Prisniveau for VW Polo service efter 60.000 KM?

#1| 0

Hej Pokernet,

 

Jeg skriver, da jeg ikke har det store kendskab til mekanikken bag biler, men har fået et tilbud sendende på serviceeftersyn af min bil, som jeg synes lyder ret højt.

 

Jeg har en VW Polo, som er fra Maj 2017 og har kørt lige under 60.000 KM, så jeg har bestilt et serviceeftersyn til den.

 

I går fik jeg dette tilbud sendende: 

 


 

 

Jeg ville ikke mene, at markedsværdien på min bil er langt over 100k DKK, så jeg synes at betale 6k DKK på et servicecheck lyder af ret meget, men det er måske bare jeg som slet ikke har forstand på det? 

 

24-01-2020 09:25 #2| 0

hør et andet værksted hvad de vil have? 

Finder det også for dyrt. Tager vel en time og så måske 1500 i materialer

24-01-2020 10:06 #3| 0

Jeg er langt fra ekspert, men jeg kan huske, da min svoger havde en meget lækker Golf, at han talte en del om, hvordan service-intervallerne var forskellige fra land til land for præcis den samme bil, da det var den måde værkstedet tjener penge.

 

Et Ford-service 80k km koster 2000, ender i ca. 4500 inkl. olie osv. men uden dine tændrørsreservedele. Så vi ender nok i en klassisk autoriseret vs ikke-autoriseret debat, hvor jeg blot må konstatere, at skodmekanikeren som rodede billigt med min gamle Kia ikke kunde fixe et olie-dryp-problem på 4 forsøg, som tog 10 min for Kia Ishøj at ordne med et "er det overhovedet en mekaniker som har ordnet den her bil?".


På den anden side har jeg nu også oplevet, at 800kr + moms på en regning med ET klik på en computer forsvandt fra regningen, da jeg spurgte ind til, hvorfor jeg betalte afbalancering på en nærmest helt ny bil.

 

Du gør ihvertfald klogt ved at forespørge INDEN, præcis som du er igang med

24-01-2020 10:09 #4| 1

2 Ting der er helt væk på den regning er disse

Olie.. 200 kr. pr liter  Eks moms for olie til en Polo det er røveri ved højlys dag.
Tændrør, de er også alt for dyre.

Du kan jo købe olien billigere på en shelltank, og det siger noget om deres prissætning.

 

Tror du skal lede efter et andet sted at få serviceret din bil.

24-01-2020 10:11 #5| 0

Ind på Autobutler med opgaven...
www.autobutler.dk

Evt. læg det billede op som oplæg til hvad der skal laves.
Vil skyde på du ender med en pris på 3-4000 kr. inkl moms.

24-01-2020 12:23 #6| 0
OP

Tak for svar (y).

 

Jeg har afbestilt den tid, som jeg oprindeligt havde hos værkstedet. 

Har sendt arbejdet ud gennem autobutler, så må jeg lige se på de tal, som bliver indhentet der. 

24-01-2020 13:29 #7| 0
Signic skrev:

Tak for svar (y).

 

Jeg har afbestilt den tid, som jeg oprindeligt havde hos værkstedet. 

Har sendt arbejdet ud gennem autobutler, så må jeg lige se på de tal, som bliver indhentet der. 

 

 Skriv lige hvad priser du får når du har fået dem alle 3

24-01-2020 13:44 #8| 7

De tjener trods alt 120k dkk/måned, så selvfølgelig. :-)

 

Ellers find en privat til at lave det.

24-01-2020 14:18 #9| 0

Som de andre, altid kør opgaven igennem autobutler, er den eneste måde man kam få et realistisk billede af hvad noget hos mekanikeren skal koste hvis man ikke har i insiderviden..

24-01-2020 16:09 #10| 0
GodPreben skrev:

De tjener trods alt 120k dkk/måned, så selvfølgelig. :-)

 

Ellers find en privat til at lave det.

 

 ?

 

25-01-2020 07:22 #11| 1
tysonen skrev:

 

 ?

 

 

Du må være gået glip af denne:

 

https://www.pokernet.dk/forum/er-det-normalt-en-mekaniker-tjener-120000-om-maaneden.html
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar