Risktaking dybt i Sunday 500

#1| 0

Hey.

Først vil jeg lige påpege, at jeg henvender mig til folk som spiller disse tours normalt, og kender til niveauet.

Turneringen er Sunday 500 (buyin 530) på stars, og vi er 23 mand tilbage da følgende hånd udspiller sig.

PokerStars Game #36668096733: Tournament #237020018, $500+$30 USD Hold'em No Limit - Level XX (5000/10000) - 2009/12/14 6:53:39 CET [2009/12/14 0:53:39 ET]
Table '237020018 77' 9-max Seat #3 is the button
Seat 1: Villain3 (434467 in chips)
Seat 3: pzyclone (293911 in chips)
Seat 4: maztijn (436066 in chips)
Seat 5: PokerSavage1 (392780 in chips)
Seat 6: Seed85 (212100 in chips)
Seat 7: plattsburgh (663193 in chips)
Seat 8: Villain1 (956155 in chips)
Seat 9: Villain2 (1369789 in chips)
Edu__Parra: posts the ante 1000
pzyclone: posts the ante 1000
maztijn: posts the ante 1000
PokerSavage1: posts the ante 1000
Seed85: posts the ante 1000
plattsburgh: posts the ante 1000
Gwermort: posts the ante 1000
w00ki3z.: posts the ante 1000
maztijn: posts small blind 5000
PokerSavage1: posts big blind 10000
*** HOLE CARDS ***
Dealt to pzyclone [Ah Qs]
Seed85: folds
plattsburgh: folds
Villain1: raises 13455 to 23455
Villain2.: calls 23455
Villain3: raises 47644 to 71099
pzyclone: raises 221812 to 292911 and is all-in

For lige at nævne noget om spillerne, var villain 1 og 2 nummer 1 og 2 i turneringen på daværende tidspunkt. Villain1 har været ved bordet i 20 minutter, og har åbnet en masse hænder, og desuden haft en stor pot mod villain2. Villain2 er ligesom villain1 en aktiv gut, som spiller en masse hænder. Villain 3 har vi siddet med i en times tid, og vi har ikke haft nogle battles før. Han har ikke 3bettet helt sindsygt meget, men har uden tvivl også været aktiv. Villain3's 3bet var ikke noget snap3bet, men var heller ikke noget han tænkte lang tid over.

Blinds stiger om 5 minutter, og dette er den sidste hånd før std 5min break.

Jeg rykker selvfølgelig ind for at tage de 115k ish ned, som allerede ligger i potten.

Min egen teori: Villain3 3better rimelig light i det her spot, altså 99+ (måske endda lavere) og AQ+ (måske høje suited connectors). Min egen cold4bet range må i hans øjne være QQ+ og AK.

Mit spørgsmål er: Er det simpelthen et kæmpe spewtard play jeg laver her eller har jeg en grund til at tro jeg kan presse Villain3 ud af potten?

Forventer svar med et grundlag, og ikke bare "lol du skal da folde der anyday"-svar :)

14-12-2009 07:49 #2| 0

Hej Magnus.

I don't like! Selvom din range er rimelig stærkt, for at lave det move, så vil jeg mene at v3 er priced in med mange af sine hænder (alle han 3better for value) AKo og QQ+. Tror ik en dygtig spiller 3better 99+ her, selvom de andre har været aktive, det virker i hvertfald retarderet. Du får ham selvfølgelig til at folde hans skum. Man må heller ik glemme, at v1 og v2 altså også godt kan have en hånd, specielt kan v2 også trappe når v1 åbner halv-tidligt.

Jeg mucker og finder et bedre spot...

14-12-2009 10:25 #3| 0

Jeg folder også her

Lad os lige se på tallene:
Potten er vel på 141K (8*1K+10K+5K+23,5K+23,5K+71K) og ikke 115K - er det rigtigt?.
V3 skal altså smide 222K i en 434K pulje.

Jeg tror du kraftigt undervurderer v3 styrke. Hvorfor skulle han involvere sig i en kamp mod de to største og mest aktive stacks? Derudover er hans raise rimeligt lille - v1 og v2 skal kalde 48K i en 141K pot. Han ønsker altså betalende gæster...... Jeg tror vi skal revurdere hans range og sætte den på QQ+ og AK.

Jeg er meget enig med Joanna47 mht. v2. Et trapish call i den position vil være nok til at fjerne mange marginale hænder fra v3. Derudover så kan v2 nemt vågne med den helt store handske.

Det er rigtigt at dit bet signalerer styrke, men jeg tror ganske enkelt ikke du får alle væk. Vi kan ikke få kommunikeret din range til AA, KK, hvilket ville være et krav.

Jeg tillader mig lige at kommenterer på din kommentar mht. hvornår blinds stiger. At du vælger at give os informationen mht. stigende blinds, fortæller i min verden mere om din manglende tålmodighed end at det reelt betyder at du bliver presset af blinds. Har jeg misforstået informationen?

Jeg mucker og får lidt information fra bordet...

14-12-2009 10:29 #4| 0

Desuden skal du overveje om du kan opstille din ranges på den måde at han 3better 99 og AQ lige så ofte som han 3better AA, KK, QQ, AK. Det er jo ikke givet at han 3better hele rangen HELE tiden. Jeg tror du skal stramme V3s range op til JJ+ / AK.

Jeg vil ikke sige dit move er direkte dårligt, men det er meget tyndt. For tyndt i min smag. Alle spillerne i hånden KAN potentielt vågne op med en stor hånd og dit play forudsætter at du løber ind i den dårlige ende af alle deres ranges (især V3 naturligvis). Jeg kan desuden ikke lide at V3 ikke er så dyb som de to andre store stacks. Han efterlader ikke sig selv meget bevægelsesrum på flop med det play med den stack og det vægter måske hans range mod den stærkere side.

14-12-2009 12:46 #5| 0

Altså tours på stars, når vi kommer lidt derhen af er et stort inferno af små reraises i pos, med ALT muligt skrammel.

Derfor er det ekstremt vigtigt med reads/feeling omkring hvem der netop udnytter pos, og hvem der kun rr nuts - ud fra hvad du skriver kunne ham her vildand 3 velsagtens være type 2, og udfra dine reads synes jeg ikke dit mos er specielt skidt.

Omvendt er strukturen god, og selvom blinds stiger er det jo kun et lille hop, så din stack ser fin ud.
Hvis mavefornemmelsen er god, er jeg insta inde som dig - er den lidt mere bleh laver jeg et disciplineret fold :D


14-12-2009 12:54 #6| 0

Vandt du potten ? :)

14-12-2009 13:11 #7| 0

jungle +1

Er dette std 3bet/sqz size for villain 3?

Er ikke synderligt bekymret for v1 og v2. Tror yderst sjældent v2 flatter en monster bagved med de stacks.

Er enig i at v3 nok kalder sin value range, men altså vi skubber jo for value så syntes sagtens det kan forsvares. Du har det rigtige mindset for stars endgame imo :)

14-12-2009 15:35 #8| 0

@iraiseyou1

jeg kan se på OPR at han tabte :S

14-12-2009 16:25 #9| 0

Tænkte nok den ville have delte meninger, og jeg er da glad for at nogle kan følge mig i mit play.

@Hestenhopper

Jeg er langt fra utålmodig, jeg ville bare påpege at vores stack ville være 25 bbs om få hænder. Man kan så argumentere for at jeg ER utålmodig, da jeg sender stakken ind med AQ der :D

14-12-2009 16:30 #10| 0

Man kan sagtens argumentere for et shove her og samtidig argumentere for et fold. Jungleras er spot on.

Argument for shove:

V1+V2 er aktive og V2 er ikke tricky. Ergo kan V3 sagtens squeeze light her og selvom vi flipper mod stoerstedelen af hans range er der nok doede penge i potten til at retfaerddiggoere et flip. Jeg tvivler personligt paa at vi har FE i det her spot.

Argumentet for at folde er simpelt nok.

14-12-2009 16:37 #11| 0

hej magnus

dejligt at se du har fået startet en mere seriøs debat tråd, faktisk et stykke tid siden dette er sket...

til hånden synes jeg ikke rigtig du nævner noget af det vigtigste (dog er det irrelevant hvis nogen af dem sidder med monster), men hvor aktiv har du selv været?

synes det virker meget marginalt, og en smule FPS at smække AQ til midten her, dog kan jeg sagtens forstå din tankegang og uden at have siddet ved bordet, tror jeg alle der ser hånden har lyst til at gøre det samme :)


men som hopper er inde på, tror jeg ikke en dygtig skurk folder helt vanvittigt store hænder for dig i spottet

14-12-2009 17:06 #12| 0

Jeg vi sige at det normalt ikke er så dyre tours jeg spiller. Har dog railet et par gange hvor bl.a. RedShark er gået dybt i den tour. Derudover læser jeg også med på 2+2 High Stakes MTT. Men det er meget svært at være uenig i det Rasmus siger. Som sagt så er dynamikken ret vildt i endgame her og folk presser rigtigt meget på.
Ved ikke hvor vild jeg er med at du lige præcist jammer AQ - bevares du har godt nok blockere til esset men du de gange du kommer ind kommer du ret skidt ind. Jeg vil nok personligt foretrække at jamme noget SCs i sådan et spot istedet for.
Men synes det er meget read-dynamikafhængigt om jeg hælder mest til jam eller fold.

14-12-2009 20:01 #13| 0

Jeg kan ikke forstå, hvorfor I med de argumenter I selv kommer med, ikke er villig til at frygte v2.
Lige præcist på Stars og på dette tidspunkt i de større turneringer, kunne jeg hvis jeg var v2 nemt finde på at blot kalde med en monster. Der sker nemlig det som flere har påpeget - der raises rigtigt meget i position. Det gør at jeg bestemt ikke vil udelukke v2 så let. Han har en god position på v1 (som har næst flest chips) og ved at calle i en tidlig position kan han sagtens lægge sin strategi ud fra et raise af en senere position.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om v2 er typen, men der har været slag mellem v1 og v2, så der spilles allerede nu for at vinde og ikke blot for at slå små stacks ud.

14-12-2009 21:25 #14| 0

@ Heste
Når de er så dybe, og alle ved der reraises light, hvorfor skulle v2 dog så IKKE reraise v1 med en monster?

Dermed ikke sagt han ikke kan vågne op med en stor handske, men tror bare ikke det rykker det helt store i hånden...

Hvordan vi selv har spillet, tja, reraiser han for value betaler han med hele rangen, er han i en kæmpe skum er det ligemeget - så synes egentlig ikke det har den store betydning...

14-12-2009 21:30 #15| 0

det har da kæmpe betydning, det er jo alt afgørende for hvad han gør med de handsker vi så desperat håber han kan folde...

det også hvor stort dette (at gå dybt i touren) er for ham...

14-12-2009 21:51 #16| 0

@ sayallin

Mit image er ikke så vigtigt i det her spot. Jeg repræsenterer en meget lille range, som er top4 hænder. Det er kun hvis jeg tidligere har lavet cold 4bets, hvor han har set jeg har gjort det med lort, at mit image har noget at sige og det er ikke tilfældet. Folk cold 4better jo helt sindsygt sjældent uden at have en top4 hånd. For at være ærlig tror jeg faktisk aldrig jeg har set det :)

14-12-2009 22:05 #17| 0

Som et bluff må jeg indrømme jeg ikke bryder mig om det, for ja altså hænder som han 3-better og folder(udover ren skum) er vel 10,10/j,j og aq, ser aldrig villain folde ak/q,q her imo.... Og ja selv de 3 førnævnte er vel tvivlsomme om han folder... Mener han skal bruge 30% for at calle og man må vel gå ud fra du også skubber ak og andet skrammel her af og til med den nævnte dynamik, så ja jeg folder med en god smag i munden...

Hvis du rent faktisk laver et valuepush her, så er det sgu liderligt:) Mener hvis dynamikken imellem villain 1 og 2 virkelig er som du siger, så burde en aktiv god villain vel af og til sige haps haps og give dem på nakken med skum, og ja så spiller aq jo ganske fint imod hans range, men det er jo kun dig selv der kan svare på hvorvidt dynamikken er til at villain 3 bluffer i det her spot?

14-12-2009 22:17 #18| 0

@ djoffer

Jeg sender jo aldrig stakken ind der, hvis jeg kun tror han 3better stærke holdings. Det giver vel lidt sig selv? :)

14-12-2009 22:26 #19| 0

hehe obv. men pointen med mit indlæg var lidt, at jeg ikke rigtig kunne finde ud af om du prøver at bluffe her, hvilket imo er skidt da ak/q,q og andet som vi er "ok" inde mod aldrig folder til den pris eller om du rent faktisk mener du ofte er foran hans range her.. Jo kun dig selv der har nok tablefeel til at afgøre dette.

14-12-2009 23:51 #20| 0

Hvordan forløb hånden?

14-12-2009 23:59 #21| 0

@ Magnus
I do it all the time :P

og viser obv op når de folder til mit par 5 :P

15-12-2009 01:33 #22| 0

@ Rasmus

Det er jo klart når du ved du alligevel klonker hver gang du er i problemer :D

16-12-2009 22:00 #23| 0

Jeg vil stadig gerne have afslutningen på hånden, hvis det ikke er for resultathungrende at være:-)

16-12-2009 22:09 #24| 0

v3 betalte med AK.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar