PP 1010 i BB

#1| 0

Spillet er 2/4$ FL-SH. Har set 4-5 hænder ved bordet uden noget interessant = ingen reads.

Game #247175134: Texas Hold"em Limit ($2/$4) -
Seat 4 is the button.
Seat 1: Since1980 ($223 in chips)
Seat 2: reddya sits out
Seat 5: paganking ($200 in chips)
Seat 6: Hin_Spage ($89.75 in chips)

paganking: posts small blind $1
Hin_Spage: posts big blind $2
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hin_Spage T T
Since1980: calls $2
paganking: calls $1
Hin_Spage: checks
----- FLOP ----- A A 8
paganking: checks
Hin_Spage: checks
Since1980: checks
----- TURN ----- 3
reddya sits back
paganking: bets $4
Hin_Spage: raises $8
Since1980: calls $8
paganking: folds
----- RIVER ----- K
Hin_Spage: bets $4
Since1980: raises $8
Hin_Spage: folds

Total pot $34 Main pot $32.50 Rake $1.50
Returned uncalled bets $4 to Since1980

Forkert fold?

Skulle jeg lige have smidt de 4 sidste?

På forhånd tak
Den Svage

12-01-2005 22:18 #2| 0

Raise pre-flop. Bet floppet.

I betragtning af at du ikke gjorde nogen af delene ser det ok ud.

12-01-2005 22:22 #3| 0

Den var værer jeg tror nok at jeg ville have smidt de sidst fire hans call på turn"en fortælle mig nok at han ikke kunne bruge kongen til noget men jeg ved det ikke man skulle nok havde siddet med den, men hvorfor better du ikke lidt efter floppet.

MVH
Claus
12-01-2005 22:26 #4| 0

Pre-floppet blev ikke raiset, idet jeg ønskede at variere mit spil lidt. Havde været aggressiv hele aftenen. At jeg så vælger at gøre det ved det bord, som jeg lige havde sat mig ved, er ikke synderligt gennemtænkt, men den smuttede i farten :-)

Enig i, at jeg burde have bettet den på flop.

Den Svage

12-01-2005 23:13 #5| 0

@hin spage
Ærligt talt, så er det ikke ret godt spillet.

Hvis du vil variere dit spil, så er 10 10 ikke hånden at gøre det på...det er der sgisme ingen som husker

13-01-2005 08:30 #6| 0

@Thomsen

Jeg er ikke enig i, at den ikke er ret godt spillet. Den er derimod forfærdeligt spillet! (Men tak for den høflige tiltaleform :-). Det var derfor jeg lige måtte have den frem! Få den ud af kroppen om man vil.

Kan lige tilføje, at since1980 viste sin hånd. Han havde AJo. Han havde selvfølgelig ikke foldet preflop, men jeg kunne dælme have fået A-informationen billigt på flop! Men nej, hvorfor købe billigt hvad man kan få dyrt.

Den Svage

13-01-2005 08:41 #7| 0

nnu hvor du ikke har raiset pflop og heller ikke bettet floppet. Så havde jeg da kun callet turn og river og evt. opsnappet et bluf. Jeg er godt nok ikke fixed ekspert !!

Erland

13-01-2005 09:07 #8| 0

Hvad mener du med du kunne have fået inf om A på flop ?

13-01-2005 09:50 #9| 0

@Thomsen

Bet på flop: Since1980 slowplayer og call"er eller raiser øjeblikkelig.

Ved raiset smider jeg kortene. Alternativet er reraise, men på ovenstående flop med drawmulighed og AA vælger jeg at smide. Med et preflop-raise kunne jeg have forgivet A-høj kicker, men som følge af manglende raise, får jeg svært ved at genvinde styringen. Smider og venter på et bedre tidspunkt. (Pris 2$)

Since1980 slowplayer og call"er: Nok det mest sandsynlige, og det vil sidde i mit baghoved. Vil bette igen for at opsnappe et flushdraw. Flushen er ikke faldet, men her vil Since1980 måske raise mig. Et sådant rasie på turn lugter fælt af A og jeg smider (Pris 6$)

Hvis han blot kalder på turn, falder K på river, Nu er flushen landet, + overcard til min 1010 + sandsynligt slowplay. Jeg vil ikke bette her, idet min hånd er blevet værre, potten er lille og jeg har intet gjort, som skulle få ham til at folde for bluf. Vil også folde til hans bet, med samme begrundelse som ovenfor. (pris: 6$)

Valgte fremgangsmåde: (pris: 12$) = den dummeste måde den kunne være spillet på, selvom jeg ikke har preraiset.

Den Svage

13-01-2005 16:13 #10| 0
13-01-2005 16:14 #11| 0

Når du nu ikke har stukket ud på floppet, ville jeg bedre kunne lide Erlands plan, hvis parret var lidt højere (damer eller konger). Der er jo tre overkort som din modstander kan ramme, så hellere være aggressiv selv og få ham til at folde.

Kim


13-01-2005 17:19 #12| 0

jeg tror det er så super sjældent at man i virkeligheden får nogel til at folde en bedre hånd at det ikke er det værd.

enten fold eller call ned - slut - keine hexerei som piontek ville have sagt det....

13-01-2005 19:56 #13| 0

@Hin_Spage

Jeg er med Erlandsen: Med Esser parret på bordet er du enten lidt foran eller langt bagud. Ingen grund til at raise her.

@Kim

Agression er ikke godt her HU SH. Du risikere at folde den bedste hånd til modagression, og du folder helt sikkert dårligere hænder, som gerne vil bluffe.

13-01-2005 20:14 #14| 0

@Jeg er med Erlandsen: Med Esser parret på bordet er du enten lidt foran eller langt bagud. Ingen grund til at raise her.

Her er jeg dybt uenig et bet på floppet kunne have sparet de 8 på turn og de 4 på river og man ville ikke skulle bekymrer sig om det var det rigtige at folde hånden til sidst som var det oprindelige spørgsmål.

MVH
Claus

13-01-2005 20:22 #15| 0

@kramix

et bet på floppet sparer intet...vil du pakke til et raise ? så er du for nem at bluffe ud.

Hvad hvis du calles ? Skal du stikke ud på turn ? Næppe for det vil stinke at blive raiset...

Jamen hvad så hvis han stikker ud når du checker på turn ? hmm alle bluffer da mod en der better det her flop og så checker turn.. så kan du sæføli prøve at checkraise, men hva så hvis du får på nakken fordi det er en psyko ?

i sidste ende er det her et spm om man vil pakke med det samme eller calle hele vejen

13-01-2005 20:28 #16| 0

Det er jo i dette tilfælde ikke et spm om at blive bluffet ud men bare finde ud af hvor man står som resten af hans spil viser kaster han min 12 $ i puljen hvilket jeg stadig mener at han kunne have sparet på et tidliger raise hvorefter han sikkert kunne have cheket sig til resten af hånden eller smidt dem da han nok ikke ville kaste sine 3 a

mvh
Claus

13-01-2005 20:40 #17| 0

@kramix

jamen ok så jeg ville nu alligevel enten folde på floppet elleer checkcalle heke vejen

13-01-2005 21:18 #18| 0

@kramix

Jeg nævnte ikke noget om floppet. Erlandsen sagde tydelig "nu hvor du ikke har raiset pflop og heller ikke bettet floppet".

Jeg synes et flop bud vil være på sin plads, men i SH kan du sjældent folde, hvis du bliver hævet på floppet, så spare noget gør du næppe.

13-01-2005 21:57 #19| 0

@ Nomanson
Jeg nævnte ikke noget om floppet. Erlandsen sagde tydelig "nu hvor du ikke har raiset pflop og heller ikke bettet floppet".


Det må du undskylde jeg troede bare at efter som at du nævnte esser parret på bordet mente du floppet :-) men jeg vil da gerne give dig ret i at besparelsen nok ikke ville være noget særligt men stadig ville jeg nok personilgt have skudt lidt i puljen før turnet ikke at jeg i dette tilfælde ville have haft specielt meget ud af det økonomisk men alligevel ,så jeg tror faktisk at vi er enig i det meste vi siger :-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar