Reg overcaller NL400

#1| 0

Seat 3 is the button
Total number of players : 5
Seat 4: Hero ( $526 USD )
Seat 3: Folke_Filbyt ( $260.70 USD )
Seat 5: xSIBERIAx ( $441.70 USD )
Seat 2: IndiraZuhric ( $76.50 USD )
Seat 1: AHAXEPA ( $100.10 USD )
Hero posts small blind [$2 USD].
xSIBERIAx posts big blind [$4 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A K ]
AHAXEPA folds
IndiraZuhric raises [$8 USD]
Folke_Filbyt folds
Hero raises [$26 USD]
xSIBERIAx calls [$24 USD]
IndiraZuhric folds

** Dealing Flop ** [ J, 3, J ]

Hero bets [$48 USD]
xSIBERIAx raises [$110 USD]
Hero is all-In [$450 USD]

Villain er en aggro reg der løber 28/23/3 over 350 hænder.
Jeg husker ikke at have været out of line imod ham. Jeg har spillet en anelse tightere end ham og er 23/19 i denne session.

Jeg synes hans overcall er rimelig underligt, og jeg mener ikke nødvendigvis det betyder styrke.
Jeg synes jeg er fint i stand til at reppe en stærk range her, det eneste problem jeg har er at hans raise kunne ligne et induce-raise.

Hvad siger i?

19-03-2008 04:11 #2| 0

Synes jeg hørte nogle herinde skrive, at hvis man 3-bettede et paired board, var det ofte et bluff? Synes det ser fint ud, såfremt villain mucker 88-TT. Han har aldrig en J i sin range grundet overcallet imo, hvorfor han bør have ultra svært ved at calle dit AI - so I like.

19-03-2008 06:49 #3| 0

I like

Tror villian raiser for info med et mellempar og får meget svært kalde.

19-03-2008 08:21 #4| 0

Preflop:
Jeg synes ikke villains overcall ser _så_ mærkeligt ud, da hero re-raiser et click pre, og altså ikke et std. raise. Villain caller ikke meget mere end 5% af stacken og har pos på hero. Enig i det ikke nødvendigvis betyder styrke, hænder som 10Js-AJs er bestemt mulige.
Set fra villains synspunkt er der næppe tvivl om at hero har en pænt stærk hånd, da han re-raiser shortie-donken oop. Derfor bliver flop ofte nemmere at spille for villain, da heros range er snæver.

Post:
Jeg kan egentlig ikke så godt lide skubbet. Et raise på et paired flop er ganske rigtig ofte noget skum, men der ligger trods alt FD i denne situation, som sagtens kan få Js til at raise. Der er en del situationer hvor skubbet går godt, men jeg synes ikke hero selv repper J overhovedet og PPs kan derfor godt finde et call frem.

19-03-2008 08:33 #5| 0

som SayNoToBots!

19-03-2008 08:49 #6| 0

Et lille sidespor måske, men det forvirrer mig i din post. Jeg har set "Overcall" brugt forskelligt herinde, men jeg kan ikke få øje på noget overcall i din hånd.

Hvilken definition af Overcall bruger du, og er det i så fald preflop call'er eller hans flop-raise du refererer til (i Bridge er Overcall vistnok et raise nemlig) ?

Hvis IndiraZuhric caller preflop istedet for at folde kunne man kalde hans call for et overcall. Villains call i hånden er et Call.

19-03-2008 11:06 #7| 0
OP

Right.. Cold call.. whatever :p

19-03-2008 19:33 #8| 0
OP

Andre?

19-03-2008 20:28 #9| 0

jeg kan ik lide det. Bordet er paret, og jeg synes gennrelt man bliver set light op i disse siturationer. Jeg kan meget bedre lide at tage et kort af, hvis du vil vinde hånden.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar