneste installeret programmer fra hvornår problemet startede,

tryk på windows logoet
skriv "fjern et program"
tryk på fjern et program
sorter på "installeret den"

se i listen om der er programmer der er installeret omkring den dag hvor det startede med problemerne

Er det en bærbar?


"Jeg kører ikke på routeren, men med netværkkablet direkte i den stationære. Jeg kan for øvrigt godt komme på nettet med min ipad via routeren."


Denne forstår jeg ikke, hvad er det for et kabel du kører direkte i den stationærer? hvor er det kabel fra?

Du skal have kabel fra router til den stationære (det virker jo fra routeren til ipad via wifi) så skal det også virke med kabel fra router til computer)




25-07-2014 12:35 #29| 0

Tror OP bruger chrome, men han kunne jo prøve med ie også.

Har dog stadig en fornemmelse af at Windows ikke kan finde ud af at bruge det rigtige net kort af de to installerede, derfor prøv en disabling af det ene, der der ikke bruges.

Jeg har i hvertifælde problemet hos mig, hvis begge netadaptere er aktive og den faste internet router ikke virker, og jeg derfor jeg kun vil køre trådløs igennem min mobil, som jeg bruger som backup for den faste internetlinie.

Så skal internetadapter på den faste linie disables i Windows under netværksindstillinger.

Redigeret af Farre d. 25-07-2014 12:41
25-07-2014 12:45 #30| 0
fjelle123 skrev:
Denne forstår jeg ikke, hvad er det for et kabel du kører direkte i den stationærer? hvor er det kabel fra?

Du skal have kabel fra router til den stationære (det virker jo fra routeren til ipad via wifi) så skal det også virke med kabel fra router til computer)



Både en stationær og en laptop, kan have en fast og trådløs adapter, der er normalen i computere efter 2008
25-07-2014 22:44 #31| 0

Jo jo, men han skriver at han ikke kører gennem routeren - og vi er vel enige om at både kablet forbindelse og wifi skal gå igennem

26-07-2014 00:43 #32| 0

Nej, wifi kan gå gennem hans telefon ;j. Eller routeren , kablet version kun gennem routeren.

Det er den måde jeg selv bruger det på, hvis min faste internet gennem routeren går ned, skifter jeg til trådløs på den stationære eller laptoppen og køre gennem min mobil.

Redigeret af Farre d. 26-07-2014 00:47
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar