Reklamation - er det mig der er way off?

#1| 0

Sagen er den, at jeg ultimo april køber et par "sommersko", da mine andre simpelthen er for varme i den tidlige danske sommer.
Ultimo juni går skoene i stykker, der hvor hælen og skoen sidder sammen, slipper hele sålen +5 cm på hver side.
Jeg går obv. ned i butikken og reklamerer (1. juli). De kan godt se, at det ser meget mærkeligt ud, og lover at kontakte mig om mandagen, 1. juli var en fredag, da de blot skulle have fat i producenten og høre, om de ville krediterer skoene.

Da de ikke har ringet sidst på eftermiddagen om tirsdagen, vælger jeg at ringe til dem. Her bliver jeg oplyst, at de lige har sendt dem afsted til producenten, og jeg skal vente to uger på svar. Jeg gør opmærksom på, at jeg tager på ferie om lige godt 14 dage, og det er derfor vigtigt, at de ringer efter de 14 dage. Det gør de ikke. Jeg ringer derfor til dem på 15. dagen, og høre hvordan det ser ud? "Jah, der er jo ferie hos producenten, så der går altså en uge mere, men så skal vi nok ringe til dig". Jeg oplyser at jeg er på ferie, når den uge er gået, men at de meget gerne på indtale en besked på min telefonsvarer. Dette sker selvfølgelig heller ikke, og da vi når 1. august ringer jeg så til dem igen..

De ved stadig ikke om mine sko er "krediteret", så jeg må lige vente til dagen efter, så skal de selvfølgelig nok få fulgt op på det og ringe tilbage.
De ringer selvfølgelig heller ikke der, men jeg må dagen efter ringe til dem igen.
Her lover de så, at de vil ringe til mig dagen efter (i dag), hvillket de også gør. Skoene er "selvfølgelig" blevet krediteret, og "hvad str. var det nu det var?".

Da jeg kommer ned i butikken har de ingen sko i min str., da der jo er udsalg, og der lige går 2 uger, før de får de nye modeller hjem.
Jeg beder derfor om at få pengene igen, men det kan de "desværre" ikke tilbyde
men jeg kan få skoen et nr. større (den er i øvrigt nedsat 40%) og så selv købe en sål, "så opdager jeg det næsten ikke"..

Er det mig der er way off, når jeg mener at de selvfølgelig skal give mig pengene tilbage, når jeg skal vente to måneder på at få et par sko, som jeg har købt og betalt?

EDIT: Stavebøf

Redigeret af Ipeemypants d. 04-08-2011 19:02
04-08-2011 19:03 #2| 0

Selvfølgelig skal du have pengene retur. Hvilken butik er det? Hvis det er en større kæde, så kan nævnelsen af navnet på en tilfældig formiddagsavis hurtigt gøre udslaget.

04-08-2011 19:05 #3| 0

Du har krav på at få dine penge retur, såfremt du har en kvittering. Der er ikke gået et halvt år, og derfor skal forhandleren bevise at det er dig, og ikke en fabriksfejl. Derudover så skal de enten tilbyde at reparere den, tilbyde en tilsvarende eller dyre vare, eller give dig 100% af købsbeløbet retur.

04-08-2011 19:06 #4| 0

ring deres hovedkontor op så ender du nok med skoen i den rette str et par dage efter med posten eller pengene tilbage

04-08-2011 19:06 #5| 0

I stedet for at hænge butikken ud i avisen, så forklar dem at de ikke overholder købeloven, og at du har tilsigtet at gå til FOM hvis de ikke giver dig det fulde beløb tilbage.

04-08-2011 19:10 #6| 0

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i, at hænge butikken ud, selvom jeg føler mig skidt behandlet (og er alligevel en smule fristet). Det er desværre ikke en større kæde, så jeg har kun det telefonnr., som jeg har ringet til tidligere.

Det er en udgået varer, så det er ikke engang sikkert, at de får nogen sko hjem, som jeg gider have.

04-08-2011 19:16 #7| 0
Læs her

Butikken må kun afvise at give pengene tilbage såfremt de kan give dig samme sko i præcis samme størrelse og farve. Altså en vare der svarer 100% til den du købte i sin tid.
04-08-2011 19:40 #8| 0

Jeg takker for de mange svar. Mente nu også, at jeg havde fat i den lange ende, orkede bare ikke at diskuterer med dem, da jeg stod i butikken i dag.

Det der giver mig en rigtig klam smag i munden er, at de allerede har fået krediteret pengene af producenten, så det er kun selve salget de taber - og altså ikke selve varen.

04-08-2011 20:42 #9| 0
Ipeemypants skrev:
orkede bare ikke at diskuterer med dem, da jeg stod i butikken i dag.

Du har imo ikke forstået hvordan de skal behandles. Prøv dette tip:

www.pokernet.dk/forum/std-spot-med-massagepige.html#post2088586
04-08-2011 21:32 #10| 0

Haha. Tak tak. Normalt er jeg ikke bleg for diskussionen, men når man har brugt så fucking lang tid på at få et par sko, som man har betalt for, så forventede jeg bare, at jeg selvfølgelig fik pengene tilbage..

04-08-2011 21:35 #11| 1

Bleg for en diskussion? Spyt på hende, og slå hende hårdt på hendes silikonepatter.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar