QQ, Linietjek Stars 100r+1r+1a turbo

#1| 0
Hand Information
, 80 BB (8 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($2890)
Seat 2: Player 2 ($5609) Dealer
Seat 4: Hero ($9692) Small Blind
Seat 5: Player 5 ($5495) Big Blind
Seat 6: Player 6 ($7876)
Seat 7: Player 7 ($5760)
Seat 8: Player 8 ($6630)
Seat 9: Player 9 ($6816)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $120)
Player 6: RAISE $240
Player 7: FOLD
Player 8: FOLD
Player 9: FOLD
Player 1: CALL $240
Player 2: FOLD

Vi tager den lige et street af gangen - UTG spiller noget ala 35/26/17 og er dansker. Kan ikke helt huske hvor jeg har hænderne fra, og kender ham ikke rigtigt, så formoder ikke vi har den store dynamik.

Det er som sagt Stars touren kl 22.30 - vi har købt os i 6k, ligesom vildanden har.

Jeg er pr. default ikke pjattet med at komme ind for 100bb pre, med de respektive pos i en tour som denne, men vil naturligvis gerne isolere fisken (24/11 spiller).

Jeg vil dog få halvstramme løg hvis jeg bliver 4bettet af vildanden, og et flat fra ham og fisken kan også hurtigt blive noget gris.

Er flat über standard, standard til den tighte side, eller for tight/weak?

Jer der 3bette - for at komme over toppen på et evt. 4 bet, eller laver i QQ om til en valuehånd mod fisken men et bluff mod vores dybe modstanderog folder til ham?

- Jungle
Redigeret af Jungleras d. 22-08-2012 21:19
22-08-2012 21:29 #5| 0

Hvor høj raise/vp$ip ratio skal man have for at være haj?

22-08-2012 21:32 #6| 0

Det er meget svært at snakke generelt i forhold til tours - jeg har set regs med noget ala 32/30 stats over større samples der owner, men også multigrinders med 11/9 stacks der renser fint i tours (obv endnu mere volumen prægede) - men generelt ligger mange omkring de her 17-24 vpip og så en pfr på et par % under.

Men igen, samplesizes, samplesizes, samplesizes - det er svært at få 10k hænder på tourfolket lige sådan desværre :)

Redigeret af Jungleras d. 22-08-2012 21:32
22-08-2012 21:44 #7| 0

Caller bare, men jeg har heller ikke rigtig nogen 3bet range early i tours. Ville dog nok 3bette kings og calle med AK

22-08-2012 21:48 #8| 0

Hvis vi var i position tror jeg der er større sandsynlighed for fisken caller/shover vs vores 3b, men da vi sidder i SB er jeg bange for han respekterer vores 3b for meget til, at han ikke fortsætter særlig ofte. Så hvis din intention med 3b er at valuehunte fisken, og du ikke kan lide 4b fra danskeren, så er flat vel superior for at holde fisken inde og ikke lave din hånd om til bluff vs dansker.

Jeg har selv så aktivt et image, at der ikke er nogen tvivl om jeg ville 3b + komme ind her tho, især imod en 35/26/17...

22-08-2012 21:57 #9| 0

Uanset hvor aktiv et image du mener du har - hvis du er reggish og din modstander ligeså får du ham jo aldrig til at hakke 100bb ind med værre i en utg vs sb krig på level to af en 309$ tour så det statement tillader jeg mig at betvivle ret kraftigt.

Men foreløbigt konsensus om call - fint, vi går videre:


Pot 800
Flop: J5T

Jeg checker, utg 480, MP call.

Pot altså 1760 nu og de har henholdsvis 7k/2,2k bag - action?

22-08-2012 22:01 #10| 0

Jeg ser ingen grund til ikke at raise på floppet når det er så drawheavy, det er en hel del over mit buyin men jeg ville sige 1100ish og kalde et shove fra begge, kan godt være jeg er helt i hegnet :)...

22-08-2012 22:03 #11| 0
Jungleras skrev:
Uanset hvor aktiv et image du mener du har - hvis du er reggish og din modstander ligeså får du ham jo aldrig til at hakke 100bb ind med værre i en utg vs sb krig på level to af en 309$ tour så det statement tillader jeg mig at betvivle ret kraftigt.




Så du siger han kun fortsætter med QQ+ her imod et sqz og aldrig 4b bluffer eller caller worse?
22-08-2012 22:07 #12| 0

Han kan godt 4 bet bluffe jo, men ikke det mest oplagte spot. Og hans range for at kalde 5bettet/hakke det ind er vel ikke fed mod vores range, så når han 4better fanger vi ham nogen gange i et bluff hvor han folder og så har vi tjent små 2k ja, men langt størstedelen af tiden hakker vi QQ ind i AA/KK/AK og spewer altså 100bb væk i hvad vi håber er et flip.

22-08-2012 22:14 #13| 0

Umiddelbart synes jeg raise er rimelig godt da det skulle få utg til at spille rimelig ærligt og hvis han caller eller raiser kan du rimelig stille og roligt give hånden op + du kan calle MP hvis han skubber eller selv skubbe på turn. Ved dog ikke om utg kunne calle med AK..
Umiddelbart er raise-fold men en god hånd aldrig rigtig fedt men giver meget godt mening i dette spot synes jeg.
Jeg hader heller ikke et call og er vel egentlig hvad jeg ofte gør i sådanne spot.

22-08-2012 22:24 #14| 0

Hader raise/fold netop fordi boardet er så drawheavy. Hvis utg har et stærkt draw skubber han nok og så står vi i et lortespot, hvor vi kan folde den bedste hånd.
Kan bedre lide at flatte flop, og så få det ind på turn hvis der falder 2-8 non .
Hvis et draw completer og de begge stadig viser interesse for potten folder jeg bare.

22-08-2012 22:28 #15| 2

Hvor meget raiser villain UTG?

Jeg bryder mig ikke om at spille den her 3-vejs oop, fordi vi kommer til at spille meget in the dark, uden mulighed for rigtig at styre håndens forløb. Vi kommer rigtig ofte til at gå i c/c mode post.

Så 3-better preflop, og evaluerer hvis villain 4-better.

Som spillet caller jeg og ser turn an.

22-08-2012 23:16 #16| 1
Høgen skrev:
Hader raise/fold netop fordi boardet er så drawheavy. Hvis utg har et stærkt draw skubber han nok og så står vi i et lortespot, hvor vi kan folde den bedste hånd.
Kan bedre lide at flatte flop, og så få det ind på turn hvis der falder 2-8 non .
Hvis et draw completer og de begge stadig viser interesse for potten folder jeg bare.


Hvilke stærke draws er det nu lige utg kan have udover AK? Selv mod de mindre nfd's (som imho er relativt unlikely) 'flipper' vi kun, så raise/fold er næppe nogen kæmpe katastrofe. At få det ind på turn såfremt utg fortsætter her efter vi har flattet virker til gengæld som kæmpe spew med hvad der minder om 5% equity langt størstedelen af tiden.


Som jeg ser det, er det største problem ved at raise floppet, at utg kan flatte os, og så kommer vi ud i nogle klamme spots efterfølgende, upåagtet af fiskens action. Endvidere er der en god chance for at utg har et billede af Jungle som most likely påvirker hans valg.
Hvis vi tror utg spiller ærligt mod et raise her, synes jeg det er klart superior, da vi med en god smag i munden kan komme ind mod fisken og folde til heat fra utg, selvom det ikke ret ofte vil være den linje jeg vælger med så stærk en hånd i sådanne spots (som CMoose også er inde på).
Flat er nok ikke horribelt, men det sætter os i mange ubehagelige spots på turn&river, da vi sjældent kommer til at scoope de helt store potter, af og til misser value fra dårligere hænder og samtidig kan bluffes af den bedste hånd på visse boards.

23-08-2012 00:11 #17| 0

Synes også det er et af de få spots hvor vi godt kan tillade os det tabuiserede "info"-raisefold til et evt utg reraise/push, så siger ca. 1500. Han bliver nødt til at give os kredit og skal også frygte at fisken har noget, så hans riskreward bliver ret skidt for at spille videre med langt de fleste hænder vi er godt inde imod. Så selvom vi risikerer han pusher AJ, eller et godt draw, så tror jeg det er den bedste løsning.

26-08-2012 15:12 #18| 0

Jeg synes det virker oplagt at flatte pre - pga vi potentielt kan komme til at spille en bloated pot OOP multiway ved 3-bet. De dårligere hænder end vores han har i sin UTG range folder han til et renak - men har svært ved at se ham komme ind med dårligere end os pre for så mange BBs. Selvom vi opgiver noget equity imod limpefisken så synes jeg flat preflop er en god plan.

På flopperen synes jeg det er skidt at inforaise fordi jeg generelt ikke er vildt med at bet/folde en stor portion chips. Jeg ville planlægge at calle og stort set aldrig folde mod fisken. Det bliver ret feelbaseret mod UTG men generelt set giver det mest mening at kalde flop mod hans c-bet og evaluere turn.

Hvad siger folk btw til at leade floppet?

26-08-2012 16:28 #19| 0

jungle har du nicks på de 2 villains?

26-08-2012 16:40 #20| 0

Well, da jeg ikke kendte dem inden, har det ikke så meget betydning for analysen, og da den ene er dansker tror jeg at jeg holder nicks for mig selv.

26-08-2012 17:10 #21| 0

Vi facer ofte nogle virkelig akavede spots postflop med de her dukker ved et call, men jeg synes, at 3-bet lugter lidt af over-reppament. Så flat er nok superior.

Både c/c og c/r synes jeg er nogle noget bah løsninger på floppet til gengæld.. Først og fremmest smasker boardet sgu to callers range temmelig godt, så initialraisers c-betrange er antaget relativt stærk, og samtidig har fisken altså trods alt tit vældig pæn equity. Vi ender vildt ofte med på turn at hade vores liv helt abnormt meget, fordi der er så latterligt mange kort i decket, vi ikke gider se - og vi kan sagtens være i sækken allerede nu. Men check/call kan aldrig være decideret dårligt. Vi har solid equity og shown down value, og selvfølgelig kan action og board udvikle sig på en for os attraktiv måde.
- C/r er jeg umiddelbart tilbøjelig til at calle den dårligste løsning, fordi det ser så spastisk stærkt ud, og vi gør det mod en c-betrange, som i forvejen er indsnævret en del i forhold til villians1's åbningsrange.

Jeg er nok tilbøjelig til at være mest tilhænger af at leade floppe og sandsynligvis få det ind. Villains raiser absolut ikke AA/KK hver gang på floppet, hvilket gør, at vi kan discounte komboer, der dræber os, og med løbe strit og, overpar og blockingkort kommer vi sgu nogenlunde ind - og jeg tror ikke, at vi specielt tit facer den beslutning.
Ved at leade får vi initiativ til senere streets, og vi kan charge en masse draws og svagere made hands.

22-10-2012 06:33 #22| 0

Bump :)

22-10-2012 12:56 #23| 0

Jeg raise-foldede. (hvilket jeg stort set ellers aldrig gør med hænder ala denne, og derfor jeg blev meget pas på min linie)

Stadig meget i tvivl om linien og har blandt andet fået at vide at med mit generelle image i DK, bør jeg bare komme ud over stepperne preflop da ingen alligevel tror på mig :) (Det kræver så obv bare at han kender mit nick..)

Utg viser btw JTs op og MP har A7s i hjerter, så aktuelt trak jeg tyyyndt hvis jeg var kommet ind.



22-10-2012 13:18 #24| 0

Det er faktisk et ægte nederen spot preflop. Stacksizes gør alle actions temmelig awkward.

Jeg tror næsten det er 50/50 mellem et flat (hader det 3 vejs OOP) og et value-3bet med forventning (læs: forhåbning) om et rimelig ærligt svar fra UTG, da han risikerer at banke en skummer ind i en MP-handske, der ikke kan lægge sig. Omvendt kan de her over-limpy typer sjældent lide at stacke af pre med meget andet end nut-holdings, og hans flat er mere vægtet mod mellemsnadder end noget han er klar på at stacke af med. Hvis UTG ved det, hvad der desværre er rimelig sandsynlighed for i en tour med dette BI, så har han et ret godt 4b spot, der sætter os i noget værre hø, medmindre vi virkelig har toppen af vores range (KK/AA), hvorfor jeg også hader 3b:-(

27-03-2013 08:00 #25| 0

Synes 3bet preflop til 890-ish er klart det bedste valg.

Begrundelse: Vi er ude af position med en hånd som er forholdsvis meget foran UTG's range (på baggrund af hans stats og på baggrund af at vi er så dybe). Vi er desuden også langt foran fiskens flatting range. Hvorfor ikke forsøge at få flere chips i puljen, når vi _VED_ vi er langt foran deres ranges? UTG vil stadig være i position på os og kan da (især på baggrund af hans stats) da godt finde på at flatte en masser hænder til vores 3bet, hvilket vi obv er glade for, da vi så stadig vil være foran hans flatting (til vores 3bet)- range. Hvis han folder klager vi heller ikke, men hiver en fin lille pulje hjem (eller mere hvis fisken går i spew mode, hvilket han vel sagtens også kan gøre).

Vi frygter selvfølgelig et 4bet fra UTG, men: vores 3bet fra SB mod et UTG-open raise ser super stærkt ud, og jeg tror derfor kun UTG vil 4bette (QQ)KK+. Han 4better vel ikke engang AK, da det obv tidligt i en tour er spewish at komme ind preflop med AK for 100 bbs... at sige at AK mod QQ for et flip er vel at stramme den, når AK kun har 44% mod QQ's 56% AI pre. Jeg tror så godt som aldrig at UTG 4bet bluffer til vores 3bet, netop fordi vores 3bet fra SB repper meget stærkt.
Så hvis vi er så uheldige at face et 4bet fra UTG, så synes jeg vi har et trivielt fold, da han som sagt aldrig 4bet bluffer i spottet (Det er tidligt i en tour og vores 3bet er meget stærkt), og da hans 4betting range derfor kun indeholder (QQ)KK+ og *nogle* gange AK.

EDIT: Obv hvis vildanden (UTG) ved at du (jungleras) er en bandit af rang, eller der tidligere har været dynamik i mellem jer, så synes jeg obv i stedet vi har et trivielt 5-bet shove mod et evt. 4 bet fra ug. Han (UTG) ser jo selv (på baggrund af stats) ud til at spille rimelig friskt til, men hvis han er readless mod dig, så er jeg meget sikker på at han alligevel aldrig 4bet-bluffer dig her.

I øvrigt, Jungle, så skriver du: "et flat fra ham og fisken kan også hurtigt blive noget gris." Går ud fra du mener at hvis de flatter dit 3bet...
Altså det er vel egentlig det fedeste der kan ske hvis vi 3better? (Vi er jo åbenlyst equity-mæssigt (preflop) en god portion foran deres flatting (til dit 3bet)) ranges, så det er vel bare fedt hvis de flatter dit 3bet. Kan ikke se hvorfor det kunne blive noget gris. Vi kan cbette super mange boards for value, og møder vi heat på de uheldige boards/turns/Rivers, så må vi vel bare folde af det meste af tiden, da folk jo spiller forholdsvis ærligt i 3bettede pots.

Redigeret af Pandaclocker d. 27-03-2013 08:11
27-03-2013 08:10 #26| 0

Sikke da et bump på en gammel hånd :)

27-03-2013 08:14 #27| 0

#26

Oh shit, har først set nu lol.
fml ;s, er super træt, og sad bare og tog et hurtigt kig på Jungles PN-profil (seneste oprettede tråde) og troede per automatik åbenbart, at den her post var forholdsvis for nylig. nå, fuck it så I guess, jeg hopper i seng nu :p

27-03-2013 11:12 #28| 0

Nu hvor den er bumbet.

Så ja, 3b'et er imo dårligt pre, call er fint.

floppet, enten skal vi betale og evaluere igen på turn, eller raise for at kalde af.. den sidste løsning bryder jeg mig ikke om, da jeg tvivler på vi ofte kommer super godt ind, men nogle gange flipper mod draws..

at info raise for at folde synes jeg er horribelt.. =p - tror jeg også godt du ved Rappermus!

Redigeret af Xnuu d. 27-03-2013 11:14
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar