Riverspot - nl100

#1| 0

Hej alle

Lige spillet en interessant gut i små 2 timer. Han raiser hver btn, 3better 25%, CR flop 16. CR river på 40%. Jeg har kaldt et par af hans river cr semiløst, og været god de fleste gange, bla AK på et parret board hvor jeg river A. Villain virker dog ret skrap, og har justeret fint til mit spil so far. Vi er over en time inde i sessionen da denne hånd udspiller sig:

Hand Information
PokerStars No Limit, 1 BB (2 handed).

Table Information
Seat 1: Hero ($305.2) Dealer
Seat 2: Player 2 ($209.25) Big Blind

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $1.5)
Hero: RAISE $2
Player 2: CALL $1

Flop(Pot: $4.5)


Player 2: CHECK
Hero: BET $2
Player 2: RAISE $7
Hero: CALL $5

Turn(Pot: $18.5)


Player 2: BET $13
Hero: CALL $13

River(Pot: $44.5)


Player 2: CHECK
Hero: BET $27
Player 2: RAISE $91
Hero: PUKES!

So hvad siger folket? Mod en med det image på river, hvor ofte caller vi så et river raise? Hvor stort raise caller vi? Skal vi nogensinde raise?

Ser frem til god feedback!

13-09-2012 01:46 #2| 0

Hvad forventer du han caller dit riverbet med? Enig i det virker std..
River er puke, og tør ikke komme med noget konstruktivt

13-09-2012 02:00 #3| 0
OP

Han har en range for at calle mit riverbet der er kæmpe wide her. Alle huse, str, Ax og i nogle spots også Kx. Så er det bare det interessante hvor mange af dem han laver til bluffs og hvor mange han bare caller. I tidligere hænder, er jeg kommet til river på samme måde med floats, bare for at tage stabbe i pos

13-09-2012 02:06 #4| 0

hvad slår dig AA KK QQ JJ og 9x.... flatter han AA KK QQ JJ pre????

13-09-2012 02:24 #5| 0
OP
mepagirl skrev:
hvad slår dig AA KK QQ JJ og 9x.... flatter han AA KK QQ JJ pre????


Nej, der er intet der får mig til at tro at noget andet end 9x i hans range slår mig. Men 88 og ned er der helt sikkert
13-09-2012 03:22 #6| 0
Pokernets ME vinder !

Givet hans frekvenser, vil jeg have en plan klar når jeg better river her. Jeg synes ikke det er kriminelt at checke bag mod sådan en type her, vi har masser af combos af hænder vi kan VB, og vores bluffrange er meget snæver (like QT og KT only I guess?).

Virker som et horribelt spot at prøve at få dig af Jx+ i. Din overall range er desuden stærkere end hans, Jx er bunden af din range (udover QT og KT), så jeg er på drys-vognen. Betaler nok QQ+, vi er jo nødt til at have en calling range.

13-09-2012 11:01 #7| 0

Flehr. Flabo. Achiwawa.

Jeg er en tyr, som virkelig ikke er vild med at lave herofolds mod tricky spillere med så høj en c/r river frekvens. Men bah jeg ender nok med at folde. Hvis hans eventuelle bluff skal være profitabelt, skal du folde over halvdelen af de hænder, du better river med. Og altså du har vel op imod 100 Jx+ kombinationer, så det virker bare ikke som nogen specielt festlig plan for ham.

Mht. riverbettet er jeg faktisk også ret meget i tvivl. Jeg har hans rivercheck mistænkt for at være temmelig polariseret.

13-09-2012 11:47 #8| 0
OP
walth skrev:
Givet hans frekvenser, vil jeg have en plan klar når jeg better river her. Jeg synes ikke det er kriminelt at checke bag mod sådan en type her, vi har masser af combos af hænder vi kan VB, og vores bluffrange er meget snæver (like QT og KT only I guess?).


Jeg vil for guds skyld aldrig checke bag, der er så mange hænder han caller pga mine floats, og har som sagt lavet nogle ret syge bluffs tidligere. Og jeg havde absolut en plan for hånden, jeg var faktisk ret sikker på hvordan den ville gå, allerede på flop, men begyndte at tænke over hans sizing på river.

Mod hvilke sizings caller, folder og raiser vi (for der er obv også spots hvor vi jammer river ind over, for at få fold fra Jx)?

walth skrev:
Virker som et horribelt spot at prøve at få dig af Jx+ i. Din overall range er desuden stærkere end hans, Jx er bunden af din range (udover QT og KT), så jeg er på drys-vognen. Betaler nok QQ+, vi er jo nødt til at have en calling range.


Jeg synes bare fold er sygt tight, når han er så tricky på river

Løpenthin skrev:
Mht. riverbettet er jeg faktisk også ret meget i tvivl. Jeg har hans rivercheck mistænkt for at være temmelig polariseret.


Ville du også checke efter? Det synes jeg er for weak, bare fordi han cr river meget, vi har trods alt en ret stærk value-hånd her og hvis vi kigger på hvad jeg har fået vist op når jeg har kaldt, har det været en pose blandede bolscher. Han ku snildt lave små PP om til bluff her...
Redigeret af pow9199 d. 13-09-2012 11:48
13-09-2012 12:55 #9| 1

Mit problem med bettet er, at jeg ikke tror, der er særlig mange hænder i hans range, der c/c. Altså jo jo ind i mellem er han ude i noget aggro fancy noget med 88 på flop og turn, som han måske kan få talt sig selv ind i at check- betale river. Men altså. Jeg tror, virkelig ofte, han enten c/r eller c/f. Så hvis bettet er med henblik på at b/f, så tror jeg, at det er spew.

Men det er ret tricky spot. I praksis b/c jeg nok river. Du kan godt have noget A-høj, KT/QT/KQ, og hvis du så bare folder Jx ind i mellem, begynder det at ligne noget med det riverraise set fra hans synpunkt. Han har trods alt nok maks 16-17 9x-komboer, så han skal jo ikke tarde med noget random specielt ofte, før b/c er en fin linje på river.

I øvrigt tror jeg, at den er reversed og hero havde QTo:-)

13-09-2012 13:38 #11| 0

Øv! Resultat kom, mens jeg var ved at skrive:s

13-09-2012 13:39 #12| 0

wtf, og forsvinder igen?

13-09-2012 13:40 #13| 0
OP
BlackSatin skrev:
Øv! Resultat kom, mens jeg var ved at skrive:s


Yeah, det skal nok komme igen, jeg var bare lige for hurtig om at dele det, håber der er lidt flere der vil give sit besyv med, inden det kommer.
13-09-2012 13:43 #14| 0

np, jeg skal nok afholde mig fra at soulreade hånden;)

13-09-2012 14:12 #15| 0

Min korte analyse bygger på antagelse om at villain er kompetent, og tilsvarende ser hero som værende en kompetent modstander..

Villain har en høj river CR-frekvens, men dette spot er imo et meget funky spot at CR-bluffe i, da hero som minimum ligner Jx her! Men hvad repræsenterer villain egentlig:

- IKKE QQ-AA, da vi må forvente at villain med et 3-bet frevekens på 25% 3-better disse hænder pre
- 7x/88/1010 CR en kompetent villain ikke for value, så disse hænder kan vi også godt udelukke
- Kan ikke se villain CR Jx i dette spot, da Jx imo mere bør bet/foldes. Jeg formoder ikke at villain ser Hero som værende i stand til at bet/calle med en range dårligere end Jx i dette spot til trods for villains høje CR-frekvens
- Dette efterlader os med meget få valuehænder, som vel reelt kan afgrænses ned til 9x! Villains play lugter med andre ord meget af 9x.

Grundet overstående er den åbenlyse konklusion vel at villain bør folde, men grundet min oprindelige antagelse om at villain ser hero som værende kompetent og omvendt, så kan der vel godt argumenteres for at villain ser Hero som værende i stand til at folde Jx? Det er dog et meget kinky play at CR river, hvis villain har en formodning om at Hero har Jx som minimum i dette spot!

Til trods for dynamikken og metagame vil jeg stadig mene at Jx er et fold. Spørgsmålet er reelt bare om jeg i et lign. scenarie når at tænke situationen så analytisk igennem som ovenstående..

Redigeret af TightGirl d. 13-09-2012 14:13
13-09-2012 14:55 #16| 0

Jeg ender med at Bet/calle river.
At du har callet ham semiløst er ikke argument nok for mig til at folde nu. Villain må formode givet tidligere action, at du vil skyde en stor del af din range på river. når du er set floate før på parret bord med AK, så jeg mener du har en del bluffs i din range her, samt 88 og 1010 i din Vbet range??

Han har vel flest Jx hænder i sin range, som du splitter imod og ellers tror jeg sgu at en Villain med en C/R river på 40 % oftere har luft her end jeg vil lave et soulread på en 9'er. Han er set C/R med air. JJ,QQ,KK og AA vil han altid 3-bette pre som andre er inde på.

Ved at checke bag på river synes jeg vi kommer til at spille for meget på Villains præmiser ved at blive for bange for C/R og kun bette absolut toppen af vores Value range, samt rene bluffs. Altså hænder vi også vil calle et check raise med.
Samtidig på dette board må Villain se endnu en 9'er som et oplagt bluff kort for Hero hvis han ikke sidder med en J selv og må formodes at have en rimelig bred C/C range i spottet som Hero slår, PP's og Str8's.

13-09-2012 21:04 #17| 0
Pokernets ME vinder !

@pow

Forstår ikke dit argument med at folde er tight. Vi har en range, hvis vi caller Jx caller vi mere eller mindre hele vores range, det er jeg ikke vild med. Det er et horribelt bluffspot, så behøves vi ikke calle hele vores range.

13-09-2012 22:33 #18| 0
OP
TightGirl skrev:
- 7x/88/1010 CR en kompetent villain ikke for value, så disse hænder kan vi også godt udelukke
- Kan ikke se villain CR Jx i dette spot, da Jx imo mere bør bet/foldes. Jeg formoder ikke at villain ser Hero som værende i stand til at bet/calle med en range dårligere end Jx i dette spot til trods for villains høje CR-frekvens
- Dette efterlader os med meget få valuehænder, som vel reelt kan afgrænses ned til 9x! Villains play lugter med andre ord meget af 9x.


Jeg synes den range er liiiiiige tight nok. Pointen er jo netop at en sane villain laver mange af de hænder han checker i håb om at jeg checker bag, om til bluffs, bla 7x, 88, TT, T8 og også lavere PPs og overs der ikke har improved

Willum skrev:
Ved at checke bag på river synes jeg vi kommer til at spille for meget på Villains præmiser ved at blive for bange for C/R og kun bette absolut toppen af vores Value range, samt rene bluffs. Altså hænder vi også vil calle et check raise med.
Samtidig på dette board må Villain se endnu en 9'er som et oplagt bluff kort for Hero hvis han ikke sidder med en J selv og må formodes at have en rimelig bred C/C range i spottet som Hero slår, PP's og Str8's.


Jeg er ganske enig... Men jeg tror nu de fleste er ret enige om at Jx er et bet, det er bare om det er bet-fold/bet-call/bet-raise (en option jeg er lidt ked af så få har tænkt over)

walth skrev:
Forstår ikke dit argument med at folde er tight. Vi har en range, hvis vi caller Jx caller vi mere eller mindre hele vores range, det er jeg ikke vild med. Det er et horribelt bluffspot, så behøves vi ikke calle hele vores range.


Men når vi floater non-stop og stabber hver gang der checkes til os, så det imo ret vildt at folde et fuldt hus på river, fordi 9x er en del af villains holdings, især når villain er begyndt at cr vores stabs på river så ofte som 40%. Cr flop på 40 er vanvittigt, på river er af en anden verden hjernedødt. Og når vi så har kaldt større pots og været god mod lignende linjer, så synes jeg fold er insane tight. Så pointen er jo netop at vores range på ingen måde kun er Jx+. Det er så muligt vi ofte ender i en split pot, men jeg synes ikke Jx er så åbenlyst et fold som mange gør til...

Men dit input er noteret, og jeg har fået noget god feedback der hjælper mig en del.


Jeg lader den lige stå lidt endnu, og så kommer jeg med results i løbet af i morgen
Redigeret af pow9199 d. 13-09-2012 22:33
13-09-2012 23:51 #19| 0
Pokernets ME vinder !

Det kan godt være du floater absurd meget og stabber turn en del, men mange af dine floats er jo nødt til at folde den her river, så jeg synes stadig at det range-wise er et helt andet spot.

17-09-2012 12:08 #20| 0
OP

Yo all...

Tak for feedback, det var en reverse som Løp havde spottet, og jeg var meget nysgerrig om mit river raise, kunne have været større, qua mit image. Jeg må nok se i øjnene, at jeg ikke kunne have vundet meget mere end jeg gjorde, men synes stadig hånden er ret interessant, når vi har at gøre med så mange floats mod så mange cr.

En anden interessant ting jeg først nu har spottet, er at villain aldrig foldede vs et cbet i en 3bet pot. Hans generelle fold vs cbet flop var på 21, turn 10 og river 25 (cr flop 27, cr turn 18). I det hele taget, bare en meget meget aktiv spiller

Hand Information
PokerStars No Limit, 1 BB (2 handed).

Table Information
Seat 1: Hero ($305.2) Small Blind
Seat 2: Player 2 ($209.25) Dealer

Dealt to Player 2


Preflop (Pot: $1.5)
Player 2: RAISE $2
Hero: CALL $1

Flop(Pot: $4.5)


Hero: CHECK
Player 2: BET $2
Hero: RAISE $7
Player 2: CALL $5

Turn(Pot: $18.5)


Hero: BET $13
Player 2: CALL $13

River(Pot: $44.5)


Hero: CHECK
Player 2: BET $27
Hero: RAISE $91
Player 2: CALL $64

ShowDown:
Hero shows


Player 2 MUCKS


Hero wins the pot: $44.5

[replay]12448[/replay]

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar