Problem med bil

#1| 0

Hej

Sagen er den, at jeg har en VW Polo fra 97, den er begyndt at hakke ved acceleration.

Det er blevet værre siden weekenden, er der nogle kloge hoveder herinde der har nogle mulige løsninger til hvad der kan være galt?
Jeg har kunnet læse mig til at det kan være nedenstående:

1. Tomgangsdysen er tilstoppet.
2. Platiner snavsede eller defekte.
3. Tændkabler og hætter defekte.
4. Accellerationspumpen virker ikke.
5. Manglende kompression pga. mangel på indstilling eller brændte ventiler.
6. Batteriet
Er der andre ting der kan være problemet ?

07-04-2014 15:09 #2| 5
Moderator

Er bilen rød?

07-04-2014 16:18 #3| 0
OP

Ja?

07-04-2014 16:23 #4| 0
2018 Champ

Fnis

:-)

07-04-2014 17:16 #5| 0

Det er din tændspole

07-04-2014 18:07 #6| 0

Jeg har en golf fra 98 og havde samme problem, det var noget gasspjæld, den gjorde det hovedsagligt fra 2-3 gear, kostede mig 1000 sort hos en mec

07-04-2014 18:49 #7| 0
OP

Er en tændspole nem at skifte ?

07-04-2014 18:58 #8| 0

Det kan være noget så simpelt som falsk luft den suger ind et sted

07-04-2014 18:59 #9| 0
Salken skrev:
Er en tændspole nem at skifte ?


Ja.
07-04-2014 19:29 #10| 0
OP
Aarhus-pk skrev:
Det er din tændspole


Hvordan kan du vide det ?
07-04-2014 22:36 #11| 4
Moderator

Well... Det er jo et kendt problem, med røde WV'er... Har du overvejet at male den dueblå?

07-04-2014 22:49 #12| 0

Hej Salken!

Er det kun ved acceleration at den hakker? Hvad med tomgang og når du kører med konstant hastighed?

07-04-2014 22:55 #13| 0

Salken min polo gjorde det samme og der var det tændspolen. Google det og du vil se det er en normal fejl ved vw.

07-04-2014 23:56 #14| 0
OP

Tightgirl, den gør det mere ved acceleration .
Den gør det slet ikk ved tomgang, minimalt ved kørsel, men primær acceleration

Aarhus-pk
Okay, jeg vil Google mig lidt frem, men det burde ikk være et problem at skifte den selv ?

Redigeret af Salken d. 08-04-2014 14:36
08-04-2014 00:38 #15| 2
NanoQ skrev:
Er bilen rød?


Når man nu skal trolle .. så er det fandme vildt at ramme farven alligevel :)
08-04-2014 13:35 #16| 0
OP

Tightgirl, har lige kigget på bilen. Den hakkede en overgang i tomgang, og døde, kunne ikk starte den igen, ventede 20 min og kunne starte den igen, den stoppede med at hakke i tomgang og hakker igen kun ved acceleration.

Aarhus-pk
Læste mig frem til at man kunne tage en vand forstøver og sprøjte lidt vand på tændingspolen, kom der lidt gnister så var det tændingspolen der er defekt, men der kom ikk nogle gnister.

Redigeret af Salken d. 08-04-2014 14:37
08-04-2014 14:07 #17| 0

Aarhus-pik :D

08-04-2014 16:10 #18| 0
2018 Champ

Jeg tror at OP ville være rigtig godt tjent med at lade en fagkyndig kikke på sagen.

08-04-2014 16:51 #19| 0

At sprøjte vand på en tændspole der genererer 30.000 volt kan aldrig være en god ide.

Prøv nu at kontroller om du ikke har en mørnet slange et eller andet sted, så den suger falsk luft. Hvor i landet er du?

08-04-2014 17:41 #20| 0
OP

Befinder mig i Aalborg .

08-04-2014 18:46 #21| 0

Det er desværre lidt langt væk

08-04-2014 23:12 #22| 0

Det kan også være din lambda-sonde der er defekt! Jeg havde lign. problemer med min golf II, og der var dette årsagen til problemet! Mit problem var primært ved acceleration, men der kunne også opstå problemer når jeg kørte med cruisefart.. :)

08-04-2014 23:24 #23| 0

Prøv evt. Smide supersafe en PM, kan være han kan hjælpe... Han har ført været behjælpelig med biler herinde.

Redigeret af rojh83 d. 09-04-2014 01:52
09-04-2014 08:10 #24| 0

Tændspolen er nem at skifte og kan købes brugt ved en hugger og nej du kan ikke se om den er defekt ved at sprøjte vsnd på

09-04-2014 08:12 #25| 0

Den hakker og sprutter og går ud og køre skidt = de præsice samme symptomer som min havde

09-04-2014 09:31 #26| 1

Lol @ platiner i den der :-D

Sgu go humor.

Smid mig en pm hvis du vil have set lidt på den.

09-04-2014 11:22 #27| 0

Nu jeg tænker mig om, så kan det egentlig være dine tændingskabler som er problemet! Hvis de ikke er 100% fugt-tætte, så vil symptonerne være lign. det problem du har..

Jeg skiftede mine tændingskabler og sprøjtede de nye med flydende silikone, og så forsvandt mit problem (første gang jeg døjede med hakken og sprutten ved acceleration).. :) En forholdsvis billig reparation, som sikkert kan gøre for 200 ca, og det er super simpelt! :)

09-04-2014 16:25 #28| 0
2018 Champ
supersafe skrev:
Lol @ platiner i den der :-D

Sgu go humor.

Smid mig en pm hvis du vil have set lidt på den.


Første post i denne tråd der giver mening!

09-04-2014 16:53 #29| 0
OP

Loneranger
Godt du selv kan se dine heller ikk giver mening ..

09-04-2014 18:13 #30| 0

Hvis du har monopoint (karburator) står den på en gummiskive tit de bliver utætte og trækker falsk luft, prøv at vrikke med den og se om den ikke er revnet.

10-04-2014 00:34 #31| 0

Hvis den trak falsk luft ind, ville den også gå ustabilt i tomgang ved varm start. Når det kun er ved acceleration og koldstart, gætter jeg på at det kan afhælpes med et par tændrør. Og nå ja, hvis det kun hjælper kortvarigt, må du have ny spole også, men det er billigere at starte med tændrørene.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar