Returnering af Varer, manglende refundering

#1| 0

Hej Pokernet,

Tænkte om der var et par eksperter i købelover herinde der kunne hjælpe.

Sagen er den at jeg tilbage i juli købte en cykel over internettet i tyskland.
Som nogle måske husker, var den forkert størrelse og derfor returnerede jeg den. Måden jeg gjorde det på, var ved at lade være med at afhente den på posthuset, hvorefter den blev sendt tilbage.

Jeg har modtaget kvittering på at de har annulleret ordren og modtaget cyklen retur. Men de mangler at tilbagebetale beløbet.
Og de efter flere telefonopkald samt emails, er min tålmodighed ved at slippe op.

Cyklen er betalt med mastercard.

Hvordan står jeg juridisk? Kan jeg gå i banken og foretage en chargeback? Jeg har gode beviser for hele forløbet.

Håber en kan hjælpe.

Mvh
Anders


14-09-2010 15:46 #2| 0

Uden at vide det lyder det meget rigtigt, at du kan gå ned og lave en charge back. Jeg sender lige en mail til min erhvervsretlærer og vender tilbage med svar!

14-09-2010 16:06 #3| 0

Ring til udstederen af kortet og spørg. Og skynd dig, der er ofte tidsbegrænsninger på chargebacks.

14-09-2010 21:13 #4| 0
OP

Jeg har læst på e-mærkets hjemmeside at butikken har 30 dage til at punge ud, når varen er returneret. Jeg har bekræftelse fra d 17/8, så de har lige nogle dage endnu.

@AubreyGraham
Tak, ser frem til svar

14-09-2010 23:14 #5| 0

Min erhversret lærer siger at det helt afgørende er, om du har købt cyklen via en dansk internetbutik. Går ud fra det er fordi at den danske købelov ikke gælder i Tyskland :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar