Pris på Skype nummer

#1| 0

Et virkeligt off topic spørgsmål!!!

Historien er følgende:

Jeg købte for en måned siden et Skype online nummer til min virksomhed. Nummeret er handy - ender på 00.
Jeg betalte for en tre måneders periode. Online kvittering haves.

Har indtil videre ikke benyttet nummeret ret meget

I går ringer så et firma fra Vejle på nummeret og sagde, at mine visitkort nu var færdige....

Jeg havde ikke bestilt nogen visitkort og måtte skuffe manden med, at han havde fået forkert nummer. Han sagde, at han havde fået nummeret opgivet af sin kunde.

En time senere ringer en kvinde til mig. Hun påstår, at hun har
haft mit nummer som firmanummer i seks år.

Hun kan ikke forklare, hvordan det så er lykkedes mig at erhverve nummeret.

Men hun tilbyder at købe nummeret tilbage.

Spørgsmålet er nu, hvad jeg kan kræve af hende for at slippe nummeret.
Jeg har som nævnt ikke brugt det kommercielt endnu, og det står således ikke på min hjemmeside, brevpapir o.l.

Men noget skal det vel koste hende.

How much????


12-03-2011 22:16 #2| 0

Hvilket firma er det hun har? og hvad har du selv givet?.

Hvis hun f.eks. har et lille firma uden den store kapital, ville det være "svinsk" at tage meget mere end du har givet. imo :).

12-03-2011 22:17 #3| 0

Hun er dansk repræsentant for et stort spansk firma, der sælger messe- og udstillingsudstyr, og butiks- og showinventar.

Og jeg har betalt 138 kr. for de tre måneder.

12-03-2011 22:29 #4| 0

Foreslår de 138 kr det har kostet dig at oprette det.

Synes sku det er svinsk at ville tjene på at nummeret på en eller anden måde er blevet ledigt ved en fejl.

Havde du fået trykt brochure, visitkort etc. skulle du kræve udgifterne til tryk af nye oven i de 138,-

12-03-2011 22:36 #5| 0

Og hvis jeg nu havde sendt brochurer ud til 2000 kunder, der alle havde kodet mit nummer ind i deres databaser. Og hvad hvis jeg havde fået trykt 5000 lightere med mit nye nummer?? Osv.

Ved godt, at ukvemsordene sidder løst hos den åndeligt mindrebemidlede del af Pokernet-klientellet. Men at kalde det svinsk, at jeg overvejer en vis kompensation, synes jeg nu nok at skyde over målet.

Jeg har jo ikke begået nogen fejl, men er retmæssigt kommet i besiddelse af en vare, som andre begærer. I min verden koster det
12-03-2011 22:40 #6| 0

Der er jo tydeligvis sket en fejl og du har ikke brugt nummeret til det formål du havde tænkt dig. At forsøge at tjene på det når det er så lille et beløb er imo svineri.

12-03-2011 22:43 #7| 0

ImStillA og Deadboy er spot on.

12-03-2011 22:52 #8| 0

kompensation for hvad?

12-03-2011 23:19 #9| 0

Hvorfor sagsøger du ikke bare firmaet der har solgt dig nummeret?

12-03-2011 23:33 #10| 0

@DSR: Så længe jeg har nummeret, er der vel ikke nogen grund til at sagsøge Skype.

Det er vel snarere trunten, som skal have gang i en sagfører.
@alle andre
Jeg har stadig svært ved at forstå den hellige forargelse over, at jeg som borger i et kapitalistisk samfund med en borgerlig regering ved roret tillader mig at profitmaksimere mit habengut.

Nummeret er købt retmæssigt. Betalt kontant i ærlig handel. Og nu er der et individ, der begærer mine tyve tønder land.

Så er det vel også min gode ret at sætte min pris på min ejendom.

Og mit spørgsmål gik ikke på, om min kapitalistiske tankegang er svinsk eller ej.
De røde lejesvende behøver ikke at ytre sig yderligere. Jeg henvender mig til mine fellowmen og ligesindede kapisvin, som har erfaring med prisfastsættelse af værdier.


12-03-2011 23:38 #11| 0

Jeg synes du skal starte med at spørge hvad hun gerne vil give for nummeret.

12-03-2011 23:41 #12| 0

Spørg om hun vil give 150 kr, så har du tjent 13.6 % på en måned, og har dermed lavet en fantastisk handel som må varme dit kapitalistiske hjerte.

12-03-2011 23:46 #13| 0

At gøre så meget ud af et skype nummer til 138 kr for 3 måneder. Just lol

Og jeg er ikke engang en af de omtalte "røde lejesvende" som du omtaler.

12-03-2011 23:51 #14| 0

Tror ikke der er nogen herinde der kan hjælpe dig, da det virker til at du vil have så meget for nummeret som mulig. Og det er jo kun damen der ved hvor meget hun er villig til at betale.

Hvad du "kan" og hvad du "bør" tage for nummeret er imo to forskellige ting, jeg er åbenbart åndeligt mindre bemidlet.

Man da du ikke virker til at have den slags moralske skrupler er det jo bare om at presse på. Sæt prisen højt til at starte med og forhandl om prisen. Det endelige resultat vil jo uden tvivl give dig profit for et produkt der umiddelbart ingen værdi, udover købsprisen, har for dig. Det er jo rent win!

13-03-2011 00:08 #15| 0

Der er jo tydeligvis sket en fejl og jeg kan slet ikke se hvorfor DU skal kompenseres. Hvis der er nogen der skal kompenseres er det sgu da hende der har mistet det nummer hun har brugt de sidste 6 år. Du skal selvfølgelig have dine udgifter refunderet, men at du ikke kan se at det hele tydeligvis er en fejl/misforståelse forstår jeg simpelthen ikke.

13-03-2011 00:09 #16| 0

Så når man hører om folk der har fået millioner for et eller andet domain de har haft og aldrig rigtig brugt, men bare været heldige et eller andet stod firma har heddet eller ville have fingrene så er de bare nogle store idioter og griske kapitalitiske svin ?

Hvis jeg har købt en bil for 20 år siden der er gået hen og blevet den eneste bil i verden og en mand vil betale 20 millioner for den fordi han mangler den i sin samling så skal jeg bare sælge den for hvad jeg købte den for ?

13-03-2011 00:11 #17| 0

@MichaelS

Du kan jo slet ikke lave den sammenligning der. Han skriver jo selv at hun har brugt nummeret i seks år og der er så sket en fejl og de har solgt nummeret igen.

13-03-2011 00:15 #18| 0

OP, det er lørdag aften og klokken er mange, så jeg anbefaler dig at du ikke svarer flere nu.
Når du så i morgen er blevet ædru, kan du sikkert se hvor usympatisk du lyder. Ikke så meget i dit indledende indlæg, men i dine efterfølgende svar!!
Hop i seng og vågn op i morgen sober og glad!!

13-03-2011 00:19 #19| 0

Hvis hun virkelig gerne vil have nummeret, og samtidig har råd, så skal hun nok betale en god sjat.

Du bør imo INGEN moralske skrupler have ved dette. Er hun utilfreds er det Skype og ikke dig hun skal oprette henvendelse til.

Jeg havde (ligesom du) maksimeret min profit, og haft en fantastisk smag i munden.

13-03-2011 00:24 #20| 0

Michaels, det er (heldigvis) lavet om. Så hvis du skulle være så heldig at købe domainet "cocacola.månen", vil Coca Cola kunne kræve det gratis overført til dem.
Man behøver vel ikke forklare det rimelige i det?

13-03-2011 00:26 #21| 0

hvis du var i hendes situation, hvad ville du så mene var rimeligt?

Dejligt at se endnu en dansker som ikke magter at tjene på egne evner, men andres uheld.

13-03-2011 00:28 #22| 0
Moderator

Kom med et friskt udspil... Forklar hende, at du er meget glad for det nummer, og at du vil være ked af at slippe det. Læg derefter op til hende, at komme med et udspil.

Din reaktion på udspillet, er en dobbelt op... siger hun 500, vil du have 1000. Siger hun 1000, vil du have 2000. Så er der plads til lidt forhandling. Forvent at ramme 140% af hendes udstik.

13-03-2011 00:29 #23| 0

Med forlov tillader mig lige at snuppe en tredobbelt mere og samtidig vente en halv time med at gå til køjs.

Svinsk og usympatisk er man, fordi man ønsker at profittere på en handelsvare...
Tja - systemskiftet er nært forestående.....


Jeg ved ikke, hvor indlysende det er, at der er begået en fejl.

Jeg har kun truntens ord for, at hun på noget tidspunkt har haft rettighed til nummeret

Hvis der er en fejl, kunne den meget vel bestå i, at trunten havde glemt at betale sin regning. Så bliver nummeret frigivet -og jeg køber det. Fy dada hvor usympatisk


Det eneste jeg ved for sure er, at jeg ejer et objekt, som har en handelspris.
Og en mulig kunde. Og jeg tror godt jeg i min animerede tilstand vil være i stand til at gennemføre en fornuftig forhandling.

Jeg har i parentes bemærket tidligere set tråde herinde,hvor priser på attraktive telefonnumre er blevet diskuteret. Uden svin. Men der gælder måske særlige regler for Skypenumre?

13-03-2011 00:33 #24| 0

Undrer mig over hvordan OP og Villain kan have samme nummer, og hvordan butikken så tilfældigt har fået fat på OP ved et opkald når det er et skypenummer OP har, ringede butikken over skype eller hvad?
Eller måske bare mig der ikke helt ved hvad et skype-nummer er?!

13-03-2011 07:04 #25| 0

Scam

13-03-2011 09:50 #26| 0

Er glad for at være rød lejesvend som IKKE går i selvsving over 138 kr., men som kapisvin skal du jo starte et sted. GL:-p

13-03-2011 09:54 #27| 0

@journalistok

Sæt dig nu i kvindens situation. Hvis det var dig der havde et godt firma kørende, og dit nummer forsvandt på en eller anden måde, og, undskyld, en random dude nu har dit nummer, så er det jo klart du gerne vil have tilbage. Det er ikke det samme som at handle med telefon numre som tidligere set her på PN, kvinden her har stensikkert en god kundebase som har hendes nummer, dit nummer. Ergo syntes jeg da at det er "synd" for kvinden at hendes nummer på en eller anden måde er havnet i hænderne på en anden end hende, det kan jo være der er sket en svipser mht. betalingen.

Personligt syntes jeg du skal sælge hende nummeret tilbage for det som det har kostet dig. Gebyret for at få nummeret, og dækning af evt. visitkort, flyers el.l.

Køb dog bare et nyt nummer, længere er den vel ikke?

13-03-2011 09:56 #28| 0

Hvis hun har haft det i 6 år, har der så ikke været mange opkald til det nummer fra hendes kolleger, kunder, leverandører og generalt forretningskontakter?

Hvis der ikke har det, så synes jeg da du skal beholde dit nummer, da det jo ikke virker til, at hun bruger det.

Hvordan kan det endvidere være, at der først går en måned, før hun opdager, at hun ikke har mistet sit skype nummer. Det virker ikke til, at hun bruger det særlig meget.

13-03-2011 10:09 #29| 0

PN

13-03-2011 10:30 #30| 0

OP er selvfølgelig i sin gode ret til at tage den sygeste overpris for nummeret, hvis det er det han vil - han ejer nummeret FFS!

Btw. lyder det mærkeligt at hun uden videre tilbyder at købe nummeret af dig. Noget tyder på at hun godt selv ved, at hun har begået en fejl (ubetalt regning?). Jeg finder det ret usandsynligt, at det skulle være en fejl fra Skype.

13-03-2011 10:45 #31| 0

Pres citronen alt det du kan.
Alle andre i vores lille samfund svindler, fupper og rager til sig alt det de kan.

Så må hun slås med skype bagefter.

Hun har haft nummeret i 6 år og ingen har ringet på det i en måned. Hendes firma går jo strygende...

13-03-2011 11:06 #32| 0

Hendes valg står mellem at involvere en advokat, der kontakter Skype, som derefter nok finder ud af at de har begået en fejl, tager nummeret tilbage fra dig (og det har du helt sikkert sagt ja til at de kan/må da du signede op), og giver det tilbage til hende.

Alternativt kan hun klare det nemt og hurtigt ved at købe nummeret fra dig og slippe for at betale en advokat 3-4 timers arbejde.

Hvis det er en rimeligt stor virksomhed vil jeg bare bede om 3-4.000 kr eller noget i den stil - så er hun glad for at slippe for besværet med advokat og kontakt til Skype, og du har fået lidt lommepenge.

Hvis firmaet har nogle fede produkter ville jeg forsøge at lave en byttehandel, det vil hun stensikkert synes er en "nemmere" løsning.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar